F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

22.01.2019

Ticktum startuje w serii, która nie zapewnia punktów do superlicencji

Alonso: Większość kierowców dołączyłaby do McLarena przed sezonem 2015

Abiteboul broni wysokiego kontraktu Ricciardo z Renault

Guanyu Zhou został kierowcą testowym i rozwojowym Renault

FIA i Liberty naciskają na wprowadzenie limitów budżetowych

Marko: Gasly nie będzie kierowcą numer dwa

21.01.2019

Sauber ogłosił datę prezentacji bolidu na sezon 2019

Racing Point pozyskało sponsora tytularnego?

Sainz: F1 musi tworzyć pozytywny przekaz wokół zmian na sezon 2021

Sainz Senior: McLaren obrał zupełnie nową filozofię projektując bolid

Tost: Honda nie znajduje się daleko od czołowych producentów

Przyszłość Renault w Formule 1 znajduje się pod znakiem zapytania?

20.01.2019

Finlandia myśli o organizacji Grand Prix F1

Ricciardo: Nie chciałem ryzykować startów z silnikiem Hondy

Vettel: Michael byłby dumny z osiągnięć syna

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2006
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Cosworth żegna się z Formułą 1

Piątkowe testy na Jerez były ostatnimi z udziałem Coswortha.
Mariusz Karolak, 16 grudnia 2006, wyświetlenia: 1538<< | lista | T- | T+ | >>
Wczorajszy dzień był ostatnim w historii, kiedy to na torach Formuły 1 gościło auto z silnikiem w konfiguracji V10. Piątkowe testy były ostatnimi w tym roku dla wszystkich zespołów F1. Były to również ostatnie testy dla firmy Cosworth, która w tym roku dostarczała jednostki napędowe V10 dla zespołu Scuderia Toro Rosso.

Tym samym w najbliższym czasie nie należy się już spodziewać silników V10, co wynika z założeń nowego regulaminu. Teraz będą tylko silniki V8. W tym roku i tak zespół STR mógł korzystać z V10, ale z ograniczoną ilością obrotów, a zatem z nieco mniejszą mocą niż w roku ubiegłym. Mimo to i tak przez praktycznie cały sezon były z nim związane kontrowersje.

Dotychczasowy kierowca zespołu Vitantonio Liuzzi został wypożyczony na ten jeden dzień do bliźniaczej stajni Red Bull Racing. Na testach w Jerez był też obecny czempion Champ Car, Francuz Sebastien Bourdais. W czwartek problemy techniczne z samochodem miał drugi tegoroczny kierowca etatowy STR, Amerykanin Scott Speed. Mimo wszystko zespół jest zadowolony z przeprowadzonych testów, w czasie których koncentrował się m.in. na właściwym ustawieniu auta do nowych opon Bridgestone.

W zakończonym sezonie Cosworth dostarczał silniki V10 dla STR oraz nowe V8 dla zespołu Williams. Cosworth odchodzi z F1 po wielu owocnych latach. Firma powstała w Londynie w Wielkiej Brytanii w roku 1958. Ma swoją siedzibę w Northampton w Anglii oraz w Torrance w Kalifornii w Stanach Zjednoczonych. Firma ta od lat współpracuje z Fordem na arenie wyścigów i rajdów samochodowych, właściwie już od 1959 roku. Do niedawna byłą częścią składową koncernu Ford Motor Company, ale w 2005 roku została wykupiona i teraz jest własnością Geralda Forsythe'a i Kevina Kalkhovena.

Od stycznia zespół STR będzie korzystał z jednostek napędowych Ferrari. Williams zaś rozpoczyna współpracę z Toyotą.

Źródło: ScuderiaToroRosso.it, Wikipedia.org
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
26.01.2018  Aston Martin zainteresowany współpracą z Cosworthem przy projekcie F1
19.07.2017  Cosworth rozważa powrót do F1
30.03.2017  Stefano Domenicali będzie reprezentował VW na spotkaniu w Paryżu
20.11.2015  Cosworth nie stanie do przetargu na dostawy alternatywnego silnika F1
20.11.2015  AER i Ilmor powalczą o kontrakt na dostawy alternatywnego silnika F1
Tagi:
Cosworth
Ford
Liuzzi V.
Bourdais S.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
kuba_new, 16.12.2006 10:35[!]
szkoda :(
KIU, 16.12.2006 10:47[!]
Dziekojemy za wszystko za te lata :) byliscie moze nie super ale mieliscie przeblyski ;) mam nadzieje ze jeszcze uslysze wasz dzwiek na torze F1 ;) zycze powodzenia w innych sportach :) :(
mateusz, 16.12.2006 11:13[!]
Tylko przebłyski? Chyba żartujesz?
Hitokiri, 16.12.2006 12:10[!]
";)" - oczywiście, że żartuje
KIU, 16.12.2006 22:46[!]
:P:P:P:P dla mnie to przeblyski ;P
FANF1, 16.12.2006 22:49[!]
176 zwycięstw nazywasz przebłyskami :O
McMarcin, 17.12.2006 13:25[!]
odchodzi kawał historii F1, najpierw jako Ford a później cosworth. Ostatnie wielkie dni Forda to sukcesy Benettona i M. Schumachera i rewelacyjny silnik Ford Zetec R
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca