F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

14.12.2018

Giovinazzi: Raikkonen ma motywację, by ścigać się dla Saubera

Ferrari zaprezentuje nowy bolid 15 lutego

13.12.2018

Szafnauer: Stroll prezentuje osiągi na poziomie Ocona

Monza chce otrzymać 100 milionów euro na modyfikacje toru

Motorsport.com: Schumacher bliski dołączenia do Akademii Kierowców Ferrari

Vettel: Mam mieszane odczucia związane z powrotem Kubicy

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Kubica: Sezon 2019 jest perfekcyjnym momentem na powrót do F1

Sainz: McLaren nie kopiuje bolidu Red Bulla

Sirotkin został zaproszony przez Audi na testy samochodu DTM

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

Więcej wiadomości

  Archiwum 2007
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Ferrari przedstawia swój 53. bolid Formuły 1

Nowe auto otrzymało oficjalną nazwę F2007.
Marek Roczniak, 14 stycznia 2007, wyświetlenia: 8941<< | lista | T- | T+ | >>
Zespół Ferrari zaprezentował dzisiaj w Fiorano swój 53. bolid Formuły 1, na którym Felipe Massa i Kimi Raikkonen będą ścigali się w sezonie 2007. Nowe auto otrzymało oficjalną nazwę F2007, a jego oznaczenie kodowe według stosowanej przez Ferrari numeracji to 658.

Włoska stajnia nie była pewna, czy podczas dzisiejszej prezentacji będzie w stanie pokazać dziennikarzom swoje nowe auto, ale ostatecznie kilka zdjęć F2007 zostało udostępnionych mediom. Nowy samochód stanowi interpretację regulaminu technicznego na sezon 2007 przez inżynierów Ferrari. Zmiany w stosunku do zeszłorocznego modelu zostały podyktowane głównie względami bezpieczeństwa, jako że FIA narzuciła jeszcze większe wymogi dotyczące odporności na zderzenia z każdej strony. Zmiany te spowodowały zwiększenie wagi bolidu o blisko 10 kilogramów.

Podwozie F2007 uległo znaczącym zmianom w porównaniu do 248 F1. Projekt został dostosowany do nowego zawieszenia, które stanowi zupełnie nowe podejście pod względem aerodynamiki. Kształt pokryw na chłodnice, jak i bocznych wlotów powietrza także został przeprojektowany – dostosowano go do zmodyfikowanego systemu chłodzenia. Dotyczy to także wylotu chłodnic w górnej części karoserii, a ponadto znaczącej przemianie uległ wlot powietrza do silnika. Nowy samochód ma większy rozstaw osi od zeszłorocznego modelu o 85 milimetrów (3135 mm).

Tył auta jest znacznie węższy, co jest zasługą lepiej wyprofilowanego kształtu obudowy skrzyni biegów, która w tym roku ponownie została wykonana z włókna węglowego. Sama skrzynia biegów, która nadal jest zamontowana podłużnie, została wyposażona w innowacyjny system szybkiej zmiany biegów (siedem plus wsteczny). Tylne zawieszenie jest podobne jak w 248 F1, ale zespół planuje jego znaczący rozwój w oparciu o postępy w zrozumieniu zachowania opon Bridgestone w specyfikacji na sezon 2007. Przed startem sezonu znaczącej zmianie ulegnie także najprawdopodobniej przednia i tylna konfiguracja aerodynamiczna. Umiejscowienie lusterek i rur wydechowych pozostało takie samo jak w bolidzie z 2006 roku.

W związku z wprowadzeniem w życie zamrożenia rozwoju silników począwszy od tego roku, podstawowa struktura silnika pozostała taka sama jak w przedstawionym do homologacji pod koniec sezonu 2006 modelu. Mający oznaczenie 056 silnik jest nadal częścią całej konstrukcji nośnej i nadal jest zamontowany podłużnie. FIA zostawiła jednak producentom silników niewielkie pole do popisu i zgodnie z ogłoszonymi w październiku 2006 roku przepisami inżynierowie mogli dokonać modyfikacji w następujących obszarach:
  • Komora spalania, zawory, komory wlotowe i wydechowe – wszystkie te elementy zostały zmodyfikowane w celu zoptymalizowania momentu obrotowego, jako że narzucone zostało ograniczenie maksymalnych obrotów do 19000 na minutę.
  • Tłok, sworzeń tłokowy i dysze chłodzące tłoki zostały zmodyfikowane w celu zapewnienia najlepszej z możliwej niezawodności przy ograniczeniu obrotów do 19000 obr./min.
  • Systemy płynów (woda i olej) oraz komponenty ułatwiające integrację silnika 056 z nowym bolidem.

Jak to zwykle bywa, podczas projektowej i rozwojowej fazy kompletnego samochodu ważną rolę odegrali techniczni partnerzy Ferrari. Shell – w dziedzinie paliwa, olei i smarów, centrum badawcze Fiata – udostępniając swoje systemy do symulacji oraz Brembo – w rozwoju układu hamulcowego. Wiele uwagi poświęcono poprawie osiągów i optymalizacji użytych materiałów. przy jednoczesnym zapewnieniu możliwie najwyższego standardu bezpieczeństwa.

Zobacz także:

Źródło: Ferrari.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
14.12.2018  Ferrari zaprezentuje nowy bolid 15 lutego
13.12.2018  Motorsport.com: Schumacher bliski dołączenia do Akademii Kierowców Ferrari
11.12.2018  Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni
10.12.2018  Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł
10.12.2018  Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari
Tagi:
Ferrari
Prezentacje

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
Marcin17, 15.01.2007 16:52[!]
ale ferreri zaszallało z tym bolidem bardzo mi się podoba! a jak wy myślicie
Arczyn, 15.01.2007 21:24[!]
Nie podoba mi się to Ferrari :/ Nie wiedzieć czemu kojarzy mi się z Wiliamsem '99 albo jakimś Champ Carem...
mkpol, 16.01.2007 08:18[!]
<b>Arczyn</b> właśnie zrobiłeś sobie śmiertelnych wrogów z d'angelo i rafaellllo :D:D:D.
rafaello85, 16.01.2007 11:06[!]
mkpol...

nie udał Ci się żart, bo był beznadziejny...
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca