F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2010
GP Bahrajnu
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2010
Klasyfikacje generalne 2010
Statystyki z sezonu 2010

  Wszystkie sezony
2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monte Carlo.
Grand Prix de Monaco 201016 maja
Circuit de Monaco
Długość toru: 3,340 km
Liczba okrążeń: 78
Pełny dystans: 260,520 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:13,532 - Q2, Kimi Raikkonen (McLaren), 2006
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:14,439 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
155,552 km/h - Fernando Alonso (McLaren), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis wyścigu  [  T-  |  T+  ]
Zespół Red Bull Racing odniósł drugie podwójne zwycięstwo w tym sezonie po tym, jak Mark Webber i Sebastian Vettel finiszowali na dwóch pierwszych pozycjach w tegorocznym wyścigu o Grand Prix Monako. Na najniższym stopniu podium stanął Robert Kubica (Renault), tracąc drugie miejsce na rzecz Vettela już na starcie.

W dzisiejszym wyścigu aż czterokrotnie na tor wyjeżdżał samochód bezpieczeństwa – ostatni raz w samej końcówce. Ostatnie wznowienie na ostatnim okrążeniu przyniosło nieoczekiwaną zmianę w kolejności kierowców, kiedy Fernando Alonso popełnił błąd za zakrętem Rascasse i został wyprzedzony przez Michaela Schumachera, tracąc szóste miejsce. Sędziowie badają obecnie, czy wszystko odbyło się zgodnie z przepisami.

Wyścig rozpoczął się przy średnio zachmurzonym niebie, ale nie spodziewano się opadów deszczu dzisiejszego popołudnia. Webber utrzymał prowadzenie, a jeszcze lepiej wystartował Vettel, wyprzedzając Kubicę i awansując na drugie miejsce. W połowie pierwszego okrążenia w tunelu w bandę uderzył Hulkenberg po tym, jak zjechał na brudną stronę toru i nie zdołał opanować bolidu. Na tor wyjechał od razu samochód bezpieczeństwa i moment ten do zmiany opon na twardszą mieszankę wykorzystał Alonso, który wystartował z alei serwisowej. Hiszpan mógł już więc próbować przejechać wyścig bez kolejnego postoju.

Na trzecim okrążeniu, jeszcze w czasie neutralizacji, nastąpiła awaria silnika w bolidzie Buttona i kierowca McLarena odpadł z wyścigu. Przed wznowieniem wyścigu kolejność kierowców była następująca: Webber, Vettel, Kubica, Massa, Hamilton, Barrichello, Schumacher, Rosberg, Liuzzi, Sutil, Buemi, Pietrow, de la Rosa, Kobayashi, Alguersuari, Kovalainen, Glock, Trulli, di Grassi, Chandhok, Alonso i Senna (Brazylijczyk także zmienił opony w czasie neutralizacji). Kierowcy ruszyli ponownie do walki pod koniec szóstego okrążenia i od razu Alonso wyprzedził Chandhoka, awansując na 20 miejsce.

Kolejnym celem Alonso był di Grassi, który przez parę okrążeń był w stanie utrzymać za sobą kierowcę Ferrari, ale w końcu uległ mu na 10 okrążeniu tuż za tunelem. W tym samym miejscu Alonso wyprzedził także Trullego na 11 kółku i był osiemnasty. Tymczasem jadący nadal na prowadzeniu Webber uciekł już Vettelowi na 4,8 sekundy. Alonso kolejne miejsce zyskał na 14 okrążeniu, wyprzedzając – znowu za tunelem – Glocka. Ostatnim kierowcą z nowych zespołów jadącym przed Hiszpanem był Kovalainen. Z wyprzedzeniem Fina kierowca Ferrari uporał się na 16 okrążeniu, awansując na 16 miejsce. Teraz czekała już Alonso znacznie trudniejsza praca, bowiem przed nim nie było już wyraźnie wolniejszych samochodów.

Na 17 okrążeniu Hamilton zapoczątkował pierwszą rundę postojów w boksach. Kierowca McLarena powrócił na tor tuż przed Alonso na 15 pozycji. Następnie postoje wykonali Massa, Barrichello, Schumacher i Liuzzi. Hamilton i Alonso awansowali w tym momencie na miejsca 12 i 13. Okrążenie 20 to z kolei pierwszy postój Buemiego, który po powrocie na tor spadł na 15 miejsce. Na 21 okrążeniu w boksach pojawili się Kubica, Pietrow i Alguersuari; na 22 – Vettel, Sutil i de la Rosa, a na 23 – Webber. Australijczyk utrzymał prowadzenie, a na drugiej pozycji znalazł się tymczasowo Rosberg, który jeszcze nie odwiedzał boksów. Vettel i Kubica spadli na miejsca 3 i 4, a za nim jechał ostatni kierowca bez postoju – Kobayashi. Japończyk działał na korzyść Kubicy, spowalniając Massę. Miejsca 7-10 zajmowali: Hamilton, Alonso, Schumacher i Sutil.

W międzyczasie z wyścigu wycofał się Glock – prawdopodobnie z powodu uszkodzenia zawieszenia po uderzeniu w barierę. Następnie jazdę zakończyli drugi kierowca Virgin – di Grassi oraz Kobayashi. Tymczasem ostatni kierowca bez postoju na swoim koncie – Rosberg w alei serwisowej pojawił się na 28 okrążeniu. Kolejność kierowców w pierwszej dziesiątce była po postojach następująca: Webber, Vettel, Kubica, Massa, Hamilton, Alonso, Schumacher, Rosberg, Sutil i Barrichello. Ten ostatni miał jednak jakąś awarię opony lub zawieszenia i stracił kontrolę nad bolidem w zakręcie Massenet, uderzając w bariery i kończąc udział w wyścigu na 31 okrążeniu. Na torze po raz drugi w tym wyścigu pojawił się samochód bezpieczeństwa. Jednakże jeszcze przed neutralizacją boksy odwiedził Pietrow w celu wymiany pękniętej opony. Rosjanin na tor powrócił na 13 pozycji.

Wznowienie wyścigu nastąpiło pod koniec 34 okrążenia, a punktowaną dziesiątkę po wypadku Barrichello zamykał Liuzzi. Warto dodać, że Barrichello zaraz po wypadku wyrzucił kierownicę ze swojego samochodu, po której przejechał po chwili bolid HRT. Za nierozważne zachowanie kierowcę Williamsa mogła więc czekać jakaś kara. Na 43 okrążeniu na torze po raz trzeci pojawił się samochód bezpieczeństwa – powodem tego były jakieś problemy ze studzienką w zakręcie nr 3 (Massenet). To właśnie w tym miejscu wypadek miał Barrichello. Problem ze studzienką został szybko rozwiązany i wyścig został wznowiony pod koniec 45 okrążenia. Na 61 okrążeniu z wyścigu wycofali się Kovalainen i Senna – na torze było już tylko 15 z 24 samochodów.

Piętnaście okrążeń przed końcem wyścigu Webber prowadził z przewagą blisko siedmiu sekund nad Vettelem. Kubica cały czas trzymał się blisko Vettela, a tuż za Polakiem jechał Massa. Na 74 okrążeniu spektakularną kraksą w zakręcie Rascasse zakończyła się walka Trullego z Chandhokiem o 14 miejsce. Na torze pojawił się po raz czwarty samochód bezpieczeństwa. W chwilę później z wyścigu wycofał się także Pietrow. Do mety było już tylko parę okrążeń i nie zanosiło się na to, aby tor został oczyszczony przed końcem wyścigu. Tym samym Webber odniósł drugie zwycięstwo z rzędu i dzięki temu objął prowadzenie w mistrzostwach, zrównując się punktami z Vettelem (o wyższej pozycji decydowała większa liczba zwycięstw Australijczyka w tym sezonie). Kubica po raz drugi w tym sezonie stanął na podium, finiszując w Monako na trzeciej pozycji.

Tymczasem okazało się, że Alonso popełnił błąd tuż przed zakończeniem wyścigu, kiedy samochód bezpieczeństwa zjechał już z toru na końcu 78 okrążenia. Okazji nie zmarnował Schumacher, wyprzedzając kierowcę Ferrari przed ostatnim zakrętem i kończąc wyścig na szóstej pozycji. Sędziowie zapowiedzieli jednak, że zdarzenie to zostanie wkrótce przeanalizowane, ponieważ nie było wiadomo, czy Schumacher wyprzedził Hiszpana przed lub za tzw. linią zjazdu samochodu bezpieczeństwa.

•  Rezultat końcowy wyścigu o Grand Prix Monako

Pogoda na koniec wyścigu
Temperatura toru: 31°C
Temperatura powietrza: 21°C
Prędkość wiatru: 2,5 m/s
Wilgotność powietrza: 49%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszego wyścigu można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
prz20, 16.05.2010 16:35[!]
ciekawe czemu kierowcy reno mieli dwa rozne przednie skrzydla w wyscigu?
vermaden, 16.05.2010 16:41[!]
Moze maja inne preferencje i PET lepiej jezdzi sie ze starym a KUB z nowym (albo na odwrot).

Inne wytlumaczenie moze byc takie, ze przywiezli tylko 2 nowe skrzydla, a wiemy co PET zrobil ze swoim w kwalifikacjach ;)
Adakar, 16.05.2010 17:48[!]
Rubens i Michael dostaną kary ... Michael dostanie DQ albo + 30 sek, czyli out of points. Rubens za wyrzucenie kierownicy POD KOŁA KARUNA (!)
sas, 16.05.2010 18:02[!]
@prz20 - nie pierwszy już raz zresztą.
Beco, 16.05.2010 18:11[!]
Może Rubens nie dostanie kary od FIA ale pewnie reprymendę od sir Franka napewno

Robert pojechał niezły wyścig pokazał swoją klasę i to że ściganie na torach ulicznych przychodzi mu z łatwością. Szkoda jednak straconej pozycji na starcie. Może byłby drugi gdyby nie Seba. Poza tym świetne tempo podczas całego wyścigu. W końcówce czasy porównywalne do Marka. Ogólnie cały wyścigowy weekend na bardzo duży plus dla RENAULT. Widać jednak że team RB ma w tym sezonie prawdopodobnie najlepszy bolid. Co prawda trochę awaryjny co uwidoczniło się podczas poprzednich GP, ale całość i tak daje najlepszy bolid i duet w stawce. Alonso pokazał charakter i przebił się zdecydowanie do przodu z końca stawki. A Schumi? Nie spał jak Massa. Ciekawe czy to co zrobił znajdzie odbicie w ocenie sędziów???
zawias, 16.05.2010 18:40[!]
Nie powinien dostać kary bo wyprzedził śpiocha ALO za linią zjazdu SC. Ale cóż-takie są przepisy.
pawelf1, 16.05.2010 19:00[!]
Schumacher dostał karę 20 s

więcej na http://www.f1fanc...r-dostanie-kare.html

a Mercedes GP odwołał się od decyzji
Witekb, 16.05.2010 20:22[!]
Wiem że to tylko Virgin i Lotus ale podobały mi się manewry wyprzedzania w wykonaniu Alonso po wyjezdzie z tunelu i w samym tunelu.
ulmen, 16.05.2010 20:43[!]
Di Grassi ładna akcja z ALO. Szkoda Buttona...
mecalac, 16.05.2010 21:11[!]
Wiecie dlaczego Robert będzie mistrzem świata? Widzieliście jego wyraz twarzy? Gdy wchodził na podium, był wyraźnie rozczarowany,że to nie on odbiera honory za zwycięstwo!
Falarek, 16.05.2010 21:20[!]
mecalac@ a co mina ma do MŚ. Mógł być lekko zawiedziony bo w końcu stratował drugi a skończył jako trzeci.
Gibonlak, 17.05.2010 20:44[!]
Wow, jakie intensywne zmiany w klasyfikacji generalnej. Gdzie można obejrzeć powtórkę. Dzięki za linka.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca