F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.02.2019

Kwiat studzi emocje po ustanowieniu najlepszego czasu dnia

W czwartek Williams planuje rozpocząć testy aerodynamiczne FW42

Horner: Nie mamy problemów z wibracjami silnika Hondy

Williams przeprosiła za opóźnienie w budowie bolidu FW42

Vettel poważnie traktuje zagrożenie ze strony Leclerca

Daniił Kwiat z najlepszym czasem 3. dnia testów w Barcelonie

Relacja z trzeciego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Grosjean krytykuje nowe przepisy dotyczące koców grzewczych

Nowy bolid Williamsa zadebiutował na torze

Netflix opublikował zwiastun serialu "F1: Jazda o życie"

Sirotkin: Funkcja rezerwowego kierowcy Renault to dobra opcja

Pirelli: Nawierzchnia toru odpowiedzialna za dobre czasy w Barcelonie

Tost: Przewaga Ferrari nad Mercedesem może wynosić 0,5s

Racing Point planuje powiększenie siedziby

19.02.2019

Ricciardo: Nagle poczułem się tak, jakbym wjechał w zakręt z otwartym DRS

Vettel: Szerokie przednie skrzydła wyglądają dziwnie

Gasly: Utrata panowania nad bolidem była niespodzianką

Honda: Koncepcja kompaktowego silnika nie wpłynie negatywnie na osiągi

Leclerc kontynuuje dobrą passę Ferrari podczas testów

Relacja z drugiego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Whiting: Alonso uniknąłby kary, gdyby oddał pozycję Strollowi

Dyrektor wyścigu skomentował także incydent z udziałem Bottasa i Verstappena.
Nataniel Piórkowski, 7 października 2018, wyświetlenia: 1697<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Fernando Alonso uniknąłby kary czasowej, gdyby zdecydował się oddać pozycję Lance'owi Strollowi – potwierdził po zakończeniu GP Japonii dyrektor wyścigu, Charlie Whiting.

Alonso skrytykował FIA za niekonsekwencję w zasądzanych karach. Zdaniem Whitinga sędziowie podejrzewali, iż dwukrotny mistrz świata próbuje wykorzystać incydent ze Strollem jako usprawiedliwienie wyjazdu poza tor i zyskania w ten sposób jednej pozycji.

„Fernando ściął szykanę, przejechał szybko po żwirowym poboczu i znalazł się przed Strollem. Nie ulegało wątpliwości, że zyskał przewagę wyjeżdżając poza tor” – tłumaczył Brytyjczyk.

„Sędziowie uznali, że Stroll zmusił Fernando do szerokiego wyjazdu. Możecie powiedzieć, że skoro Fernando został zmuszony do wyjazdu na pobocze, to mógł ściąć szykanę – nie, nie mógł. Nie powinien był zyskać pozycji poprzez taki manewr. Jednocześnie Stroll nie powinien był wypychać go poza tor. Sędziowie uznali, że obaj powinni otrzymać pięciosekundową karę czasową za dwa różne wykroczenia”.

Whiting dodał, że Alonso mógł uniknąć kary, gdyby oddał pozycję Strollowi. W późniejszej fazie wyścigu Hiszpan popełnił podobne wykroczenie, ale zareagował na nie w inny sposób. „Nie wydaje mi się, że Fernando otrzymałby karę, gdyby oddał pozycję. Sprawa byłaby wtedy zupełnie klarowna. Za drugim razem Fernando przepuścił Brendona Hartleya. W przypadku pierwszego incydentu tak nie postąpił”.

Szykanę ściął też Valtteri Bottas, za którego bolidem w bliskiej odległości podążał Max Verstappen. Po wyścigu sfrustrowany zawodnik Red Bulla powiedział: „Jeśli dostałem pięć sekund kary za incydent z Raikkonenem, to następnym razem po prostu zetnę szykanę i pojadę tak jak Valtteri”.

Whiting wyjaśniał jednak podczas spotkania z dziennikarzami: „To dość głupi komentarz. Nie ulegało wątpliwości, ze Valtteri zblokował koła, popełnił błąd. Przyjrzeliśmy się minisektorom. Stracił pół sekundy do Maxa. Valtteri nie znajdował się pod bezpośrednią presją. Nie było tak, że ściął szykanę i utrzymał się przed Maxem tylko ze względu na ścięcie szykany. Po prostu popełnił błąd”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
26.11.2018  FIA nie potrzebuje zgody zespołów, by ustalić przepisy na sezon 2021
13.11.2018  Whiting: Ocon nie powinien był atakować Verstappena
20.10.2018  FIA nie będzie tolerować naruszania limitów toru w dziewiętnastym zakręcie
20.10.2018  Whiting przyznał, że Magnussen zbyt późno zmienił linię jazdy
15.10.2018  Whiting: Nie ma planów, aby opóźnić wprowadzenie nowych przepisów
Tagi:
Whiting C.
Alonso F.
Verstappen M.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
M@ru$, 07.10.2018 17:40[!]
Max straszy, że zrobi tak samo, ale chyba zapomniał o starcie na Paul Ricard, gdzie właśnie w ten sposób postąpił po pierwszym zakręcie.
Maciek znafca, 07.10.2018 22:22[!]
Bo to jest podejście właśnie z tych gier, gdzie liczysz się tylko ty a reszta jest statystami, których wyprzedzasz jak chcesz, którymi steruje komputer. Maxowi się to zbyt udzieliło w rzeczywistości.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca