F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

09.12.2018

Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy

08.12.2018

Hartley: Byłem przekonany, że mam wieloletni kontrakt na starty w F1

Kubica: Żałuję, że już nie będę ścigał się w F1 z Alonso

07.12.2018

Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie za sezon 2018

Wolff: Nawet Williams może odkryć lukę w przepisach na sezon 2019

Raikkonen: Sauber ma wszystko, aby przygotować doskonały bolid

Wolff: Doświadczyliśmy pewnych komplikacji w rozwoju nowego silnika

Salo: SMP domagało się od Williamsa obniżki wartości umowy sponsorskiej

06.12.2018

System Halo uchronił Leclerca podczas kolizji z Alonso w GP Belgii

Marko: Super Formula jest dobrym poligonem przed F1

05.12.2018

Szefowie zespołów uznali Hamiltona za najlepszego kierowcę w sezonie 2018

Giovinazzi: Doświadczenie z 2017 roku nie będzie pomocne w sezonie 2019

Lucas Auer dołączył do juniorskiego programu Red Bulla

Isola: Problemom F1 nie są winne wyłącznie opony

Więcej wiadomości

  Archiwum 2007
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Zespół Super Aguri przedstawia bolid SA07

SA07 jest kontynuacją procesu rozwojowego, który rozpoczął się w wielkim pośpiechu w 2006 roku.
Marek Roczniak, 14 marca 2007, wyświetlenia: 1867<< | lista | T- | T+ | >>
Po udanym programie zimowych testów dla Super Aguri Formula 1 Team, szef zespołu Aguri Suzuki wraz z kierowcami wyścigowymi Anthonym Davidsonem i Takumą Sato zaprezentował dzisiaj na torze Albert Park w Melbourne bolid na sezon 2007.

SA07 jest kontynuacją procesu rozwojowego, który rozpoczął się w wielkim pośpiechu w ubiegłym roku od pierwszego modelu zespołu – SA05. Jako że zespół istnieje dopiero od zaledwie 15 miesięcy, każda kolejna wersja samochodu stanowi znaczący krok naprzód.

SA07 jest rezultatem trwającej od ostatnich ośmiu miesięcy współpracy pomiędzy kierowanym przez głównego projektanta Petera McCoola departamentem projektowym zespołu SAF1 i centrum badawczo-rozwojowym Hondy w Tochigi (Japonia). Zimowy program testów zespołu umożliwił potwierdzenie szeregu koncepcji projektowych i przetestowanie nowego układu napędowego Hondy o zwiększonej niezawodności.

Nowy homologowany silnik Hondy jest dużym krokiem naprzód pod względem mocy i niezawodności dla SAF1 Team. Spowoduje on poprawę osiągów zespołu i zapewni mu stabilność oraz konkurencyjny silnik na okres obowiązywania nowych przepisów. Skrzynia biegów z włókna węglowego jest teraz częścią pakietu otrzymanego od Hondy. Zapewni ona większą elastyczność w rozłożeniu wagi i lepszą integrację, co przyniesie kolejne korzyści jeśli chodzi o niezawodność.

Jednym z największych wyzwań podczas produkcji SA07 było przejście z powodzeniem testów zderzeniowych FIA. Istotne zmiany musiały zostać dokonane w konstrukcji nosa, a ponadto specjaliści od aerodynamiki w zespole stanęli przed trudnym zadaniem jeśli chodzi o konstrukcję centralnego dyfuzora z tyłu samochodu. Sporo czasu poświęcono na zbadanie sposobów, dzięki którym zespół mógłby zminimalizować wpływ tylnej struktury zderzeniowej na tylną siłę dociskową. Kombinacja aerodynamicznej wydajności z napędem silnika V8 i kontrolnymi oponami Bridgestone Potenza spowodowała, że kluczowa uwaga została poświęcona na uzyskanie wydajnego docisku z tyłu samochodu.

Zimowe testy zapewniły SAF1 Team sporą ilość danych na temat charakterystyki nowych opon Bridgestone Potenza i dzięki temu zespół do każdego wyścigu będzie lepiej przygotowany niż w 2006 roku. Zespół liczy więc na ugruntowanie swojej pozycji w królowej sportów motorowych i będzie dążył do zdobycia pierwszych punktów dysponując bardziej wyczerpującym przygotowaniem do sezonu. Zwiększona niezawodność połączona z dobrym zrozumieniem opon i aerodynamicznych wyzwań wynikających z przepisów na sezon 2007 będzie kluczową siłą zespołu Super Aguri.

„Zimowy okres testów był bardzo udany dla Super Aguri.” – powiedział szef zespołu Aguri Suzuki. „Byliśmy w stanie wykonać większość zaplanowanych zadań, wliczając w to sprawdzenie wytrzymałości nowych części do SA07. Jest wiele rzeczy, których nie zdołaliśmy zrobić z powodu braku czasu lub niewystarczających zasobów, ale biorąc wszystko pod uwagę jestem bardzo zadowolony z samochodu, który mamy tutaj w Melbourne”.

„Takuma był z nami cały sezon i teraz rozumie już w pełni filozofię zespołu SAF1, jego styl i ludzi. Sądzę, że z naszym nowym samochodem zdoła osiągnąć znacznie więcej w tym roku. Anthony był kierowcą testowym Hondy przez pięć lat i wnosi ze sobą cenne doświadczenie. Mimo iż ma na swoim koncie udział w tylko trzech wyścigach F1, to jednak jestem przekonany, że ze swoją wiedzą i doświadczeniem w technicznej ocenie samochodu będzie się dobrze spisywał”.

„Mniej więcej w tym samym czasie w zeszłym roku z trudem zdołaliśmy doprowadzić na start dwa samochody. To był nas pierwszy rok i wszystko było nowym doświadczeniem dla zespołu. W tym roku byliśmy w stanie przygotować się do sezonu i wszyscy nie mogą się już doczekać pierwszego wyścigu. Liczę na udaną współpracę pomiędzy Takumą i Anthonym oraz na ich udane występy dla SAF1 Team. Będziemy starali się walczyć o punkty już od pierwszego wyścigu, a moim celem na koniec sezonu jest znalezienie się w środku stawki, co według mnie jest osiągalne”.

Zobacz także:

Źródło: SAF1.co.jp
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.11.2013  Super Aguri wraca do ścigania w bolidach jednomiejscowych
11.05.2009  Akita zaprzecza możliwości powrotu Super Aguri do F1
06.05.2009  Super Aguri powróci do Formuły 1?
30.07.2008  Niemiecka firma zakupiła pozostałości po Super Aguri
09.07.2008  Sato twierdzi, że prowadzi rozmowy z kilkoma zespołami F1
Tagi:
Super Aguri
Suzuki A.
Prezentacje

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
mikoolaj, 14.03.2007 13:06[!]
super ogóry bazują na Hondzie ale mają trochę własnych elementów, a nie jak RB i STR które różnią się tylko silnikiem.
sadektom, 14.03.2007 13:21[!]
malowanie wg mnie ladniejsze niz w tamtym sezonie, przydaloby sie moze wiecej innych kolorow.
sasza82, 14.03.2007 15:00[!]
SA07 nie tylko bazuje a jest Hondą z 2006 roku bo jak inaczej nazwać bolid, który od RA106 różni się tylko skrzydłami??
Pussik, 14.03.2007 17:18[!]
4680mm, dłuuugi bolid. ;o
TobaccoBoy, 14.03.2007 17:57[!]
RA106 z innym przednim skrzydłem z wyglądu, ale... skoro ma już zaliczone poprawności z regulaminem na 2007 (chodzi o zmiany w konstrukcji monocoque) to jednak nie może być wyłącznie kalką bolidu z tamtego roku....

ładny i LEGALNY, bo obecny regulamin dopuszcza takie wyjatki (skoro Aguri Suzuki przedstawił plany dla FIA i bolid rożni się kilkoma-nawet małymi- detalami od RA106- to wg Regulaminu jest JAJ NAJBARDZIEJ LEGALNY, sam Whiting to potwierdził ro temu)
jacek2601, 14.03.2007 18:01[!]
Ciekawe jak jest niby rozumiana ta Legalność?
Pewnie kto ile zapłacił :)
TobaccoBoy, 14.03.2007 18:48[!]
W regulaminie jest tylko zaznaczone:
- przedstawić własnoręcznie sporządzone plany (mogli nawet przerysować)
- bolid nie może być w 100% identyczny z bolidem innej stajni,(zmiana jednego mało ważnego elementu zalicza się do tego, by nie było w 100% identyczne)
- jesli prawa autorskie do bolidu i projektu ma firma z po za F1, FIA nie może się mieszać.
- musi być zgodny z regulacjami technicznymi FIA

Charlie Whiting taką właśnie przedstawił OFICJALNĄ interpretacje przepisów... i to rok temu!!!!

A niektórzy nadal doszukują się jakiejś spiskowej teorii i to we wszystkim....
jacek2601, 14.03.2007 19:33[!]
Ok thx Tobacco.
Nie to, że od razu teorii spiskowej tylko sam przyznaj, że zmiana np. skrzydła (oznacza owszem zmianę ze 100% całości konstrukcji) przyczynia sie do tego abyśmy mogli twierdzić, że jest to zupełnie inny bolid. Biorąc pod uwagę chociaż by te same rozwiązania czysto techniczne.
Fireball, 14.03.2007 20:44[!]
Po prostu ładnie i solidnie wyglądający bolid, nie ma dla mnie znaczenia że przypomina zeszłoroczną Hondę. Tylko te ubrania Suzukiego i Audetto jak na pogrzeb...
MadKaras...psycho fan MS, 14.03.2007 21:49[!]
Takuma Sato bedzie mial bolid ktory pozwoli mu dogonic szybszego i go rozwalic
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca