F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2009
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2009
Klasyfikacje generalne 2009
Statystyki z sezonu 2009

  Wszystkie sezony
2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Sakhir.
Gulf Air Bahrain Grand Prix 200926 kwietnia
Bahrain International Circuit
Długość toru: 5,412 km
Liczba okrążeń: 57
Pełny dystans: 308,238 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:29,848 - Q1, Fernando Alonso (Renault), 2005
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:30,252 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
209,143 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Jarno Trulli i Timo Glock zapewnili Toyocie cały pierwszy rząd startowy po raz pierwszy w dotychczasowych startach japońskiego koncernu w Formule 1 podczas dzisiejszych kwalifikacji do Grand Prix Bahrajnu. Jest to jednocześnie pierwsze pole position Trullego i Toyoty od 2005 roku, które jest potwierdzeniem zwyżkującej formy zespołu z Kolonii.

Trulli i Glock zajmowali pierwsze miejsca już po pierwszych przejazdach w ostatniej części kwalifikacji i zdołali je obronić na swoich ostatnich okrążeniach pomiarowych, jako jedyni uzyskując czasy poniżej jednej minuty i 33 sekund. Ostatecznie to Trulli zdobył pierwsze pole startowe z czasem 1:33,431, pokonując swojego zespołowego kolegę o blisko 0,3 sekundy, mimo że Glock był nieznacznie szybszy w Q2.

Kierowcy Toyoty mogą mieć jednak trochę mniej paliwa w swoich bolidach od Sebastiana Vettela, który uzyskał najlepszy czas całych kwalifikacji, wykręcając w Q2 1:32,474. Vettel był także najszybszy w pierwszej części kwalifikacji (1:32,680), kiedy to pokonał Trullego o 0,099 sekundy. O wielkim pechu może jednak mówić drugi kierowca Red Bull Racing – Mark Webber, który nie zdołał nawet wyjść z Q1, bowiem na ostatnim okrążeniu pomiarowym został spowolniony przez Adriana Sutila i ukończył kwalifikacje na 19 pozycji. Sutil, który był bliski awansu do Q2, został za to ukarany obniżeniem pozycji startowej o trzy miejsca, a więc ruszy z 19 miejsca, natomiast Webber z 18.

Wraz z Vettelem z trzeciego rzędu wystartuje Jenson Button, który po kwalifikacjach otwarcie przyznał, że zespół Brawn GP nie jest już na czele stawki. Brytyjczyk stracił do Trullego ponad 0,6 sekundy w Q3, a w środkowej części, kiedy wszyscy jeżdżą z najmniejszą ilością paliwa, stracił 0,368 sekundy do Vettela, plasując się wówczas na szóstej pozycji. Kierowców stajni z Brackley rozdzielił w Q3 Lewis Hamilton (McLaren) i to właśnie aktualny mistrz świata wystartuje jutro z Rubensem Barrichello z trzeciego rzędu. Co ciekawe, Button i Barrichello uzyskali identyczne czasy w Q2.

Pierwszą dziesiątkę w Q3 zamknęli Fernando Alonso (Renault) oraz Felipe Massa i Kimi Raikkonen z Ferrari, których rozdzielił Nico Rosberg (Williams). Na Q2 udział w dzisiejszych kwalifikacjach zakończyli tymczasem Heikki Kovalainen (McLaren), Kazuki Nakajima (Williams), Robert Kubica i Nick Heidfeld z BMW oraz Nelson Piquet Jr (Renault). Z pozycji 16-20 wystartują Buemi, Fisichella, Webber, Sutil i Bourdais.

•  Wyniki kwalifikacji do wyścigu o Grand Prix Bahrajnu

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 51°C
Temperatura powietrza: 38°C
Prędkość wiatru: 6,1 m/s
Wilgotność powietrza: 14%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych kwalifikacji można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
leon, 25.04.2009 20:04[!]
Toyoty lekkie , szybko zjadą ale może własnie tyle wytrzymują miękkie gumy i strategia okaże się trafna.
mkpol, 25.04.2009 20:35[!]
W BMW Sauber jest coraz mniej z BMW a coraz więcej z Sauber. BMW bierze w tyłek we wszystkich wyścigach samochodowych w jakich startuje. W WTCC Seat łoi im skórę niemiłosiernie, w wyścigach motorowych gdzie od niedawna się pokazują też nie świecą. Słowem Marianek ma coraz cieplej. Przecież jego też rozliczają z wyników. W Chinach polegli, w arabii nie pokazali za wiele, w usa nie ma wyścigu - a to ich największe rynki zbytu (nie licząc warsiawskich chłopców z miasta).
1koval, 25.04.2009 21:49[!]
Cóż można dodac??? VIVA COLONIA! nic dodac nic ując........
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca