F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2008
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Turcji
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Chin
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2008
Klasyfikacje generalne 2008
Statystyki z sezonu 2008

  Wszystkie sezony
2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Valencia.
Telefonica Grand Prix of Europe 200824 sierpnia
Valencia Street Circuit
Długość toru: 5,419 km
Liczba okrążeń: 57
Pełny dystans: 308,883 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
-
Najszybsze okrążenie wyścigu:
-
Największa średnia prędkość wyścigu:
-
nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Rezultat wyścigu
1.
Felipe Massa
Ferrari 57 okr. 1h35m32,339
2.
Lewis Hamilton
McLaren 57 okr. +0:05,611
3.
Robert Kubica
BMW Sauber 57 okr. +0:37,353
P.Z.NrKierowcaBolid Op.  Ok. Czas/strata/powód nieukończ.B
1.=2Felipe MassaFerrari F2008571h35m32,3392
2.=22Lewis HamiltonMcLaren MP4-2357+0:05,6112
3.=4Robert KubicaBMW Sauber F1.0857+0:37,3532
4.123Heikki KovalainenMcLaren MP4-2357+0:39,7032
5.211Jarno TrulliToyota TF10857+0:50,6842
6.=15Sebastian VettelToro Rosso STR357+0:52,6252
7.612Timo GlockToyota TF10857+1:07,9901
8.17Nico RosbergWilliams FW3057+1:11,4572
9.13Nick HeidfeldBMW Sauber F1.0857+1:22,1772
10.=14Sebastien BourdaisToro Rosso STR357+1:29,7942
11.46Nelson Piquet JrRenault R2857+1:32,7171
12.210Mark WebberRed Bull RB4561 okr. (1 okr.)1
13.316Jenson ButtonHonda RA108561 okr. (11,187)1
14.421Giancarlo FisichellaForce India VJM01561 okr. (10,708)1
15.48Kazuki NakajimaWilliams FW30561 okr. (14,669)2
16.-17Rubens BarrichelloHonda RA108561 okr. (10,543)1
17.=9David CoulthardRed Bull RB4561 okr. (37,899)2
Niesklasyfikowani
1Kimi RaikkonenFerrari F200845silnik2
20Adrian SutilForce India VJM0141wypadek2
5Fernando AlonsoRenault R280uszkodzenia z kolizji z Nakajimą1
Najszybsze okrążenie: Felipe Massa (Ferrari F2008) - 1:38,708 na 36 okr.
Średnia prędkość zwycięzcy: 193,983 km/h

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
crocko, 24.08.2008 17:38[!]
Massa gestem surferów potwierdził, że jazda w Walencji sprawiła mu mnóstwo frajdy. Mam przeczucie, że po Istanbul Park będzie to drugi tor na którym Fepile będzie dominatorem. Kubica pojechał swoje i znalazł się tam gdzie być powinien. Patrząc na ogólny obraz wyścigu to wiało nudą. Może za rok ze slickami i nowym aero F1 wykorzysta potencjał tego toru.
kimir, 24.08.2008 17:56[!]
Moim zdaniem wyścig nudny, choć kwalifikacje i wyscig GP2 zapowiadały co innego. Nie ma miejsca na wyprzedzania i robi się z tego procesja.
Gratulacje oczywiście dla Roberta, cieszę się z jego kolejnego podium.
Gratulacje także dla Felipe, pojechał super i należało mu się za ostatni raz. A jego gest w światku garbusiarzy oznacza Volkswagen:) Ale raczej nie o to mu chodziło.
Co do Kimiego, to nie uważam, że nie ma motywacji lub mu nie zależy. Moim zdaniem zgubił formę, nie może dostroić bolidu i znaleźć szybkości. A już za bardzo chce i tym bardziej mu nie wychodzi. Przejechanie dzić na czerwonym świetle (czy chyba pomarańczowym) i potrącenie mechanika jest dowodem na to, że traci zimną krew. Ale ja trzymam kciuki. Jak nie ten sezon, to nastepny. Byle się nie poddawać:)
Mexi, 24.08.2008 17:57[!]
@rafaello85:

Tylko że w Walencji na wyjeżdzie z pit lane nie ma miejsca na 2 samochody :)

Wyścig nudny. Porsche supercup było o wieeele ciekawsze. Wielki żal Alonso, trybuna tylko jęknęła...
pjcarp, 24.08.2008 18:09[!]
wyscig sredni na jeza, uwazam ze Monaco i Wegry sa ciekawsze jak Valencia, ale nie nam bylo wybierane GP Europy, Massa pojechal bardzo dobrze ,na konferencji cos mowil ze musza sie uporac ztymi problemami technicznymi -typu silniki i co dzis sie stalo to z lampka w kontrolce na pit stopie, na powtorce bylo pokazane jak na kierownicy Kimiego zapaliloo sie swiatelko na zgode startu a jeszcze waz tankowal paliwo, szkoda tych paru punktow, musza sie wziac w garsc i napierac do przodu, co do Roberta to zauwazylem ze juz ktorys raz z kolei odpuszcza sobie walke , uwaza ze ma zapewnione punkty jedzie swoje i kontroluje przebieg wyscigu, Co pokazal speed trap to silniki Ferrari najszybsze byly.az 4 sztuki Ferrari i Torro Roso.Pozdrowienia dla wszystkich. po odpadnieciu Ferdka , kilka trybun pustych sie zrobilo nie wiem czy ktos to zauwazyl, szkoda chlopaka.
A.S., 24.08.2008 18:30[!]
Spodziewałem się więcej walki, a tu wszyscy jechali jak po sznurku - bali się ryzykować.
"dmaot malach" - te opinie są tylko wynikiem ślepej nienawiści do wszystkiego co ma związek z McLarenem.
Massa pojechał faktycznie wyścig życia - dużo ryzykował i tym razem nie stracił - Hamilton jakby z tyłu trochę przyczajony, chyba liczył na jakiś błąd Felipe - no ale to jego gonią w generalce, więc ma prawo jechać zachowawczo. Najważniejsze, że punktowo wyścig wygrał McLaren i zmniejszył stratę do czerwonych, a Lewis powiększył przewagę z 5 do 6 pkt nad drugim kierowcą w klasyfikacji.
Ferrari zaczyna mieć problemy z niezawodnością, to już nie jeden przypadkowy incydent - ciekawe jak to wyjaśnią, natomiast postawa mechaników to już kompletna rzenada - należy się kara dla czerwonych za obydwa incydenty!!!
Brawo Alonso - za cały weekend - no dałeś z siebie wszystko chłopie, jak żeś zapowiadał - widać jaki kierowca, taki dziś rezultat. No ale chociaż hiszpańskie brudasy na trybunach mogły sobie pogwizdać na Lewisa - pewnie to też wina Anglika, że Fernando tak ładnie dziś pojechał.
ice_man_86, 24.08.2008 19:12[!]
pierwszy raz ale muszę się zgodzić z andym ten tor jest do niczego nie podobny, już w monaco można wiecej wyprzedzać niż tutaj
pmerlon, 24.08.2008 21:37[!]
@A.S. Co do tych "hiszpańskich brudasów" to przesadziłeś, zgadzam się z Tobą w pełni, że Ferrari (wszyscy oprócz Filipa, mechanicy, Kimi) są już chyba znudzeni wygrywaniem i pokazują to co pokazali w pierwszej gonitwie sezonu. Lubią się mścić takie głupie niedociąnięcia jak pitstop i obudzą się za parę tygodni z 20pkt stratą do Mcla... Bzdury piszą Ci co uważają że Ham nic dzisiaj nie pokazał. Nie lubie go i jestem fanem Ferrari, ale dzisiaj to on pokazał zimną krew, bez szarżowania, więcej takich GP i ma tytuł w kieszeni. Kov też ładnie jak na kierowce numer 2.
rafaello85, 24.08.2008 22:03[!]
Mexi--> wiem, ale te dwie sytuacje były podobne:)

pmerlon---> a kto Ci powiedział, że Hamilton ma tytuł w kieszeni? Rok temu na dwa wyścigi przed końcem można tak było powiedzieć, ale chyba nie muszę przypominać co stało się później... Do końca sezonu jeszcze 6 eliminacji, a więc 60 pkt. do zdobycia. Massa jest coraz szybszy i wcale bym się nie zdziwił gdyby w ostatecznym rozrachunku był lepszy od Lewisa.
Zgodzę się natomiast z Tobą, że Lewis pojechał dziś dość dobrze! Tym bardziej, że wcześniej był chory i miał problemy z szyją
Mexi, 24.08.2008 22:18[!]
as, dlaczego wyzywasz hiszpanów od brudasów????

A co do gwizdania to sie nie dziw, zresztą gwizdy były prowokowane po części przez kibiców lewisa...
MietasM, 24.08.2008 22:48[!]
Witam wszystkich. Do tej pory nie zabierałem głosu na tym forum, ale zauważyłem, że jego poziom trochę się obniża. Niewybredne wycieczki fanatycznych wyznawców (bo jak to inaczej nazwać) dwóch czołowych teamów zamieniają to forum w trybunę stadionu piłkarskiego pełną szalikowców/kiboli, którzy traktują widowisko wyłącznie jako okazję do odegrania się na kibicach drużyny przeciwnej. Dobiła mnie dzisiaj wypowiedź o "hiszpańskich brudasach". Kolego A.S. Zachowałeś się dzisiaj jak "czysty aryjczyk" (o ile wiesz co mam na myśli, a jeżeli nie wiesz, to poczytaj - to nie boli). A żenadą jest Twoja ortografia.

Co do wyścigu, to nie krytykowałbym Alonso za to, że Kazuki wjechał mu w tyłek (zresztą nie pierwszy raz mu się to przydarzyło). A poza tym, szanowne koleżeństwo, może wiecie co się dzieje z Nickiem? Do tej pory miał problemy głównie w kwalifikacjach. Dziś kiepsko mu szło także w wyścigu. Czyżby już wiedział, że nie pojeździ długo w BMW? Wygląda, że stracił motywację, podobnie jak Kimi...
Bebalf, 25.08.2008 00:06[!]
Oglądałem sobotnie i niedzielne GP2. Było w miarę ciekawie [obliczenia inżynierów w zakresie zużycia paliwa -sobota- oraz walka "a nóż się uda" mogły uatrakcyjnić widowisko] i stwiedziłem, że w F1 ten tor będzie wiał nudą. Gdyby nie incydenty w pit stopie, to nie było żadnej ciekawszej akcji. Owszem, Coulthard postanowił coś zmienić, ale w sumie totalnie "szaro", jak otoczenie. Żal, że powstają obiekty, które w kolejnych sezonach będą wykładnią eliminacji. Może zmiana przepisów na kolejny rok da zmianę, ale wątpię :/ Szkoda tych pieniędzy wyłożonych na kolejną "procesję"
fernandof1, 25.08.2008 09:37[!]
Alonso ma pecha w domowych wyscigach w tym sezonie
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca