F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2007
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Europy
GP Węgier
GP Turcji
GP Włoch
GP Belgii
GP Japonii
GP Chin
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2007
Klasyfikacje generalne 2007
Statystyki z sezonu 2007

  Wszystkie sezony
2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Istanbul.
Petrol Ofisi Grand Prix of Turkey 200726 sierpnia
Istanbul Park
Długość toru: 5,338 km
Liczba okrążeń: 58
Pełny dystans: 309,396 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:25,850 - Q2, Michael Schumacher (Ferrari), 2006
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:24,770 - Juan Pablo Montoya (McLaren), 2005
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,497 km/h - Kimi Raikkonen (McLaren), 2005
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Felipe Massa (Ferrari) trochę nieoczekiwanie pokonał podczas kwalifikacji na torze Istanbul Park głównych faworytów do zdobycia pole position i podobnie jak roku temu wyścig o Grand Prix Turcji rozpocznie z najlepszej pozycji startowej. Lewis Hamilton (McLaren) uległ Brazylijczykowi o zaledwie 0,044 sekundy, natomiast najszybsi odpowiednio w pierwszym i drugim bloku kwalifikacji drudzy kierowcy z zespołów Ferrari i McLaren – Kimi Raikkonen i Fernando Alonso musieli zadowolić się drugim rzędem startowym.

W pierwszym bloku najszybszym kierowcą okazał się Raikkonen, pokonując Alonso o zaledwie 0,034 sekundy. W drugim bloku obaj kierowcy zamienili się miejscami i to Alonso uzyskał najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia, mając jednak mniej niż 0,1 sekundy przewagi nad Raikkonen i trzecim wówczas Hamiltonem. Massa tymczasem stracił w drugim bloku do najszybszego kierowcy blisko 0,2 sekundy i wydawało się, że nie zdoła powtórzyć swojego osiągnięcia z kwalifikacji w Turcji w 2006 roku.

Po pierwszej serii szybkich okrążeń w finałowym bloku kwalifikacji Brazylijczyk zdołał jednak wysunąć się na czoło stawki, pokonując Raikkonena o 0,026 sekundy i Alonso o 0,054 sekundy, a Hamiltona aż o blisko 0,4 sekundy. Decydująca miała się jak zwykle okazać ostatnia seria okrążeń pomiarowych, do której Massa, Raikkonen i Hamilton przystąpili na bardziej miękkiej z dwóch mieszanek opon, a Alonso podobnie jak na Węgrzech na twardszej.

Szybko okazało się, że wybór dokonany przez zespół McLaren w przypadku Alonso nie okazał się zbyt trafny, gdyż Hiszpan nie zdołał uzyskać lepszego czasu i wkrótce stracił trzecie miejsce, jako że Hamilton wykręcił 1:27,373. O dziwo Raikkonen także nie zdołał poprawić swojego czasu pomimo najlepszego wyniku w pierwszym sektorze toru i musiał zadowolić się trzecim miejscem. Widząc to stajnia z Woking zaczęła już świętować zdobycie pole position przez Hamiltona, jednak ostatecznie to Massa okazał się najszybszym kierowcą, uzyskują czas 1:27,329.

Trzeci rząd startowy przypadł kierowcom z zespołu BMW Sauber, którzy we wszystkich blokach kwalifikacji regularnie plasowali się na pozycjach 5 i 6. W dodatku na wyższej pozycji był za każdym razem Robert Kubica i choć w drugim bloku Nick Heidfeld uzyskał taki sam czas 1:27,253, to jednak uczynił to później od polskiego kierowcy. W decydującej fazie kwalifikacji Kubica okazał się szybszy aż 0,3 sekundy i po raz czwarty w tym sezonie wystartuje z wyższej pozycji niż Heidfeld. Pozostaje nam tylko mieć nadzieję, że na starcie nie dojdzie do powtórki z Grand Prix Europy i obaj kierowcy bezpiecznie pokonają kilka pierwszych zakrętów.

Kierowcy Renault – Heikki Kovalainen i Giancarlo Fisichella zakwalifikowali się odpowiednio na pozycjach 7 i 10, a rozdzielili ich Nico Rosberg i Jarno Trulli. Poza pierwszą dziesiątką znaleźli się tymczasem drudzy kierowcy z zespołów Williams i Toyota – Alex Wurz i Ralf Schumacher. Wurz zdołał co prawda przejść do drugiego bloku, ale okazał się w nim najwolniejszym kierowcą i wyścig będzie musiał rozpocząć z 16 pozycji. Schumacher natomiast nie wyszedł nawet z pierwszego bloku, tak więc po nadzwyczaj udanym występie na Węgrzech znowu zaprezentował się z bardzo słabej strony.

Ze swojego dzisiejszego występu może być tymczasem jak najbardziej zadowolony Anthony Davidson, który po raz drugi w tym sezonie zakwalifikował się na bardzo dobrej jak na zespół Super Aguri jedenastej pozycji. Brytyjczykowi do awansowania do czołowej dziesiątki zabrakło tylko 0,122 sekundy, ale za to będzie mógł wystartować do wyścigu z dowolną ilością paliwa. Pozycjami startowymi od 12 do 15 musieli zadowolić się kierowcy z zespołów Red Bull i Honda, z których najszybszy okazał się Mark Webber, a najwolniejszy Jenson Button.

Oprócz Schumachera spoza pierwszej szesnastki wystartują jutro także kierowcy z zespołów Toro Rosso (P17 i P20) i Spyker (P21-P22), a także Takuma Sato (Super Aguri), który wypadł dużo słabiej od Davidsona, kwalifikując się na 19 pozycji.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca