F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2009
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2009
Klasyfikacje generalne 2009
Statystyki z sezonu 2009

  Wszystkie sezony
2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Valencia.
Telefonica Grand Prix of Europe 200923 sierpnia
Valencia Street Circuit
Długość toru: 5,419 km
Liczba okrążeń: 57
Pełny dystans: 308,883 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:37,842 - Q2, Sebastian Vettel (STR), 2008
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:38,708 - Felipe Massa (Ferrari), 2008
Największa średnia prędkość wyścigu:
193,983 km/h - Felipe Massa (Ferrari), 2008
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Rezultat wyścigu
1.
Rubens Barrichello
Brawn 57 okr. 1h35m51,289
2.
Lewis Hamilton
McLaren 57 okr. +0:02,358
3.
Kimi Raikkonen
Ferrari 57 okr. +0:15,994
P.Z.NrKierowcaBolid Op.  Ok. Czas/strata/powód nieukończ.B
1.223Rubens BarrichelloBrawn BGP001571h35m51,2892
2.11Lewis HamiltonMcLaren MP4-2457+0:02,3582
3.34Kimi RaikkonenFerrari F6057+0:15,9942
4.22Heikki KovalainenMcLaren MP4-2457+0:20,0322
5.216Nico RosbergWilliams FW3157+0:20,8702
6.27Fernando AlonsoRenault R2957+0:27,7442
7.222Jenson ButtonBrawn BGP00157+0:34,9132
8.25Robert KubicaBMW Sauber F1.0957+0:36,6672
9.=14Mark WebberRed Bull RB557+0:44,9102
10.220Adrian SutilForce India VJM0257+0:47,9352
11.=6Nick HeidfeldBMW Sauber F1.0957+0:48,8222
12.421Giancarlo FisichellaForce India VJM0257+1:03,6141
13.59Jarno TrulliToyota TF10957+1:04,5271
14.110Timo GlockToyota TF10957+1:26,5193
15.18Romain GrosjeanRenault R2957+1:31,7743
16.311Jaime AlguersuariToro Rosso STR4561 okr. (1 okr.)2
17.33Luca BadoerFerrari F60561 okr. (34,943)3
18.117Kazuki NakajimaWilliams FW3154uszkodzenia wskutek pęknięcia opony3
Niesklasyfikowani
12Sebastien BuemiToro Rosso STR441hamulce/wypadł z toru2
15Sebastian VettelRed Bull RB523silnik2
Najszybsze okrążenie: Timo Glock (Toyota TF109) - 1:38,683 na 55 okr.
Średnia prędkość zwycięzcy: 193,344 km/h
 kara przejazdu przez boksy za najechanie na białą linię w wyjeździe z boksów

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
82TOMMY82, 23.08.2009 21:55[!]
ludzie gdzie jest M.Sokol ja sie pytam??!?!? chyba Polsat nie wyrzucil jedynego czlowieka w swojej ekipie, ktory cos wie na temat tego sportu?

Pan Borowczyk - rekord pobil wczoraj podczas quala, jak Kubica z czasem rzedu 1.41 czy nawet cos gorzej zajal drugie miejsce w momencie gdy tylko 2 kierowcow (z nim liczac) ustanowilo czasy :) - i pan B. zaczal wyglaszac peany ze swietny drugi rezultat, jak to BMW sie poprawilo, jak to Robert genialnie pojechal itd. - a w miedzyczasie pozycje Roberta na life timingu: 3,4,5,6,7,8,..... :D i to w przeciagu paru sekund...no beke mialem straszna :D w zyciu nie widzialem redaktora, ktory ma tyle wpadek - i to podczas kazdej imprezy. Szczerze powiem nie pamietam wyscigu, zeby Borowczyk nie powiedzial czegos glupiego...czemu on tam jeszcze pracuje? ja nie wiem, ale pewnie juz chyba uklady o tym decyduja....Sokol to sie musial chyba powstrzymywac na antenie zeby go nie opier....za te farmazony....a moze Mikolaj sam sie zwolnil bo mial dosc sluchania B.? wcale bym sie nie zdziwil. czasami sie zastanawiam czy on nie cpa czegos - albo jest po prostu mistrzem braku podzielnosci uwagi....

No i jedna prosba do Polsatu - zacznijcie zapraszac do studia osoby umiejace sie wyslawiac - przeciez tego sie nie da ogladac obecnie. nie kazdy nadaje sie na mownice, niczego mu nie ujmujac, sam mistrzem oratorium nie jestem - no ale sie nie pcham w te rejony...Holek byl swietny w te klocki - i zna sie na sciganiu jak malo kto - rajdy to F1, wiadomo, ale jednak pojecie gosc ma chcac nie chcac...czemu go juz nie ma?

schodzi na psy to studio strasznie, chyba zaczne w necie ogladac z innych stacji relacje, bo to sie powoli parodia robi a nie studio....

Moja opinia: Borowczyk - jako glos w WRC - super, naprawde, jak czyta, az milo sie go slucha, 10/10, Zientar w programach o samochodach: 10/10, ale w F1: B. 3/10, Z. 4/10 - zmienic tych panow!!!
A.S., 23.08.2009 22:13[!]
Niemal książkowy przypadek taktycznego wyścigu, czyli zero walki na torze, a wszystko rozstrzyga się przez strategię i pit stopy. Trzeba przyznać, że w sumie nawet było ciekawie i wyścig trzymał w napięciu do końca.
Szkoda, że Lewis nie dał rady wygrać. To zwycięstwo mu się należało, bo był dziś najbardziej wyróżniającym się zawodnikiem i cisnął najmocniej. Niestety trochę zła strategia McLarena no i fatalny błąd mechaników kosztowały Hamiltona zwycięstwo a Kovalainena podium.
Ale w sumie nie narzekam. Ba, powiem więcej, jeśli z pozostałych wyścigów w tym sezonie McLaren będzie wywoził tyle punktów to będę bardzo zadowolony. Widać wyraźny postęp i to mnie bardzo cieszy.
push_mss, 23.08.2009 22:54[!]
Boro z Kochańskim bez kitu się popisali. Zdaję sobie sprawę że komentowanie wyścigów to nie jest taka prosta sprawa, ale te wszystkie historyjki o mostkach, knajpach i Pussycat Dolls przyprawiają mnie o torsje... Bonusowo zapłon komentatorów oraz nieustanne yyykanie Maurycego brzmiały po prostu beznadziejnie. Eksperci w studio - też pierwsza klasa. Kubica jeszcze ok, ale ten młody kartingowiec to naprawdę - Zientar nie dał mu zdania powiedzieć, cały czas mu przerywał. Inna sprawa że chłopak też nie wiele miał do powiedzenia. Wygląda to tak jakby Polsatowi brakowało ekipy i ciekawych ludzi do zapraszania. Jedyny facet który się nadawał, Sokół, gdzieś się dzisiaj zapodział i mam nadzieję ze wróci bo inaczej będzie cieżko. Brakuje tylko Dowbora...

Co do wyścigu, był w miarę ciekawy, choć do takiego GP2 - totalnie nudny :D
Ucieszył mnie fakt że Rubens wyprzedził Hamiltona, bo gościa nie trawię - taka osobista animozja.
Cieszy również dobra postawa Kubicy - wycisnął z tego złomu całkiem sporo i znów pokazał że jest lepszym kierowcą od Heidfelda.
Badoer - no cóż, ja rozumiem że to nie jest mistrz świata i tak dalej, ale zatrudnianie kierowców od piruetów i efektownych szaleństw mija się z celem. Z drugiej strony, ktoś musi wypełnić pustkę po Piquet'cie.
Szkoda troche Groesjana - po dobrych kwalach w wyścigu najpierw nie miał szczęścia a potem za bardzo przyszarżował. Mam nadzieję że w następnych wyścigach będzie spisywał się znacznie lepiej bo to w końcu koleś z potencjałem.
Czekamy teraz na Belgię, może być ciekawie !
Witek, 24.08.2009 02:10[!]
@push mss:

Zgadzam sie w 100% z wszystkim, co napisales!

A z tym Dowborem to trafiles w dziesiatke! Nie zapomne do dzis jego genialnych tekstow podczas komentowania chyba Malezji 2008, kiedy to Polsat stracil lacznosc z Borowa i Sokolem :P Zrobil z siebie Idiote! Ale fakt faktem, ze dzis zespol komentatorski Polsatu sie nie popisal! No i Karol Basz...:P
push_mss, 24.08.2009 11:27[!]
W sumie jakby tak sięgnąć jeszcze pamięcia, to podobny popis był podczas GP Węgier 2006 gdzie wyścig komentował cały kram specjalistów (z Borem na czele) i zaśmiewali się do upadłego z własnych czerstwych żartów. Na video google chyba nawet jest jakiś fragment tego z Polskim komentarzem :)
Kamikadze2000, 30.08.2009 19:17[!]
Brawo Kimi!!! Po raz kolejny udowodniłeś, że jesteś po prostu królem tego toru!!! Dla mnie jednak bohaterem wyścigu jest Fisico! Mimo, iż został wyprzedzony przez Fina, nie odpuszczał i naciskał do ostatnich metrów. Teraz jeszcze bardziej go polubiłem i będę trzymał kciuki, nawet za zwycięstwo na Monzie, gdzie walory ich samochodu powinny byc chyba nawet większe! Gratulacje również dla BMW Sauber (oczywiście na czele z Robertem!), który wreszcie odbił się od dna. I oby tak dalej!!! No niestety, ten weekend nie był kompletnie udany dla Brawnów. Problemy Baricza na prawdę mnie już załamały. ;( Nie wiem, co w ogóle wyobrażał sobie Grosjean!? Nie rozumiem, jak On mógł wjechac w Jensona na prostej!? Oj nie, nie, nie... Teraz ten chłopak stracił w moich oczach. :| Mam nadzieje, że w następnych wyścigach użyje trochę głowy... Mówimy o Kazukim, jako niebezpiecznym, a jak się okazuje, teraz Japończyk jeździ bardzo rozważnie, co by nie powiedziec, jest jednym z najmniej niebezpiecznych kierowców na torze. Szkoda tylko, że nie na wagę punktów. ;( Nie spodobała mi się również kara dla Marka Webbera. Moim zdaniem to zespół powinien dostac karę, a nie On, gdyż to Oni wypuścili go w tak niebezpieczny sposób z boksów. Zresztą, na dochamowaniu i tak stracił na Jego rzecz pozycję. No ale cóż, takich już mamy stewartów, heh... ;| Za dwa tygodnie Monza, gdzie mam nadzieje, że i BMW, i FI, i Ferrari, i oczywiście Brawn GP pokażą klasę!!! :-))))
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca