F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Rosberg: Vettel może mieć problem z pokonaniem Leclerca

Więcej wiadomości

  Archiwum 2003
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
2425262728
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Zespół Ferrari zaprezentował następcę zwycięskiego bolidu F2002

Marek Roczniak, 7 lutego 2003, wyświetlenia: 1686<< | lista | T- | T+ | >>
Dziś rano w Maranello zespół Ferrari zaprezentował swój najnowszy bolid, który w zamierzeniach twórców ma zapewnić włoskiej stajni obronę tytułów mistrzowskich zarówno w kategorii kierowców, jak i konstruktorów w zbliżającym się wielkimi krokami sezonie 2003. Nowe Ferrari oznaczone jest dosyć tajemniczym symbolem F2003-GA. Jest to połączenie stosowanego od 2001 roku przez włoską stajnię oznaczenia bolidów z inicjałami niedawno zmarłego Giovanniego Agnelliego. Mający przydomek "Awocato" Włoch był wnukiem założyciela koncernu Fiat, którego od 1966 roku przez kolejne 30 lat był prezesem. Agnelli przyczynił się do rozwoju będącej w posiadaniu Fiata od 1968 roku marki Ferrari, w tym również i do zespołu Formuły Jeden, z którym nawet po przejściu na emeryturę był nadal bardzo związany. Dodając inicjały GA do nazwy najnowszego bolidu włoska stajnia złożyła w ten sposób hołd osobie, której bardzo wiele zawdzięcza.

Podwozie bolidu F2003-GA zostało zaprojektowane pod kątem zmniejszenia wagi. Karoseria, radiatory, układ wydechowy i tył zostały na nowo opracowane, co zaowocowało zwiększeniem wydajności pod względem aerodynamicznym. Mechanicznie operowany układ wspomagania kierownicy to także nowa konstrukcja. Przednie i tylne zawieszenie zostało poprawione, aby zwiększyć wydajność opon Bridgestone i jednocześnie poprawić aerodynamikę całego bolidu. Zmniejszenie wagi i rozmiaru silnika oraz układu przeniesienia napędu zostało osiągnięte poprzez wykorzystanie nowych materiałów. Nowa jednostka napędowa Ferrari 052 tak jak i poprzedni model jest nadal podłużnie zamontowana, a do poprawy jej osiągów ponownie przyczynił się Shell, opracowując coraz lepsze paliwo oraz oleje i smary. Według wielu znawców dużym plusem zeszłorocznego bolidu F2002 była rewolucyjna skrzynia biegów. Do F2003-GA opracowana została jednak zupełnie nowa przekładnia, przy czym główny nacisk położono na zmniejszenie wagi i rozmiaru, natomiast zasada działania pozostała ta sama. Układ wydechowy jest tymczasem taki sam jak w F2002. Ogólnie rzecz biorąc nowy bolid ma lepiej rozłożony ciężar i chociaż nie jest to już tak rewolucyjna konstrukcja, to jednak jest to ulepszona wersja pojazdu, który całkowicie zdominował poprzedni sezon.

Nie tylko sam bolid spowodował, iż w zeszłym sezonie zespół Ferrari osiągnął tak miażdżącą przewagę nad konkurencją. Przyczynił się do tego również Michael Schumacher, który jest jedynym obok legendarnego Juana Manuela Fangio kierowcą z pięcioma tytułami mistrzowskimi na swoim koncie. Mimo tych sukcesów Niemiec nie stracił jeszcze motywacji i podczas prezentacji obiecał fanom włoskiej stajni nie mniejszą determinację podczas walki o kolejny tytuł mistrzowski w sezonie 2003.

Rubens Barrichello tymczasem nie mógł wręcz oderwać wzroku od nowego bolidu, który według niego jest po prostu piękny. Brazylijczyk, który w zeszłym sezonie po raz pierwszy w karierze uplasował się na drugiej pozycji w klasyfikacji generalnej kierowców jest przekonany, iż z nowym bolidem ponownie uda zdobyć się mistrzostwo. Nie należy również zapominać o kierowcach testowych Ferrari, którzy także przyczyniają się do uzyskiwania coraz lepszych rezultatów. W tym roku drugim obok Luki Badoera kierowcą testowym będzie były kierowca zespołu Sauber – Felipe Massa, który dosłownie wczoraj zastąpił na tym stanowisku innego Brazylijczyka – Luciana Burtiego.

Wkrótce rozpoczną się testy bolidu F2003-GA na prywatnym torze testowym Ferrari Fiorano, jednak bolid ten zadebiutuje najprawdopodobniej dopiero w pierwszym europejskim wyścigu sezonu 2003. Dane techniczne nowego bolidu znajdują się w dziale zespoły.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
16.01.2019  Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari
16.01.2019  Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego
15.01.2019  Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari
15.01.2019  Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?
14.01.2019  Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?
Tagi:
Ferrari
Prezentacje

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca