F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.10.2018

Hamilton zdziwiony taktyką Ferrari z deszczowych piątkowych treningów

Zespoły nie sprawdzą szerszych przednich skrzydeł na testach w Abu Zabi

Horner: Ostre kary za zbyt szybką jazdę pod czerwonymi flagami są do niczego

Alonso: Powinniśmy dostawać więcej opon na mokry tor

Sergio Sette Camara zostanie trzecim kierowcą McLarena?

Force India planuje budowę nowej fabryki

Pirelli ujawniło nazwy i kolory mieszanek opon na sezon 2019

19.10.2018

Ricciardo: Wyścig o GP USA może okazać się loterią

Vettel został ukarany cofnięciem o trzy pozycje na starcie GP USA

Hamilton z najlepszym czasem w drugim treningu w Austin

Kubica: Nie mogę czekać na decyzję Williamsa dłużej niż do grudnia

Gasly i Hartley wyruszą do GP Stanów Zjednoczonych z ostatniej linii

Hamilton najszybszy na przesychającym Circuit of the Americas

Williams: Kubica byłby fantastycznym zespołowym kolegą dla Russella

Hartley: Brakuje mi pełnego wsparcia w Formule 1

Sainz: Tempo kwalifikacyjne Hondy jest zmartwieniem dla Renault

Bottas nie obawia się utraty posady w Mercedesie na rzecz Ocona w sezonie 2020

Arrivabene pozostanie szefem Scuderii Ferrari po sezonie 2018

Verstappen: Zapowiedzi postępów Renault to stara śpiewka

Ocon zainteresowany roczną współpracą z Williamsem

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Perez: W kwalifikacjach kierowcy muszą jechać w 7-sekundowych odstępach

Meksykanin wiąże wielkie nadzieje z nowym pakietem aero na sezon 2019.
Nataniel Piórkowski, 6 października 2018, wyświetlenia: 1443<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Obecne bolidy F1 są tak wrażliwe na jazdę w tak zwanym brudnym powietrzu, że w kwalifikacjach kierowcy muszą dbać o utrzymywanie nawet 7-sekundowych odstępów za rywalami.

Sergio Perez nie ukrywa, że najnowsza generacja bolidów jest bardzo podatna na utratę docisku.

„Czasem w kwalifikacjach odstępy pomiędzy poszczególnymi bolidami muszą wynosić aż siedem sekund. Mamy bardzo szerokie konstrukcje, które generują wysoki docisk. Z tego względu podczas czasówek widzimy większe odstępy pomiędzy kierowcami” – tłumaczył.

Perez spędził większość wyścigu w Rosji jadąc w grupie z innymi zawodnikami. Meksykanin ocenia, że wyprzedzenie rywala mogło być możliwe tylko w przypadku 1,5-sekundowej różnicy na pojedynczym okrążeniu. „W kwalifikacjach pozycja na torze ma teraz istotne znaczenie. Są też takie wyścigi, jak Monza, gdzie trzeba jechać sekundę za innym bolidem. W taki sposób pole position zdobył Kimi Raikkonen”.

Kierowca Force India miał okazję przetestować w Budapeszcie prototypową wersję uproszczonego i szerszego przedniego skrzydła, które będzie stosowane w Formule 1 od kolejnego sezonu.

„Powiedziano mi, że pomoże ono w bliższej jeździe, ale dopóki nie sprawdzimy tego w warunkach wyścigowych trudno cokolwiek powiedzieć. Słyszałem o nim dobre rzeczy. Może będziemy mogli trzymać się bliżej. Trudno powiedzieć jak blisko. Mam nadzieję, bo ściganie w tym roku jest dość kiepskie”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.10.2018  Perez pozostanie kierowcą Force India w 2019 roku
25.09.2018  Perez ogłosi wkrótce swoje plany na sezon 2019
16.09.2018  Force India zakaże Perezowi i Oconowi wzajemnej walki na torze
16.09.2018  Perez: Zasłużyłem na karę za kolizję z Sirotkinem
11.09.2018  Perez: To McLaren był zainteresowany moim powrotem
Tagi:
Perez S.
F1 ogólnie
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
pluto, 06.10.2018 16:18[!]
czyli popiera mój pomysł żeby kierowców w Q3 puszczać co 10 sekund na jedno lub 2 pomiarowe okr
DBR, 06.10.2018 17:01[!]
Wystarcza jeden błąd kogoś ze stawki i robi się korek i tłok i całą ideę diabli biorą, no chyba, że puzczali by jednego kierowcę na pusty tor na jedno okrążenie i kolejnego dopiero jak ten skończy, ale jest to o tyle ryzykowne, że mogłoby być jak w skokach narciarskich - ktoś na początku miałby inne warunki niż na końcu .
Yurek, 06.10.2018 19:13[!]
Cytat DBR :
chyba, że puzczali by jednego kierowcę na pusty tor na jedno okrążenie i kolejnego dopiero jak ten skończy

"Ale to już było…"
ekwador15, 06.10.2018 20:55[!]
najglupszy pomysl jaki moze byc, aby kierowcow wypuszczac co jakis czas po kolei. czasem warunki w 2 minuty moga sie zmienic i to nie bedzie sprawiedliwe. tak samo genialny pomysl Vettela, aby dac godzine, iles komplet opon i kazdy jezdzi ile chce. no i dajmy na to ze przez poerwsze 20 min nie pada, pozniej zaczyna, to finalowe 40 minut ogladamy pusty tor. a tak czy pada czy nie, w q3 trzeba wyjechac. system kwali jaki teraz jest, to jest bardzo dobry i nie ma sensu zmieniać.
Strony  •  1 Odśwież T- T+

  Dodanie nowego komentarza
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca