F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

09.12.2018

Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy

08.12.2018

Hartley: Byłem przekonany, że mam wieloletni kontrakt na starty w F1

Kubica: Żałuję, że już nie będę ścigał się w F1 z Alonso

07.12.2018

Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie za sezon 2018

Wolff: Nawet Williams może odkryć lukę w przepisach na sezon 2019

Raikkonen: Sauber ma wszystko, aby przygotować doskonały bolid

Wolff: Doświadczyliśmy pewnych komplikacji w rozwoju nowego silnika

Salo: SMP domagało się od Williamsa obniżki wartości umowy sponsorskiej

06.12.2018

System Halo uchronił Leclerca podczas kolizji z Alonso w GP Belgii

Marko: Super Formula jest dobrym poligonem przed F1

Więcej wiadomości

  Archiwum 2008
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Michael: Williams FW30 powinien stanowić spory krok naprzód

Napędzany silnikiem Toyoty samochód jest rozwinięciem zeszłorocznej konstrukcji.
Marek Roczniak, 21 stycznia 2008, zmieniony 22.01.2008 08:55, wyświetlenia: 3728<< | lista | T- | T+ | >>
Zespół AT&T Williams ma nadzieję, że zaprezentowany dzisiaj po raz pierwszy nowy samochód FW30 w Walencji umożliwi mu wykonanie sporego kroku naprzód pod względem osiągów w sezonie 2008.

Napędzany silnikiem Toyoty samochód jest rozwinięciem zeszłorocznej konstrukcji, która już była dość konkurencyjna i w miarę niezawodna. Dyrektor techniczny Sam Michael wyjaśnia: „Przy trwającej od czterech lat stabilności przepisów, mamy dobrą podstawę, aby progresywnie podchodzić do rozwoju samochodu na ten sezon. Dzięki dobrej niezawodności w ubiegłym roku, mogliśmy się skupić na dalszej jej poprawie, jednocześnie poświęcając więcej uwagi osiągom”.

Przy zgranej ekipie technicznej, nowy samochód jest produktem stabilnej podstawy inżynieryjnej i ustabilizowanych przepisów, a także – po raz pierwszy od 2004 roku – kontynuacji współpracy z tym samym dostawcą silników, co oznacza, że nie trzeba było już poświęcać cennych zasobów na instalację nowego układu napędowego i dostosowanie do niego projektu auta.

FW30 zachował generalną strukturę i filozofię układu swojego poprzednika, a więc nadal zastosowano konstrukcję przedniego zawieszenia w układzie kila zerowego (zero-keel) i tylne skrzydło z podwójnym filarem. Zauważalne zmiany obejmują przednie skrzydło z trzema płatami, powiększone żaluzje do chłodzenia na wierzchu boków bolidu w związku ze zmienioną orientację chłodnic wodnych oraz zmiany w okolicy kokpitu i tyłu samochodu mające na celu poprawę bezpieczeństwa.

„Skupiliśmy się na osiągach, a także na lepszym upakowaniu wszystkiego w samochodzie i rozłożeniu ciężaru. Zaprojektowaliśmy schludniejszy samochód o wyższym standardzie jakości. FW30 powinien reprezentować spory krok naprzód, kiedy wprowadzone zostaną wszystkie planowane usprawnienia do całego pakietu.” – powiedział Michael.

Przed pierwszą jazdą próbną FW30, którą przeprowadził dzisiaj na torze Ricardo Tormo kierowca testowy Nico Hulkenberg, zespół poświęcił dużo czasu na dostosowanie się do innych zmian w przepisach, jak choćby wprowadzenie ujednoliconego ECU i wiążące się z tym wycofanie kontroli trakcji. Zima była więc jak dotąd pracowita nie tylko dla projektantów części mechanicznych i aerodynamików od CFD, ale także dla specjalistów od oprogramowania, bowiem trzeba było przystosować nowe ECU do zarządzania nową skrzynią biegów typu seamless shift, dyferencjałami i silnikiem.

Na swoje pierwsze testy FW30 otrzymał drugie z sześciu przejściowych malowań przygotowanych na tę zimę, mających upamiętnić 30-lecie startów Williamsa w Formule 1. Tym razem na samochodzie znalazły się nazwiska wszystkich 519 członków zespołu, a także 85 marek, jakie sponsorowały Williamsa, odkąd 15 stycznia 1978 roku Alan Jones po raz pierwszy wyjechał na tor w FW06 podczas weekendu Grand Prix w Argentynie.

Nowy samochód we wtorek i w środę przetestuje Nico Rosberg, a w czwartek FW30 poprowadzi drugi kierowca wyścigowy stajni z Grove – Kazuki Nakajima.

Zobacz także:

Źródło: ATTWilliams.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
09.12.2018  Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy
07.12.2018  Wolff: Nawet Williams może odkryć lukę w przepisach na sezon 2019
07.12.2018  Salo: SMP domagało się od Williamsa obniżki wartości umowy sponsorskiej
04.12.2018  Sirotkin: Drugi sezon w Formule 1 wydawał się dosyć oczywisty
03.12.2018  Nicholas Latifi został rezerwowym kierowcą Williamsa
Tagi:
Williams
Prezentacje
Michael S.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
McLuke, 21.01.2008 18:10[!]
czemu wszystkie zespoły skopiowały płat przechodzący ponad nosem bolidu od Maka?? ;P
lukastrl, 21.01.2008 18:28[!]
Fajnie by było jak by im sie lepiej powodziło w tym sezonie :)

PS. może i się nie znam ale BMW to chyba nie ma tego płata nad nosem?
mutu, 21.01.2008 18:45[!]
Mam nadzieję, że Wiliams w tym roku będzie chociaż na tym samym miejscu co w roku ubiegłym, bo mimo wszystko Renault się raczej wzmocni. Chciałbym, żeby Wiliams pokonał McLrena : )
Amalio, 21.01.2008 19:46[!]
"Na swoje pierwsze testy FW30 otrzymał drugie z sześciu przejściowych malowań przygotowanych na tę zimę, mających upamiętnić 30-lecie startów Williamsa w Formule 1. Tym razem na samochodzie znalazły się nazwiska wszystkich 519 członków zespołu, a także 85 marek, jakie sponsorowały Williamsa" niby gdzie to wszystko jest??
Metalpablo, 21.01.2008 19:53[!]
Jak dlamnie,niezły bolid:D.No i już wiem co robią te "paski " na nosie:P.Williams to naprawde wspanialy zespół.Życzyłbym sobie,żeby namieszał w czołówce w tym roku:D.Debiut nowego samochodu raczej powierzyłbym komuś z większym doświadczeniem niż Nico Hulkenberger(nie to,że go nie lubie,ale doświadczenia w F1 nie ma dużego).
SoBcZaK, 21.01.2008 21:31[!]
to i tak raczej nie będzie to samo co za czasów Mentosa, ale z roku na rok mogą być coraz mocniejsi
Kara Nocny Cień, 21.01.2008 22:37[!]
McLuke Nie wszytskie... BMW nie ma...

CZemu? Bo jest do bani i chca być tacy wolni jak MC ^^ :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca