F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.01.2019

Finlandia myśli o organizacji Grand Prix F1

Ricciardo: Nie chciałem ryzykować startów z silnikiem Hondy

Vettel: Michael byłby dumny z osiągnięć syna

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Więcej wiadomości

  Archiwum 2019
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Honda ma problem z silnymi wibracjami jednostki napędowej?

Japoński producent zakończył niedawno współpracę z firmą AVL.
Nataniel Piórkowski, 7 stycznia 2019, wyświetlenia: 4611<< | lista | T- | T+ | >>

W rozmowie z niemieckim Auto Bildem Helmut Marko zbagatelizował doniesienia o problemach, jakich na początku współpracy z Red Bullem miała doświadczyć Honda.

W ostatnim czasie japoński koncern wycofał się ze współpracy z AVL.

AVL to największa na świecie niezależna firma zajmująca się opracowywaniem, symulacjami i testami systemów napędowych: silników spalinowych, elektrycznych i hybrydowych, skrzyń biegów, akumulatorów i powiązanego z nimi oprogramowania. Honda od pewnego czasu używała sprzętu dostarczonego przez firmę, aby dokonać możliwie jak największych postępów przed sezonem 2019.

Pomiędzy inżynierami AVL i japońskiego producenta miało dojść jednak do nieporozumień, które doprowadziły do zakończenia współpracy. Niepokojące doniesienia dotyczą silnych wibracji, z jakimi Honda próbuje uporać się przed startem zimowych testów. Konsultant Red Bulla do spraw sportów motorowych – Helmut Marko zapewnia jednak, że w tym celu zostały już „podjęte stosowne środki”.

Stajnia z Milton Keynes potwierdziła zakończenie współpracy Hondy z AVL. Japoński producent miał także bardzo mocno ograniczyć robocze relacje z doświadczonym inżynierem – Mario Illienem.

Marko zaznaczył, że celem Hondy jest obecnie przeniesienie całego procesu projektowania i produkcji silnika pod jeden dach i zerwanie z modelem pozyskiwania pomocy od zewnętrznych konsultantów.

Austriak przekonuje: „Honda znalazła się już przed Renault, a w 2019 roku będzie jeszcze lepsza. Max dostanie wszystko, czego potrzebuje. Cały czas robi postępy. Zdaje się, że dla niego nie ma limitów”.

Jeśli Honda nie wyeliminuje problemu wibracji, nie będzie w stanie wykorzystywać pełnego potencjału swej jednostki napędowej, co automatycznie przełoży się na spadek formy Red Bulla i Toro Rosso.

Pomimo szumnych zapowiedzi i optymizmu Red Bulla, Cyril Abiteboul z Renault przekonywał pod koniec grudnia, że do opinii publicznej nie przedostają się wszystkie informacje na temat silnika Hondy. „Honda wciąż traci do nas 20 kilowatów. Wiem, co mówią ludzie z Red Bulla, ale ukrywają fakty i manipulują danymi. Rozumiem ich strategię komunikacyjną, ale nie przedstawiają faktów. Skończy się na tym, że zobaczycie, iż Honda traci do nas 20 kilowatów i nie zmieni swej obecnej pozycji”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
20.01.2019  Ricciardo: Nie chciałem ryzykować startów z silnikiem Hondy
04.01.2019  Brawn: Red Bull musi pomagać Hondzie w zrozumieniu realiów F1
27.12.2018  Tost: Byłem zszokowany niskim poziomem wiedzy Hondy na temat bolidu F1
22.12.2018  Yamamoto: Największą zmianą w sezonie 2018 była dobra komunikacja z STR
21.12.2018  Abiteboul: Red Bull ukrywa fakty wypowiadając się o silniku Hondy
Tagi:
Honda
Red Bull
Renault
Marko H.
Abiteboul C.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
JuJu_Hound, 07.01.2019 14:05[!]
W 1987 roku Ayrton Senna wsiadl pierwszy raz do Lotusa Honda to po testach powiedzial ze jest cos nie tak z silnikiem, ktory wprawia auto w ogromne wibrace. Wtedy do samochodu wsiadł Satoru Nakajima i po jezdzie powiedzial - ze to normalne, ten typ tak ma.

Wideo z Japoni 1991 pokazujace wibracje samochodu Honda McLaren vs Renault Williams
https://youtu.be/6b9GNScSP3Y?t=682
dulk, 07.01.2019 15:12[!]
@up
oby

poza tym wypowiedź Helmuta wręcz komiczna:
"
Austriak przekonuje: „Honda znalazła się już przed Renault, a w 2019 roku będzie jeszcze lepsza. Max dostanie wszystko, czego potrzebuje. Cały czas robi postępy. Zdaje się, że dla niego nie ma limitów”.
"
wychodzi że Max jest ważniejszy od RedBull'a
i czyżby Max już zamartwiał się, że Marko komunikatami prasowymi go pociesza?
guzbi, 07.01.2019 15:15[!]
Maxiu dostanie a Gasly nie :D
dulk, 07.01.2019 15:24[!]
no w sumie nie ma się co dziwić - skoro dali mu 30 baniek wynagrodzenia to wiara w MadMax'a musi być na maxymalnym poziomie
a Gasly albo "odpali" albo przy Maxie okaże się wolnym kierowcą - jak Vandorne przy Alonso
michal132, 07.01.2019 15:42[!]
haha jak okaże się to prawdą to będzie śmiechu ;d
MairJ23, 07.01.2019 15:51[!]
Smaczku dodaja takie artykuly - Nie dosc ze Kubica bedzie jezdzil to Vettel ma nowego partnera moze nawet szybszego niz on sam. To tu jeszcze akcja z silnikami Hondy.... moze byc niezle przetasowanie...
Ciekawe jestem gdzie w tym wszystkim bedzie stalo Renault i McLaren ? Oj ciekawie moze byc.
W Williamsa niestety nie wierze wiec nie bede nawet myslal co z nimi "moglo" by sie wydarzyc. Sa w ciemnej i chyba tam pozostana - szkoda Kubicy.
No i oczywiscie zwrocilem uwage czytajac wypowiedz Helmuta na to samo co reszta - Redbull to nie jest 2 kierowcow - RedBull to Max. Nikt inny sie nie liczyl i Ricciardo o tym wiedzial a my sie o tym dowiadujemy wlasnei w takich wypowiedziach Marko. Mysle ze ten cham-Halmut Marko powiedzial Ricciardo to w oczy na korytarzu mijajac sie z nim w Milton Keynes w styczniu 2017 :)
dulk, 07.01.2019 15:58[!]
Cytat MairJ23 :
W Williamsa niestety nie wierze wiec nie bede nawet myslal co z nimi "moglo" by sie wydarzyc. Sa w ciemnej i chyba tam pozostana - szkoda Kubicy.

Alonso w Williamsie też by pewnie zdobył 50 pkt - bo chyba nikt nie uważa że Sirotkin lub Stroll są szybsi od Vandorne'a
ja tam liczę że determinacja Roberta przełoży się na spory progres - i nagle okaże się że nie taki bolid zły - tylko kierowcy wytrenowani na playstation nie dawali rady w 2018
kawbandos, 07.01.2019 16:02[!]
Honda robiła postępy bo ich silnik w pełnej mocy wytrzymywał kwalifikacje, a potem albo padał w wyścigu ale pracował w wyścigu na jakimś słabszym.
dulk, 07.01.2019 16:06[!]
@up
i o to chodziło RB jak brał Hondę dla TR - by w rok zrobić postęp silnikiem jaki wymaga dwóch lat
kwestia czy zobaczymy tego efekt
wg mnie szanse poprawy dużo większe niż przy pozostaniu z Renault - przynajmniej mają wpływ na "układ" silnika - i Newey może wtedy pokombinować by odzyskać traconą moc w aero
MairJ23, 07.01.2019 16:37[!]
@dulk ja tez po cichu wierze, ze nie bedzie tak zle jak mysle :) ale wole nie byc rozczarowanym. Nie licze na wiele, wolalbym byc milo zaskoczony.

dodam ze znajac historie Roberta nie oczekuje zupelnie nic - dla mnie liczy sie to ze na slupku wynikow bedzie KUB i flaga :)
raafal, 07.01.2019 16:43[!]
Bardzo ciekawie zapowiada się ten sezon.
SirKamil, 07.01.2019 17:36[!]
W przypadku Renault mówi się z kolei, że zupełnie nowa jednostka napędowa zapewnia takie olnięcie mocy względem poprzedników, że dotychczasowe rozwiązania ułożyskowania w turbosprężarce nie wyrabiają.

Ciekawy pojedynek, niekoniecznie na szczycie. Może się okazać, że kW będzie sporo, ale jedni i drudzy często będą zamieniać bolid na skuter. W środku wyścigu.

btw. mam nadzieję, że rezygnacja ze współpracy z wybitnymi specjalistami z AVL nie sprowadzi Hondę na manowce. Mam nadzieję, że w okresie niezmąconej miłości miesiąca miodowego nie przyszedł ładny łysy pan z RB do Hondy i nie powiedział "chce to i to a tamto zróbcie tak i tak, bo aero" a Honda w te pędy tak właśnie zaczęła robić, na co rzekło AVL "Andrzej, to j...ie".
dulk, 07.01.2019 18:51[!]
Cytat SirKamil :
Mam nadzieję, że w okresie niezmąconej miłości miesiąca miodowego nie przyszedł ładny łysy pan z RB do Hondy i nie powiedział "chce to i to a tamto zróbcie tak i tak, bo aero"


myślę że pewien łysy pan jak najbardziej chodził do Hondy ale w kwietniu i maju jak podejmowana była decyzja o przejściu na Hondę i był to Newey
guzbi, 07.01.2019 20:10[!]
Cytat SirKamil :
btw. mam nadzieję, że rezygnacja ze współpracy z wybitnymi specjalistami z AVL nie sprowadzi Hondę na manowce. Mam nadzieję, że w okresie niezmąconej miłości miesiąca miodowego nie przyszedł ładny łysy pan z RB do Hondy i nie powiedział "chce to i to a tamto zróbcie tak i tak, bo aero" a Honda w te pędy tak właśnie zaczęła robić, na co rzekło AVL "Andrzej, to j...ie".


Przed sezonem 2018 (jakoś latem 2017) z współpracy z AVL zrezygnowało również Ferrari. I jak można było zauważyć, ich silnikowi niczego nie brakowało
SirKamil, 07.01.2019 20:19[!]
Ja też dzisiaj nie potrzebuję nauczyciela czytania. Inaczej niż wtedy, gdy miałem kilka lat.
guzbi, 08.01.2019 10:01[!]
Cytat SirKamil :
Ja też dzisiaj nie potrzebuję nauczyciela czytania. Inaczej niż wtedy, gdy miałem kilka lat.


Ferrari zerwało z nimi współprace nie ze względu na to, że już nie potrzebowali ich pomocy, tylko z powodu iż nie spełnili tego co obiecywali.
marios76, 13.01.2019 19:44[!]
@guzbi Jasne- tak jak bylo z Ricciardo :) Helmut czasem mowi prawde, tylko trzeba czytac miedzy wierszami! ;)

@MairJ23 Co masz na mysli z tym styczniem 2017? Mi sie wydawalo, ze zaczelo sie od podzialu strategii na Hiszpanie 2016; wtedy Ricciardo mogl w sposob namacalny doswiadczyc strategii marketingowej Red Bulla. Potwierdzily to Wegry nastepnego sezonu i Azerbejdzan w minionym. Jak ktos myslal o rownksci wRed Bullu, to byl naiwny. :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+

  Dodanie nowego komentarza
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca