F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.10.2018

Ricciardo: Wyścig o GP USA może okazać się loterią

Vettel został ukarany cofnięciem o trzy pozycje na starcie GP USA

Hamilton z najlepszym czasem w drugim treningu w Austin

Kubica: Nie mogę czekać na decyzję Williamsa dłużej niż do grudnia

Gasly i Hartley wyruszą do GP Stanów Zjednoczonych z ostatniej linii

Hamilton najszybszy na przesychającym Circuit of the Americas

Williams: Kubica byłby fantastycznym zespołowym kolegą dla Russella

Hartley: Brakuje mi pełnego wsparcia w Formule 1

Sainz: Tempo kwalifikacyjne Hondy jest zmartwieniem dla Renault

Bottas nie obawia się utraty posady w Mercedesie na rzecz Ocona w sezonie 2020

Arrivabene pozostanie szefem Scuderii Ferrari po sezonie 2018

Verstappen: Zapowiedzi postępów Renault to stara śpiewka

Ocon zainteresowany roczną współpracą z Williamsem

18.10.2018

Ricciardo: Spadek formy Renault nie robi na mnie wrażenia

Alonso: Jestem zadowolony, że Hamilton może dorównać Fangio

Hamilton: Schumacher na sto procent znajdzie się w przyszłości w F1

Prowizoryczna lista startowa na sezon 2019

Perez pozostanie kierowcą Force India w 2019 roku

Coca-Cola została nowym sponsorem McLarena

Barcelona utrzymała organizację zimowych testów F1

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Whiting: Kolizja Verstappena i Vettela nie była podobna do tej z Chin

Holender nie rozumiał, dlaczego kierowca Ferrari nie został ukarany za doprowadzenie do kontaktu.
Nataniel Piórkowski, 8 października 2018, wyświetlenia: 2490<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Dyrektor wyścigów F1 – Charlie Whiting odrzuca twierdzenie Maxa Verstappena, który porównał kolizję z Sebastianem Vettelem z GP Japonii do tej, do jakiej doszło podczas tegorocznego GP Chin.

W kwietniu Verstappen otrzymał 10-sekundową karę czasową za uderzenie w bok bolidu Vettela. W niedzielę na Suzuce sędziowie nie podjęli jednak żadnych działań, gdy obaj kierowcy starli się ze sobą walcząc o trzecią pozycję. Brak reakcji spotkał się z niezrozumieniem Holendra.

Po wyścigu kierowca Red Bulla przekonywał: „Sądzę jednak, że mieliśmy do czynienia z podobnym scenariuszem do tego, jaki przerobiliśmy w Chinach. Tym razem nie obróciliśmy bolidów, ale Seb wjechał w bok mojego Red Bulla. Mógł zachować nieco większą ostrożność”.

Whiting przedstawił dziennikarzom inną opinię: „Max nacierał wtedy na Vettela niemal do samego wierzchołka nawrotu i mało brakowało, a uderzyłby w niego pod kątem prostym. Nie uważam, że w tych dwóch incydentach można doszukiwać się jakichkolwiek podobieństw. Z tego co pamiętam przyczyna incydentu była bardzo klarowna. Sebastian podjął tutaj zwyczajną próbę wyprzedzania. To co Max zrobił w Chinach można było co najwyżej określić mianem oportunizmu”.

Wyjaśniając, dlaczego żaden z kierowców nie otrzymał kary, Whiting przypomniał: „Jak dobrze wiecie sędziowie nie nakładają kar o ile nie są pewni, że jeden z kierowców był w pełni lub w przeważającej części winny omawianemu zdarzeniu. Opinie będą się różnić, ale z całą pewnością żaden z kierowców nie był w przeważającej mierze winny temu, co się stało”.

Vettel zapewniał, że nie mógł uniknąć kolizji. „Jechaliśmy obok siebie i nie miałem już miejsca. Nie mogłem uciec bardziej do wewnętrznej, bo dwa koła mojego bolidu znajdowały się już na tarce. Max mógł ustąpić i spróbować zrewanżować się w kolejnym zakręcie. Nie wiem. Na pewno nie miałbym później świetnego wyjścia ze Spoon. Max miałby wtedy jeszcze szansę”.

Whiting nie ma także wątpliwości, że Verstappen zasłużył na 5-sekundową karę czasową za incydent z Raikkonenem. „W tym przypadku kara jest bezdyskusyjna. Max wyjechał poza tor i powrócił do walki w niebezpieczny sposób. Kierowca jest zobligowany do wracania na tor w bezpieczny sposób. Kimi był tuż obok, a Max wypchnął go na pobocze. Wydaje mi się, że była to dla sędziów dość prosta decyzja”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
15.10.2018  Whiting: Nie ma planów, aby opóźnić wprowadzenie nowych przepisów
10.10.2018  Przed sezonem 2019 nie dojdzie do zmiany systemu punktowego F1
08.10.2018  Pierwsze GP Wietnamu może odbyć się w sezonie 2020
07.10.2018  Whiting: Alonso uniknąłby kary, gdyby oddał pozycję Strollowi
02.10.2018  Whiting popiera plany poszerzenia kwalifikacji o Q4
Tagi:
Whiting C.
Verstappen M.
Vettel S.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
dulk, 08.10.2018 10:04[!]
+5 sekund to jednak kpina nie kara
tyle powinno być jak był niebezpieczny powrót ale bez negatywnych konsekwencji
a nie prawie taranuje Kimiego, uszkadza mu bolid i zyskuje przewagę
z takim Maxem to RB w przyszłym roku nie wygra tytułu chyba że bedzie jeździł w czystym powietrzu na przodzie

zatem powinno być +15 sek
rno2, 08.10.2018 10:09[!]
Dziwna jest ta Formuła 1.
Uważam, że Max za manewr z Raikkonenem (i za późniejsze tłumaczenia, że Kimim mógł poczekać, aż ten wróci na tor) powinien dostać większą karę - przejazd przez aleję serwisową i 2-3 punkty karne.

Z drugiej strony walka Kubicy i Massy na Fuji z 2007 r., gdzie notorycznie jeden wywoził drugiego na pobocze i ogólnie obaj mieli w d.pie jakiekolwiek limity toru, uważana jest za piękny pojedynek i kwintesencję ,,prawdziwego ścigania".
JuJu_Hound, 08.10.2018 10:14[!]
@rno2 pojedynek Senny i Prosta to rowniez prawdziwe sciganie a tak naprawde najlepszy przyklad jak sie nie scigac zwazywszy na efekt koncowy 89 i 90
bartoszcze, 08.10.2018 10:20[!]
@rno2
Bo kiedyś jak się ścigali koło w koło, to nie przywalali sobie tyłem opony w przód opony rywala, jak zrobił Max.
pluto, 08.10.2018 10:20[!]
czyli wychodzi na to że Max może wypychac bezkarnie z toru innych kierowców ,bo za to kary nie dostał.Co do ataku VET - to był dobry manewr - VET zauważył że VER jest w trybie ładowania baterii i użył całej mocy silnika co widac w telemetrii, wszedł mu na wew wiec miejsce było. Sytuacja bardzo podobna do Barcelony i kraksy HAM-ROS, tam ROS zamykał zew a tu VER wew. Wtedy okrzyknieto winnym ROS a tu winnym VET. Krytykujecie sedziów a sami wydajecie sprzeczne wyroki. Jakim cudem w jednym przypadku winnym jest ten co sie broni a w drugim atakujący?

na innym portalu wyczytałem że Whiting powiedział, że gdy MAX zorientował sie gdzie jest VET to lekko skręcił na niego. To jest taki sam lekki skręt jaki wykonuje na dohamowaniach na prostej jak w Baku. Dla mnie jego wina 100%. Powinna byc wprowadzona zasada: w zakrętach i na dohamowaniach zakaz zmiany linii jazdy gdy inny bolid jest obok
Zomo, 08.10.2018 11:34[!]
Cytat pluto :
wychodzi na to że Max może wypychac bezkarnie z toru innych kierowców

Verstappen jest medialny wiec zarabia kase dla FIA i Liberty. O ile kogos nie zabije to beda przymykac oko na jego wybryki. Jak ten Irlandzyk w MMA co krzeslami tlukl ludzi i wybijal okna w autobusach - kazdy inny w USA dostal by conajmiej rok w pierdlu a on zrobil z tego medialny show. Takie rzeczy sie dzisiaj sprzedaja nie nudne jezdzenie w kolko.
guzbi, 08.10.2018 12:02[!]
@Zomo raczej nie, Kviat jeździł nawet ostrzej to go wywalili z RBR i po sprawie. Max jest krytykowany prezz pryzmat swoich poprzednich wybryków - teraz każda akca, w której bierze udział jest oceniana jako jego wina, bo "kiedyś w kogoś wjechał". Tak na prawdę to Max po słabym początku sezonu się bardzo ogarnął i w słabym (w porównaniu do Merca i Ferrari) Red Bullu potrafi zdobywać podia.
Aeromis, 08.10.2018 12:04[!]
Niestety nie było kamery z helikoptera która mogłaby rozstrzygnąć tę sytuację. Sędziowie nie mogli więc postąpić inaczej, prawdopodobnie obaj kierowcy popełnili błąd. VER - prawdopodobnie zbyt agresywna obrona, choć nie jest to pewne, być może jego udział w tym wypadku był mniejszy. VET "zahamuję późno i zobaczymy co się wydarzy", czyli sztampowy błąd młodych kierowców.
rno2, 08.10.2018 12:40[!]
Po obejrzeniu onboardu Maxa skłaniam się ku temu, że sędziowie mieli rację - zwykły RA, a jeśli już szukać winy, to po stronie Vettela.
guzbi, 08.10.2018 12:54[!]
@rno2 Na Sky robili analizę tego zdarzenia i stwierdzili w 80/20 dla Vettela jeśli chodzi o winę.
teambuktu, 08.10.2018 13:25[!]
Proponuję darować sobie dyskusję o winie.
Po prostu starło się dwóch kierowców, którzy w walce na torze nie przebierają w środkach, nie potrafią zachować zimnej krwi i skończyło się tak jak się skończyło. Sędziowie uznali, że RA i właściwie jest to najrozsądniejsze rozwiązanie.
Moje zdanie jest takie, że obaj są winni i to nie jest przypadek, że akurat im tak często przydarzają się takie akcje.
beret, 08.10.2018 13:28[!]
Wedlug mnie sedziowie mieli racje. Problem w tym ze z niej skorzystali.
Gdyby na miejscu Vettela byl Hamilton, to Maxio by dostal nastepne 10s
Tu lezy caly problem
Nie jestem za tym aby kierowcow karac za takie incydenty.
teambuktu, 08.10.2018 13:58[!]
@beret
a gdyby tamtędy przechodziła staruszka...? Ham na pewno by ją rozjechał ale Vet wysiadłby z bolidu i pomógł przejść przez tor a Max by ją podrzucił do garażu.
Czy Ty naprawdę nie widzisz jak śmieszne są takie komentarze? Na pewno są na świecie lepsze portale o teoriach spiskowych.
beret, 08.10.2018 14:07[!]
@teambuktu
Wysmiewajac poniekad to, co napisalem obnarzyles sie ze nie rozumiesz dzisiejszej F1.
Jest to bardziej zlozone niz ci sie wydaje, ale oczywiscie ty wiesz swoje. Nie mam zamiaru przekonywac cie,
Nie trzeba bedzie dlugo czekac. Wystarczy ze do Hamiltona zblizy sie jakis zawodnik i moze mu zaszkodzic Charlie kaze karac
Kimiego nie poszedl przeprosic?
Janusz Kopytko, 08.10.2018 14:20[!]
Whiting jest już za stary na tak odpowiedzialne stanowisko, chłopina nie ogrania
Zomo, 08.10.2018 14:30[!]
Cytat guzbi :
Kviat jeździł nawet ostrzej

Kviat to sie glupio rozbijal, w walce to nie pamietam nawet kogo by niby poszkodowal ze az musialem sprawdzic na internecie i znalazlem tylko Magnussena w 2016. Jest roznica jak ktos wyjezdza w bok przeciwnika zeby go pokonac a jak ktos wiezdza przeciwnikowi w zadek bo zle policzyl punkt hamowania.
Poza tym Kviat jest malo medialny, chyba ze w Rosji a to jak bylo widac nie jest istotny rynek dla F1.
bartoszcze, 08.10.2018 14:38[!]
@rno2
Z onboardu Verstappena widać, że jeszcze przed rozpoczęciem tarki po wewnętrznej pojawia się przednie skrzydło Vettela na wysokości przedniego skrzydła Verstappena, a po prawej hektar miejsca.
(pod koniec 1:17)
https://www.youtu.../watch?v=8N3SItwAvKU

Po prostu Max nie umie powstrzymać się przed zamykaniem drogi nawet wtedy, kiedy jest na to za późno.
MairJ23, 08.10.2018 16:46[!]
Verstappen wierzy w prawo jak Kali z "W Pustyni i w Puszczy". Jak on krasc komus krowe to dobrze a jak ktos krasc krowe Kalemu to zle.
Ot i tyle.
Strony  •  1 Odśwież T- T+

  Dodanie nowego komentarza
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca