F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2011
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Turcji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2011
Klasyfikacje generalne 2011
Statystyki z sezonu 2011

  Wszystkie sezony
2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Albert Park.
Qantas Australian Grand Prix 201127 marca
Albert Park Circuit
Długość toru: 5,303 km
Liczba okrążeń: 58
Pełny dystans: 307,574 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:23,919 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2010
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:24,125 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,011 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.2Mark WebberRed Bull RB71:26,831--20
2.1Sebastian VettelRed Bull RB71:27,1580,3270,32719
3.5Fernando AlonsoFerrari 150° Italia1:27,7490,9180,59120
4.8Nico RosbergMercedes GP W021:28,1521,3210,40316
5.11Rubens BarrichelloWilliams FW331:28,4301,5990,27824
6.4Jenson ButtonMcLaren MP4-261:28,4401,6090,01029
7.3Lewis HamiltonMcLaren MP4-261:28,4831,6520,04326
8.7Michael SchumacherMercedes GP W021:28,6901,8590,20714
9.16Kamui KobayashiSauber C301:28,7251,8940,03513
10.10Witalij PietrowRenault R311:28,7651,9340,04015
11.6Felipe MassaFerrari 150° Italia1:28,8422,0110,07720
12.9Nick HeidfeldRenault R311:28,9282,0970,08614
13.14Adrian SutilForce India VJM041:29,3142,4830,38619
14.18Sebastien BuemiToro Rosso STR61:29,3282,4970,01421
15.12Pastor MaldonadoWilliams FW331:29,4032,5720,07524
16.19Daniel RicciardoToro Rosso STR61:29,4682,6370,06523
17.17Sergio PerezSauber C301:29,6432,8120,17518
18.15Nico HulkenbergForce India VJM041:31,0024,1711,35920
19.20Heikki KovalainenLotus T1281:32,4285,5971,42613
20.25Jerome d'AmbrosioVirgin MVR-021:35,2828,4512,85417
21.24Timo GlockVirgin MVR-021:35,2898,4580,00715
22.21Karun ChandhokLotus T128---1
23.22Narain KarthikeyanHRT F111----
24.23Vitantonio LiuzziHRT F111----
107% najlepszego czasu: 1:32,909

Najszybszym kierowcą podczas pierwszego treningu na torze Albert Park był reprezentant Red Bull Racing – Mark Webber (1:26,831). Czołową trójkę uzupełnili Sebastian Vettel (+0,327) oraz Fernando Alonso (+0,918). Pozostali kierowcy mieli stratę powyżej jednej sekundy. Warto odnotować też, że poprawiony został rekord szybkości na torze, który dotychczas wynosił 310km/h, natomiast podczas dzisiejszego treningu Nico Hulkenberg rozpędził swój bolid do 313km/h, co zapewne jest efektem działania ruchomego tylnego skrzydła.

Po odwołanym GP Bahrajnu, inaugurująca sezon sesja treningowa przywitała kierowców pogodą niewiele różniącą się od tej, jaką mogli doświadczyć podczas testów – było pochmurno, temperatura powietrza wynosiła 17 stopni, a temperatura toru oscylowała w granicach 21 kresek.

Jako pierwszy na torze pojawił się Karun Chandhok, który zastępował w tej sesji Jarno Trullego, za kierownicą Lotusa, jednak jego przygoda nie trwała zbyt długo, gdyż stracił on panowanie nad bolidem na wyjściu z trzeciego zakrętu i uderzył w ścianę, po prawej stronie toru. Zespół zdementował możliwość wystąpienia usterki technicznej.

Ferrari na swoim Twitterze informowało, że początek sesji spędzi na testach aerodynamicznych przy użyciu farby fluorescencyjnej – Massa będzie zajmował się tylnym skrzydłem, a Alonso przednim. Williams tą samą drogą poinformował, że zacznie od standardowego sprawdzenia systemów oraz testów systemu KERS i tylnego skrzydła.

Przez pierwszych 10 minut sesji kierowcy wykonywali okrążenia instalacyjne, po czym zjeżdżali do boksów. Na tor nie wyjechali jedynie Timo Glock z Virgin oraz kierowcy HRT, którzy bez zapału snuli się po garażu swojego zespołu, gdy pierwszy bolid był montowany.

Przed zjazdem do garażu na dokładniejsze oględziny, jeszcze jeden wyjazd instalacyjny zaliczyli Sebastian Buemi i kierowcy testowi Daniele Ricciardo i Nico Hulkenberg kolejno z STR i Force India. Po upływie dwudziestu minut, na tor wyjechali kierowcy McLarena, jednak zjechali do boksów po wykonaniu dwóch kółek nie ustanowiwszy czasu. Na pojedyncze okrążenia wyjeżdżali również Alonso, Rosberg, Vettel i Pietrow.

Jako pierwszy na mierzone okrążenie zdecydował się Pastor Maldonado z Williamsa, przejeżdżając je w czasie 1:39,381. Chwilę później jego czas poprawili Sutil (1:35,905) oraz Massa, który znalazł się na pierwszej pozycji z rezultatem 1:31.184. Brazylijczyk na następnym okrążeniu zaliczył też wizytę na poboczu trzeciego zakrętu, jednak bez większych konsekwencji, a na kolejnym kółku poprawił swój czas osiągając 1:29,572. Niedługo później na prowadzenie wyszedł Mark Webber (1:29,552). Pomiarowe okrążenia wykonywało w tym czasie dziewięciu kierowców.

Na półmetku sesji na czoło wysunął się Lewis Hamilton (1:29,033), a za nim plasowali się Webber, Massa, Button, Sutil, Hulkenberg, Buemi, Maldonado i Ricciardo. Na tym etapie wszyscy korzystali z twardego ogumienia, a progresja czasów była naprawdę szybka. Na siódmym okrążeniu swojego przejazdu czas Hamiltona poprawił Webber (1:28,217).

Wkrótce na torze pojawili się kolejni kierowcy. Vettel szybko awansował na drugą pozycję (1:28,434), a swe czasy poprawiali również Barrichello, Perez, Maldonado, Kovalainen i D'Ambrosio. Na 30 minut przed końcem na prowadzeniu znalazł się Vettel (1:27,739), przed Webberem i Buttonem. Jeśli chodzi zaś o HRT, to zespół ten do tego momentu wykonał jedynie próbne odpalenie silnika w jednym z bolidów, po czym zaprzestano prac nad samochodem.

Na 25 minut przed końcem w garażach pozostawali jedynie nieliczni kierowcy, a spośród czołówki jedynie Fernando Alonso nie przejechał jeszcze pomiarowego okrążenia. Wkrótce również Hiszpan pojawił się na torze i wskoczył na szóstą pozycję (1:28,819), na dziesięć minut przed końcem był już drugi (1:27.749). Prowadził nadal Vettel, a na trzeciej pozycji był Webber.

Ciasno na torze zaczęło robić się po raz kolejny na dziesięć minut przed końcem, gdy z garaży wyjechali wszyscy oprócz Kovalainena i Glocka. Niecodzienna przygodę miał natomiast Kamui Kobayashi, ponieważ na jednej z prostych zgubił połowę pokrywy silnika. Pojawiły się też pierwsze problemy z oponami – na zbliżeniu widać było, że z przedniej lewej opony w bolidzie Sebastiana Vettela wyrwany był kawałek gumy, a dziura była naprawdę głęboka.

Tuż przed końcem ponownie zaczęły się przetasowania w czołówce. Na prowadzenie wyszedł Webber (1:27,450), lecz wkrótce poprawił go Vettel (1:27,158). Ostatnie słowo należało jednak do Australijczyka, który już po wywieszeniu flagi w biało-czarną szachownicę ukończył swe okrążenie z czasem 1:26,831. Nikt ostatecznie nie był w stanie zagrozić kierowcom Red Bulla.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 21°C
Temperatura powietrza: 16°C
Prędkość wiatru: 8,6m/s
Wilgotność powietrza: 60%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
adnowseb, 25.03.2011 08:00[!]
No i stało się!!!
Button
Hamilton
Alonso
Wspaniała trójka.
dymson, 25.03.2011 08:02[!]
''Karun Chandhok, który zastępował w tej sesji Jarno Trullego, za kierownicą Lotusa, jednak jego przygoda nie trwała zbyt długo, gdyż stracił on panowanie nad bolidem na wyjściu z trzeciego zakrętu i uderzył w ścianę, po prawej stronie toru'' hahahahahahahahhahahahahahahhahaha ah ten doswiadczony kierowca
kuman7, 25.03.2011 08:10[!]
"kierowcy HRT, którzy bez zapału snuli się po garażu swojego zespołu, gdy pierwszy bolid był montowany."


To co nie mogli zacząc tegop montowac wczesniej jak inni tylko czekali na rozpoczęcie sesji i nic nie zmontowali. A wogole to jakiś kosmos jak nie było czas to trzeba było wziasc mechanikó i kazac montowac 24 h na dobe i by zdąrzyl.
A jak czesci nie maja to po co pajacują.
mbg, 25.03.2011 08:15[!]
@kuman7
najpierw trzeba płacić tym mechanikom w terminie.
christoff.w, 25.03.2011 08:16[!]
adnowseb- bez podniety bo i tak pewnie RBR jutro wygra a Massa i ALonso wraz z Maclarenami przetasuja sie i bedzie po staremu pomimo niby tylu zmian.
archibaldi, 25.03.2011 08:18[!]
Pajacują pod publiczkę, pod sponsorów. Oczywiście mogliby zmontować wcześniej jakby było co a tak to udają zapracowanych i wypuszczają Tonio na 2 min przed końcem. Ciekawe czy nie miał jakiś części z aut drogowych bo jakoś niemramowo jechał ;]
adnowseb, 25.03.2011 08:24[!]
@christoff.w
Dzień dobry.
Nie obrażając Cię napisze że mam nadzieję, że się mylisz,a RBRa pokona jeszcze Mercedes.
benethor, 25.03.2011 08:31[!]
Ehhh...drugi rok to samo. Z tym że tym razem gorzej, bo sezon się zaczął 2 tygodnie temu. Dla mnie HRT w tym sezonie dołaczyło do galerii takich sław jak Andrea Moda i Lola
akkim, 25.03.2011 08:46[!]
@benethor >>>
Ale przełóż ten "sukces" na stronę medialną,
czy złożą ten bolid i kółeczko walnął ;)
jpslotus72, 25.03.2011 10:07[!]
Talia dopiero zaczyna się tasować. Szkoda Karuna - a może go przeceniałem? Nie no, nie będę wyciągał takich wniosków po jednym incydencie.

To jednak trochę lekkomyślność ze strony zespołów - oddawać bolidy w ręce testerów przed pierwszym GP sezonu, kiedy dla kierowców wyścigowych tak ważne jest maksymalne doszlifowanie wozów z tyloma nowinkami...
NEO86, 25.03.2011 13:14[!]
No i zaczęło się. Pierwsza trójka w 1 treningu taka jak na koniec ubiegłego sezonu
benethor, 25.03.2011 15:57[!]
@akkim: no tak, dla sponsorów "nieważne co mowią, jeśli mówią":) Tylko, że u HRT wygląda na to, że najwiekszym sponsorem jest firma "Tu miejsce na twoja reklamę":)
omen10, 25.03.2011 16:05[!]
Virgin oczywiście poza 107% :)
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca