F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

18.10.2018

Renault zapowiada wprowadzenie zupełnie nowej jednostki na sezon 2019

Bottas: Liczę na lepsze opony Pirelli w sezonie 2019

La Gazzetta dello Sport: Vettel może odejść z Ferrari po sezonie 2019

17.10.2018

Verstappen: W sezonie 2019 bolidy mogą stać się brzydsze

Abiteboul: Honda przeprowadza większe inwestycje od Renault

16.10.2018

Orlen: Za wcześnie, by mówić o współpracy z Kubicą

Pirelli opublikowało selekcję opon na Grand Prix Meksyku

Autosport: Albon bliski posady w Toro Rosso na sezon 2019

Niki Lauda może wkrótce opuścić szpital w Wiedniu

Robert Kubica spotkał się z władzami PKN Orlen

Pascal Wehrlein dołączył do ekipy Mahindry w Formule E

15.10.2018

Gelael weźmie udział w treningu w Austin z Toro Rosso

Whiting: Nie ma planów, aby opóźnić wprowadzenie nowych przepisów

Mick Schumacher podejmie wkrótce decyzję ws. programu na sezon 2019

Prost: Obecne przepisy dotyczące ogumienia to absurd

Arrivabene: Vettel prędzej czy później zdobędzie tytuł dla Ferrari

Vandoorne rozpocznie starty w Formule E

13.10.2018

Ocon znajduje się na liście kandydatów na kierowcę Williamsa

Grosjean: Nawet przez moment nie obawiałem się o przyszłość w F1

Russell: Rozmowy z Williamsem rozpoczęły się przed GP Niemiec

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Alonso: McLaren korzysta z tego samego bolidu od 2017 roku

37-latek potwierdził, że model MCL33 nie jest rozwijany od Grand Prix Hiszpanii.
Mateusz Szymkiewicz, 7 października 2018, wyświetlenia: 3696<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Fernando Alonso ujawnił, że zespół McLaren korzysta z tego samego bolidu od w 2017 roku.

Stajnia z Woking współpracuje od tego sezonu z Renault i podczas zimowych przygotowań cała koncentracja spoczywała na dostosowaniu bolidu do układu napędowego francuskiego producenta. Z tego powodu pierwsze udoskonalenia do MCL33 zostały przywiezione na Grand Prix Hiszpanii, po którym jak się okazuje, został zatrzymany rozwój.

„Nie mamy poprawek od momentu wyścigu w Hiszpanii” – powiedział Fernando Alonso. „Można zobaczyć na zdjęciach z toru, że reszta zespołów środka stawki wprowadza nowe elementy przed każdym wyścigiem, czego my nie robimy. W naszym przypadku nie ma problemu, czy to ten sam bolid co w Soczi. Tak naprawdę mamy ten sam model od ubiegłego roku”.

37-latek przyznał, że w tej chwili jego priorytetem są starty w Długodystansowych Mistrzostwach Świata z Toyotą, gdzie ma szansę sięgnąć po tytuł. „W mistrzostwach staram się pomóc ekipie wywalczyć szóste miejsce, a w innej serii liczę się w pojedynku o tytuł. Nie mam żadnych wątpliwości na czym spoczywa moja koncentracja”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
09.10.2018  Alonso: Interesuje mnie tylko wynik McLarena w klasyfikacji konstruktorów
07.10.2018  Whiting: Alonso uniknąłby kary, gdyby oddał pozycję Strollowi
07.10.2018  Alonso: Moja kara pokazuje jak w złej sytuacji znajduje się F1
07.10.2018  Verstappen, Stroll i Alonso otrzymali punkty karne po GP Japonii
29.09.2018  Alonso: Wyścig Formuły 2 był ciekawszy od kwalifikacji
Tagi:
Alonso F.
McLaren

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Patok12, 07.10.2018 15:14[!]
Jakby nie rozwinęli tego bolidu na Hiszpanię i nie kombinowali z przednim skrzydłem w kształcie odkurzacza to byliby lepsi tak jak w 4 pierwszych wyścigach.
beret, 07.10.2018 16:37[!]
Temu gosciowi ja, po prostu nie wieze.
W zeszlym roku mial najlepszy bolid, tylko Honda byla zla. Teraz, gdy Honda oswiadczyla-2 tygodnie temu ze ten kierowca nie moze jezdzic na jej silnikach, jego priorytetem obecnie jest Toyota.
hubert_babica, 07.10.2018 16:43[!]
Wina Hondy, z innym silnikiem byliby w czołówce, mają najlepsze nadwozie w stawce
beret, 07.10.2018 16:57[!]
@hubert babica
Chodzisz na piwo do pubu z Brownem i tak ci powiedzial?
Maciek znafca, 07.10.2018 19:58[!]
Pecha ma ten Alonso, nie dość że mistrzowskiego bolidu nie widział od ponad dekady to nawet w środku stawki nie może się pobawić, bo nie ma samochodu średniego tylko beznadziejny. Crap totalny, do wymiany, tfu. budowy od nowa. McLaren strzelił sobie w kolano rezygnując z silnikow Mercedesa, takto byliby ich pierwszym klientem i drugim zespołem i kto wie, czy to nie team z Woking miałby monopol na rywalizowanie z Mercem. Zdudowaliby aerodynamiczne cudo łącząc je z mistrzowskim silnikiem a takto cały wysiłek idzie na marne, bo do bolidu wkładany jest niekompatybilny grzmot z pod Paryża, który non stop dostaje zadyszki.
kovalf122, 07.10.2018 22:31[!]
Cytat Maciek znafca :
bo do bolidu wkładany jest niekompatybilny grzmot z pod Paryża, który non stop dostaje zadyszki.

Po ostatnich sezonach ma się jednak wrażenie, że czego byś tam nie włożył, to i tak McLaren będzie włóczył się gdzieś w ogonie lub na tyłach środka stawki. Nie pasował Mercedes, bo Mak jako klient nie miałby szansy walczyć o zwycięstwa z fabryką (rzecz w tym, że McLaren nie liczył się nawet w walce o podia). Później mariaż z Hondą, który zakończył się - trzeba chyba tak to z perspektywy czasu oceniać - obustronnym blamażem. Jedni tworzyli tragicznie silniki, drudzy krytykowali i wywierali presję, nie dostrzegając swoich błędów. Dzisiaj McLaren jeździ z jednostkami Renault, na których Red Bull kilka wyścigów w ostatnich latach wygrał, a Renault jest 4-5 zespołem w F1. Co dostawca, to zawsze coś nie pasuje. A może jednak problem leży gdzie indziej? W obozie McLarena wiele w ostatnich sezonach mówiło się o wspaniałym nadwoziu, którego potencjał był gaszony przez silniki Hondy. Alonso wspominał, że w zakrętach to najlepszy samochód w stawce. Japoński balast został zrzucony, zatem dlaczego McLaren tak zawodzi, nawet na torach "niesilnikowych"?
W, 07.10.2018 22:41[!]
Cytat kovalf122 :
Jedni tworzyli tragicznie silniki, drudzy krytykowali i wywierali presję, nie dostrzegając swoich błędów.

Wyjaśnij, jak możesz dostrzegać błędy, jeśli symulacje pokazują, że masz super samochód i nie możesz tego zweryfikować, ponieważ brakuje koni mechanicznych i w co drugim wyścigu stajesz na poboczu? Pogubili się zupełnie, a wykupienie ich pionu technicznego przez Mercedesa i Red Bulla nie mogło pozostać bez wpływu na organizację.
Maciek znafca, 07.10.2018 22:59[!]
@kovalf122 Zawodzi, ponieważ silnik Renault jest tak ulokowany, że zaburza całe to 'mistyczne' aero McLarena. Czytałem gdzieś, że ten silnik jest po prostu za duży, ale nie wiem czy o to chodzi. Tak czy siak jest niekompatybilny. Nie pasował Mercedes, bo nie mogliby walczyć z fabryka o zwycięstwa, a czy teraz mogą? Teraz mają Renault, które też ma swój team a ich jednostki nie mają skoku do Merola. Ja wolałbym być 2 niż 2 od końca. W erze hybryd tylko jeden sezon przejeździli na silnikach Merc, nie wiadomo czy w kolejnych nie przygotowaliby bardziej konkurencyjnych konstrukcji. Wystarczyło udoskonalić obecne a poszli w nieznane, zaryzykowali, nie opłaciło się i trzeba myśleć dalej jak wyciągnąć legendarny team z historycznego kryzysu.
kibic sribic, 07.10.2018 23:35[!]
Tak naprawdę wystarczyło dać Hondzie trochę miejsca na silnik i mieliby względny spokój...
SkC, 08.10.2018 08:25[!]
Nawet w jednym sezonie z Hondą, czyli 2016 McLaren zdobył więcej punktów niż w tym sezonie ; )
RY2N, 08.10.2018 08:28[!]
@kibic sribic
Honda też się wtedy uczyła i ich silnik był tragiczny, nie chodziło tylko o miejsce (m.in dwukrotna zmiana koncepcji silnika, przerzucanie osprzętu z jednej strony na drugą, brak korelacji między modelem jednego cylindra a V6 itp).
W przypadku Renault Mclaren nie miał nic do gadania dostali potężnego grzmota, który musieli wcisnąć w smukłe nadwozie i wyszło co wyszło. Silnik Renault nie jest tak słaby jak tu się pisze. RedBull z tym silnikiem wygrywa wyścigi (lub siedzi na ogonie Mercedesom jak w ostatnim wyścigu na Suzuce). Różnicy może być jeszcze na kilkanaście koni, ale to jest do skompensowania aerodynamiką jak widać.
Po prostu McLaren musi zaprojektować, zbudować i przetestować bolid całkowicie od nowa pod silnik Renault (co zajmie pewnie ze 2 lata) albo pozyskać dostawcę, który jak Honda dostosuje się w 100% do ich wymagań (co jest b.mało realne).
JuJu_Hound, 08.10.2018 09:25[!]
@kovalf122 czas pokazuje ze blamaż nie był obustronny; czego sie McLaren nie dotknie zamienia się w g;
mam takie nieodparte wrażenie ze oni wciaz chca byc number 1 i walczyc z najlepszymi robiac wielki krok do przodu; ok ale w chwili obecnej oni musza robic małe kroki i skupic sie zeby uciec z konca stawki; a jak pokazuja wyniki w tym roku zrobili jeden wielki krok wstecz
kumien, 08.10.2018 10:21[!]
Tak samo nie byłbym pewny, że Honda ponosi winę za blamaż z McLarenem. Dalej nie wiemy jak pomarańczowi upakowali silnik w swoim bolidzie. Czy np. nie zmuszali go do pracy z mniejszymi chłodnicami w imię większej wydajności aero co w ostatecznym rozrachunku skutkowało eksplodującymi jednostkami. Nie wiadomo jak wyglądała współpraca ze skrzynią biegów projektowaną przez McLarena itp. Jest bardzo dużo znaków zapytania, a to jak radzi sobie Honda w średniaku Toro Rosso pokazuje, ze to raczej nie u nich był największy problem. Zespół B RB miał tak samo mało czasu jak McLaren na upakowanie jednostki w już zapewne przygotowany koncept bolidu i to przy mniejszych środkach. Ostatecznie okazało się, że wszystko działa całkiem sprawnie i nie widzimy wybuchających silników.

A co do Alonso to chłop ma coś w sobie. Pierwsze podejście do McLarena i padaka. Później Ferrari i ostatecznie spalone mosty. Znowu McLaren i blamaż z Hondą, a teraz wepchnął ich na minę pt. Renault i ucieka z F1.
RY2N, 08.10.2018 12:53[!]
Cytat kumien :
Czy np. nie zmuszali go do pracy z mniejszymi chłodnicami w imię większej wydajności aero co w ostatecznym rozrachunku skutkowało eksplodującymi jednostkami. Nie wiadomo jak wyglądała współpraca ze skrzynią biegów projektowaną przez McLarena itp.

ależ dokładnie właśnie tak było tylko Honda nie potrfiła im powiedzieć >nie< bo nie miała wystarczającego doświadczenia żeby przewidzieć, że to się nie uda.
Cytat kumien :
to jak radzi sobie Honda w średniaku Toro Rosso pokazuje, ze to raczej nie u nich był największy problem

a tu się nie zgodzę - Honda cały czas rozwija swój produkt i staje się coraz lepsza, a McLaren nie rozwija bolidu w ogóle więc siłą rzeczy relatywnie się staczają w porównaniu z innymi. Dlatego mimo, że zaczęli sezon z nieporównywalnie lepszym pakietem to teraz mają już tylko ledwie 2 razy więcej punktów niż Toro Rosso a pod koniec sezonu mogą być niewiele lepsi.
Strony  •  1 Odśwież T- T+

  Dodanie nowego komentarza
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca