F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2007
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Europy
GP Węgier
GP Turcji
GP Włoch
GP Belgii
GP Japonii
GP Chin
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2007
Klasyfikacje generalne 2007
Statystyki z sezonu 2007

  Wszystkie sezony
2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Silverstone.
Santander British Grand Prix 20078 lipca
Silverstone Circuit
Długość toru: 5,141 km
Liczba okrążeń: 59
Pełny dystans: 303,214 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:18,233 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:18,739 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
218,969 km/h - Juan Pablo Montoya (McLaren), 2005
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Lewis Hamilton (McLaren) przysłowiowym rzutem na taśmę zapewnił sobie pierwszą pozycję startową do domowego wyścigu o Grand Prix Wielkiej Brytanii, pokonując o 0,1 sekundy Kimiego Raikkonena (Ferrari), który na swoim ostatnim, najszybszym kółku popełnił błąd w ostatnim zakręcie i zahaczył o pobocze lewymi kołami. Błąd ten mógł go kosztować pole position, ale tak czy inaczej Fin zdołał pokonać o 0,048 sekundy partnera Hamiltona – Fernando Alonso i wystartuje z pierwszego rzędu, a więc będzie nadal miał duże szanse na odniesienie drugiego zwycięstwa z rzędu.

Tymczasem Alonso pomimo ustanowienia najlepszego czasu w dwóch pierwszych blokach kwalifikacji z minimalną ilością paliwa, podczas gdy Hamilton uplasował się w nich odpowiednio na pozycjach 3 i 4, ostatecznie stracił do partnera 0,15 sekundy i wystartuje z trzeciej pozycji. Towarzystwa w drugim rzędzie startowym będzie mu dotrzymywał drugi kierowca Ferrari – Felipe Massa, który uzyskał od niego gorszy czas o 0,1 sekundy i podczas dzisiejszych kwalifikacji był raczej mało widoczny.

Robert Kubica podobnie jak we Francji ponownie okazał się najszybszym kierowcą spoza zespołów McLaren i Ferrari, co biorąc pod uwagę problemy ze skrzynią biegów podczas porannych treningów jest godnym podziwu osiągnięciem. Polak w pierwszym bloku przejechał aż osiem okrążeń, dokonując jeszcze ostatnich poprawek w ustawieniach bolidu, a w trzecim, decydującym o pozycji startowej okazał się szybszy od swojego partnera z zespołu BMW Sauber – Nicka Heidfelda o blisko pół sekundy. Wygląda na to, że stajnia z Hinwil znowu wybrała bardziej agresywną strategię dla Kubicy, nalewając do jego bolidu mniejszą ilość paliwa. W efekcie Polak wystartuje jutro z piątej pozycji, a Heidfeld z dziewiątej.

Wraz z Kubicą z trzeciego rzędu wystartuje świetni spisujący się na torze Silverstone już od samego początku weekendu Ralf Schumacher. Dla kierowcy Toyoty szósta pozycja startowa jest zdecydowanie najlepszym osiągnięciem w tym sezonie. Niemiec pierwszy raz od Grand Prix Malezji zdołał awansować do trzeciego bloku kwalifikacji i pierwszy raz w tym roku wywalczył wyższą pozycję startową od swojego zespołowego partnera Jarno Trullego, który zakwalifikował się na 10 pozycji. Czwarty rząd utworzą na starcie kierowcy Renault – Heikki Kovalainen i Giancarlo Fisichella, których rozdzieliła różnica 0,054 sekundy.

Z zespołów, które nie przeszły do trzeciego bloku kwalifikacji najlepsza okazała się ekipa Red Bull Racing o "30 tysiącach twarz", jako że tyle właśnie fotografii znalazło się w ten weekend na bolidach Marka Webbera i Davida Coultharda w ramach akcji na rzecz fundacji charytatywnej Wings for Life. Webberowi do pokonania w drugim bloku Heidfelda zabrakło zaledwie 0,057 sekundy, a Coulthardowi ponad 0,1 sekundy, ale obaj kierowcy będą przynajmniej mogli wystartować z dowolną ilością paliwa z szóstego rzędu. Ponadto udział w dzisiejszych kwalifikacjach na drugim bloku zakończyli Alex Wurz (Williams), Rubens Barrichello (Honda) i kierowcy Toro Rosso – Vitantonio Liuzzi i Scott Speed.

Największymi pechowcami byli dzisiaj niewątpliwie Nico Rosberg (Williams) i Jenson Button (Honda), którym z kolei nie udało się nawet wyjść z pierwszego bloku kwalifikacji. Rosberg stwierdził po kwalifikacjach, że miał problem z bolidem, z powodu którego był wolniejszy na prostych nawet o 20 km/h w stosunku do rywali. Tym samym Niemiec pierwszy raz w tym sezonie wystartuje spoza pierwszej szesnastki, a konkretnie z 17 pozycji. Dla Buttona 18 pozycja startowa także jest najgorszym osiągnięciem w tym sezonie. Brytyjczyk stwierdził, że został przyblokowany na swoim pierwszym szybkim okrążeniu przez jednego z kierowców BMW, ale i tak zdawał sobie sprawę z tego, że dużo szybciej nie udałoby mu się pojechać.

Z ostatnich dwóch rzędów wystartują kierowcy z zespołów Super Aguri i Spyker, z których najszybszy okazał się Anthony Davidson. Brytyjczyk szykując się do ostatniego okrążenia pomiarowego chciał jak najlepiej rozgrzać swoje opony, jednak przesadził w zakręcie Brooklands i wypadł z toru. Tymczasem jego partner Takuma Sato został pokonany przez Adriana Sutila (Spyker) i wystartuje ponownie z ostatniego rzędu.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
DarkArt, 08.07.2007 10:44[!]
"Nie wiem skąd ta niechęć do Hamilltona??? Czyżby raziło to, że młokos objeżdża "starych wyjadaczy"?? I chyba trzeba skończyć z tym ciągłym mówieniem (tu pisaniem) o "szczęściu debiutanta". To nie jest szczęście Panowie (i Panie oczywiście), tylko połączenie świetnego kierowcy ze świetnym bolidem. Nie zgadzam się też z tymi, co twierdzą, że Lewis nie potrafi walczyć na torze. Przypomnijmy sobie jak odpierał ataki Massy"



Niechec, bo nagle czerwoni nie wygrywaja, nie zdobywaja PP. Nie tak dawno widzialem wypowiedz na FCAŚ, ze "Dominacja Hamiltona staje sie nudna:(". No quwwwa, a jak czerwoni dominowali 5 lat pod rzad to nie bylo nudne?? Oh jak sie ciesze, ze ferari dostaje baty od debiutanta :)))
Malas, 08.07.2007 11:14[!]
brawo;] znakomity artykull..az milo sie czytalo:P no a Kubica bedzie 1
K, 08.07.2007 11:58[!]
Gospodarzom ściany pomagają :) Jeżeli Lewis dobrze pojechał, to zasłużył. Brawo Robert! Musi tylko uważać na starcie na człowieka-demolkę obok. Ciekawe jak tam się ma refleks Kimmi'ego - może znów przemknie obok Lewis'a a ten nie będzie wiedział jak to się stało :P
DarkArt, 08.07.2007 12:03[!]
Spokojnie, dzisiaj jedno ferrari ulega awarii, a drugie konczy wyscig na poboczu z winy kierowcy :)
Mlito, 08.07.2007 12:06[!]
zobaczymy, co puzniej z mercedesy nie dojadą!
Radaz, 08.07.2007 12:41[!]
jak Kimi jezdzil w mclarenie to mu kibicowaliscie, kiedy od niego odszedl znalezliscie sobie nowa gwiazdeczke. nie ladnie tak z kwiatka na kwiatek!!!
DarkArt, 08.07.2007 13:16[!]
Nie kibicowalem Kimasowi. Przeciwko czerwonym bylem od zawsze :)
Zomo, 08.07.2007 13:21[!]
ja tam jestem caly czas za Icemanem, polubilem go wlasnie za te poprzednie sezony:-) Bylo widac ze jezdzi na 110% mozliwosci, i jak tylko mu silnik nie wybuchl, to wygrywal w pieknym styly !! I naprawde wolal bym widziec Kimiego zamiast Schumachera na pudlach w tamtym roku... Teamy sie zmieniaja, zmieniaja sie bolidy, zmieniaja sie uklady a kierowcy sa ciagle tymi samymi ludzmi
Mlito, 08.07.2007 13:48[!]
zomo całkiem się z tobą zgadzam. tez lubie kimiego od dluszego czasu
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca