F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

14.12.2018

Ferrari zaprezentuje nowy bolid 15 lutego

13.12.2018

Szafnauer: Stroll prezentuje osiągi na poziomie Ocona

Monza chce otrzymać 100 milionów euro na modyfikacje toru

Motorsport.com: Schumacher bliski dołączenia do Akademii Kierowców Ferrari

Vettel: Mam mieszane odczucia związane z powrotem Kubicy

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Kubica: Sezon 2019 jest perfekcyjnym momentem na powrót do F1

Sainz: McLaren nie kopiuje bolidu Red Bulla

Sirotkin został zaproszony przez Audi na testy samochodu DTM

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

09.12.2018

Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Prost: F1 powinna uprościć przepisy

Czterokrotny mistrz świata uważa, że silniki i bolidy stały się zbyt skomplikowane.
Nataniel Piórkowski, 12 października 2018, wyświetlenia: 2381<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Formuła 1 musi uprościć przepisy, jeśli chce zapewnić swym fanom lepsze widowisko – uważa czterokrotny mistrz świata, Alain Prost.

Francuz, który obecnie pełni rolę specjalnego doradcy ekipy Renault Sport, przekonuje, że sport był lepszy, gdy przepisy i bolidy były mniej skomplikowane.

„Najbardziej skomplikowane są przepisy silnikowe. Każda zmiana w tym zakresie pociąga za sobą znaczące koszty. Powinniśmy jednak sprawić, że jednostki F1 staną się mocniejsze a kierowcy będą mogli korzystać z większego zapasu paliwa. Chcemy lepszych osiągów” – wyjaśniał Prost w rozmowie z Ouest-France.

„Konstrukcja silnika F1 powinna być prostsza. Stworzyłoby to miejsce dla niespodzianek, pomysłowości. To kierowca powinien tworzyć różnicę. Byłoby to lepsze od maszyn wojennych, które oglądamy obecnie, gdzie osiemdziesiąt procent osiągów to aerodynamika i silnik. Chciałbym tutaj większej równowagi”.

Prost wątpi, że zmiany w przepisach technicznych na sezon 2019, zakładające między innymi uproszczenie przedniego skrzydła, poprawią widowisko na torze. „Gdyby to ode mnie zależało, to zrezygnowałbym z dyfuzorów. W moich czasach mieliśmy różne koncepcje, osiągi stały na wysokim poziomie, a mimo tego bez problemu mogliśmy jechać blisko siebie. Aerodynamika bolidów musi być prostsza”.

Francuz zwraca uwagę, że kilkadziesiąt lat temu Formuła 1 była zdecydowanie bardziej różnorodna, „W jednym sezonie mieliśmy turbo, V8, V10, V12, opony Michelin, Goodyear i Pirelli. Nie możemy wrócić do tego stanu, bo mocno skomplikowalibyśmy sobie życie stosując różne technologie”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
29.10.2018  Prost: Hamiltona nie dało się pokonać w sezonie 2018
15.10.2018  Prost: Obecne przepisy dotyczące ogumienia to absurd
27.09.2018  Prost: Renault było nieco zaskoczone udanymi rozmowami z Ricciardo
07.05.2018  Prost: To może być sezon Ferrari
29.04.2018  Renault chce zatrzymać Sainza na sezon 2019
Tagi:
Prost A.
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
bartoszcze, 12.10.2018 11:40[!]
Cytat :
Stworzyłoby to miejsce dla niespodzianek, pomysłowości. To kierowca powinien tworzyć różnicę.

Nieeee, to się absolutnie nie kłóci ze sobą xDDD
kumien, 12.10.2018 11:43[!]
Wydaje mi się, że Prost trochę idealizuje stare czasy. Kiedyś Williams i McLaren wywalał kupę kasy na nowości i było lepiej? Zawsze bolid dawał przewagę i stanowił o większości przewagi danego kierowcy. Rozluźnienie przepisów spowoduje kolejny wyścig zbrojeń w silnikach, bo teraz dorzucenie kolejnego 1 KM nie jest już takie proste jak na początku rozwoju, więc docelowo silniki powinny się wyrównać.
Mam nadzieję, że głównie chodzi mu o dyfuzory w bocznych sekcjach, a nie te przy tylnej osi, które dociskają bolid do ziemi.

I też nie zgodzę się z maksymalnym uproszczeniem aero. Chyba zamiast tego wolałbym zmienne nachylenie przedniego i tylnego skrzydła a'la DRS, gdzie 1,5 sekundy za danym kierowcą bolid za nim mógłby generować większy docisk w zakrętach. Dzięki temu można byłoby zrezygnować z DRS na prostych.

Do tego oczywiście powrót tankowania i normalnych opon, które nie rozpadają się po kilku okrążeniach.
bartoszcze, 12.10.2018 11:58[!]
Cytat kumien :
Prost trochę idealizuje stare czasy.

Wczoraj ktoś przypomniał odrębną klasyfikację dla samochodów bez turbo, bo nie miały żadnych szans. Nikt nie pamięta zwycięzców tej klasyfikacji.
rno2, 12.10.2018 11:58[!]
@kumien
Myślisz o tych samych oponach, których aktualnie się używa w F1, i na których wygrywa się większość wyścigów jadąc na 1 pitstop? :-)
Pieczar, 12.10.2018 12:10[!]
Prost chyba już zapomniał w czym zdobył swój ostatni tytuł ;)
F1V0, 12.10.2018 14:17[!]
Cytat :
To kierowca powinien tworzyć różnicę. Byłoby to lepsze od maszyn wojennych, które oglądamy obecnie, gdzie osiemdziesiąt procent osiągów to aerodynamika i silnik. Chciałbym tutaj większej równowagi”.

No pewnie. Bo kiedyś to była walka jak McLareny dublowały całą stawkę albo jak Williams dominował. A no chyba, że on mówiąc "To kierowca powinien tworzyć różnicę" stara się powiedzieć, że on był taki dobry, że samymi umiejętnościami dokładał innym(poza Senną) sekundę na okrążeniu.

@rno2
A widzisz jak kierowcy jeżdżą? Oni nie cisną na maxa. Gdyby starali się jechać jak najszybciej jak potrafią to by zniszczyli opony i musieliby jechać na co najmniej 2 pitstopy.
ymru, 12.10.2018 14:57[!]
Prost by "uprościł", bo teraz jest zbyt "sennie" HEHEHE :P
bartoszcze, 12.10.2018 16:26[!]
Cytat F1V0 :
Gdyby starali się jechać jak najszybciej jak potrafią to by zniszczyli opony i musieliby jechać na co najmniej 2 pitstopy.

Co w efekcie byłoby wolniejsze niż jazda na 1 pitstop :)
marios76, 12.10.2018 16:31[!]
@F1V0 Alain wie co mowi! W czasach Prosta to kierowca robil roznice. Dlatego uciekl z McLarena :)
Przepisy, a co za tym idzie sa ZBYT skomplikowane, rozbudowane... przez to jest drogo.
Nie podoba mi sie jazda cysternami na jedem... wymuszony postoj w boksie. Stoisz 2-3 sekundy, tracisz 25 na przejazd. Ciezko potem odrabiac sekunde na okrazeniu, dlatego minimalizuje sie liczbe postojow, jadac nieco wolniej niz mozliwosci pozwalaja.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca