F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

09.12.2018

Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy

08.12.2018

Hartley: Byłem przekonany, że mam wieloletni kontrakt na starty w F1

Kubica: Żałuję, że już nie będę ścigał się w F1 z Alonso

07.12.2018

Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie za sezon 2018

Wolff: Nawet Williams może odkryć lukę w przepisach na sezon 2019

Raikkonen: Sauber ma wszystko, aby przygotować doskonały bolid

Wolff: Doświadczyliśmy pewnych komplikacji w rozwoju nowego silnika

Salo: SMP domagało się od Williamsa obniżki wartości umowy sponsorskiej

06.12.2018

System Halo uchronił Leclerca podczas kolizji z Alonso w GP Belgii

Marko: Super Formula jest dobrym poligonem przed F1

05.12.2018

Szefowie zespołów uznali Hamiltona za najlepszego kierowcę w sezonie 2018

Giovinazzi: Doświadczenie z 2017 roku nie będzie pomocne w sezonie 2019

Lucas Auer dołączył do juniorskiego programu Red Bulla

Isola: Problemom F1 nie są winne wyłącznie opony

Więcej wiadomości

  Archiwum 2007
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Analiza techniczna modelu Red Bull RB3

Po raz pierwszy od 10 lat Adrian Newey zaprojektował bolid dla innego zespołu niż McLaren.
deZZember, 1 lutego 2007, wyświetlenia: 1962<< | lista | T- | T+ | >>
Po raz pierwszy od 10 lat Adrian Newey zaprojektował bolid dla innego zespołu niż McLaren. Jak łatwo można było przewidzieć, nowy Red Bull RB3 przypomina z wyglądu McLarena.

Najbardziej zaskakujący jest jednak fakt, że Newey nie zastosował rozwiązania zero keel, które jest stosowane od pewnego czasu w stajni z Woking, ani V-keel, z jakiego w poprzednim sezonie korzystał Red Bull. Zamiast tego wysoko ceniony Brytyjczyk powrócił do starszego i już rzadko stosowanego rozwiązania twin keel.

Najprawdopodobniej Red Bull będzie jedynym zespołem F1 używającym w tym sezonie takiego rozwiązania. Wszystkie zespoły oprócz Renault, które zaprezentowały już swoje konstrukcje, zastosowały rozwiązanie zero keel (Francuzi pozostali przy V-keel). Reszta zespołów pod koniec zeszłego sezonu również używała rozwiązania zero keel, a więc jest mało prawdopodobne, by coś w tej kwestii się zmieniło.

Newey zastosował już kiedyś twin keel w sezonie 2002 w McLarenie MP4-17. Samo rozwiązanie po raz pierwszy wprowadził do Formuły 1 rok wcześniej Sergio Rinland, ówczesny projektant zespołu Sauber. Konstrukcja RB3 różni się jednak nieco od pierwotnego rozwiązania Rinlanda: dolne wahacze zamocowane są do struktury kila, która wyraźnie wystaje na boki spod podwozia i pełni rolę elementów aerodynamicznych. Podobnie było w przypadku MP4-17.

Konstrukcja typu twin keel wyszła z użycia ze względu na skomplikowanie budowy. Wymagania odnośnie sztywności podwozia spowodowały, że rozwiązanie to miało zbyt dużą masę, przez co większość zespołów zastąpiła go pojedynczym kilem w kształcie V lub całkiem zrezygnowała z kila.

Newey zdecydował się na kompromis: zaakceptował niepożądany ciężar przodu bolidu w zamian otrzymując więcej możliwości w ustawianiu geometrii zawieszenia, a wszystko to ze względu na nowe opony Bridgestone.

W innych miejscach podobieństwa RB3 do projektów wykonanych przez Neweya dla McLarena są jeszcze bardziej wyraźne: widać to najbardziej w kształcie osłon chłodnic i pokrywy silnika, oraz górnego wlotu powietrza. Widać także rozwiązania zaczerpnięte z innych zespołów: tylne skrzydło przypomina konstrukcję Renault, a lusterka wsteczne wzorowane są na lusterkach Ferrari.

Pomimo wielu podobieństw do innych samochodów, RB3 jest jedną z bardziej schludnych konstrukcji zaprezentowanych w tym roku i może być dużym krokiem na przód dla zespołu Red Bull Racing. Wszystko zależy teraz od tego, czy nowy bolid będzie tak szybki, na jaki wygląda.

Zobacz także:

Źródło: Autosport.com (Autor oryginalnego opracowania: Craig Scarborough)
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.12.2018  Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu
10.12.2018  Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy
08.12.2018  Hartley: Byłem przekonany, że mam wieloletni kontrakt na starty w F1
06.12.2018  Marko: Super Formula jest dobrym poligonem przed F1
05.12.2018  Lucas Auer dołączył do juniorskiego programu Red Bulla
Tagi:
Red Bull
Analizy techniczne

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
leon, 01.02.2007 12:59[!]
Na potwierdzenie opinii o geniuszu Neweya lub jej upadku , przyjdzie nam chyba poczekać do pierwszych startów .
Być może jest takim geniuszem jakim miał być Gascoyn w Toyocie .Zycie zweryfikuje .
Jakuzo, 01.02.2007 14:06[!]
A i po pierwszych startach, jesli okaze sie ze RB3 jest szybki, jedni powiedza ze Newey to cudotworca, inni znowu ze to jednak silnik Renaulta :)
Jak to w F1, nigdy do konca nie wiadomo w jakim stopniu co dziala na osiagi bolidow.
McLuke, 01.02.2007 14:13[!]
sorry, że się spytam, ale muszę bo ja tego nie rozumiem :/

Czym tak na prawdę jest zero,twin i V-keel? Czy ma to jakiś wpływ na prowadzenie lub inne parametry bolidu?

Pozdrawiam i z góry dzięki za odpowiedź :D
sadektom, 01.02.2007 14:57[!]
McLuke oczywiscie, od tego zalezy zawieszenie i balans bolidu.
Falarek, 01.02.2007 16:09[!]
McLuke __Zero, twin czy V-keel to nic innego jak różne sposoby mocowania dolnego wahacza przedniego zawieszenia do nadwozia a ich konstrukcja poza charakterystyką zawieszenia wpływa też na przepływ powietrza pod samochodem czyli ma jakiś tam wpływ na aerodynamikę.
weasel2, 01.02.2007 18:40[!]
McLuke tu masz dobrze pokazane sposoby mocowania zawieszenia :
http://www.f1ultr...viewtopic.php?t=6052
http://www.scarbs.../formula_1_keels.htm
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca