F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

22.01.2019

Alonso: Większość kierowców dołączyłaby do McLarena przed sezonem 2015

Abiteboul broni wysokiego kontraktu Ricciardo z Renault

Guanyu Zhou został kierowcą testowym i rozwojowym Renault

FIA i Liberty naciskają na wprowadzenie limitów budżetowych

Marko: Gasly nie będzie kierowcą numer dwa

21.01.2019

Sauber ogłosił datę prezentacji bolidu na sezon 2019

Racing Point pozyskało sponsora tytularnego?

Sainz: F1 musi tworzyć pozytywny przekaz wokół zmian na sezon 2021

Sainz Senior: McLaren obrał zupełnie nową filozofię projektując bolid

Tost: Honda nie znajduje się daleko od czołowych producentów

Przyszłość Renault w Formule 1 znajduje się pod znakiem zapytania?

20.01.2019

Finlandia myśli o organizacji Grand Prix F1

Ricciardo: Nie chciałem ryzykować startów z silnikiem Hondy

Vettel: Michael byłby dumny z osiągnięć syna

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Więcej wiadomości

  Archiwum 2008
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Super Aguri wycofuje się z F1

Złożona w ostatniej chwili oferta Weigl Group została odrzucona przez Hondę.
Marek Roczniak, 6 maja 2008, wyświetlenia: 9049<< | lista | T- | T+ | >>
No i stało się – stawka Formuły Jeden skróciła się dzisiaj do 20 samochodów po tym, jak Aguri Suzuki ogłosił rozwiązanie swojego zespołu ze skutkiem natychmiastowym.

Rozmowy z radą nadzorczą Hondy nie przyniosły oczekiwanego rezultatu, bowiem złożona w ostatniej chwili przez Weigl Group oferta, mająca uratować zespół została odrzucona przez japoński koncern. Tym samym historia powstałego pod koniec 2005 roku zespołu Super Aguri zamknęła się na 39 Grand Prix i trzech niepełnych sezonach.

Jest to dość smutny koniec satelitarnej ekipy Hondy, która w ubiegłym roku była w stanie zdobyć cztery punkty – pierwszy w Grand Prix Hiszpanii w zaledwie 22 starcie zespołu. Jest bardzo prawdopodobne, że koniec istnienia Super Aguri jest równoznaczny z końcem kariery w F1 Takumy Sato i Anthony'ego Davidsona.

Aguri Suzuki, szef Super Aguri F1 Team: „W celu realizacji mojego marzenia, jakim było stanie się szefem zespołu Formuły Jeden, w listopadzie 2005 roku wystąpiłem o dopuszczenie do startów w Mistrzostwach Świata Formuły Jeden FIA. Od tamtej pory uczestniczyłem w mistrzostwach przez dwa lata i cztery miesiące jako Super Aguri F1 Team, ale ze smutkiem muszę poinformować, że z dniem dzisiejszym zespół zaprzestał swojej aktywności wyścigowej.

Zespół rywalizował z wieloma ekipami wspieranymi przez producentów samochodów i odniósł sukces w postaci zdobycia pierwszego punktu w swoim zaledwie 22. wyścigu i zajmując dziewiąte miejsce w końcowej klasyfikacji konstruktorów sezonu 2007. Jednakże zerwanie kontraktu przez obiecującego partnera SS United Group Company Limited spowodowało utratę wsparcia finansowego i od razu postawiło zespół w trudnej sytuacji finansowej. Ponadto zmiana w kierunku środowiska otaczającego zespół, jeśli chodzi o 'konsumenckie podwozia' wpłynęła negatywnie na nasze możliwości zdobywania nowych partnerów.

W międzyczasie z pomocą Hondy byliśmy w stanie jakoś utrzymać zespół przy życiu, ale nie byliśmy w stanie obrać drogi, która umożliwiłaby nam kontynuowanie funkcjonowania w przyszłości w środowisku otaczającym F1 i w rezultacie podjąłem decyzję o wycofaniu się z mistrzostw.

Chciałbym złożyć moje najszczersze podziękowania Hondzie, Bridgestone, sponsorom, wszystkim ludziom, którzy służyli nam radą w różnych sytuacjach w okresie ostatnich kilku lat, wszystkim pracownikom zespołu, którzy byli w stanie zachować motywację i zawsze dawali z siebie wszystko, Anthony'emu Davidsonowi, który zawsze jeździł na granicy możliwości pomimo bardzo trudnych warunków, Takumie Sato, który był z nami od samego początku i zawsze twardo walczył, przewodząc zespołowi, a na sam koniec naszym fanom z całego świata, którzy lojalnie wspierali Super Aguri F1 Team”
.

Źródło: SAF1.co.jp
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.11.2013  Super Aguri wraca do ścigania w bolidach jednomiejscowych
11.05.2009  Akita zaprzecza możliwości powrotu Super Aguri do F1
06.05.2009  Super Aguri powróci do Formuły 1?
30.07.2008  Niemiecka firma zakupiła pozostałości po Super Aguri
09.07.2008  Sato twierdzi, że prowadzi rozmowy z kilkoma zespołami F1
Tagi:
Super Aguri
Davidson A.
Sato T.
Suzuki A.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 4 Odśwież T- T+
Muniek8960, 07.05.2008 16:56[!]
Szkoda mi tego zespołu. Nikomu nie szkodzili, nie przeszkadzali.Fajnie było ich widzieć podaczas różnych Grand Prix.Szkoda mi jeszcze pana Davidsona , a w szczególności pana Sato.
CamilloS, 07.05.2008 18:06[!]
Muniek8960 – z tym nieprzeszkadzaniem to nie do końca bo wielu kierowców na Sato i Davidsona narzekało, że nie współpracowali przy dublowaniu. Ale i tak szkoda, że już Ogórków nie ma :(

paolo - zgadzam się, że sytuacja STR jest zagrożona, tym bardziej, że w bieżącym sezonie idzie im fatalnie co zmniejsza ich atrakcyjność rynkową. Może stajnię wykupi Texieira z A1GP. W końcu w tej serii były produkowane bolidy na zamówienie więc gość ma pewnie chody u projektantów, tyle że nie wiadomo czy takich na poziomie F1.
paolo, 07.05.2008 19:20[!]
Moim zdaniem STR ma słaby sezon bo DM vel RB nie daje kasy i nowego bolidu. Dlaczego nie daje? Bo już kreskę na nich postawił. Teraz Berger ma problem komu i za ile sprzeda "coś" co skończy jak SA. To tylko moje zdanie ale niestety bardzo prawdopodobne. Mam nadzieję, że się mylę. Naprawdę lubię ten zespół jako "wylęgarnię" talentów RB. Niedługo nowi kierowcy będą walić głową w mur. Oczywiście taki sport i to już było, ale RB stworzył coś nowego. Szkoda, że durne przepisy pogrzebały coś co zasługiwało na dalszą egzystencję. To był (jeszcze jest) prawdziwy team dla młodych, niedoświadczonych kierowców. Wielu ma obiekcje co do odkupywanych nadwozi, ale moim zdaniem w przypadku tego zespołu i tego sponsora to było świetne rozwiązanie, które mogło przynieść korzyści F1 w przyszłości. SA to seniorzy i Honda powołała ten zespół w innym celu. Wielu (podejrzewam, że większość) się nie zgodzi, ale w przypadku RB i McL (prodrive) to mogło być świetne rozwiązanie. Nie ma trzeciego auta w piątek, nie będzie juniorskich teamów... Będzie kicha albo kasa za starty. Tak czy siak to nie sport tylko układy. Wiem to już było, jest i będzie ale kilku chłopaków mogło mieć szansę na przebicie się.
Strony  •  < 1 2 3 4 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca