F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

16.12.2018

Brawn: Nowe przepisy na sezon 2019 to pierwszy krok w zmienianiu F1

14.12.2018

Giovinazzi: Raikkonen ma motywację, by ścigać się dla Saubera

Ferrari zaprezentuje nowy bolid 15 lutego

13.12.2018

Szafnauer: Stroll prezentuje osiągi na poziomie Ocona

Monza chce otrzymać 100 milionów euro na modyfikacje toru

Motorsport.com: Schumacher bliski dołączenia do Akademii Kierowców Ferrari

Vettel: Mam mieszane odczucia związane z powrotem Kubicy

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Kubica: Sezon 2019 jest perfekcyjnym momentem na powrót do F1

Sainz: McLaren nie kopiuje bolidu Red Bulla

Sirotkin został zaproszony przez Audi na testy samochodu DTM

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Whiting: Alonso uniknąłby kary, gdyby oddał pozycję Strollowi

Dyrektor wyścigu skomentował także incydent z udziałem Bottasa i Verstappena.
Nataniel Piórkowski, 7 października 2018, wyświetlenia: 1662<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Fernando Alonso uniknąłby kary czasowej, gdyby zdecydował się oddać pozycję Lance'owi Strollowi – potwierdził po zakończeniu GP Japonii dyrektor wyścigu, Charlie Whiting.

Alonso skrytykował FIA za niekonsekwencję w zasądzanych karach. Zdaniem Whitinga sędziowie podejrzewali, iż dwukrotny mistrz świata próbuje wykorzystać incydent ze Strollem jako usprawiedliwienie wyjazdu poza tor i zyskania w ten sposób jednej pozycji.

„Fernando ściął szykanę, przejechał szybko po żwirowym poboczu i znalazł się przed Strollem. Nie ulegało wątpliwości, że zyskał przewagę wyjeżdżając poza tor” – tłumaczył Brytyjczyk.

„Sędziowie uznali, że Stroll zmusił Fernando do szerokiego wyjazdu. Możecie powiedzieć, że skoro Fernando został zmuszony do wyjazdu na pobocze, to mógł ściąć szykanę – nie, nie mógł. Nie powinien był zyskać pozycji poprzez taki manewr. Jednocześnie Stroll nie powinien był wypychać go poza tor. Sędziowie uznali, że obaj powinni otrzymać pięciosekundową karę czasową za dwa różne wykroczenia”.

Whiting dodał, że Alonso mógł uniknąć kary, gdyby oddał pozycję Strollowi. W późniejszej fazie wyścigu Hiszpan popełnił podobne wykroczenie, ale zareagował na nie w inny sposób. „Nie wydaje mi się, że Fernando otrzymałby karę, gdyby oddał pozycję. Sprawa byłaby wtedy zupełnie klarowna. Za drugim razem Fernando przepuścił Brendona Hartleya. W przypadku pierwszego incydentu tak nie postąpił”.

Szykanę ściął też Valtteri Bottas, za którego bolidem w bliskiej odległości podążał Max Verstappen. Po wyścigu sfrustrowany zawodnik Red Bulla powiedział: „Jeśli dostałem pięć sekund kary za incydent z Raikkonenem, to następnym razem po prostu zetnę szykanę i pojadę tak jak Valtteri”.

Whiting wyjaśniał jednak podczas spotkania z dziennikarzami: „To dość głupi komentarz. Nie ulegało wątpliwości, ze Valtteri zblokował koła, popełnił błąd. Przyjrzeliśmy się minisektorom. Stracił pół sekundy do Maxa. Valtteri nie znajdował się pod bezpośrednią presją. Nie było tak, że ściął szykanę i utrzymał się przed Maxem tylko ze względu na ścięcie szykany. Po prostu popełnił błąd”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
26.11.2018  FIA nie potrzebuje zgody zespołów, by ustalić przepisy na sezon 2021
13.11.2018  Whiting: Ocon nie powinien był atakować Verstappena
20.10.2018  FIA nie będzie tolerować naruszania limitów toru w dziewiętnastym zakręcie
20.10.2018  Whiting przyznał, że Magnussen zbyt późno zmienił linię jazdy
15.10.2018  Whiting: Nie ma planów, aby opóźnić wprowadzenie nowych przepisów
Tagi:
Whiting C.
Alonso F.
Verstappen M.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
M@ru$, 07.10.2018 17:40[!]
Max straszy, że zrobi tak samo, ale chyba zapomniał o starcie na Paul Ricard, gdzie właśnie w ten sposób postąpił po pierwszym zakręcie.
Maciek znafca, 07.10.2018 22:22[!]
Bo to jest podejście właśnie z tych gier, gdzie liczysz się tylko ty a reszta jest statystami, których wyprzedzasz jak chcesz, którymi steruje komputer. Maxowi się to zbyt udzieliło w rzeczywistości.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca