F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

22.02.2019

McLaren i Toro Rosso osiągnęły porozumienie w sprawie Jamesa Keya

Russell: Przykład Force India z sezonu 2015 daje nadzieję Williamsowi

Pirelli zaprezentowało program testów ogumienia w trakcie sezonu 2019

Osaka zainteresowana organizacją ulicznego wyścigu F1

Williams zorganizuje w piątek dzień filmowy z bolidem FW42

21.02.2019

Red Bull spodziewa się bardziej dojrzałego Verstappena

Pirelli ujawnia szacunkowe różnice pomiędzy mieszankami

Leclerc: Nasi rywale kryją swój prawdziwy potencjał

Marko: Nigdy nie mieliśmy lepszych zimowych przygotowań

Kubica: Miałem dziś tylko 12 okrążeń na wyczucie bolidu

Hulkenberg na czele tabeli na zakończenie pierwszej rundy testów

Relacja z czwartego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Hamilton: Ciężko oczekiwać, że Leclerc od razu dorówna Vettelowi

Organizatorzy GP USA stracą dofinansowanie z budżetu stanowego?

Perez obawia się o przyszłość GP Meksyku

Ocon: Jestem pod wielkim wrażeniem zaangażowania Hamiltona

20.02.2019

Kwiat studzi emocje po ustanowieniu najlepszego czasu dnia

W czwartek Williams planuje rozpocząć testy aerodynamiczne FW42

Horner: Nie mamy problemów z wibracjami silnika Hondy

Williams przeprosiła za opóźnienie w budowie bolidu FW42

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Grosjean: Byliśmy bardzo blisko pójścia w ślady Ferrari

Zawodnik Haasa był w stu procentach gotowy do wyjazdu na tor na przejściowych oponach.
Nataniel Piórkowski, 6 października 2018, wyświetlenia: 1615<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Romain Grosjean zdradził, że był bardzo blisko pójścia w ślady kierowców Ferrari i wyjechania na tor w Q3 na przejściowym ogumieniu.

Grosjean przygotowywał się do wyjazdu na tor na "zielonych" Pirelli Cinturato, gdy w ostatniej chwili zmienił zdanie, powracając na supermiękkie slicki.

Zapytany przez dziennikarzy o to, jak blisko było do tego, by sam wyjechał na tor na przejściówkach, Grosjean odrzekł: „Bardzo blisko, bardzo blisko. Wszystkie ustawienia na kierownicy dostosowane były do przejściowych opon. Przełącznik ogumienia, balans hamulców – wszystko odpowiadało bolidowi wyposażonemu w przejściówki. W ostatniej chwili, gdy ujrzeliśmy, że inni kierowcy wyjeżdżają na tor i nie ślizgają się zbyt mocno, przywróciliśmy wszystko do slicków. Było w porządku”.

„Nie mieliśmy zielonego pojęcia, czego możemy się spodziewać. Gdy pod koniec Q2 wracaliśmy do alei serwisowej bardzo ciężko było utrzymać bolid na torze przy użyciu slicków. W garażu debatowaliśmy o tym, na jakich oponach powinniśmy zacząć Q3. Powiedziałem "Postawmy wszystko na jedną kartę. To ryzyko, aby wyjechać na tor na przejściówkach, tak jak Ferrari. Jeśli spadnie deszcz będziemy supergwiazdami. Jeśli będzie sucho to nie czeka nas nic dobrego"” – kontynuował.

„Podjęliśmy ryzyko. Postanowiliśmy poczekać aż nad tor nadejdzie mocniejszy deszcz. Oglądaliśmy co robią inni i gdy zobaczyliśmy, że bolidy Mercedesa i Force India nie ślizgają się w pierwszym sektorze zdecydowaliśmy się na wyjazd [na slickach]. Pora opuszczenia garażu była odpowiednia, ale wszystko mogło się potoczyć w obu kierunkach: dobrym i złym. Mieliśmy dziesięciominutową przerwę w jeździe po torze, więc nie wiadomo było na co mamy się nastawiać” – wyjaśniał kierowca Haasa.

Grosjean jako jedyny obok zawodników Mercedesa zdołał przejść Q2 używając miękkich opon. Francuz ma nadzieję, że ryzyko opłaci się w wyścigu. „To było odważne posunięcie, bo nie używałem miękkich opon od piątkowego treningu. Instynkt podpowiadał mi, że są w porządku. Rzeczywiście – moje najszybsze okrążenie ze wszystkich sesji zostało pokonane właśnie na miękkiej mieszance. Jutro spodziewamy się wyższych temperatur, więc miękkie opony powinny być preferowanym wyborem”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
20.02.2019  Grosjean krytykuje nowe przepisy dotyczące koców grzewczych
10.02.2019  Grosjean chce uniknąć kolejnego słabego startu sezonu
09.02.2019  Grosjean: Do sezonu 2021 mniejsze stajnie nie mają szans na zwycięstwo
09.01.2019  Grosjean: Renault powinno obawiać się Haasa w sezonie 2019
07.01.2019  Grosjean: Celem Haasa na sezon 2019 jest walka o czwarte miejsce
Tagi:
Grosjean R.
Haas

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca