F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

18.01.2019

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Rosberg: Vettel może mieć problem z pokonaniem Leclerca

Ferrari: Musieliśmy zwolnić Arrivabene, aby w zespole pozostał Binotto

Więcej wiadomości

  Archiwum 2007
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Williams przedstawił nowy bolid i nowego sponsora

Nowym sponsorem zespołu zgodnie z przewidywaniami jest chińska firma komputerowa Lenovo.
Marek Roczniak, 2 lutego 2007, wyświetlenia: 2726<< | lista | T- | T+ | >>
Dzisiaj w siedzibie głównej zespołu AT&T Williams w Grove odbyła się oficjalna prezentacja nowego bolidu FW29, który ma umożliwić stajni Franka Williamsa odbicie się od dna po jednym z najgorszych sezonów w historii.

Wraz z nowym samochodem zespół przedstawił także swojego nowego sponsora i zarazem partnera technologicznego, którym zgodnie z przewidywaniami jest chińska firma komputerowa Lenovo. Firma ta stała się znana na całym świecie po przejęciu w 2005 roku odpowiedzialnego za komputery osobiste oddziału amerykańskiego giganta IBM. Logo Lenovo widoczne jest na bokach i tylnym skrzydle bolidu FW29.

„Lenovo jest międzynarodową firmą technologiczną z obsesją na punkcie innowacji i z pewnością pomogą nam osiągnąć sukces w każdym obszarze naszej działalności.” – powiedział Frank Williams. Dyrektor wykonawczy zespołu Alex Burns dodał, że dzięki przenośnym (ThinkPad) i stacjonarnym komputerom Lenovo, stajnia z Grove dysponuje teraz sprzętem na poziomie czołowych zespołów.

Pomimo niepowodzeń w ubiegłym roku, Williams z optymizmem patrzy w przyszłość: „Bez wątpienia 2006 nie był naszym najlepszym rokiem, ale jestem zachwycony z tego jak wszyscy w zespole wzięli się w garść i zdwoili swoje starania podczas zimy. Tak naprawdę liczy się właśnie to, jak spisujesz się w niesprzyjających okolicznościach. Rozpoczynamy ten rok z zupełnie nowym wizerunkiem dzięki naszym nowym partnerom AT&T i Lenovo oraz bogactwu nowych talentów inżynieryjnych i oczywiście mamy nadzieję, że wszystkie nasze wysiłki oraz ambicje skupią się na FW29”.

O nowym samochodzie wypowiedział się dyrektor techniczny Sam Michael: „FW29 jest kontynuacją filozofii projektowej FW28 z zastosowaniem konfiguracji zero keel. Inne zauważalne elementy projektu obejmują kolejny krok w podcięciu wiodącej krawędzi boków bolidu (z górnymi otworami wentylacyjnymi dla chłodzenia), poprawione upakowanie silnika i układu wydechowego w celu rozwiązania problemów napotkanych w 2006 roku i niższy oraz węższy 'górny pokład' dla poprawionej wydajności aerodynamicznej”.

„Pozostałe zauważalne różnice w stosunku do FW28 obejmują duże kominy wylotowe po bokach bolidu dla poprawy chłodzenia, przygotowane na trzy pierwsze wyścigi sezonu i węższą pokrywę na silnik. Z tyłu samochodu dwukolumnowa konstrukcja podtrzymuje lżejsze tylne skrzydło o niskim współczynniku oporu powietrza i z wymaganymi teraz przez FIA rozdzielnikami uniemożliwiającymi wyginanie się płatów w czasie jazdy. Przepisy narzucają także szerszą tylną strefę uderzeniową”. FW29 przeszedł pomyślnie wszystkie statyczne i dynamiczne testy zderzeniowe FIA i charakteryzuje się między innymi wzmocnionymi Zylonem bocznymi strefami zderzeniowymi chroniącymi kokpit kierowcy przed przebiciem go.

Kierowcami wyścigowymi Williamsa będą w tym sezonie Nico Rosberg i Alex Wurz. Dla Rosberga będzie to już drugi sezon startów w Formule 1, w którym dzięki doświadczeniom nabytym w 2006 roku powinien dokonać znacznych postępów. „W ostatnich tygodniach wszyscy w zespole byli bardzo pozytywnie nastawieni i włożyli niemały wysiłek w nowy samochód, więc myślę że możemy z optymizmem myśleć znacznej poprawie osiągów w nadchodzącym sezonie” – powiedział młody Niemiec.

Partnerem Nico będzie zeszłoroczny główny tester Williamsa, dla którego będzie to powrót do roli pełnoetatowego kierowcy wyścigowego po sześciu latach przerwy. „Chociaż w ostatnich kilku latach przejechałem wiele tysięcy kilometrów za kierownicą bolidu Formuły Jeden, to jednak cały czas brakowało mi prawdziwych wrażeń, jakich mogą dostarczyć tylko wyścigi, dlatego nie mogę się już doczekać startu sezonu.” – powiedział pochodzący z Austrii Wurz.

Nico i Alexa wspierać będą dwaj kierowcy testowi – Narain Karthikeyan i Kazuki Nakajima. Karthikeyan był już jednym z testerów stajni z Grove w zeszłym roku, natomiast Nakajima to nowy nabytek zespołu. Japończyk zdołał już przejechać na testach wiele kilometrów za kierownicą przejściowego bolidu FW28B z silnikiem Toyoty, a w nadchodzącym sezonie będzie uczestniczył także w piątkowych treningach podczas wybranych weekendów Grand Prix, prowadząc jeden z dwóch bolidów FW29.

A oto jak podsumował podejście zespołu do sezonu 2007 szef działu inżynierii Patrick Head: „Oczywiście każdy swój projekt rozpoczynamy z ambicją bycia najlepszymi, czy to pod względem inżynieryjnym czy marketingowym i w istocie do każdego wyścigu podchodzimy z myślą tylko i wyłącznie o wygraniu go”.

„Jednakże nie jesteśmy w tym interesie po to by przewidywać co stanie się w nadchodzącym sezonie, gdyż wymagałoby to spekulowania na temat prawdopodobnych osiągów naszych rywali. Mogę jedynie powiedzieć, że jako organizacja istniejemy tylko w jednym celu – aby się ścigać i wszyscy w firmie pracowali podczas zimy z myślą tylko i wyłącznie o tym, dlatego z niecierpliwością oczekujemy na Melbourne”.

Zespół AT&T Williams rozpocznie intensywne testy nowego bolidu w przyszłym tygodniu na torze Jerez, dysponując od razu dwoma egzemplarzami FW29. Stajnia z Grove będzie testowała w Hiszpanii przez cztery tygodnie przed rozpoczęciem sezonu. Na koniec warto dodać, że przy okazji dzisiejszej prezentacji zespół potwierdził zatrudnienie byłego inżyniera wyścigowego Fernando Alonso – Roda Nelsona (patrz wiadomość z 13 grudnia 2006 roku).

Zobacz także:

Źródło: ATTWilliams.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
06.01.2019  Bottas: Kubica i Russell pomogą Williamsowi w dążeniu do poprawy formy
04.01.2019  Kubica: Niełatwo było odrzucić ofertę zostania rozwojowym kierowcą Ferrari
31.12.2018  Lowe: Szkoda, że nie możemy mieć więcej niż dwóch kierowców
27.12.2018  Russell: Chciałem otrzymać takiego partnera jak Robert Kubica
09.12.2018  Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy
Tagi:
Williams
Prezentacje
Williams F.
Head P.
Rosberg N.
Wurz A.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
GroM, 02.02.2007 16:11[!]
Wyglada na szybki bolid, jestem ciekaw jak bedzie sobie radzil w sezonie :).
boSS, 02.02.2007 16:20[!]
kupa śmiechu z tego składu ale bolid nawet fajny, mają zagwarantowane miejsce w pierwszej trójce - od końca
Falarek, 02.02.2007 16:29[!]
Słabością FW28 była awaryjność silników Coswortha jestem ciekaw jak będzie im się wiodło z silnikami Toyoty teoretycznie powinno być lepiej bo nadwozie FW28 nie było takie złe a FW29 to jego rozwinięcie. Williams to legenda F1 i mam nadzieje ze powrócą do czołówki tylko szkoda że zamiast Toyoty nie będą napędzane silnikami Renault. Williams-Renault to kiedyś była potęga.
stanson1980, 02.02.2007 16:38[!]
Stare, 3-litrowe jednostki Toyoty były bardzo chwalone, podobno nowe już nie są takie dobre. Nie wiem czy zmiana jednostki napedowej to nie jest ruch na zasadzie z deszczu pod rynne...
GroM --> jak to "wygląda na szybki bolid"? Po czym to wnioskujesz, po malowaniu? Wszystko okaże się na torze.
kamiss, 02.02.2007 16:40[!]
jesli chodzi o 'plaszcz' to raczej malo innowacyjny. poprawcie mnie jesli sie myle :)
Piter, 02.02.2007 16:54[!]
Dziwi minie że nikt z wypowiadających się, nie wspomniał nic o silnikach toyoty. A może i nie dziwi?:)
Adriannn, 02.02.2007 17:04[!]
„FW29 jest kontynuacją filozofii projektowej FW28" Nie wiem czy to będzie dobrze;/
TobaccoBoy, 02.02.2007 17:12[!]
Williams jak zwykle zrobił naprawdę piękny bolid (za czasów BMW były takie sobie). FW29 powinno być smagającym fabryczne zespoły batem prywaciarzy (Williams to ostatni prawdziwy prywatny zespół w stawce). Wurz i Rosberg pod kierownictwem Heada pokażą klasę.
Sajmon, 02.02.2007 17:50[!]
Bardzo ładny ten bolid mam nadzieje ze Williams zajmie miejsce Reno i znowu bedziemy mieli wielką trójkę McLaren Williams Ferrari walczących o zwycięstwo
TobaccoBoy, 02.02.2007 18:18[!]
"Williams zajmie miejsce Reno"- oby. Mistrzowsto to jest to...
jacek2601, 02.02.2007 19:12[!]
Zgadza sie Falarek. Williams-Renault to była potęga.
McLuke, 02.02.2007 19:49[!]
FW29 wygląda świetnie. Jeśli tak samo będzie jeździł to to będzie znaczna poprawa formy względem sezonu 2006.
Bardzo lubie ten zespół i życzę im chociaż jednego zwycięstwa w sezonie ;) Bo co to za sezon gdy wygrywa wciąż tylko jeden lub dwa zespoły...
leon, 03.02.2007 23:28[!]
Jacek 2601, Falarek ,było mineło nie ma co wspominać ,trzeba mieć nadzieję ,że motorek Toyoty
podciągnie o parą miejsc Williamsa , przynajmniej wsród prywatnych zespołów ,czego mu zresztą serdeczsznie życzę .
Fireball, 04.02.2007 11:16[!]
Całkiem ładny jest FW 29. Rosberg miał kilka ciekawych akcji w minionym sezonie kóre spodobały się Krzysztofowi Chołowczycowi (i mi też), Wurz bardzo dobże radził sobie w treningach. Myślę że jeśli FW 29 jest przynajmniej dobry to Wiliams będzie walczył o podium.
Tomos, 09.02.2007 11:37[!]
Niby AT&T jest głownym sponsorem a po pierwszym spojrzeniu na bolid nazwy sponsora nie zauważyłem.Tylko jakis napis na boku na O
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca