F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.01.2019

Finlandia myśli o organizacji Grand Prix F1

Ricciardo: Nie chciałem ryzykować startów z silnikiem Hondy

Vettel: Michael byłby dumny z osiągnięć syna

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Więcej wiadomości

  Archiwum 2019
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

F1 proponuje zakaz testów wyścigowych opon podczas piątkowych treningów

Władze sportu analizują, w jaki sposób zwiększyć nieprzewidywalność rywalizacji na torze.
Nataniel Piórkowski, 3 stycznia 2019, wyświetlenia: 4167<< | lista | T- | T+ | >>

Formuła 1 sugeruje zespołom uczynienie Grand Prix mniej przewidywalnymi poprzez wprowadzenie zakazu testowania opon wyścigowych podczas piątkowych treningów.

Podczas ubiegłorocznej edycji Grand Prix USA silne opady deszczu uniemożliwiły zespołom optymalne przygotowanie do decydujących sesji wyścigowego weekendu. Dzięki temu niedzielna rywalizacja okazała się jedną z najbardziej emocjonujących w całym sezonie. Kimi Raikkonen pokonał Maxa Verstappena i Lewisa Hamiltona, a każdy z kierowców ze ścisłej czołówki realizował inną strategię.

Mówiąc o planach, jakimi podzielił się w ostatnim czasie dyrektor do spraw sportowych F1 – Ross Brawn, szef działu technicznego Williamsa – Paddy Lowe, powiedział: „Samochody są praktycznie w stu procentach niezawodne i kompletnie zoptymalizowane w zakresie ustawień, opon i tak dalej. To sprawia, że wyniki stają się dużo bardziej przewidywalne. Największą zmienną jest kierowca i błędy, jakie może popełnić. Zawodnicy są jednak świetnie przygotowani fizycznie, więc nie czują szczególnego zmęczenia. Są dobrze wytrenowani i prowadzeni. Nie popełniają zbyt wielu pomyłek”.

„Musimy dorzucić rzeczy, które będą ograniczać tę optymalizację. Ross rozmawiał z nami o tym, aby w piątek zespoły nie mogły testować ogumienia wyścigowego. Dostępne byłyby tylko bazowe opony, które pozwalałyby na pracę nad bolidem i nauczenie się toru. Chodzi o tego typu rzeczy. Później wszystko sprowadzałoby się do szczęśliwego losu w wyścigu. Moim zdaniem to coś fantastycznego”.

Brytyjczyk, który rozpoczynał karierę w Williamsie, a następnie pracował dla McLarena i Mercedesa, przypomniał, że trzydzieści lat temu na weekend Grand Prix przyjeżdżało się z dwoma inżynierami. „Teraz mamy trzydziestu na torze. Trzydziestu kolejnych pracuje w tym czasie w fabryce” – zaznaczył.

„Jeśli chcemy uczynić sukces bardziej wartościowym, to trzeba ograniczać optymalizację i dopuścić większe zakłócenia. Trzeba sprawić, aby w grze liczyły się czynniki zewnętrzne, które trudno zoptymalizować. To byłoby coś dobrego. Alternatywą jest ograniczenie liczby inżynierów poprzez wprowadzenie limitów budżetowych lub redukcja personelu na torze. Nie chcę tak po prostu zwolnić inżynierów. Mogą wykonywać inne obowiązki. Myślę, że Ross zdał sobie sprawę z tego, że optymalizacja czyni wyścigi bardziej przewidywalnymi. To jego własna obserwacja i zbudował wokół niej swój projekt”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
17.01.2019  Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie
14.01.2019  Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019
09.01.2019  Tost: Władze F1 powinny zredukować docisk bolidów o 40-50 procent
03.01.2019  Steiner: Rozmowy o przepisach na sezon 2021 toczą się zbyt wolno
03.01.2019  Wolff: Michael Schumacher na zawsze zmienił Formułę 1
Tagi:
F1 ogólnie
Przepisy
Lowe P.
Brawn R.
Liberty Media

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
rno2, 04.01.2019 10:19[!]
@bartoszcze
Liberty Media powinno twardo dążyć do ustanowienia rozsądnych limitów budżetowych. Wtedy zespoły powinny się do siebie zbliżyć pod względem osiągów.
Tak jak napisał @slipstream wprowadzanie na piątki jakichś zastępczych opon spowoduje, że nikt praktycznie nie będzie w piątki wyjeżdżał z garażu.
Dodatkowo zapewne najbogatsze zespoły zdecydują się wtedy wydać kolejne pierdyliardy dolarów na próby odwzorowania nawierzchni torów i mieszanek opon, tak aby móc sobie w fabryce symulować z dużym wyprzedzeniem zachowanie opon na konkretnym torze, skoro nie będą tego mogli robić w piątki na treningach.
Oberwie się oczywiście najbiedniejszym, którzy nie będą w stanie takich symulacji przeprowadzać i znowu zamiast dążyć do zacieśnienia stawki, spowoduje to, że top3 jeszcze bardziej się odłączy od stawki F1,5.
paymey852, 04.01.2019 10:47[!]
Przypomnijcie sobie początki Pirelli kiedy opony kończyły się w nieprzewidywalnym momencie.
Na początku było to fajne ale potem F1 nie rozmawiała o niczym innym tylko o oponach.
rno2, 04.01.2019 10:55[!]
@paymey852
Dokładnie. Tak ja pisałem wczoraj, fajnie jak trafi się raz kiedyś jakiś zwariowany wyścig, ale gdyby w każdym GP mógł wygrać najlepszy lub nawet najgorszy kierowca na zasadzie losowości to F1 stałaby się patologiczna.
bartoszcze, 04.01.2019 13:07[!]
Cytat rno2 :
Liberty Media powinno twardo dążyć do ustanowienia rozsądnych limitów budżetowych

No i dążą, ale nie są w stanie tego przeforsować przed 2021, nawet gdyby. Możemy do tej pory nic nie robić, albo próbować.

PS Gdyby symulatory były w stanie pójść tak daleko (w co wątpię), to najbogatsze zespoły i tak by to zrobiły.
rno2, 04.01.2019 14:51[!]
@bartoszcze
Można próbować, ale nie z tak błazeńskimi pomysłami. Są takie ,,sporty" jak wrestling, gdzie chodzi tylko i wyłącznie o widowisko. Tam można wprowadzać pomysły, które uatrakcyjnią sport elementem losowości.
Nie oglądam piłki nożnej, ale gdybym oglądał, to oczekiwałbym, że piłkarze wyjdą na murawę w pełni przygotowani i będą dawać z siebie wszystko.
Tymczasem w F1 chce się wprowadzić przepisy, dzięki którym kierowca ma przystępować do wyścigu nieprzygotowany i w czasie ścigania zastanawiać się czy opony mu starczą jeszcze na 10 okrążeń, czy może da radę przejechać jeszcze 15. Obłęd.
bartoszcze, 04.01.2019 20:09[!]
@rno2
Dlaczego nieprzygotowany? Nagle się okazuje, że w F1 chodzi tylko o to, żeby wiedzieć ile dokładnie minut opony wytrzymają? A co jeśli wskutek tej niepewności kierowcy zaczną cisnąć, bo będą robić sobie zapas na kolejny zjazd na zmianę?
macieiii, 04.01.2019 20:46[!]
Ta dyscyplina ma wiwlkie kuku - drs. Najlepsze zespoly ze zjazdem dodatkowym w ciagu dwoch okrazen do boksu moglo by poprawic iluzoryczne szanse zespolow za rbr.
idylla, 05.01.2019 05:48[!]
Jeśli ten przepis wejdzie to piątki można zlikwidować bo i tak nic się działo nie będzie.
dejacek, 05.01.2019 09:06[!]
limity budżetowe to dobra rzecz. Najprościej zacząć od zrównania premii wypłacanych zespołom, nawet kosztem odejścia tych co teraz dostają najwięcej
paymey852, 05.01.2019 10:48[!]
Cytat bartoszcze :
A co jeśli wskutek tej niepewności kierowcy zaczną cisnąć

Co z tego? Nie łatajmy dziury tworząc dwie nowe.
GP USA było fajne bo faworyt miał kłopoty i był element zaskoczenia.
Kilka takich GP i gwarantuje Ci że faworyt zacznie aferę w mediach że Pirelli robi be opony a to że kierowcy nie czują się bezpiecznie itd.
Już słyszę Toto jak mówi - wydaliśmy X $, mamy najszybszy bolid a przegraliśmy mistrzostwa bo źle dobieraliśmy ciśnienie opon, rywale mieli więcej szczęścia.
bartoszcze, 05.01.2019 11:20[!]
Cytat paymey852 :
Kilka takich GP i gwarantuje Ci że faworyt zacznie aferę w mediach że Pirelli robi be opony

Ale chodzi nam o fajne wyścigi czy o to żeby nie było burzy w mediach?
Wyścigi za wczesnego Pirelli były zwykle dobre, najwyżej była burza po kwalifikacjach, kiedy wyjeżdżali na tor tylko raz, bo opony za bardzo traciły ;)
idylla, 05.01.2019 11:40[!]
@up
Naprawdę nie dostrzegasz różnicy pomiędzy 2012, a tym co proponuje teaz Liberty? Tamte opony miały po prostu w niektóych przypadkach krótką żywotność, ale zespoły o tym wiedziały, mogły ryzykować wydłużoną strategię jazdy kosztem obniżenia osiągów. W tym roku do końca pierwszej części sezonu mieliśmy może wyjąwszy Australię i Hiszpanię, Monaco( tylko czego niektórzy oczekiwali?) same dobre wyścigi pomimo opon takich jakie były. Jeśli bym coś zmieniał to wymuszenie poprzez żywotność opon conajmniej jeszcze jednego pitstopu, a nie kombinował jak koń pod górę zabieranie zespołom czasu potrzebnego na przygotowanie do wyścigu czy kwalifikacji.
bartoszcze, 05.01.2019 12:56[!]
@idylla
Zauważyłeś, że ten komentarz nie odnosił się do porównania możliwości opon tylko do kwestii burzy medialnej?
Nikt zespołom nie zabiera czasu na przygotowanie się do wyścigu/kwalifikacji. Po prostu wyciskanie limitów będzie kwestią kierowcy, a nie wielogodzinnej pracy całego zespołu z symulatorowymi na czele.
paymey852, 05.01.2019 14:23[!]
Cytat bartoszcze :
najwyżej była burza po kwalifikacjach

Oj było tego narzekania znacznie więcej najbardziej oberwało Pirelli a nie ci co sobie życzyli takich opon.
Cytat bartoszcze :
A co jeśli wskutek tej niepewności kierowcy zaczną cisnąć

Zgadza się, to jest plus tylko problem w tym że osiągi bolidu+opony to loteria.
Nie chce na podium słyszeć kierowcy który przegrał, jak opowiada o tym że gdyby miał inne ciśnie w oponach to by wygrał i ma nadzieje że za tydzień wylosuje lepsze opony.
bartoszcze, 05.01.2019 14:31[!]
Cytat paymey852 :
Nie chce na podium słyszeć kierowcy który przegrał, jak opowiada o tym że gdyby miał inne ciśnie w oponach to by wygrał

Jestem w stanie żyć z takim marudzeniem :) zwłaszcza jeśli dzięki temu na podium zobaczę 12 kierowców w sezonie, a nie 6.
idylla, 05.01.2019 15:09[!]
Tyle, że nie sądzę żeby ten przepis miał doprowadzić do tego, że zespoły z Formuły "B" będą w stanie rywalizować z z czołową trójką.
bartoszcze, 05.01.2019 15:52[!]
@idylla
Samo w sobie to nie zasypie różnicy pomiędzy Formułą A a Formułą B, ale zwiększa szansę na błędy Formuły A.
Tak naprawdę to środek stawki zawsze na to liczył: na problemy czołówki, lub na inne nieoczekiwane okoliczności.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+

  Dodanie nowego komentarza
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca