F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2010
GP Bahrajnu
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2010
Klasyfikacje generalne 2010
Statystyki z sezonu 2010

  Wszystkie sezony
2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monza.
Gran Premio Santander d'Italia 201012 września
Autodromo Nazionale di Monza
Długość toru: 5,793 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 306,720 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:19,525 - Q1, Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,046 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
247,586 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.1Jenson ButtonMcLaren MP4-251:23,693--28
2.5Sebastian VettelRed Bull RB61:23,7900,0970,09727
3.2Lewis HamiltonMcLaren MP4-251:23,9670,2740,17725
4.11Robert KubicaRenault R301:24,1200,4270,15325
5.4Nico RosbergMercedes GP W011:24,1290,4360,00930
6.6Mark WebberRed Bull RB61:24,4460,7530,31726
7.15Vitantonio LiuzziForce India VJM031:24,5120,8190,06619
8.8Fernando AlonsoFerrari F101:24,5430,8500,03124
9.7Felipe MassaFerrari F101:24,6480,9550,10522
10.3Michael SchumacherMercedes GP W011:24,7561,0630,10826
11.10Nico HulkenbergWilliams FW321:24,8411,1480,08528
12.14Paul di RestaForce India VJM031:24,9231,2300,08223
13.12Witalij PietrowRenault R301:25,2921,5990,36925
14.16Sebastien BuemiToro Rosso STR51:25,3181,6250,02629
15.22Pedro de la RosaBMW Sauber C291:25,3201,6270,00220
16.23Kamui KobayashiBMW Sauber C291:25,3341,6410,01424
17.17Jaime AlguersuariToro Rosso STR51:25,8972,2040,56319
18.24Timo GlockVirgin VR-011:26,7723,0790,87519
19.18Jarno TrulliLotus T1271:26,8983,2050,12612
20.25Lucas di GrassiVirgin VR-011:26,9563,2630,05817
21.19Heikki KovalainenLotus T1271:27,3743,6810,41814
22.21Bruno SennaHRT F1101:28,2564,5630,8828
23.9Rubens BarrichelloWilliams FW321:28,5164,8230,2604
24.20Sakon YamamotoHRT F1101:29,8706,1771,35417
107% najlepszego czasu: 1:29,552

Jenson Button (McLaren) okazał się najszybszym kierowcą podczas pierwszej sesji treningowej na torze Monza. Red Bull był jednak tylko nieznacznie wolniejszy, jako że Sebastian Vettel stracił tylko 0,097 sekundy do aktualnego mistrza świata. Na kolejnych dwóch pozycjach uplasowali się Lewis Hamilton (McLaren) i Robert Kubica (Renault), przy czym Polak miał już blisko pół sekundy straty do Buttona. Pierwszą piątkę zamknął Nico Rosberg (Mercedes).

Sesja rozpoczęła się przy słonecznej pogodzie. Jako pierwszy czas okrążenia już w czwartej minucie ustanowił Michael Schumacher, wykręcając 1:31,396. Niemiec poprawił się następnie na 1:29,061, ale był jedynym kierowcą, który na tym etapie przejeżdżał pomiarowe okrążenia, podczas gdy pozostali zawodnicy wykonywali tylko instalacyjne. Na trzecim okrążeniu pomiarowym Schumacher uzyskał czas 1:28,150 i na tym zakończył swój pierwszy przejazd, korzystając z typowego dla Monzy, bardzo płaskiego tylnego skrzydła. Maksymalna prędkość kierowcy Mercedesa wyniosła 327 km/h.

W 12 minucie na tor powrócili Sebastien Buemi, Nico Rosberg, a także obydwaj kierowcy Renault, przeprowadzając jednak tylko krótkie testy aerodynamiczne bez ustanowienia czasu. Podobne przejazdy wykonywali także inni kierowcy, a dopiero Schumacher w 22 minucie zaliczył kolejne okrążenie pomiarowe, wykręcając 1:26,805. Drugim kierowcą po Niemcu, który w porannej sesji ustanowił czas był Jaime Alguersuari – Hiszpan uzyskał wynik 1:30,034, a tymczasem Schumacher po dwóch kolejnych okrążeniach podniósł poprzeczkę na 1:26,038.

Alguersuari wkrótce zmniejszył swoją stratę do Schumachera do mniej niż sekundy (maksymalna prędkość kierowcy STR na najdłuższej prostej wyniosła 333 km/h), a po upływie 30 minut od rozpoczęcia sesji do akcji włączył się także Lewis Hamilton. Kierowca McLarena już na pierwszym okrążeniu pomiarowym pojechał szybciej od Schumachera i Alguersuariego, wykręcając 1:25,816. Trzecie szybkie kółko Hamiltona przyniosło czas 1:24,990. W międzyczasie na torze pojawili się także Nico Hulkenberg (1:26,020) i Kamui Kobayashi (1:27,109). Co ciekawe, przez pierwsze 40 minut sesji nawet jednego okrążenia instalacyjnego nie przejechali kierowcy HRT. Czyżby hiszpańska ekipa nie miała pieniędzy na dalsze starty?

W połowie sesji Sebastian Vettel uzyskał czas 1:24,450 i wskoczył na pierwsze miejsce. Kolejność kierowców była wówczas następująca: Vettel, Jenson Button, Hamilton, Mark Webber, Rosberg, Alguersuari, Hulkenberg, Schumacher, Buemi (nowy rekordzista szybkości z 338 km/h), Fernando Alonso, Kobayashi, Paul di Resta, Pedro de la Rosa, Robert Kubica, Felipe Massa, Rubens Barrichello i Lucas di Grassi. W chwilę późnie w bolidzie Barrichello nastąpiła awaria układu przeniesienia napędu i kierowca Williamsa musiał zatrzymać się na torze w środkowym sektorze.

Vettel po kilku okrążenia przełamał barierę jednej minuty i 24 sekund (1:23,872). Button zbliżył się do kierowcy Red Bulla na 0,247 sekundy, a tymczasem na trzecie miejsce wskoczył Kubica, wykręcając 1:24,923. W 52 minucie Button zrzucił Vettela z pierwszego miejsca po ustanowieniu czasu 1:23,693. Kubica poprawił się z kolei na 1:24,159 i powrócił na trzecie miejsce, którego na chwilę pozbawił go Rosberg. Fani HRT mogli tymczasem odetchnąć z ulgą – Sakon Yamamoto i Bruno Senna w końcu wyjechali na tor na niewiele ponad 30 minut do zakończenia sesji.

Hamilton na koniec swojego przejazdu zrzucił Kubicę z trzeciego miejsca po uzyskaniu czasu 1:23,967). W międzyczasie Kobayashi po przestrzeleniu pierwszej szykany miał problemy ze znalezieniem drogi pomiędzy tablicami ze styropianu i potrącił jedną z nich swoim lewym tylnym kołem. O ile kierowcy HRT jeździli już po torze, o tyle czasów nie mieli jeszcze ustanowionych obydwaj kierowcy Lotusa. Heikki Kovalainen wyjechał w końcu na tor w 55 minucie, a Jarno Trulli szykował się już do wyjazdu na tor. W 62 minucie Senna zatrzymał się na torze przed Curva Grande – przyczyną były najprawdopodobniej problemy techniczne. Porządkowi szybko usunęli bolid HRT w bezpieczne miejsce i żółte flagi nie powiewały zbyt długo.

W 77 minucie Rosberg wykręcił 1:24,129 i wskoczył na piąte miejsce. Mercedes nie korzystał z kanału F w tej sesji – maksymalna prędkość Rosberga wynosiła 338 km/h, a Schumachera (P9) 337 km/h. W ostatnich minutach sesji Buemi podniósł poprzeczkę w kwestii maksymalnej prędkości do 345 km/h. Kierowca Toro Rosso zajmował jednak dopiero 16 miejsce, mając blisko dwie sekundy straty do Buttona. Sesja zakończyła się ustanowieniem przez Liuzziego siódmego czasu (1:24,512).

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 21°C
Temperatura powietrza: 22°C
Prędkość wiatru: 1,3 m/s
Wilgotność powietrza: 48%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
jawi1990, 10.09.2010 11:46[!]
a jak reszta tzn. mclaren reanault i red bul korzystali z kanału f ?l
Lukas, 10.09.2010 11:47[!]
McLaren i Renault tak - reszta nie wiem.
Maraz, 10.09.2010 11:48[!]
Sądząc po zamontowanych skrzydłach wydaje mi się, że Ferrari, Renault i McLaren tak, Red Bull chyba nie, ale to tylko moje przypuszczenia.
jawi1990, 10.09.2010 11:57[!]
ok dzieki zobaczymy jak bedzie podczas treningu nr.2
sebas, 10.09.2010 12:06[!]
di Resta fajnie jeździ.
SkC, 10.09.2010 12:12[!]
Mercedes też jeździł bez kanału.
Zobaczymy czy w drugiej sesji Renault wymontuje swój kanał i porówna czasy z treningu pierwszego.
Nie dobrze że Rosberg jest tutaj tak szybki, Robert nie odskoczy za bardzo. Cieszy slaba postawa kryminalistów z Maranello xD
oligator, 10.09.2010 12:23[!]
@Skc

Renault raczej nie bedzie porownywalo czasow, tylko spyta kierowcow (tzn glownie kubice) jak im sie lepiej jezdzi. Prawdopobnie czasu to nie zmienia bardzo mocno, ale moze sie myle.
kemek, 10.09.2010 12:28[!]
oligator - Lepiej, stabilniej na pewno jeździ się z kanałem F. Tutaj będą musieli przeanalizować czasy.

Renault, Ferrari i McL mają dosyć duże tylne skrzydła z kanałem F.
Force India i Williams mają jakby mniejsze skrzydło dostosowane do kanału F (tak mi się wydawało).
Red Bull dzięki ogólnej aerodynamice i tak niewiele straci w S2 do ekip z kanałem.
psychoMSkaras, 10.09.2010 12:46[!]
bravo Robson
noofaq, 10.09.2010 12:49[!]
kryminaliście pewnie mają mocno ścięte obroty żeby im silników wystarczyło.. raczej nie podejrzewałbym takiej ich słabości..
oligator, 10.09.2010 14:58[!]
a Yamamoto z czasem godnym PP w Gp2...
(van der Garde 1:30:654 w pierwszym treningu, a wiadomo ze w qualu jada nieco szybciej...)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca