F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2009
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2009
Klasyfikacje generalne 2009
Statystyki z sezonu 2009

  Wszystkie sezony
2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Istanbul.
ING Turkish Grand Prix 20097 czerwca
Istanbul Park
Długość toru: 5,338 km
Liczba okrążeń: 58
Pełny dystans: 309,396 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:25,850 - Q2, Michael Schumacher (Ferrari), 2006
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:24,770 - Juan Pablo Montoya (McLaren), 2005
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,497 km/h - Kimi Raikkonen (McLaren), 2005
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Sebastian Vettel (Red Bull) zdobył drugie pole position w tym sezonie, a trzecie w karierze, pokonując podczas dzisiejszych kwalifikacji na torze Istanbul Park lidera mistrzostw Jensona Buttona o 0,105 sekundy. Z trzeciego miejsca do jutrzejszego Grand Prix Turcji wystartuje drugi kierowca Brawn GP – Rubens Barrichello.

Zdobywca pole position w Stambule w trzech poprzednich latach – Felipe Massa (Ferrari) musiał tym razem zadowolić się siódmym polem startowym. Szybszy od Brazylijczyka okazał się jego zespołowy kolega Kimi Raikkonen, który wystartuje z szóstego miejsca. Tymczasem Kierowcy BMW – Robert Kubica i Nick Heidfeld po fatalnym występie w Monako tym razem zakwalifikowali się na miejscach 10 i 11.

Q1

W pierwszej części kwalifikacji po pierwszych przejazdach w posiadaniu najlepszego czasu był Trulli (1:28,267), mając za sobą Glocka, Raikkonena, Heidfelda i Kovalainena. W siódmej minucie na pierwsze miejsce wskoczył Nakajima z czasem 1:28,190. Japończyk poprawił się następnie na 1:27,691, ale nie wystarczyło to na utrzymanie pierwszego miejsca, bowiem szybciej pojechali Vettel (1:27,330), Rosberg, Trulli, Button, Massa, Webber, Barrichello i Raikkonen.

Kubica po pierwszym okrążeniu pomiarowym był dopiero szesnasty, a na kolejnym kółku wykręcił tylko nieznacznie lepszy czas i przesunął się na 14 miejsce. W międzyczasie Barrichello awansował na drugie miejsce z czasem 1:27,371. Kubica swój przejazd na twardszych oponach zakończył z czasem 1:27,910, co dało mu dziesiąte miejsce. Heidfeld jechał tymczasem na miękkich oponach, ale mimo to był wolniejszy od Kubicy – zajmował w tym momencie 12 miejsce.

Zagrożeni odpadnięciem z dalszej rywalizacji byli Hamilton, Piquet (Brazylijczyk wypadł na chwilę z toru, ale był w stanie kontynuować jazdę), Buemi, Fisichella i Bourdais. Kubica na drugi przejazd założył miękkie opony i poprawił nieco swój czas na pierwszym okrążeniu pomiarowym, ale nadal był dziesiąty. Hamilton tymczasem nie zdołał uciec z ostatnich pięciu pozycji i Q1 zakończył na 16 pozycji. Piquet także nie przeszedł do Q2, kończąc pierwszą sesję w żwirze po kolejnym wypadnięciu z toru. Z ostatnich miejsc (18-20) wystartują Buemi, Fisichella i Bourdais, a tymczasem do Q2 awansował po raz drugi z rzędu Sutil.

Q2

W środkowej części kwalifikacji czas okrążenia jako pierwszy ustanowił Nakajima – 1:29,220. Znacznie szybciej pojechali Massa (1:27,462), Rosberg (1:27,527) i Raikkonen (1:27,561). Następnie na pierwsze miejsce wskoczył Barrichello z czasem 1:27,418, a jego wynik poprawili po chwili Button (1:27,322) i Vettel (1:27,333). Najdłużej z ustanowieniem czasu w Q2 zwlekali kierowcy BMW – Heidfeld w 10 minucie wykręcił 1:27,521 i wskoczył na szóste miejsce, a tymczasem Kubica uzyskał czas 1:27,455, który dał mu czwarte miejsce.

Wszyscy kierowcy zdecydowali się na wykonanie jeszcze jednego przejazdu w Q2. Webber, który przerwał swój poprzedni przejazd po błędzie, tym razem pojechał już bezbłędnie i wskoczył na trzecie miejsce z czasem 1:27,416. Szybciej od Australijczyka pojechał Raikkonen (1:27,387), a następnie na czele klasyfikacji znaleźli się Vettel (1:27,016) i Trulli (1:27,195). Trzecie miejsce w Q2 zajął Button, mając za sobą dwójkę kierowców Ferrari – Massę i Raikkonena.

Webber ostatecznie zajął w tej części szóste miejsce, a oprócz niego do Q3 przeszli Barrichello, Rosberg, Kubica i jako ostatni Alonso. Heidfeld musiał zadowolić się "najlepszym miejscem z reszty", jednak możliwość zatankowania dowolnej ilości paliwa stawia go w niezłej pozycji. Z miejsc 12-15 wystartują jutro Nakajima, Glock, Kovalainen i Sutil.

Q3

W ostatniej części kwalifikacji walkę o miejsca startowe w pierwszej dziesiątce zapoczątkował Raikkonen, wykręcając 1:29,405. Trulli pojechał wyraźnie szybciej (1:28,858), a tymczasem Massa na pierwszym szybkim kółku wykręcił zaledwie 1:30,183 i był ostatni. Za Trullim na miejscach 2 i 3 znaleźli się Button i Webber, a chwilę później najlepszym czasem sesji popisał się Vettel, wykręcając 1:28,801.

Dziesiątkę zamykali w tym momencie Kubica, Rosberg i Barrichello, który zdecydował się tylko na jeden przejazd w Q3. Brazylijczyk wykonał trzy okrążenia pomiarowe na twardszych oponach i na ostatnim z nich wykręcił 1:28,579, co dało mu drugie miejsce – za Buttonem, który na drugim przejeździe uzyskał czas 1:28,421.

Ostatecznie jednak zespół Brawn GP nie zdołał zapewnić sobie ani całego pierwszego rzędu startowego, ani pole position – zdobył je w ostatnim momencie Vettel, wykręcając 1:28,316. Lider mistrzostw Button wystartuje więc z drugiej pozycji, w drugim rzędzie ustawią się Barrichello i Webber, a w trzecim Trulli i Raikkonen. Massa pomimo najlepszego czasu w porannym treningu, kwalifikacje ukończył na siódmej pozycji. Pierwszą dziesiątkę zamknęli Alonso, Rosberg i Kubica.

•  Wyniki kwalifikacji do wyścigu o Grand Prix Turcji

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 46°C
Temperatura powietrza: 29°C
Prędkość wiatru: 1,9 m/s
Wilgotność powietrza: 26%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych kwalifikacji można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
maroo, 06.06.2009 15:26[!]
Ehhh, no niby sa pozytywy w tych kwalifikacjach. Jakoś nie przepadam za Ventylem więc i nie życze mu P1 jutro. Jako że nadzieja umiera ostatnia a i nosi objawy naiwności - żyję myślą że jednak Felipe ma spooro paliwa i mają tam obmyślona niegłupią taktykę. Oby tak było i dało to efekt. No i Robert - chciałbym zobaczyć mocne punkty.
rvs, 06.06.2009 16:16[!]
Witam, jestem nowy na forum.
Przede wszystkim nie nama się co rozwodzić nad formą Brawn GP - są dalej mocni... Za godzinkę okaże się, że Vettel pojechał z małą ilością paliwa i po kilkunastu okrążeniach zjedzie jutro do boksu... Wtedy Brawn'y odskoczą na tyle, że przeskoczą Vettela... O ile nie wyprzedzą go na starcie... Należy pamiętać, że Barichello potrafił wyprzedzić na starcie Raikkonena z KERSem na pokładzie, więc czym dla nich będzie lekki Vettel... Strzelam, że Brawny (zazwyczaj tankowane porównywalnie) mają paliwa na 6-7 okrążeń więcej niż Vettel... Także jutro szykuje się 6 zwycięstwo Jensona Buttona w sezonie... Czego mu serdecznie życzę...
Banditto, 06.06.2009 16:48[!]
Witamy! Oby było coraz więcej użytkowników twojego pokroju, którzy potrafią napisać coś sensownego. Oczywiście zgadzam się z tym, co napisałeś rvs, wiec nie będę po Tobie powtarzał... :)
genek, 06.06.2009 20:59[!]
A ja słowo komentarza do wypowiedzi rvs:
Cieszyłem sie z pierwszych zwycięstw Buttona. Ale bardzo nie lubię, gdy wszystko jest jasne przed zawodami - dlatego kibicuje Vettelowi,mimo, że darzę go mnijesza sympatią...
Brawny łykają na starcie Ferrari z Kersem, bo na starcie nie można go używać... Dopiero po przekroczeniu pewnej prędkości, ale to zwykle jest juz chwilke po ustaleniu kolejności na pierwszym łuku, no może kapinke wcześniej, ale jak widać skupiać się na lusterkach, atakować i bronić się przed atakami a jednocześnie wcisnąć przy właściwej prędkości przycisk nie jest tak łatwo - co pokazały starty poprzednie Ferrari vs BrawnGP
rafaello85, 07.06.2009 01:22[!]
rvs---> ale Raikkonen w Monako startował z brudenj strony toru ( a na tamtym obiekcie ma to OGROMNE znaczenie ), a Vettel teraz startuje z czystej strony.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca