F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2002
GP Australii
GP Malezji
GP Brazylii
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Austrii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Francji
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Stanów Zjednoczonych
GP Japonii
Strona główna sezonu 2002
Klasyfikacje generalne 2002
Statystyki z sezonu 2002

  Wszystkie sezony
2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Magny-Cours.
Mobil 1 Grand Prix de France 200221 lipca
Circuit de Nevers Magny-Cours
Długość toru: 4,251 km
Liczba okrążeń: 72
Pełny dystans: 305,886 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:12,989 - Ralf Schumacher (Williams), 2001
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:16,088 - David Coulthard (McLaren), 2001
Największa średnia prędkość wyścigu:
196,093 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2001
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Kierowca z zespołu Williams – Juan Pablo Montoya podczas sesji kwalifikacyjnej do Grand Prix Francji kolejny raz w tym sezonie zdołał pokonać kierowców Ferrari w walce o pole position. Walka ta miała jednak tym razem wyjątkowo emocjonujący przebieg, co po części spowodowane było problemami Michaela Schumachera z ukończeniem dwóch okrążeń pomiarowych bez ścinania zakrętów, ale główną atrakcją był oczywiście pojedynek czterokrotnego mistrza świata z Kolumbijczykiem. W pierwszej połowie sesji głównym rywalem Montoi był drugi kierowca Ferrari – Rubens Barrichello, ponieważ Schumacher na swoim pierwszym okrążeniu pomiarowym popełnił błąd na ostatniej szykanie i musiał ściąć zakręt prowadzący na prostą startową. Okrążenie to oczywiście nie zostało uznane przez sędziów i dopiero podczas drugiej wizyty na torze Magny-Cours Niemiec ukończył okrążenie pomiarowe, dzięki któremu znalazł się tymczasowo w posiadaniu pole position. Po ukończeniu trzeciego okrążenia pomiarowego Montoya ponownie znalazł się na czele, natomiast kierowca Ferrari ściął tym razem szykanę znajdującą się mniej więcej w połowie toru i trzeciego okrążenia sędziowie również mu nie uznali. Decydujące okazały się ostatnie i zarazem najlepsze okrążenia pomiarowe obydwu kierowców, ukończone w końcówce 60-minutowej sesji kwalifikacyjnej. Starszy z braci Schumacherów został ostatecznie pokonany przez Montoyę zaledwie o 0.023 sekundy, ale mimo to był w miarę usatysfakcjonowany z uzyskanego rezultatu.

Z trzeciej pozycji do jutrzejszego wyścigu wystartuje Barrichello, natomiast czwarty czas dnia uzyskał Kimi Raikkonen, który nie tylko pokonał bardziej doświadczonego partnera z zespołu McLaren – Davida Coultharda, ale również drugiego kierowcę z zespołu Williams – Ralfa Schumachera. Jest to jak dotąd najwyższa pozycja startowa wywalczona przez Fina nie tylko w tym sezonie, ale i w całej jego karierze. Szansę na pokonanie Coultharda miał jeszcze Jenson Button, jednak Brytyjczyk ostatecznie musiał zadowolić się siódmą pozycją startową. Wraz z Buttonem z czwartej linii do jutrzejszego wyścigu wystartuje drugi kierowca Renault – Jarno Trulli, który od Montoi był już wolniejszy o ponad sekundę.

Eddie Irvine podczas sesji kwalifikacyjnej do Grand Prix Francji uzyskał najwyższą pozycję startową w tym sezonie – dziewiątą. Zmodyfikowane pod względem aerodynamicznym bolidy stajni Jaguar na torze Magny-Cours spisały się znacznie lepiej niż na torze Silverstone, chociaż nie bez znaczenia jest również fakt, iż opony Michelin, z których korzysta ten zespół, są lepiej przystosowane do francuskiego toru od konkurencyjnych opon Bridgestone. Niestety partner Irlandczyka – Pedro de la Rosa miał podczas tej sesji różnego rodzaju problemy techniczne, który uniemożliwiły mu pełne wykorzystanie potencjału bolidu R3B wyposażonego w silnik Cosworth CR-4 i w efekcie Hiszpan wywalczył dopiero 15 pozycję startową.

Pierwszą dziesiątkę zamknął najszybszy kierowca na oponach Bridgestone nie będący reprezentantem zespołu Ferrari, choć korzystający z zeszłorocznych jednostek napędowych Ferrari – Nick Heidfeld. Niewiele wolniejszy od Niemca był również drugi kierowca z zespołu Sauber – Felipe Massa, który do jutrzejszego wyścigu wystartuje z 12 pozycji. Z kolei na 11 i 13 pozycji do Grand Prix Francji zakwalifikowali się kierowcy z zespołu British American Racing – Olivier Panis oraz Jacques Villeneuve. Obaj kierowcy byli w miarę zadowoleni z wywalczonych pozycji startowych i w jutrzejszym wyścigu będą z pewnością liczyli na powtórzenie bardzo dobrego rezultatu sprzed dwóch tygodni, chociaż w tym przypadku będzie to z pewnością trudniejsze.

Takuma Sato zakwalifikował się na 14 pozycji. Japończyk był jedynym reprezentantem zespołu Jordan podczas dzisiejszej sesji kwalifikacyjnej, ponieważ Giancarlo Fisichella podczas porannych treningów miał groźnie wyglądający wypadek. Włoch na szczęście nie doznał w tym wypadku żadnych obrażeń, jednak za radą głównego lekarza zajmującego się kierowcami Formuły Jeden – prof. Sida Watkinsa postanowił zrezygnować nie tylko z udziału w sesji kwalifikacyjnej, ale również i w samym wyścigu. Z 16 i 17 pozycji do Grand Prix Francji wystartują kierowcy Toyoty – Mika Salo oraz Allan McNish. Obaj kierowcy narzekali głównie na zbyt małą przyczepność toru Magny-Cours i wspólnie stwierdzili, że w tej sytuacji więcej nie dało się już specjalnie wycisnąć z bolidów TF102.

Z ostatnich pozycji wyścig o Grand Prix Francji rozpoczną najprawdopodobniej kierowcy z zespołu Minardi – Mark Webber oraz Alex Yoong. Tymczasem kierowcy z zespołu Arrows wzięli co prawda udział w dzisiejszej sesji kwalifikacyjnej, jednak celowo nie zmieścili się w 107% czasu pole position i dlatego nie wezmą udziału w jutrzejszym wyścigu. W ten sposób zespół ten uniknie przynajmniej wysokiej kary pieniężnej, która grozi za nie stawienie się na sesję kwalifikacyjną, natomiast ze względu na toczący się obecnie proces z byłymi udziałowcami tej stajni najlepszym wyjściem jest obecnie maksymalne ograniczenie aktywnej działalności, która mogłaby tylko zaognić spór. Najciekawsze jest jednak to, że Heinz-Harald Frentzen będzie miał szansę na wzięcie udziału w jutrzejszym wyścigu, jeśli tylko wszystkie zespoły zgodzą się, aby Niemiec zastąpił niedysponowanego Fisichellę w zespole Jordan.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca