F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

18.10.2018

Renault zapowiada wprowadzenie zupełnie nowej jednostki na sezon 2019

Bottas: Liczę na lepsze opony Pirelli w sezonie 2019

La Gazzetta dello Sport: Vettel może odejść z Ferrari po sezonie 2019

17.10.2018

Verstappen: W sezonie 2019 bolidy mogą stać się brzydsze

Abiteboul: Honda przeprowadza większe inwestycje od Renault

16.10.2018

Orlen: Za wcześnie, by mówić o współpracy z Kubicą

Pirelli opublikowało selekcję opon na Grand Prix Meksyku

Autosport: Albon bliski posady w Toro Rosso na sezon 2019

Niki Lauda może wkrótce opuścić szpital w Wiedniu

Robert Kubica spotkał się z władzami PKN Orlen

Pascal Wehrlein dołączył do ekipy Mahindry w Formule E

15.10.2018

Gelael weźmie udział w treningu w Austin z Toro Rosso

Whiting: Nie ma planów, aby opóźnić wprowadzenie nowych przepisów

Mick Schumacher podejmie wkrótce decyzję ws. programu na sezon 2019

Prost: Obecne przepisy dotyczące ogumienia to absurd

Arrivabene: Vettel prędzej czy później zdobędzie tytuł dla Ferrari

Vandoorne rozpocznie starty w Formule E

13.10.2018

Ocon znajduje się na liście kandydatów na kierowcę Williamsa

Grosjean: Nawet przez moment nie obawiałem się o przyszłość w F1

Russell: Rozmowy z Williamsem rozpoczęły się przed GP Niemiec

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Grosjean: Byliśmy bardzo blisko pójścia w ślady Ferrari

Zawodnik Haasa był w stu procentach gotowy do wyjazdu na tor na przejściowych oponach.
Nataniel Piórkowski, 6 października 2018, wyświetlenia: 1249<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Romain Grosjean zdradził, że był bardzo blisko pójścia w ślady kierowców Ferrari i wyjechania na tor w Q3 na przejściowym ogumieniu.

Grosjean przygotowywał się do wyjazdu na tor na "zielonych" Pirelli Cinturato, gdy w ostatniej chwili zmienił zdanie, powracając na supermiękkie slicki.

Zapytany przez dziennikarzy o to, jak blisko było do tego, by sam wyjechał na tor na przejściówkach, Grosjean odrzekł: „Bardzo blisko, bardzo blisko. Wszystkie ustawienia na kierownicy dostosowane były do przejściowych opon. Przełącznik ogumienia, balans hamulców – wszystko odpowiadało bolidowi wyposażonemu w przejściówki. W ostatniej chwili, gdy ujrzeliśmy, że inni kierowcy wyjeżdżają na tor i nie ślizgają się zbyt mocno, przywróciliśmy wszystko do slicków. Było w porządku”.

„Nie mieliśmy zielonego pojęcia, czego możemy się spodziewać. Gdy pod koniec Q2 wracaliśmy do alei serwisowej bardzo ciężko było utrzymać bolid na torze przy użyciu slicków. W garażu debatowaliśmy o tym, na jakich oponach powinniśmy zacząć Q3. Powiedziałem "Postawmy wszystko na jedną kartę. To ryzyko, aby wyjechać na tor na przejściówkach, tak jak Ferrari. Jeśli spadnie deszcz będziemy supergwiazdami. Jeśli będzie sucho to nie czeka nas nic dobrego"” – kontynuował.

„Podjęliśmy ryzyko. Postanowiliśmy poczekać aż nad tor nadejdzie mocniejszy deszcz. Oglądaliśmy co robią inni i gdy zobaczyliśmy, że bolidy Mercedesa i Force India nie ślizgają się w pierwszym sektorze zdecydowaliśmy się na wyjazd [na slickach]. Pora opuszczenia garażu była odpowiednia, ale wszystko mogło się potoczyć w obu kierunkach: dobrym i złym. Mieliśmy dziesięciominutową przerwę w jeździe po torze, więc nie wiadomo było na co mamy się nastawiać” – wyjaśniał kierowca Haasa.

Grosjean jako jedyny obok zawodników Mercedesa zdołał przejść Q2 używając miękkich opon. Francuz ma nadzieję, że ryzyko opłaci się w wyścigu. „To było odważne posunięcie, bo nie używałem miękkich opon od piątkowego treningu. Instynkt podpowiadał mi, że są w porządku. Rzeczywiście – moje najszybsze okrążenie ze wszystkich sesji zostało pokonane właśnie na miękkiej mieszance. Jutro spodziewamy się wyższych temperatur, więc miękkie opony powinny być preferowanym wyborem”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
13.10.2018  Grosjean: Nawet przez moment nie obawiałem się o przyszłość w F1
11.10.2018  Grosjean: Formuła 1 jest zbyt przewidywalna
28.09.2018  Magnussen i Grosjean pozostaną kierowcami Haasa w sezonie 2019
27.09.2018  Haas nadal milczy w sprawie przyszłorocznego składu kierowców
17.09.2018  Whiting: Grosjean dopuścił się rażącego zignorowania niebieskich flag
Tagi:
Grosjean R.
Haas

  Dodanie nowego komentarza  
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca