F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

09.12.2018

Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy

08.12.2018

Hartley: Byłem przekonany, że mam wieloletni kontrakt na starty w F1

Kubica: Żałuję, że już nie będę ścigał się w F1 z Alonso

07.12.2018

Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie za sezon 2018

Wolff: Nawet Williams może odkryć lukę w przepisach na sezon 2019

Raikkonen: Sauber ma wszystko, aby przygotować doskonały bolid

Wolff: Doświadczyliśmy pewnych komplikacji w rozwoju nowego silnika

Salo: SMP domagało się od Williamsa obniżki wartości umowy sponsorskiej

06.12.2018

System Halo uchronił Leclerca podczas kolizji z Alonso w GP Belgii

Marko: Super Formula jest dobrym poligonem przed F1

Więcej wiadomości

  Archiwum 2007
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Spyker przedstawił w Silverstone nowy bolid F8-VII

Według dyrektora zarządzającego Colina Kollesa ma to być przejściowy rok dla holenderskiej stajni.
Marek Roczniak, 5 lutego 2007, wyświetlenia: 2422<< | lista | T- | T+ | >>
Zespół Spyker F1 na położonym blisko swojej głównej siedziby torze Silverstone w Northamptonshire zaprezentował dzisiaj nowy bolid F8-VII i skład kierowców wyścigowych na sezon 2007 – Christijana Albersa oraz Adriana Sutila.

Według dyrektora zarządzającego Colina Kollesa, ma to być przejściowy rok dla holenderskiej stajni, która na początku zamierza skupić się na niezawodności i osiągach, przed planowanym na drugą połowę roku wprowadzeniem znacznie ulepszonej wersji B nowego auta.

„Wiemy, że pierwsza połowa sezonu może stanowić spore wyzwanie dla zespołu, ale dzięki równowadze, jaką ze swoim nadejściem wprowadził Spyker, mamy jasno określony kierunek, na którym możemy się skupić.” – powiedział Kolles. „Wiemy, że Spyker chce uczynić ten projekt dobrze funkcjonującym i już zaczęliśmy wprowadzać zmiany, aby odmienić losy zespołu. Jednym z pierwszych kroków było sprowadzenie Mike'a Gascoyne'a, aby pokierował ekipą techniczną i pomógł nam obrać odpowiedni kierunek”.

Mike Gascoyne dodał: „Od mojego przybycia do Spykera trzy miesiące temu, nadzorowałem w departamencie technicznym rozdział personelu, procedur i zasobów, aby zapewnić zespołowi odpowiednią strukturę. Podwoiliśmy już nasze zasoby aerodynamiczne poprzez drugi tunel aerodynamiczny i dedykowaną ekipę we Włoszech”.

„Jako zespół chcemy planować naszą przyszłość poprzez bardziej złożone podejście do wyznaczania priorytetów dla kluczowych aspektów, która dadzą nam wyraźną poprawę zamiast małych, stopniowych kroków. Liczę na zobaczenie rezultatów dokonanych zmian w drugiej połowie sezonu, kiedy wprowadzimy poprawioną wersję B pakietu”.

Nowy bolid otrzymał oznaczenie F8-VII, które podobnie jak w przypadku samochodów drogowych Spykera nawiązuje do nazewnictwa, jakie holenderski producent stosował w odniesieniu do swoich samolotów. Pierwsza litera to oznaczenie serii (F jak Formuła 1), arabska cyfra to liczba cylindrów silnika (V8), a rzymska liczba – rok wypuszczenia modelu (2007).

„Kiedy wypuściliśmy pierwszą linię współczesnych Spykerów, którą zapoczątkował C8 Spyder, nazwaliśmy ją C w zgodności z oryginalnym nazewnictwem.” – powiedział dyrektor wykonawczy Spykera Victor Muller. „Linia E zostanie wypuszczona w niedalekiej przyszłości, a więc uznaliśmy za sensowne, aby nasz samochód Formuły 1, nasz najnowszy model, był z linii F”.

F8-VII został stworzony z myślą o stworzeniu solidnej podstawy, którą będzie można rozwijać w trakcie sezonu z myślą o przyszłości. „Wyznaczyliśmy plan poprawiania obszarów, które wiedzieliśmy, że wymagają poprawy w M16.” – wyjaśnia dyrektor techniczny James Key. „Staraliśmy się także przewidzieć, w takim stopniu na ile to było tylko możliwe, jak będą zachowywały się opony na sezon 2007 i mocno pracowaliśmy na aerodynamiką, która jest zawsze fundamentalną rzeczą. W ten sposób mogliśmy skoncentrować wszystkie nasze wysiłki na odpowiednich obszarach”.

„Od strony mechanicznej systemy, które pracowały poprawnie – jak choćby układ kierowniczy – pozostaliśmy w mniejszym lub większym stopniu bez zmian. Utrzymaliśmy bardzo wysokie nadwozie, ponieważ uznaliśmy, że oferuje to spore pole do manewru jeśli chodzi o elementy aero w tym obszarze. Mieliśmy wcześniej konfigurację przedniego zawieszenia twin keel i chcieliśmy ją poprawić, aby była schludniejsza i sztywniejsza. Teraz mamy małe 'guzki' (do których przymocowane są dolne wahacze), a więc w praktyce mamy już w zasadzie konfigurację zero keel.

Podobnie jak w przypadku M16, zespół starał się zachować tę samą filozofią upakowania elementów jak najbardziej z przodu auta, aby mieć większą swobodę w tyle. Skrzynia biegów uległa wydłużeniu, a układ wydechowy i chłodnice zostały posunięte w kierunku przodu. Sporo uwagi poświęcono także silnikowi Ferrari, który jest zupełnie inny od stosowanej dotąd jednostki napędowej przez stajnię z Silverstone. Teraz zespół sam musi zadbać o układ hydrauliczny, natomiast Toyota dostarczała swój wraz z silnikiem.

Tył nadwozia różni się znacząco, podobnie jak i konstrukcja samej skrzyni biegów, a układ paliwowy ma inne wymagania. Ogólnie rzecz biorąc jest to zupełnie inna konfiguracja w porównaniu z dwoma poprzednimi dostawcami silników dla tego zespołu. Gascoyne zapewnia, że w wersji B bolidu F8-VII pojawi się znacznie poprawione tylne zawieszenie i zmianie ulegnie wiele innych rzeczy. Na początku nie należy się więc spodziewać specjalnej poprawy formy zespołu – powinna ona nastąpić dopiero w drugiej połowie sezonu.

Tymczasem władze Spykera zapowiedziały, że z czterech kierowców testowych zatrudnionych w ostatni piątek (Giedo van der Garde, Adrian Valles, Markus Winkelhock i Fairuz Fauzy), dwóch będzie zawsze jeździło podczas piątkowych treningów w weekendy Grand Prix. Zespół rozpocznie jutro testy swojego nowego bolidu na torze Silverstone.

Zobacz także:

Źródło: SpykerF1.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
05.03.2009  Spyker zamieszany w przejęcie zespołu Hondy?
12.06.2008  Van der Garde pozywa Force India na 2 miliony dolarów
30.04.2008  Teixeira nie jest już zainteresowany kupnem zespołu F1
23.02.2008  Formuła Jeden mogła wykończyć Spykera
04.01.2008  Litewski bank ratuje firmę Spyker
Tagi:
Spyker
Prezentacje
Gascoyne M.
McNish A.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Mariusz, 05.02.2007 16:40[!]
Oranie w F1. ;-) Przypomina McLarena z 1997 roku w tym pomarańczowym kolorku.
Neron, 05.02.2007 16:41[!]
ładniutki Pomarańczowy :) podoba mi się :) Nos jak z Arrowsa :D
kamiss, 05.02.2007 16:47[!]
czy to ze w piatki beda jezdzili tylko testerzy jest aby dobrym rozwiazaniem? :/
sadektom, 05.02.2007 16:50[!]
Pierwsze wrazenie, podoba mi sie :) tj Mariuszowi i mi przypomina sie malowanie Maka.
Maraz, 05.02.2007 16:55[!]
kamiss - myślę, że główni dostaną po półtorej godziny i testowi także.
andrzej45, 05.02.2007 17:01[!]
..........."Podwoiliśmy już nasze zasoby aerodynamiczne poprzez drugi tunel aerodynamiczny i dedykowaną ekipę we Włoszech”.

Bardzo powazne podejscie do tematu, moze sprawia jakas niespodzianke??
McMarcin, 05.02.2007 17:08[!]
Jakoś przypomina mi bolid Midlanda z 2006 r. - może się mylę? Nie wiem co o nich sądzić, bo gdy Midland przejmował Jordana, zapowiedzi też były szumne a wyszło jak wyszło.
RENO, 05.02.2007 17:39[!]
wkoncu za coś płacą ci testerzy i pewnie będą jezdzili co piątki przez pierwsze 90 min w dwóch parach, każda para co d 2 GP tak mi się coś zdaje. W sumie nawet dobre by to było rozwiązanie.
Falarek, 05.02.2007 17:41[!]
Świetne kolorki i bolid tez niczego sobie. Mam nadzieję ze będą wyżej niż Torro Roso i Super Aguri którzy sami nie potrafią nic zbudować.
deeze, 05.02.2007 17:43[!]
andrzej45, poważne, ale trzeba też spojrzeć jakiego typu są to tunele... Samochód F1 w skali 1:1 tam się po porstu nie mieści - testują na skalowanych modelach.
Paweł, 05.02.2007 18:33[!]
naprawde ładny, a poza tym to lubie ten zespoł :)
Matthew, 05.02.2007 18:54[!]
a ja nie moge sie do niego przezwyczaic :( dla mnie to ciągle taki MIDLAND bez wyrazu,

bolid ładny ciekawe jak szybki ;]
lubek888, 05.02.2007 18:56[!]
jest ładny to fakt ale martwi mnie to że dopiero specyfikacja B pokaże prawdziwie nową twarz zespołu. Jeżeli oni sami mówią żeby nie spodziewać sie za dużo po tym projekcie to już widze ten zespół daleko w tyle. Kiedy ujżałem bolid M16 też mi sie podobał i myślałem że będzie sie lepiej prezentował na torze ale niestety jego maksimum to była końcówka stawki i myśle że w tym roku będzie podobnie
Fireball, 05.02.2007 20:02[!]
Piękny samochód, jak na niego patrzę to widzę Arrowsa. Prawdę mówiąc tak jak wcześniej Midland tak teraz Spyker jest moim ulubionym teamem więc życzę im powodzenia :)
bolekse, 05.02.2007 20:05[!]
mysle ze koniec stawki na początek, kupili zespół niedawno nie ma co oczekiwać cudów....
GroM, 05.02.2007 23:10[!]
To jest wlasnie bezsensu pisza ze oni maja drugi tunel aero i dobrze, tylko ze oni wpakowali w to pare milionow tak jak inni, a taki STR albo Super Aguri kupi bolid i Spykera przeskoczy w tabeli. Porazka z tym kupowanie bolidow, niedlugo w F1 beda startowac ludziska ktorzy kupia sobie bolida za 10 mln $ i beda smigac nabija punktow zareklamuja swoja firme a za rok dwa odejda z F1.
Bolid Ciekawy pytanie czy szybszy bedzie od STR i Super Aguri albo od innych.
rafaello85, 06.02.2007 18:02[!]
Holendrzy mają bzika na punkcie koloru pomarańczowego;)
pyciek, 06.02.2007 20:37[!]
Zna ktoś może czas Albersa na torze Silverstone z testów dzisiejszych tj. 6.02.2007
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca