F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Rosberg: Vettel może mieć problem z pokonaniem Leclerca

Ferrari: Musieliśmy zwolnić Arrivabene, aby w zespole pozostał Binotto

10.01.2019

Ocon zdeterminowany, by powrócić do Formuły 1 w sezonie 2020

Andreas Seidl został nowym dyrektorem zarządzającym McLarena

Więcej wiadomości

  Archiwum 2008
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Honda zaprezentowała RA108 w nowym malowaniu

Prezentacji nowych barw RA108 dokonał nowy kierowca testowy Hondy - Alex Wurz.
Marek Roczniak, 29 stycznia 2008, wyświetlenia: 7987<< | lista | T- | T+ | >>
Dziś w siedzibie głównej zespołu Honda Racing F1 w Brackley w Wielkiej Brytanii odbyła się oficjalna prezentacja bolidu RA108.

Samochód ten pierwsze testy przeszedł już w ubiegłym tygodniu w Walencji, jednak dopiero dzisiaj zaprezentowano jego malowanie na sezon 2008, na którym nadal widoczna jest Ziemia, choć już tylko głównie na bokach pokrywy silnika i bocznych wlotach powietrza. Dominuje tymczasem biały kolor.

Prezentacji nowych barw RA108 dokonał nowy kierowca testowy i zarazem rezerwowy Hondy – Alex Wurz, który poprowadził dzisiaj po raz pierwszy samochód na sezon 2008 w ucharakteryzowanym na pit-lane audytorium na oczach 300 przedstawicieli międzynarodowych mediów i zaproszonych gości.

Honda przedstawiła swoje plany na rok 2008 i dalszą przyszłość, potwierdzając tym samym swoje zaangażowanie w sport i podkreślając determinację wzmocnionego zespołu do realizacji swoich ambicji. Zespół dokonał znaczącej ewolucji w trzech kluczowych obszarach, z których najbardziej fundamentalnym jest zmiana w filozofii projektu samochodu. Cały proces od przedstawienia koncepcji do wypuszczenia gotowego produktu został powtórnie przemyślany. Nowy samochód jest odpowiedzią na wyzwania z sezonu 2007 i wynikiem połączonych sił trzech oddziałów Honda Racing F1 Team: w Brackley i Bracknell w Wielkiej Brytanii oraz w centrum badawczo-rozwojowym Hondy w Tochigi w Japonii.

RA108 jest także produktem wzmocnionej ekipy inżynierów pod przewodnictwem nowego szefa zespołu Rossa Brawna, łączącej w sobie doświadczenie w wykorzystywaniu dotychczasowych zasobów zespołu z nową, obszerną wiedzą w kluczowych obszarach. Zespół skorzysta też z ciągłości wynikającej z utrzymania tej samej pary kierowców wyścigowych na trzeci sezon z rzędu – Jensona Buttona i Rubensa Barrichello, którzy wraz z Wurzem utworzą najbardziej doświadczony skład kierowców w stawce F1.

Ross Brawn: „RA108 jest zupełnie inną koncepcją w stosunku do jego poprzedników, pod względem aerodynamicznego układu i mechanicznej struktury. Filozofia projektu została rozwinięta w celu stworzenia większego pola do popisu dla aerodynamików, zwłaszcza z myślą u ułatwieniu wprowadzania ulepszeń poprawiających osiągi w trakcie całego sezonu”.

„Skupiliśmy się na osiągnięciu wyższego poziomu wydajności aerodynamicznej przy zachowaniu stabilności i jest to odzwierciedlone w sposobie, w jaki podwozie zostało zmodyfikowane, aby lepiej współgrać z różnymi cechami aerodynamicznymi zawieszenia. Takie podejście powinno zapewnić nam większy potencjał do dalszego rozwoju. Pierwsze efekty tego zobaczymy w Melbourne, kiedy to przedstawimy znacząco zmodyfikowany pakiet aerodynamiczny w stosunku do tego, w jaki wyposażony jest samochód podczas dzisiejszej prezentacji”.

„Silnik Honda RA808E podlega przepisom dotyczącym homologacji silników FIA, a więc zdecydowania większość jego komponentów pozostała bez zmian. Geometria układu wydechowego i górny wlot powietrza uległy zmianie, aby pasowały do pakietu aerodynamicznego RA108. Dodatkowej pracy wymagało uwzględnienie nowego wymogu FIA dotyczącego 5,75-procentowej zawartości składników pochodzenia biologicznego w paliwie, którą to inicjatywę w pełni popiera Honda”.

„Dwie najbardziej znaczące zmiany w przepisach obejmują obszary elektroniki i skrzyni biegów. Wprowadzenie przez FIA standardowej jednostki elektronicznej (ECU) i oprogramowania oznaczało ciężką pracę podczas zimowych testów nad integracją nowego systemu z silnikiem RA108, skrzynią biegów i systemami podwozia. W związku z wyeliminowaniem z samochodu kontroli trakcji i innych ułatwień dla kierowców, większy nacisk będzie położony na umiejętności kierowcy”.

„Wykonana z kompozytów włókna węglowego skrzynia biegów RA108 została zaprojektowana z myślą o sprostaniu nowym przepisom, które wymagają by jedna skrzynia wytrzymywała cztery Grand Prix. Przeprowadziliśmy wyczerpujące próby na stanowisku testowym w fabryce, aby zoptymalizować konstrukcję skrzyni biegów i zadbać o to, że osiągnęliśmy wymagany poziom niezawodności”.

„Naszym celem na rok 2008 jest zapewnienie, że wrócimy do pozycji, jaką zajmowaliśmy w drugiej połowie sezonu 2006, kiedy to Honda walczyła o punkty podczas każdego wyścigu. Tylko wtedy będziemy mieli stabilną podstawę do myślenia o osiąganiu bardziej ambitnych rezultatów”.

Zobacz także:

Źródło: HondaRacingF1.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
07.01.2019  Honda ma problem z silnymi wibracjami jednostki napędowej?
04.01.2019  Brawn: Red Bull musi pomagać Hondzie w zrozumieniu realiów F1
27.12.2018  Tost: Byłem zszokowany niskim poziomem wiedzy Hondy na temat bolidu F1
22.12.2018  Yamamoto: Największą zmianą w sezonie 2018 była dobra komunikacja z STR
21.12.2018  Abiteboul: Red Bull ukrywa fakty wypowiadając się o silniku Hondy
Tagi:
Honda
Prezentacje

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
DarkArt, 31.01.2008 15:31[!]
Nie jest zle to malowanie. Chociaz brakuje mi bolidow w takich umaszczeniach jak w latach '90 :(
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca