F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

22.02.2019

McLaren i Toro Rosso osiągnęły porozumienie w sprawie Jamesa Keya

Russell: Przykład Force India z sezonu 2015 daje nadzieję Williamsowi

Pirelli zaprezentowało program testów ogumienia w trakcie sezonu 2019

Osaka zainteresowana organizacją ulicznego wyścigu F1

Williams zorganizuje w piątek dzień filmowy z bolidem FW42

21.02.2019

Red Bull spodziewa się bardziej dojrzałego Verstappena

Pirelli ujawnia szacunkowe różnice pomiędzy mieszankami

Leclerc: Nasi rywale kryją swój prawdziwy potencjał

Marko: Nigdy nie mieliśmy lepszych zimowych przygotowań

Kubica: Miałem dziś tylko 12 okrążeń na wyczucie bolidu

Hulkenberg na czele tabeli na zakończenie pierwszej rundy testów

Relacja z czwartego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Hamilton: Ciężko oczekiwać, że Leclerc od razu dorówna Vettelowi

Organizatorzy GP USA stracą dofinansowanie z budżetu stanowego?

Perez obawia się o przyszłość GP Meksyku

Ocon: Jestem pod wielkim wrażeniem zaangażowania Hamiltona

20.02.2019

Kwiat studzi emocje po ustanowieniu najlepszego czasu dnia

W czwartek Williams planuje rozpocząć testy aerodynamiczne FW42

Horner: Nie mamy problemów z wibracjami silnika Hondy

Williams przeprosiła za opóźnienie w budowie bolidu FW42

Więcej wiadomości

  Archiwum 2008
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Michael: Williams FW30 powinien stanowić spory krok naprzód

Napędzany silnikiem Toyoty samochód jest rozwinięciem zeszłorocznej konstrukcji.
Marek Roczniak, 21 stycznia 2008, zmieniony 22.01.2008 08:55, wyświetlenia: 3744<< | lista | T- | T+ | >>
Zespół AT&T Williams ma nadzieję, że zaprezentowany dzisiaj po raz pierwszy nowy samochód FW30 w Walencji umożliwi mu wykonanie sporego kroku naprzód pod względem osiągów w sezonie 2008.

Napędzany silnikiem Toyoty samochód jest rozwinięciem zeszłorocznej konstrukcji, która już była dość konkurencyjna i w miarę niezawodna. Dyrektor techniczny Sam Michael wyjaśnia: „Przy trwającej od czterech lat stabilności przepisów, mamy dobrą podstawę, aby progresywnie podchodzić do rozwoju samochodu na ten sezon. Dzięki dobrej niezawodności w ubiegłym roku, mogliśmy się skupić na dalszej jej poprawie, jednocześnie poświęcając więcej uwagi osiągom”.

Przy zgranej ekipie technicznej, nowy samochód jest produktem stabilnej podstawy inżynieryjnej i ustabilizowanych przepisów, a także – po raz pierwszy od 2004 roku – kontynuacji współpracy z tym samym dostawcą silników, co oznacza, że nie trzeba było już poświęcać cennych zasobów na instalację nowego układu napędowego i dostosowanie do niego projektu auta.

FW30 zachował generalną strukturę i filozofię układu swojego poprzednika, a więc nadal zastosowano konstrukcję przedniego zawieszenia w układzie kila zerowego (zero-keel) i tylne skrzydło z podwójnym filarem. Zauważalne zmiany obejmują przednie skrzydło z trzema płatami, powiększone żaluzje do chłodzenia na wierzchu boków bolidu w związku ze zmienioną orientację chłodnic wodnych oraz zmiany w okolicy kokpitu i tyłu samochodu mające na celu poprawę bezpieczeństwa.

„Skupiliśmy się na osiągach, a także na lepszym upakowaniu wszystkiego w samochodzie i rozłożeniu ciężaru. Zaprojektowaliśmy schludniejszy samochód o wyższym standardzie jakości. FW30 powinien reprezentować spory krok naprzód, kiedy wprowadzone zostaną wszystkie planowane usprawnienia do całego pakietu.” – powiedział Michael.

Przed pierwszą jazdą próbną FW30, którą przeprowadził dzisiaj na torze Ricardo Tormo kierowca testowy Nico Hulkenberg, zespół poświęcił dużo czasu na dostosowanie się do innych zmian w przepisach, jak choćby wprowadzenie ujednoliconego ECU i wiążące się z tym wycofanie kontroli trakcji. Zima była więc jak dotąd pracowita nie tylko dla projektantów części mechanicznych i aerodynamików od CFD, ale także dla specjalistów od oprogramowania, bowiem trzeba było przystosować nowe ECU do zarządzania nową skrzynią biegów typu seamless shift, dyferencjałami i silnikiem.

Na swoje pierwsze testy FW30 otrzymał drugie z sześciu przejściowych malowań przygotowanych na tę zimę, mających upamiętnić 30-lecie startów Williamsa w Formule 1. Tym razem na samochodzie znalazły się nazwiska wszystkich 519 członków zespołu, a także 85 marek, jakie sponsorowały Williamsa, odkąd 15 stycznia 1978 roku Alan Jones po raz pierwszy wyjechał na tor w FW06 podczas weekendu Grand Prix w Argentynie.

Nowy samochód we wtorek i w środę przetestuje Nico Rosberg, a w czwartek FW30 poprowadzi drugi kierowca wyścigowy stajni z Grove – Kazuki Nakajima.

Zobacz także:

Źródło: ATTWilliams.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
22.02.2019  Russell: Przykład Force India z sezonu 2015 daje nadzieję Williamsowi
22.02.2019  Williams zorganizuje w piątek dzień filmowy z bolidem FW42
21.02.2019  Kubica: Miałem dziś tylko 12 okrążeń na wyczucie bolidu
20.02.2019  W czwartek Williams planuje rozpocząć testy aerodynamiczne FW42
20.02.2019  Williams przeprosiła za opóźnienie w budowie bolidu FW42
Tagi:
Williams
Prezentacje
Michael S.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
McLuke, 21.01.2008 18:10[!]
czemu wszystkie zespoły skopiowały płat przechodzący ponad nosem bolidu od Maka?? ;P
lukastrl, 21.01.2008 18:28[!]
Fajnie by było jak by im sie lepiej powodziło w tym sezonie :)

PS. może i się nie znam ale BMW to chyba nie ma tego płata nad nosem?
mutu, 21.01.2008 18:45[!]
Mam nadzieję, że Wiliams w tym roku będzie chociaż na tym samym miejscu co w roku ubiegłym, bo mimo wszystko Renault się raczej wzmocni. Chciałbym, żeby Wiliams pokonał McLrena : )
Amalio, 21.01.2008 19:46[!]
"Na swoje pierwsze testy FW30 otrzymał drugie z sześciu przejściowych malowań przygotowanych na tę zimę, mających upamiętnić 30-lecie startów Williamsa w Formule 1. Tym razem na samochodzie znalazły się nazwiska wszystkich 519 członków zespołu, a także 85 marek, jakie sponsorowały Williamsa" niby gdzie to wszystko jest??
Metalpablo, 21.01.2008 19:53[!]
Jak dlamnie,niezły bolid:D.No i już wiem co robią te "paski " na nosie:P.Williams to naprawde wspanialy zespół.Życzyłbym sobie,żeby namieszał w czołówce w tym roku:D.Debiut nowego samochodu raczej powierzyłbym komuś z większym doświadczeniem niż Nico Hulkenberger(nie to,że go nie lubie,ale doświadczenia w F1 nie ma dużego).
SoBcZaK, 21.01.2008 21:31[!]
to i tak raczej nie będzie to samo co za czasów Mentosa, ale z roku na rok mogą być coraz mocniejsi
Kara Nocny Cień, 21.01.2008 22:37[!]
McLuke Nie wszytskie... BMW nie ma...

CZemu? Bo jest do bani i chca być tacy wolni jak MC ^^ :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca