F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2009
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2009
Klasyfikacje generalne 2009
Statystyki z sezonu 2009

  Wszystkie sezony
2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Suzuka.
Fuji Television Japanese Grand Prix 20094 października
Suzuka Circuit
Długość toru: 5,807 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 307,573 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:28,954 - Q2, Michael Schumacher (Ferrari), 2006
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:31,540 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2005
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,983 km/h - Fernando Alonso (Renault), 2006
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Sebastian Vettel okazał się najszybszym kierowcą podczas każdej z trzech części kwalifikacji i zasłużenie zdobył pole position do jutrzejszego wyścigu o Grand Prix Japonii. Dla Niemca sytuacja jest tym lepsza, że kierowcy Brawn GP wystartują z trzeciej i czwartej linii. Również była to dobra sesja dla Toyoty, której kierowca – Jarno Trulli zajął drugie miejsce.

Q1

Jako pierwszy na torze w pierwszej części pojawił się Sebastien Buemi, który na pierwszym okrążeniu pomiarowym wypadł z toru i uderzył w bandę, ale udało mu się wrócić na koniec sesji. Podobny los spotkał Marka Webbera, który uszkodził bolid podczas porannego treningu i nie wziął udziału w sesji kwalifikacyjnej.

Jako pierwszy czas uzyskał Vitantonio Liuzzi, ale szybko pokonał go Jaime Alguersuari. Czasy nie były jednak zbyt dobre, ponieważ po piątkowych opadach deszczu przyczepność wciąż była niska. Już na pierwszym okrążeniu z dobrej strony pokazali się kierowcy Toyoty, którzy awansowali na czołowe lokaty. Czasy Toyoty dopiero koło 8 minuty poprawił Sebastian Vettel. Później Heikki Kovalainen obrócił się w tym samym zakręcie co Buemi, ale nie uderzył w bandę i mógł kontynuować udział w sesji.

Za chwilę Vettel jako pierwszy złamał granicę 1 minuty i 31 sekund uzyskując – 1:30,979. W połowie sesji czołowa piątka wyglądała następująco: Vettel, Trulli, Kubica, Glock, Barrichello. Jednak już chwilę później czas polskiego kierowcy poprawili Rosberg i Heidfeld, spychając go na P5. Na około 7 minut przed końcem większość kierowców zjechała do boksów, a pozostający na torze Lewis Hamilton wykręcił dobre okrążenie, które dało mu P2.

Na cztery minuty przed końcem Q1 na torze znów zapanował tłok. Sporym zaskoczeniem była obecność kierowców Brawna na zagrożonych odpadnięciem pozycjach, tymczasem w odpadającej stawce znajdowali się Sutil, Grosjean, Liuzzi, Fisichella i pechowiec Webber. Tymczasem po naprawie auta świetnym czasem popisał się Buemi, który od razu wskoczył na P4. W końcówce sesji nie było już większych zmian, jedynie Adrian Sutil zdołał uciec z ostatniej piętnastki, spychając tam Kazukiego Nakajimę.

Q2

W drugiej części na torze jako pierwszy pojawił się Kimi Raikkonen i uzyskał czas 1:31,195. Tymczasem znów na początku sesji wypadł kierowca Toro Rosso, jednak tym razem był to jednak Alguersuari, który uderzył w bandę w tym samym zakręcie, co Buemi, ale na tyle mocno, że doprowadził do wstrzymania sesji około 11 minut przed końcem.

Po wznowieniu od razu na torze pojawili się kierowcy Toyoty, a za nimi kolejni kierowcy i na torze zapanował spory ruch. Jako pierwszy swój czas i to od razu najlepszy uzyskał Jarno Trulli, a chwilę później w ostatnim zakręcie za szeroko pojechał Timo Glock i uderzył mocno w bandę z opon, doprowadzając do kolejnej fazy czerwonej flagi. Jak się później okazało, w bolidzie Niemca awarii uległ układ kierowniczy. Po trwającej dość długo akcji ratunkowej kierowca został odwieziony karetką do centrum medycznego na badania, ale wcześniej dał znać kibicom, że jego życiu nie zagraża niebezpieczeństwo.

Tym razem po wznowieniu sesji jako pierwszy na torze pojawił się Fernando Alonso. Co ciekawe, z powodu tych wypadków w połowie Q2 tylko dwóch kierowców miało przejechane pomiarowe okrążenia. Po trzech minutach od wznowienia świetnym czasem popisał się Lewis Hamilton, który uzyskał rekord weekendu. Na dwie minuty przed końcem sesji na torze pojawili się kierowcy Brawn GP, którzy mieli do wykonania tylko jedno pomiarowe okrążenie.

Tymczasem Vettel kontynuował popis dobrej jazdy na torze Suzuka, coraz bardziej zbliżając się do granicy 1 minuty i 30 sekund. Tym czasem na ostatnich pomiarowych okrążeniach kierowców wywieszono żółtą flagę z powodu leżącego przedniego skrzydła z bolidu Buemiego na prostej przed zakrętem 130R i kierowcy musieli zwolnić. Nie pomogło to Robertowi Kubicy, który musiał zwolnić na ostatnim, swoim najszybszym okrążeniu i zajął dopiero 13. miejsce. Najszybszy był Vettel, przed Hamiltonem i Trullim. Z dalszej rywalizacji oprócz Kubicy, Alguersuariego i Glocka odpadli także Rosberg i Alonso.

Q3

Można powiedzieć, że trzecia sesja zaczęła się tradycyjnie od uderzenia w bandę – tym razem w wykonaniu Heikkiego Kovalainena, w tym samym zakręcie co Buemi i Alguersuari (zakręt nr 9). Po tym wypadku po raz trzeci wywieszono dzisiaj czerwoną flagę.

Po wznowieniu na torze jako pierwszy pojawił się Kimi Raikkonen i uzyskał czas 1:33,010. Do końca pozostawały tylko dwie minuty, a tylko Fin miał ustanowiony czas, jednak za nim okrążenia pomiarowe zaczęli Sutil, Hamilton i Vettel. Brytyjczyk pojechał wolno na pierwszym okrążeniu, w przeciwieństwie do Vettela, który pokonał Raikkonena o prawie sekundę.

Tymczasem Heidfeld jako pierwszy zakończył udział w sesji, uzyskując czas dający mu P3, ale za chwilę zepchnął go stamtąd Hamilton, natomiast bolidy Brawn GP jako ostatnie zameldowały się na mecie, uzyskując odpowiednio P5 – Barrichello oraz P7 – Button.

Nikt nie zdołał jednak poprawić już czasu Vettela, który tym samym zdobył trzecie pole position w tym sezonie. Wraz z nim w pierwszym rzędzie do domowego wyścigu Toyoty ustawi się kierowca japońskiego zespołu – Trulli, a z trzeciej pozycji wystartuje Hamilton. Do trzeciej sesji nie przystąpił Sebastien Buemi, w bolidzie którego były zbyt duże uszkodzenia po wypadku w końcówce Q2.

•  Wyniki kwalifikacji do wyścigu o Grand Prix Japonii

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 34°C
Temperatura powietrza: 26°C
Prędkość wiatru: 5.0 m/s
Wilgotność powietrza: 43%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych kwalifikacji można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Quix125, 03.10.2009 09:37[!]
@pasior zapomniałeś napisać "mistrzowie taktyki" w cudzysłowie. :) Gdyby wyjechali wcześniej, Kubek może miałby jedno więcej do przejechania i ostatnie kółko mogłoby nie mieć znaczenia, wtedy w najgorszym wypadku byłby 8 w Q3 nawet można by było pokusić się jechać "cysterną".

Edit :03/10/2009 g.13:35
Dobrze się stało, Robert prawie cysterna :) Bóg jednak istnieje... :)
akkim, 03.10.2009 09:47[!]
Takiego pecha jak Kubka nie życzę nikomu.
Czy on go z butami zakłada już w domu ?
Głupi zbieg wypadków, wynik ułożony
dobre międzyczasy - trach już wykończony.

I mści się ponownie wyjazd na końcówce,
choć już tyle razy dostali po główce.
Jest jeszcze nadzieja – mam ją na uwadze,
to fala protestów za jazdę na fladze.

A jak jutro chłopaki też tak czadu dadzą,
to w czasie dwóch godzin chyba nie poradzą
przejechać dystansu na tym pięknym torze,
i Pan Doktor /choć nie życzę/ mieć robotę może.
pasior, 03.10.2009 10:09[!]
Quix125 masz rację. O tym zapomniałem. :-)

Już pojawiły się info o zignorowaniu żółtej flagi . Nick Heidfeld, Robert Kubica, Jenson Button, Rubens Barrichello i Fernando Alonso mają się stawić na dywaniku.

Źródło: motorsport-total.com
marios76, 03.10.2009 10:51[!]
Taktykę i kierownictwo BMW rozumiałbym tylko w jednym przypadku- podejmują ryzyko bo walczą o mistrzostwa świata... Teraz zamiast robić wszystko w sposób "czytelny" popełniają błędy jak małpy! -dlaczego Kubica nie może wykręcać swojego najlepszego czasu na 3-4 minuty przed końcem sesji?? Nie walczy tym złomem o Pole, a uciekają pewne pozycje w kilku pierwszych liniach... żal, nie starają się... zupełnie jakby im nie zależało na punktach Roberta> Piszcie co chcecie- nie mam nic do Nicka, ale awaria silnika by się im przydała- będzie sprawiedliwie. Który to raz w sezonie po prostu pokpili sprawę, a w poprzednim?Jeszcze jedno, Robert- Toro Rosso, Force India- byleś w tym nędznym teamie nie zabawił więcej niż te 3 ostatnie wyścigi:)
Kubicomaniak, 03.10.2009 11:03[!]
Niestety taktyka BMW jest według mnie całkowicie bzdurna w każdym przypadku , nigdy tego nie zrozumię .
Moim zdaniem już w pierwszych pięciu minutach należy uzyskać jak najlepszy czas i nie patrzyć na innych i dopiero później można chwilę przeczekać i zobaczyć jak rozwinie się sytuacja.
A tak w ogóle to z wielką ulgą przyjmę wiadomość że Kubica definitywnie opuszcza BMW , za duża ma pecha w tym zespole.
Tomos, 03.10.2009 18:50[!]
Co do wypadku Glocka to co za kretyn dopuścił go dzisiaj za kierownicę. Jeśli wczoraj miał blisko 39 stopni gorączki to wiadomo, że dziś jest osłabiony i koncentracja spada.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca