F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

16.12.2018

Brawn: Nowe przepisy na sezon 2019 to pierwszy krok w zmienianiu F1

14.12.2018

Giovinazzi: Raikkonen ma motywację, by ścigać się dla Saubera

Ferrari zaprezentuje nowy bolid 15 lutego

13.12.2018

Szafnauer: Stroll prezentuje osiągi na poziomie Ocona

Monza chce otrzymać 100 milionów euro na modyfikacje toru

Motorsport.com: Schumacher bliski dołączenia do Akademii Kierowców Ferrari

Vettel: Mam mieszane odczucia związane z powrotem Kubicy

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Kubica: Sezon 2019 jest perfekcyjnym momentem na powrót do F1

Sainz: McLaren nie kopiuje bolidu Red Bulla

Sirotkin został zaproszony przez Audi na testy samochodu DTM

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

W 2019 roku wystartują mistrzostwa W Series

W zawodach będą mogły wziąć udział wyłącznie kobiety.
Nataniel Piórkowski, 10 października 2018, wyświetlenia: 4403<< | lista | T- | T+ | >>

W maju 2019 roku wystartują mistrzostwa W Series, w których będą mogły wziąć udział wyłącznie kobiety.

„Kobieta nigdy nie wygrała wyścigu Grand Prix. Nigdy też nie zdobyła mistrzostwa świata. Chcemy to zmienić – taka jest nasza misja” – powiedział dyrektor generalna serii, Catherine Bond Muir.

„W wyścigach bolidów jednomiejscowych rywalizuje obecnie zbyt mało kobiet. W Series znacząco podniesie ich liczbę w sezonie 2019, uwalniając tym samym potencjał wielu zawodniczek. Zawodniczki rywalizujące w W Series staną się supergwiazdami. Będą inspiracją dla kobiet na całym świecie”.

Pierwszy sezon W Series będzie składał się z sześciu rund. Poparcie dla inicjatywy wyrazili już były kierowca F1 – David Colthard oraz ceniony projektant bolidów Grand Prix – Adrian Newey.

Coulthard przekonywał: „W W Series wierzymy, że kobiety i mężczyźni mogą rywalizować ze sobą na równym poziomie, gdy otrzymają takie same szanse. Obecnie jednak w okolicach poziomu GP3/F3 kobiety trafiają na szklany sufit. Często ma to związek nie z brakiem talentu, ale niewystarczającym budżetem. Dlatego potrzebna jest seria, w której będą mogły ścigać się wyłącznie kobiety”.

„W Series zapewni konkurencyjne i konstruktywne środowisko, w którym nasze zawodniczki będą mogły zdobyć niezbędne doświadczenie, które pomoże im awansować do głównych serii wyścigowych, gdzie będą mogły walczyć na równych warunkach z najlepszymi kierowcami” – dodał.

Ostatnią kobietą, która stanęła na starcie wyścigu Grand Prix była w 1976 roku Lella Lombardi.

Najważniejsze zasady mistrzostw

• W stawce znajdzie się miejsce dla maksymalnie 20 zawodniczek. Pula nagród finansowych wyniesie 1,5 miliona dolarów. Zwyciężczyni zdobędzie 500 tysięcy dolarów.
• Wyścigi będą trwały 30 minut. W inauguracyjnym sezonie odbędą się wyłącznie na europejskich torach. Jedną z eliminacji zaplanowano już na obiekcie w Wielkiej Brytanii.
• W serii wykorzystywane będą wyposażone w system halo bolidy Tatuus w specyfikacji F3, napędzane silnikami o pojemności 1,8l.
• Aby zakwalifikować się do mistrzostw każda zawodniczka będzie musiała przejść program kwalifikacji. W składzie sędziowskim znajdą się Coulthard, Newey oraz były dyrektor zespołów F1 – Dave Ryan. Kobiety nie będą musiały zapewniać żadnego wkładu sponsorów.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.11.2018  Dan Ticktum wygrał wyścig o Grand Prix Makau (akt.)
06.09.2017  II Ogólnopolskie Warsztaty Formuła Student 2017
01.11.2016  Silesia Automotive u progu wielkiego wydarzenia
22.11.2015  Felix Rosenqvist wygrywa po raz drugi Grand Prix Makau
28.01.2015  Ford wygrywa Daytona 24h, Giermaziak siódmy w klasie
Tagi:
Inne wyścigi

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
marios76, 10.10.2018 14:44[!]
To co "kciukujemy" za Gosie Rdest? ;)
Aspekty polityczne i rownouprawnienia plci pomijam...
piro, 10.10.2018 15:09[!]
Ciekawe czy będą przyznawać dodatkowe punkty za poprawne parkowanie bolidu po wygranym wyścigu :)

A tak na serio to nie sądzę że taka taryfa ulgowa jest dobrą rzeczą. Tym bardziej że ktoś będzie chciał wsadzić na siłę te kobiety do F1 w pewnym momencie. No i się okaże że jest 2s wolniejsza na okrążeniu. Mieliśmy już testy kobiet w F1 i żadna z nich nie pokazywała tempa która pozwoliłoby na walkę z partnerem zespołowym (no chyba że tym partnerem byłby Palmer).

Nie mam nic przeciwko kobietom w F1 a nawet fajnie by było gdyby się jakaś ścigała ale na normalnych warunkach.
marios76, 10.10.2018 15:22[!]
@piro Tak sie nie da... W rajdach Panie jakos dawaly rade zaistniec, w F1 jednak nic z tych rzeczy.
gnodeb, 10.10.2018 16:21[!]
To może mieć swój urok, wyobraźcie sobie jak zza szybki patrzą lekko pomalowane oczy, po zdjęciu kasku czerwone usteczka :) Ani Grodzkiej
kidmaciek, 10.10.2018 16:25[!]
Fajnie, że dziewczyny będą miały okazję się wyszaleć, ale prawda jest taka że to krok w tył jeśli chodzi o równouprawnienie. Jestem pewien że co lepsze będą bojkotowały tę serię, bo kobiety przecież potrafią jeździć i nie potrzebują forów - jak się ma talent to płeć jest nawet zaletą.
bartoszcze, 10.10.2018 16:30[!]
@kidmaciek
Bo to nie będzie seria, w której najlepsze będą odreagowywały niepowodzenia w innych seriach, tylko seria szukająca młodych talentów, które być może awansują do serii "open", a może nie.
Kajkes, 10.10.2018 18:45[!]
W ramach równouprawnienia mogliby dać jakiemuś byłemu kierowcy F3, który nie dostał się wyżej, ten bolid do przetestowania. Ciekawe ile byłby szybszy od kobiet.
benethor, 10.10.2018 18:55[!]
@bartoszcze przykłady z esportu pokazują, że nie, uczestniczki "Formuły W" nigdy nie awansują do serii open. Chociażby dlatego, że skoro już "zdobywają tytuły"(jakkolwiek bezwartościowe by obiektywnie nie były), to dlaczego miałyby się męczyć i dostawać srogi w*** w "głównej" serii, nie będąc w stanie dorównać partnerowi z zespołu, a często nawet i zakwalifikować się do wyścigu.

Przykład: masq, grała profesjonalnie w Counter-Strike'a od czasów 1.6, wielokrotnie pojawiała się na wielu "głównych" turniejach. Oto jej perspektywa na turnieje "tylko dla kobiet": https://www.hltv....mentary-out#r6854639

Od czasu jak segregacja ze względu na płeć pojawiła się w świecie Counter-Strike'a, kobiece rozgrywki stały się memem. Dzisiejsze zawodniczki najwyższego szczebla rozgrywek lig "female only" w CSGO potrafią przegrać z teamami złożonymi z ludzi z rang typu Distinguished Master Guardian w publicznym matchmakingu. Na polski: wziąłbyś pięciu siebie, usiadłbyś do komputera, i miałbyś duże szanse wygrać największe eventy "female only CSGO".
bartoszcze, 10.10.2018 20:08[!]
@benethor
Przecież ta seria nie jest po to żeby dostarczać tytułów.
Sar trek, 10.10.2018 22:20[!]
Dla urozmaicenia zawodów wprowadziłbym obowiązkowe parkowanie :D

PS: Ciekawe w ogóle jaki potrzebny jest budżet to stworzenia tego typu serii wyścigowej. Może, jakbyśmy się złożyli wszyscy, to byśmy utworzyli M Series :D Pytanie tylko, po co :P
MairJ23, 11.10.2018 00:10[!]
@polek dokladnie. Kazdy w wyscigu musi uzyc 2 roznych rodzajow opon i płci.

@Sar trek ale ty cham jesteś ;). Parkowanie. Hej może cos w tym jest. I to samo dotyczy Azjatów.

A tak na serio. Jak mają kase i wsparcie sponsorów niech nikt im nie broni mieć swojej serii. Chętnie zobaczę wyścig czy dwa. Niech im sprawia wiele frajdy bo dla samych kierowców będzie to niesamowita zabawa i emocje, tak mi sie wydaje. Nie moja kasa bedzie tu inwestowana wiec niech się bawią.
kumien, 11.10.2018 00:58[!]
Jak chcą to mogą mieć swoją serię tylko obawiam się jednego. Na siłę wciskania kobiet do innych serii. Nie przez to, że są szybkie, ale przez polityczną poprawność. Obawiam się podobnej patologii jaka jest na niektórych uniwersytetach w USA, gdzie w zależności od koloru skóry jest inny próg rekrutacji.

Oby David miał rację z tym szklanym sufitem, ale Susie Wolf i Carmen Jorda nie odpadły u bram F1 z przypadku.
bartoszcze, 11.10.2018 07:15[!]
@kumien
Carmen Jorda nigdy nie była poważną kandydatką, prędzej można było napisać Simona de Silvestro.

Ta seria będzie tylko po to żeby łatwiej było znaleźć na niższym poziomie kolejną Stoddard, Calderon czy Kowalską. W 2017 w akademii Renault była Marta Garcia i pojechała z nimi tylko jeden sezon hiszpańskiej F4, a potem nie miała za co jeździć. Może i tak miała za mało talentu, ale objeżdżenie się w bolidach zawsze pomaga.
michael85, 11.10.2018 18:31[!]
Jak chory jest dzisiejszy świat! Czy na wszystko muszą być parytety? Dziś to nie kobiety są dyskryminowane tylko mężczyźni biali i heteroseksualni! Może nie były wystarczająco dobre. Kobiety są lepsze w jednych zadaniach a mężczyźni w innych. Świetnie się uzupełniamy i żadna płeć nie musi tej drugiej niczego udowadniać. Oczywiście jestem za równouprawnieniem ale dobrze pojętym a nie takim jak lansują feministki. Bo co z tego że będzie równouprawnienie takie jak one oczekują skoro np. żadna kobieta nie ma szans z mężczyznami typu Schilt, Jemieljanienko w ringu MMA czy K1 mieć nie ma i nie będzie.
christoff.w, 12.10.2018 01:08[!]
Bolidów grand prix.. Co to ma być?

gdzie będą mogły walczyć na równych warunkach z najlepszymi kierowcami” – facetami, zapomniał dodać!
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca