F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2007
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Europy
GP Węgier
GP Turcji
GP Włoch
GP Belgii
GP Japonii
GP Chin
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2007
Klasyfikacje generalne 2007
Statystyki z sezonu 2007

  Wszystkie sezony
2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Gilles Villeneuve.
Grand Prix du Canada 200710 czerwca
Circuit Gilles Villeneuve
Długość toru: 4,361 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 305,270 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:12,275 - Ralf Schumacher (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:13,622 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
207,165 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Lewis Hamilton wywalczył dzisiaj swoje pierwsze pole position w Formule 1, pokonując podczas kwalifikacji na torze im. Gillesa Villeneuve'a w Montrealu swojego partnera z zespołu McLaren – Fernando Alonso aż o ponad pół sekundy.

Z trzeciej pozycji do Grand Prix Kanady wystartuje Nick Heidfeld (BMW Sauber), który pomimo problemów podczas porannych treningów (obyło się bez wymiany silnika) i anulowania jego pierwszego czasu w drugim bloku kwalifikacji za ścięcie szykany, ostatecznie zdołał pokonać obydwu kierowców Ferrari – Kimiego Raikkonena i Felipe Massę. Tym samym Niemiec powtórzył swoje najlepsze osiągnięcie z Australii, ale tym razem nie korzystając z problemów technicznych jednego ze swoich rywali.

Tymczasem Robert Kubica podobnie jak w Monako znowu musiał zadowolić się zaledwie ósmą pozycją startową, gdyż najwyraźniej jego strategia zakłada późniejszy pierwszy postój w boksach podczas wyścigu. Niewykluczone, że zespół BMW jako powód takiej decyzji znowu poda częste pojawianie się samochodu bezpieczeństwa na torze w trakcie wyścigu o Grand Prix Kanady, ale tak czy inaczej mocno defensywna strategia w przypadku posiadania jednego z najszybszych bolidów w stawce nie wydaje się być najlepszym rozwiązaniem.

Zespół Ferrari pomimo zapowiedzi, że w Montrealu nie będzie już tak bardzo odstawał od McLarena jak w Monako, podczas dzisiejszych kwalifikacji ponownie nie był w stanie nawiązać walki ze stajnią z Woking, jako że strata Raikkonena do Hamiltona wyniosła ponad 0,7 sekundy, a Massy o 0,1 więcej. Włoska stajnia ma nadzieję, że dobra strategia pozwoli jej jutro na zdobycie wielu punktów, jednak raczej nie zanosi się na czwarte zwycięstwo Ferrari w tym sezonie. Warto dodać, że w drugim bloku kwalifikacji przy bardzo małej ilości paliwa strata Massy do Hamiltona wyniosła ponad 0,6 sekundy.

Mark Webber (Red Bull) drugi raz z rzędu zakwalifikował się na szóstej pozycji, pokonując Nico Rosberga (Williams) o zaledwie 0,006 sekundy. Do trzeciego bloku kwalifikacji ponownie nie weszli jednak drudzy kierowcy z tychże zespołów. David Coulthard (Red Bull) ze względu na problemy z hamulcami najpierw miał trudności z uzyskaniem czasu w pierwszym bloku, ale ostatecznie przeszedł do drugiego bloku i wystartuje z 14 pozycji. Tymczasem Alex Wurz (Williams) po raz trzeci w tym sezonie udział w kwalifikacjach zakończył już na pierwszym bloku i czeka go start z 19 pozycji (uwzględniając karę dla Kovalainena).

Z piątego rzędu wystartują Giancarlo Fisichella (Renault) i Jarno Trulli (Toyota), który pomimo wczorajszych problemów z zawieszeniem zdołał mimo wszystko dobrze wypaść podczas kwalifikacji, a więc zasłużył na słowa pochwały. Tego samego nie da się jednak powiedzieć o Ralfie Schumacherze – Niemiec po raz trzeci z rzędu nie przeszedł nawet do drugiego bloku i zakwalifikował się na 18 pozycji, ale z pewnością znowu powie, że „nie ma powodów do obaw”. Z pozostałych kierowców najlepiej wypadł Takuma Sato (Super Aguri), któremu do awansu do trzeciego bloku zabrakło tylko 0,143 sekundy. Tym niemniej 11 pozycja startowa to dla Japończyka i tak bardzo dobry rezultat.

Wraz z Sato z szóstego rzędu wystartuje Vitantonio Liuzzi, a oprócz Włocha do drugiego bloku kwalifikacji przeszedł dzisiaj także jego partner z zespołu Toro Rosso – Scott Speed (P16). Sztuka ta powiodła się także obydwu kierowcom Hondy, jednak pozycje startowe 13 i 15 w przypadku Rubensa Barrichello i Jensona Buttona trudno nazwać satysfakcjonującym osiągnięciem. Tymczasem Anthony'emu Davidsonowi zabrakło zaledwie 0,001 sekundy do pokonania Liuzziego w pierwszym bloku i kierowca Super Aguri wystartuje z 17 pozycji.

Z ostatnich trzech pozycji wystartują kierowcy Spykera – Adrian Sutil i Christijan Albers oraz Heikki Kovalainen, w którego bolidzie po porannych treningach został wymieniony silnik. Dla Fina nie był to jednak jedyny problem, bowiem w pierwszym bloku kwalifikacji uderzył tyłem bolidu w bandę. Mechanikom udało się co prawda naprawić auto, ale Kovalainen i tak nie zdołał przejść do drugiego bloku. Jutrzejszy wyścig rozpocznie się także o godzinie 19:00.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
zoolwik, 09.06.2007 22:45[!]
mnie zastanawiaja dwie rzeczy, dlaczego nie ustawiono kubicy samochodu jak NH adrugie, czemu wiedzac ze kubek jezdzi agresywnie i niszczy opony nie daje mu sie taktyki na 3 pity, zeby nie musial oszczedzac opon? moze wreszcie jakis geniusz na to wpadnie w bmw.
Nkh, 09.06.2007 22:55[!]
Panowie, skąd wiadomo, że "Warto dodać, że w drugim bloku kwalifikacji przy bardzo małej ilości paliwa strata Massy do Hamiltona wyniosła ponad 0,6 sekundy."?
sex pistols, 09.06.2007 23:03[!]
A po co utrudniac sobie zycie i wlewac pod korek, jak trzeba walczyc o wejscie do nastepnej sesji?
msr, 09.06.2007 23:21[!]
@zoolwik,
Trudno określić ile straty może mieć Kubica poprzez większą degradację opon.3 pit to niewątpliwie strata czasu.Jeśli stara czasu poprzez degradację opon była by większa od czasu przejazdu i postoju na zmianę opon,to była by to opłacalna strategia...
MadKaras...psycho fan MS, 10.06.2007 00:08[!]
Kubica i Ferrari pojada na 2 pitstopy
a maki w bratobojczej walce polegna...powtarzam
zoolwik, 10.06.2007 00:29[!]
a wygra NH, tylko ze to kubek mial byc ;)
Thunder Bolt, 10.06.2007 02:37[!]
MadKaras co z tego że Ferrari pojedzie na dwa pity jak McLaren też pewnie pojedzie na 2 pity
Koniec wyścigu:
1.Hamilton lub Alonso
2.Alonso lud Hamilton
3.Massa lub Raikkonen
JaJacek, 10.06.2007 03:18[!]
Nie wiem czy słaby czas Kubicy usprawiedliwia pełny bak, czy też po prostu Robert nie był w stanie dopasować się lepiej do toru i bolidu. Być może Nick jest zwyczajnie bardziej doświadczonym i lepszym kierowcą od naszego pupilka.

Strata Kubika do NH jest bardzo duża, prawie 0,8 sek, to w F1 przepaść. Musiałby mieć pełny bak, przy pustym w samochodzie Nicka.
M-Power, 10.06.2007 08:00[!]
Wszyscy piszecie że Robert został dotankowany po korek (obyście mieli rację) W 2 sesji kwalifikacji Kubek też był 8, więc podejrzewam że to kłopoty z ustawieniem samochodu, lub dopasowaniem sie do toru. ŻEBYM SIĘ MYLIŁ!!!
Micro_ice7, 10.06.2007 08:42[!]
Choć całym sercem jestem za McLarenem i Alonso to wydaje mi sie że wygra Nick drugi będzie ktoś z ferrari a trzeci Robert:P
Fajnie jakby Kubica był trzeci ale na 1 i 2 stopniu podium chciałbym widzieć jednak duet McLarena
zoolwik, 10.06.2007 09:21[!]
mam tylko nadzieje, ze tym razem nikt nie bedzie blokowal kubka tak jak ostatnio, to sobie poradzi
Rura wydechowa, 10.06.2007 10:40[!]
Cóż za rozczarowanie dla fana Renault:( A jeszcze w 2 bloku wyglądało to nieźle (Fisi).... Szkoda, że nie można przeprowadzić takiego ekperymentu, żeby Alonsio zrobił parę kółek w renówce. Ciekawe co by wykręcił...?
Co do Kubackiego - nie ma co szat rozdzierać. W Monaco też Nick miał mniej paliwa, a skończył za Robertem, nawet pomimo blokowania przez hondę. Jak Kubek z 8 zakończy wyżej niż SlowNick, to tym bardziej podkreśli to jego przewagę nad kolegą z zespołu.
nickolas, 10.06.2007 14:06[!]
No właśnie M-Power !!!
Zauważam rosnący bezkrytyczny fanatycyzm - ślepe K(u)bicowanie
żenada
i jeszcze ten borówa w telewizorze- komentator POWINIEN umieć być bezstronny - on mysli ze Kubica jest cudowny ale zle traktowany w BMW?!!?
Głupota!
i ja musze tego sluchac!
A przecież bardziej oczywiste jest ze sobie nie radzi - na zadnym treningu Robert nie był szybki KROPKA.
Jarek, 10.06.2007 15:10[!]
Racja Rura wydechowa, eksperymentujmy na całego: Alonso do Renault, Kubica do Mc Larena, Hamilton do Spykera ;)
MadKaras...psycho fan MS, 10.06.2007 15:45[!]
hehe
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca