F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2007
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

BMW i Williams bez kary, McLaren chce złożyć apelację

Powodem nieprzyznania kary są zbyt duże wątpliwości związane z temperaturą próbek paliwa.
Marek Roczniak, 22 października 2007, zmieniony 22.10.2007 13:07, wyświetlenia: 6896<< | lista | T- | T+ | >>
Kimi Raikkonen zachował jak na razie tytuł mistrza świata po tym, jak stewardzi zdecydowali się nie ukarać zespołów BMW Sauber i Williams ze względu na zbyt duże wątpliwości związane z temperaturą próbek paliwa. Zespół McLaren chce jednak odwołać się od tej decyzji, tak więc na potwierdzenie tegorocznego mistrza będzie trzeba jeszcze trochę poczekać.

W wydanym oświadczeniu zespół sędziowski poinformował, że po wnikliwym sprawdzeniu wszystkich danych i faktów nie był w stanie jednoznacznie stwierdzić, że temperatura paliwa była rzeczywiście poniżej dolnej dopuszczalnej granicy, która wynosi 10 stopni Celsjusza mniej od temperatury otoczenia w danym momencie.

Stewardzi powołali się na różnicę w temperaturze otoczenia podanej przez Formula One Management (37°C), która była o kilka stopni wyższa od tej, jaką zespołom BMW Sauber i Williams podała zakontraktowana przez nie firma Meteo France. Temperatura pobranych próbek paliwa była o około trzy stopnie za niska z uwzględnieniem temperatury otoczenia podanej przez FOM.

W świetle powyższych faktów zespół sędziowski uznał, że nie ma wystarczających podstaw do nałożenia kary. Warto jednak dodać, że w przeszłości w przypadku podobnych naruszeń regulaminu karany był tylko zespół, natomiast kierowcy zachowywali zdobyte punkty. Może to oznaczać, że nawet w przypadku zaakceptowania apelacji McLarena i pozytywnego jej rozpatrzenia, tytuł mistrzowski pozostanie w rękach Raikkonena. Póki co trzeba jednak poczekać na to, czy Międzynawowy Trybunał Apelacyjny zaakceptuje odwołanie McLarena.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
14.01.2019  Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem
11.01.2019  Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA
09.01.2019  Tost: Władze F1 powinny zredukować docisk bolidów o 40-50 procent
03.01.2019  Steiner: Rozmowy o przepisach na sezon 2021 toczą się zbyt wolno
24.12.2018  FIA zmodyfikowała przepisy o ustalaniu kolejności startowej
Tagi:
FIA
BMW
Williams
McLaren

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
andy, 22.10.2007 12:14[!]
jakby na to nie patrzeć to o tym kto w tym sezonie zdobędzie tytuł zdecydowane zostanie przy zielonym stoliku po rozpatrzeniu apelacji McLarena. i kto by go nie zdobył zawsze pozostanie niesmak jednej ze stron.
Uho, 22.10.2007 12:15[!]
Całkowity brak jakiejkolwiek przyzwoitości i godności ze strony Rona i całego zespołu. Dramat.
rafo, 22.10.2007 12:21[!]
Hehe, Alonso ma nadzieję, że apelacja zostanie odrzucona ;) Nie ma to jak "praca w zespole" ;)
Anderis, 22.10.2007 12:24[!]
Wiedziałem, że coś wymyślą, by Hamilton zdobył tytuł.
rannt, 22.10.2007 12:44[!]
a jednak, FIA nie może się poddać i próbuje na siłę wcisnąć tytuł Hamiltonowi. Jak to mawiają: jak czegoś naprawdę chcesz, cały świat będzie ci pomagał... ;)
andy, 22.10.2007 13:48[!]
rannt> co ty gadasz? przecież FIA nie ukarała w końcu BMW i Williamsa. juz sie widze gubicie.
rafaello85, 22.10.2007 14:08[!]
andy---> ale McLaren chce złożyć apelację! nic nie jest jeszcze przesądzone...
jaguar666, 22.10.2007 14:24[!]
Skończmy już to. Ten cały sezon był bardzo zakręcony, zaczęło się od ograniczenia w dostawie opon (od jednej firmy) i konieczności przystosowania się kierowców i zespołów do innego ogumienia. Potem mieliśmy nadspodziewanie szybkie dostosowanie się McLarena do tych opon oraz poziomu Ferrari, jak się potem okazało, dzięki kretowi w Maranello. Potem była już cała afera szpiegowska, zakończona karą iście w PZPN-owskim stylu (czyli dużo hałasu i małe kary). Do tego dochodzi faworyzowania Hamiltona przez sędziów, np. podczas GP Europy, gdzie zgodnie z regulaminem powinien zostać wykluczony, a on dojechał do mety, na szczęście na 9 pozycji. Takich przypadków, gdzie Hamilton mógł liczyć na przychylność sędziów było więcej (wszyscy je dobrze znamy, wiele razy wściekaliśmy się na to nierówne traktowanie), a wszystko chyba w imię poprawności obyczajowej (bo jakby dostał jakąś karę, to zaraz by się odezwały głosy, że to rasizm).

Na szczęście sprawiedliwości stało się za dość i mistrzostwo, dzięki braku odporności u młodego Brytyjczyka i jego szkolnych błędach, powędrowało do Raikkonena. Tego samego Raikkonena, który powinien zdobyć mistrzostwo już we wcześniejszych sezonach, ale uniemożliwiało mu to awaryjność bolidu McLarena.

I nie szukajmy teraz dziury w całym. Hamilton nie zdobył mistrzostwa, bo się spalił psychicznie, nie wytrzymał dwóch ostatnich wyścigów, już mu gwiazdorstwo uderzało, już myślał że jest bogiem, nic z tego. I nie szukajmy teraz dziur prawnych, bo wpadniemy w obłęd.
PIPI, 22.10.2007 14:56[!]
I co z tego ze McLaren złoży apelacje, jak Ferrari ma za duza moc i na pewno nic z tego nie bedzie.
andy, 22.10.2007 15:18[!]
rafaaello85> oczywiście wiem że McLaren chce złozyć apelacje do czego ma prawo. Ale od czego chce złożyć apelacje? Od decyzji FIA którą to decyzją nie nałożono kary na te dwa teamy. Gadanie więc że to FIA się nie poddaje i chce dać tytuł Hamiltonowi za wszelką cenę to jakaś paranoja. Nie uważasz?
rafaello85, 22.10.2007 15:40[!]
andy---> nigdzie nie wspomniałem, że to FIA chce dać tytuł FOMiltonowi.
Zykmaster, 22.10.2007 16:46[!]
FIA chce poprostu na koniec sezonu pokazac ze nie byli za Hamilotonem.... Nie udało mu sie wygrac tytułu wiec FIA stwierdzila ze zrobia troche szumu na koniec i pokaża ze Hamiltona nie faworyzuja tak jak przez cały sezon....

Pokaża poprostu że ZIELONY stoliczek jest sprawiedliwy....;)
andy, 22.10.2007 18:48[!]
rafaello85> ja nie mówiłem akurat o tobie. ale jak poczytasz większość komentarzy to zobaczysz co się tu wypisuje o tej sprawie.
jędruś, 22.10.2007 18:57[!]
Nie , no ten Hamilton i prawdziwy dzieciak i nie potrafi przełknąć porażki. Tyle...
villy, 22.10.2007 21:25[!]
@andy
Zgadzam się z tobą wprawdzie uważam że Hamilton był faworyzowany mocno, ale teraz twierdzenie że to jest nieczysta zagrywka FIA jest paranoją.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca