F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

14.12.2018

Giovinazzi: Raikkonen ma motywację, by ścigać się dla Saubera

Ferrari zaprezentuje nowy bolid 15 lutego

13.12.2018

Szafnauer: Stroll prezentuje osiągi na poziomie Ocona

Monza chce otrzymać 100 milionów euro na modyfikacje toru

Motorsport.com: Schumacher bliski dołączenia do Akademii Kierowców Ferrari

Vettel: Mam mieszane odczucia związane z powrotem Kubicy

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Kubica: Sezon 2019 jest perfekcyjnym momentem na powrót do F1

Sainz: McLaren nie kopiuje bolidu Red Bulla

Sirotkin został zaproszony przez Audi na testy samochodu DTM

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

Więcej wiadomości

  Archiwum 2008
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

McLaren uważa, że jakaś rzecz mogła uszkodzić koło

"Może do środka dostał się kamień, ale nie jest to oczywiste i musimy to przeanalizować".
Igor Szmidt, 28 kwietnia 2008, wyświetlenia: 3829<< | lista | T- | T+ | >>
Awaria koła, która spowodowała duży wypadek Heikkiego Kovalainena podczas Grand Prix Hiszpanii była najprawdopodobniej spowodowana przez jakieś przedmiot – być może do środka koła dostał się kamień.

Tak uważa zespól McLaren, który zapowiedział pełne dochodzenie w sprawie tego, co spowodowało ten groźnie wyglądający wypadek. Dyrektor generalny stajni z Woking – Martin Whitmarsh powiedział, że wstępna analiza szczątek obręczy koła wykazała, iż to jakiś przedmiot uszkodził koło. Jednakże nie można wykluczyć tego, że koło zostało uszkodzone, kiedy Fin wleciał w pułapkę żwirową.

„To była awaria koła – ale być może w środku znajdowały się jakieś odłamki i musimy to przeanalizować.” – powiedział Whitmarsh. „To było nowe koło i nie sądzimy, aby było to uszkodzenie strukturalne – może do środka dostał się kamień, ale nie jest to oczywiste i musimy to po prostu przeanalizować. Były pewne ślady, które są typowe dla tego typu sytuacji, ale czy były one spowodowane przejazdem przez żwir? Musimy później odpowiedzieć na to pytanie”.

McLaren ma nadzieję, że Kovalainen będzie w wystarczająco dobrej formie, aby pojechać w następnym wyścigu o Grand Prix Turcji, po tym jak Whitmarsh określił wyjście Fin z tego wypadku bez szwanku jako łut szczęścia. „Tak, miał szczęście, ponieważ to był duży wypadek – ale cud to za duże słowo. Kiedy spojrzy się na podwozie, jest to straszny widok, ale tak naprawdę bardzo dużą rolę odegrała bariera. Było to duże uderzenie i siła G była wyższa niż podczas katapulty w samolocie wojskowym – nie jest to coś, czego chciałbyś i mógłbyś doświadczyć przez dłuższy czas”.

Tymczasem Kovalainen, który jeszcze dziś miał wyjść ze szpitala powiedział, że odczuwa niewielki ból głowy i ma obolałą szyję, ale poza tym czuje się dobrze. Fin przyznał jednak, że nic nie pamięta z wypadku lub tego, co stało się zaraz potem. Jest to wynikiem utraty na krótko przytomności i niewielkiego wstrząśnienia mózgu, tak więc na razie trudno przewidzieć, czy lekarze FIA już za niespełna dwa tygodnie pozwolą mu zasiąść ponownie za kierownicą bolidu.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
19.06.2018  Pracownicy McLarena chcą powrotu Martina Whitmarsha do zespołu?
17.01.2018  Autosport: Martin Whitmarsh dołączy do FIA jako konsultant
19.11.2015  Martin Whitmarsh także odrzucił propozycję posady szefa Manora
12.03.2015  Martin Whitmarsh dołączy do Ben Ainslie Racing
26.08.2014  Martin Whitmarsh odszedł z McLarena
Tagi:
Whitmarsh M.
Kovalainen H.
McLaren

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
owca, 28.04.2008 21:04[!]
fajnie ze nic mu nie jest :-) Heikki musi wystartować w Turcji :-) i skopać tyłek swojemu team mate ;-)
trzymam kciuki.
Witek, 28.04.2008 21:24[!]
McLaren- a właściwie Ron Dennis- bardzo mi podpadł po wczorajszym wywiadzie na jakiejś brytyjskiej stacji (to była chyba ITV Sport), kiedy to podczas wywiadu z szefem zespołu z Woking dziennikarz zasugerował, iż mają nienajlepszy początek sezonu i być może kierowcy powinni wziąć przykład z Roberta Kubicy, który był skłonny zrzucić kilka kilo by uczynić bolid szybszym. Dennis odpowiedział, iż przede wszystkim Robert powinien zrobić coś ze swoim nosem, to wtedy będzie dużo szybszy i będzie lepiej wyglądać! NO COMMENT!!!
W, 28.04.2008 21:37[!]
Witek -> Obejrzyj wywiad jeszcze raz i nie powielaj bzdur. Poza tym to komentarz nie na temat.
Witek, 28.04.2008 21:42[!]
http://youtube.com/watch?v=LREettZbo_M (oczywiście w domyśle z tym, że będzie lepiej wyglądać ---> ale to i tak nie było miłe)!!!
W, 28.04.2008 22:01[!]
W domyśle. Nie polemizuję. Ja w domyśle stwierdzam, że nie znam relacji Dennisa i Kubicy, ale na pewno bym się nie obraził mając duży nos. Duży nos jest fajny. Każda okazja do wpisania się w anty-McLarenowską modę jest dobra. "It's made in humor" i o co tyle krzyku. Od dawna wiadomo, że wyspiarski dowcip często nie jest śmieszny.
michael85, 28.04.2008 22:12[!]
Tak to możliwe McLaren lubi się rozpadać czasie jazdy gdy nie jest klonem Ferrari!
Kara Nocny Cień, 28.04.2008 22:25[!]
dziwne Hamiltonowi w zeszłym roku też guma pościła :D
rafaello85, 28.04.2008 22:31[!]
Kara Nocny Cień---> i to dwa razy! Pierwszy raz wystrzał opony nastąpił w kwalifikacjach do GP Europy - Hamilton wjechał w barierę z opon; drugi raz opona poszła podczas GP Turcji. W przypadku Brytyjczyka była to dwukrotnie prawa przednia opona.
oligator, 29.04.2008 08:33[!]
uwielbiam nosy kubicy, prosta, depardieu i innych "z nosem".
Pussik, 29.04.2008 15:01[!]
Gdyby nie ta opona, byłabym 40zł do przodu. ;/ Domagam się dochodzena !!
jędruś, 29.04.2008 16:28[!]
Mclaren często ma problemy z awariami opon . Muszą to dokładniej przenalizować, bo wypadek Kovalainena wyglądał bardzo groźnie .

Ważne , że Hekkiemu nic się nie stało . To , że boli go szyja i ma lekkie wstrząśnienie mózgu nie oznacza , że nie wystartuje w GP Trucji , choć pewnie jak Kubica w tamtym roku będzie musiał staną przed komisją lekarską FIA . Jeśli to tego czasu się nie wykuruje to pewnie zastąpi go de la Rosa .
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca