F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2009
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2009
Klasyfikacje generalne 2009
Statystyki z sezonu 2009

  Wszystkie sezony
2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Silverstone.
Santander British Grand Prix 200921 czerwca
Silverstone Circuit
Długość toru: 5,141 km
Liczba okrążeń: 60
Pełny dystans: 308,355 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:18,233 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:18,739 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
222,630 km/h - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis wyścigu  [  T-  |  T+  ]
Kierowcy zespołu Red Bull Racing – Sebastian Vettel i Mark Webber odnieśli pewne, podwójne zwycięstwo w Grand Prix Wielkiej Brytanii, pokonując z dużą przewagą najszybszego z kierowców Brawn GP – Rubensa Barrichello, który stanął na najniższym stopniu podium. Dla Vettela było to już trzecie zwycięstwo w karierze, ale pierwsze w całkowicie suchym wyścigu. Lider mistrzostw Jenson Button musiał zadowolić się zaledwie trzema punktami za szóste miejsce, ulegając Felipe Massie i Nico Rosbergowi, a punktowaną ósemkę zamknęli Jarno Trulli i Kimi Raikkonen. Robert Kubica zajął 13 miejsce.

Po rozbiciu przez Sutila bolidu podczas kwalifikacji, zespół Force India podjął decyzją o starcie Niemca z linii boksów. Ruszający z pole position Vettel wystartował bardzo dobrze i utrzymał prowadzenie. Nakajima wyprzedził tymczasem Trullego i awansował na czwarte miejsce. Za Japończykiem znalazł się Raikkonen, który dzięki KERS zyskał w sumie cztery miejsca. Trulli po słabym starcie stracił z kolei trzy miejsca i był siódmy, a przed nim znalazł się także Rosberg. Na ósme miejsce awansował Massa, wyprzedzając między innymi Buttona. Brazylijczyk popełnił jednak wkrótce błąd i znalazł się z powrotem za kierowcą Brawn GP. Pierwszą dziesiątką zamykał Glock.

W dalszej części stawki na początkowych okrążeniach toczyła się ciekawa walka pomiędzy Fisichellą, Heidfeldem, Alonso, Kubicą i Hamiltonem – kierowcy ci po pięciu okrążeniach jechali w tej właśnie kolejności na miejscach 11-15. Fisichella zyskał w sumie cztery miejsca, wyprzedzając nawet BMW i Renault za jednym razem w jednym z zakrętów. Kubica skorzystał z kolei z tego, że Hamiltonowi zabrakło miejsca na torze podczas walki z Alonso i awansował na 14 miejsce. Warto dodać, że Heidfeld uszkodził przednie skrzydło w swoim bolidzie podczas walki na pierwszym okrążeniu i wyraźnie spowalniał jadących za nim kierowców.

Pierwszą rundę postojów zapoczątkował pod koniec 15 okrążenia Nakajima. Następnie w boksach pojawił się Raikkonen. Fin dzięki późniejszemu o jedno okrążenie postojowi zdołał powrócić na tor przed kierowcą Williamsa na 10 pozycji. Na 18 okrążeniu postoje wykonali Rosberg, Trulli i Button, na kolejnym kółku Barrichello i Glock, a okrążenia 20-21 to postoje jadących na czele stawki Webbera i Vettela. Ten ostatni utrzymał prowadzenie, powracając na tor przed Massą, który nie miał jeszcze postoju na swoim koncie. Trzeci był Webber (22 sekundy straty do Vettela), któremu udało się przeskoczyć Barrichello dzięki późniejszemu postojowi.

Massa swój pierwszy postój wykonał na 23 okrążeniu. Kierowca Ferrari dzięki bardzo dobrej strategii po powrocie na tor znalazł się za Rosbergiem na piątej pozycji, a więc udało mu się przeskoczyć aż trzech kierowców podczas pierwszej rundy postojów: Trullego, Raikkonena i Buttona. Pierwszą dziesiątkę po 24 okrążeniach zamykali Nakajima i Fisichella, który skorzystał z prawdopodobnych problemów Glocka podczas postoju do awansowania na 10 miejsce. Kubica jechał w tym momencie na 12 pozycji i podobnie jak podążający za nim Piquet, Bourdais, Kovalainen i Sutil nie miał jeszcze ani jednego postoju na swoim koncie. Stawkę po swoich pierwszych postojach zamykali Alonso, Hamilton, Heidfeld i Buemi.

Bourdais i Kubica pierwsze postoje wykonali na okrążeniach 28 i 29. Następnie w boksach pojawił się także Piquet. Kubica na tor powrócił na 13 pozycji, mając przed sobą Kovalainena, który jeszcze nie był w boksach. Tymczasem Alonso i Hamilton toczyli zawzięty pojedynek o 16 miejsce. Najpierw aktualny mistrz świata wyprzedził dawnego kolegę zespołowego na pierwszym zakręcie na początku 30 okrążenia, jednak dwa okrążenia później popełnił błąd przed najdłuższą prostą i ponownie znalazł się za Alonso.

Na 35 okrążeniu Bourdais podczas walki o miejsce zaczepił przednim skrzydłem o tył bolidu Kovalainena, który chwilę wcześniej był w boksach na swój pierwszy postój. Z bolidu Francuza odpadło przednie skrzydło i kierowca Toro Rosso wypadł na chwilę z toru, natomiast w aucie Kovalainena pękła jedna z tylnych opon i jego także czekał przymusowy postój w boksach. Ostatecznie okazało się, że oba bolidy są zbyt uszkodzone, aby możliwa była dalsza jazda i Kovalainen oraz Bourdais musieli po pewnym czasie wycofać się z wyścigu.

Nakajima zapoczątkował także drugą rundę rutynowych postojów w boksach, zjawiając się tam na 41 okrążeniu. Japończyk na tor powrócił przed Kubicą na 11 pozycji. Na kolejnym kółku drugi i zarazem ostatni postój odbył także Raikkonen, utrzymując się przed Nakajimą. W następnej kolejności boksy odwiedzali Rosberg, dotychczasowy lider wyścigu – Vettel, Massa, Trulli, Webber, Barrichello, Glock i Button. W międzyczasie Hamilton zahaczył o trawę podczas hamowania przed jednym z ostrzejszych zakrętów i wpadł w poślizg, a następnie odbył długą wycieczkę po trawie, tracąc w sumie dwa miejsca (P16), zanim na 44 okrążeniu zjechał na drugi postój.

Vettel po drugiej rundzie postojów utrzymał prowadzenie, mając 17 sekund przewagi nad Webberem. Barrichello także utrzymał trzecie miejsce, a tymczasem Massa dzięki późniejszemu o dwa okrążenia postojowi zdołał przeskoczyć Rosberga i awansował na czwarte miejsce. Z kolei Button znalazł się przed Trullim i Raikkonenem na szóstej pozycji, a więc zanosiło się na to, że zdobędzie trzy punkty w domowym wyścigu. Pierwszą dziesiątkę zamykali Glock i Fisichella (ten ostatni przeskoczył Nakajimę podczas tej rundy postojów). Kubica zajmował tymczasem trzynaste miejsce, mając tuż przed sobą Piqueta, który tylko raz był w boksach i wyglądało na to, że jedzie tylko na jeden postój.

W końcówce wyścigu Button zbliżył się bardzo do Rosberga, który jechał z kolei w niewielkiej odległości za Massą. Lider mistrzostw nie zdołał jednak wyprzedzić kierowcy Williamsa i musiał zadowolić się szóstym miejscem. Tymczasem zespół Red Bull Racing odniósł pewne, podwójne zwycięstwo w Grand Prix Wielkiej Brytanii, a przewaga Vettela nad najszybszym z kierowców Brawn GP wyniosła aż 41 sekund. Kolejny wyścig zostanie rozegrany dopiero za trzy tygodnie, a będzie to Grand Prix Niemiec na torze Nurburgring.

•  Rezultat końcowy wyścigu o Grand Prix Wielkiej Brytanii

Pogoda na koniec wyścigu
Temperatura toru: 26°C
Temperatura powietrza: 17°C
Prędkość wiatru: 3,6 m/s
Wilgotność powietrza: 58%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszego wyścigu można znaleźć tutaj.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca