F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.02.2019

Williams przeprosiła za opóźnienie w budowie bolidu FW42

Vettel poważnie traktuje zagrożenie ze strony Leclerca

Daniił Kwiat z najlepszym czasem 3. dnia testów w Barcelonie

Relacja z trzeciego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Grosjean krytykuje nowe przepisy dotyczące koców grzewczych

Nowy bolid Williamsa zadebiutował na torze

Netflix opublikował zwiastun serialu "F1: Jazda o życie"

Sirotkin: Funkcja rezerwowego kierowcy Renault to dobra opcja

Pirelli: Nawierzchnia toru odpowiedzialna za dobre czasy w Barcelonie

Tost: Przewaga Ferrari nad Mercedesem może wynosić 0,5s

Racing Point planuje powiększenie siedziby

19.02.2019

Ricciardo: Nagle poczułem się tak, jakbym wjechał w zakręt z otwartym DRS

Vettel: Szerokie przednie skrzydła wyglądają dziwnie

Gasly: Utrata panowania nad bolidem była niespodzianką

Honda: Koncepcja kompaktowego silnika nie wpłynie negatywnie na osiągi

Leclerc kontynuuje dobrą passę Ferrari podczas testów

Relacja z drugiego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Debiut Williamsa FW42 na torze najwcześniej w środę po południu

Wolff: Twardy Brexit to koszmarny scenariusz dla Formuły 1

Wolff zaskoczony słowami Binotto o priorytecie dla Vettela

Więcej wiadomości

  Archiwum 2007
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Richards: Prodrive nie wystartuje w F1 w przyszłym roku

Celem stajni z Banbury jest teraz dołączenie do stawki F1 w sezonie 2009.
Mariusz Karolak, 22 listopada 2007, wyświetlenia: 2797<< | lista | T- | T+ | >>
David Richards poinformował dzisiaj, że kierowany przez niego zespół Prodrive definitywnie nie zadebiutuje w Formule 1 w przyszłym roku. „Były pewne kwestie sporne związane z legalnością naszego zgłoszenia.” – powiedział Brytyjczyk niemieckiemu magazynowi Auto Motor und Sport.

„Na dodatek, ogłoszenie nowego Porozumienia Concorde było juz wielokrotnie odkładane. Zapytaliśmy się FIA, czy będziemy mogli wystartować w połowie sezonu, ale nasza prośba została odrzucona. Zatem na rok 2008 nie jest realistyczne, aby zespół Prodrive pojawił się w Formule 1”.

W kwietniu ubiegłego roku zespół z Banbury został wyselekcjonowany z licznego grona kandydatów na dwunasty zespół F1 począwszy od sezonu 2008. Jednakże planowana na przyszły rok możliwość odkupywania nadwozi od innego zespołu spotkała się z silnym sprzeciwem na padoku i wszystko wskazuje na to, że przepis ten nie wejdzie w życie. Z tego właśnie powodu Richards został niedawno zmuszony do wstrzymania rozmów dotyczących współpracy z McLarenem.

Richards wyjaśnił, że teraz celem Prodrive jest dołączenie do stawki F1 w sezonie 2009, o ile zgodę na to wyda Światowa Rada Sportów Samochodowych FIA. „Poza tym musimy poczekać na nową umowę Concorde. Dopiero wówczas będziemy mogli w pełni ocenić nasze możliwości wyboru. Nasze ambicje są nadal związane z F1 i chcemy tam być, ale istniało teraz ryzyko, że złamiemy procedury prawne, ponieważ chcieliśmy zastosować cudzy, zakupiony samochód. W rezultacie nasz cały plan biznesowy legł w gruzach i zamiast błądzić po omacku, postanowiliśmy wszystko jeszcze raz przemyśleć”.

Źródło: GrandPrixMagazine.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
31.08.2011  David Richards szuka możliwości zdobycia udziałów Lotus-Renault
14.01.2011  Prodrive nie będzie rozważał wejścia do F1 przed rokiem 2013
20.06.2010  Prodrive i Toyota połączą siły w rajdach?
15.04.2010  Prodrive wyklucza wejście do F1 w roku 2011
19.02.2010  Richards nie jest zaskoczony problemami nowych zespołów
Tagi:
Prodrive
Richards D.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Ayrton, 22.11.2007 18:30[!]
W Prodrivie byłby Paffett i jakiś emeryt. Bądź dwóch emerytów. Tak jak z FI.
ASAD, 22.11.2007 18:32[!]
Moim zdaniem powinni zapłacić karę za niewywiązanie się z umowy. Zabrali miejsce innemu zespołowi ubiegającemu się o bycie 12. stajnią w F1. Może innii dali by radę wystartować w 2008?
Ayrton, 22.11.2007 18:34[!]
Kto tam jeszcze był? FMS? xD
Ramzi, 22.11.2007 18:46[!]
Szkoda ze nie pozwolili im wystarowac w polowie sezonu.Dlaczego nie?
rannt, 22.11.2007 18:52[!]
ASAD@ ma rację - powinna być kara! Złożyli projekt i nie wywiązali się z niego. Niezła wpadka FIA (czy tego kto wybiera) przy okazji. Frank Williams ładnie jednak zarządził i nie dopuścił Richardsa z jego odkupywaniem. Do GP2 panie Richards, do GP2!
mutu, 22.11.2007 19:07[!]
Czy team Prodrive to część firmy tuningowej Prodrive, która jakiś czas temu kupiła Astona Martina bo taki sam znak mają?
Metalpablo, 22.11.2007 19:18[!]
Też się podpisuje pod karą dla Prodrive!!Dla mnie to cały ich projekt to jeden wielki przekręt.Swoje plany opracowali na nie istniejących zasadach.Wkurzyli mnie.Miał być 12 zespół w Mistrzostwach i go nie będzie,a przecież na to jedno miejsce było chyba 11 ochotników,którzy prowadzą aktywną działalonść jak np Paul Stodart (Champ Car).
im9ulse, 22.11.2007 19:20[!]
jedno to ze rzeczywsicie wiekszosc tych ofert musiala byc niepowazna ,jezeli wybrano cienko przedzący Prodrive ,ktory bylo pewne ze nie wystartuje jak nie pozwola im odkupic mono mcmerca :( jednak drugie to IMO kara ,bo co by nie mowic nie wywiazali sie z umowy ,mogli poinformowac FIA wczesniej...F1 to nie przedszkole ,do ktorego mozna wejsc kiedy sie chce ! Richards spartolil...
rafaello85, 22.11.2007 19:22[!]
Niech ekipa Richardsa zabiera się za budowanie własnego bolidu! A jak nie to won od F1!!!!! Nie potrzebujemy kolejnych klonów...:/ Mam nadzieję, że ewidentnie FIA zakaże odkupowania gotowych nadwozi od konkurncji. Przychylam się też do: ASADA i Metalpablo - dowaliłbym finansową karę dla Prodrive!!!!!
mchlst, 22.11.2007 19:42[!]
Ja wiedziałem, że tak będzie...
Maraz, 22.11.2007 19:42[!]
Ale słuchajcie, warunki były jasne i Mosley mówił, że zgoda na odkupywanie to powód, dla którego rozpoczęli w ogóle szukanie dwunastej ekipy. Prawdopodobnie większość zgłoszeń opierała się na kupieniu gotowego bolidu i kogo by nie wybrali, musiałby teraz zrezygnować ze startów. Pewnie tylko Stoddart mógł powrócić z własnymi autami z 2005, które by dostosował do nowych przepisów, no chyba że oddał projekty STR, ale oni wystartowali z klonem RB1 w 2006. Tak więc ukarać trzeba tego, kto chciał umożliwić coś, czego nie mógł umożliwić, czyli FIA :)
jędruś, 22.11.2007 19:55[!]
Ja uważam , że nie powinno nakładać kary na Prodrive. FIA powinna wziąźć do F1 zespół który może sam wytworzyć nadwoznia , lub już podpisał umowę z kimś na ich dostawę. Teraz to właściwie winy można szukać bardziej w FIA.
Artur2406, 22.11.2007 19:55[!]
No coz.. szkoda i tyle... wiecej samochodow w stawce to zawsze wieksze emocje.
ASAD, 22.11.2007 22:35[!]
Aha, no faktycznie nie wpadłem na to, że reszta kandydatów też chciała kupować nadwozia:/ Ale winny tej sytuacji (FIA) sam się nie ukarze bo nawet nie wiadomo jak. A szkoda :(
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca