F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2011
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Turcji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2011
Klasyfikacje generalne 2011
Statystyki z sezonu 2011

  Wszystkie sezony
2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Spa-Francorchamps.
Shell Belgian Grand Prix 201128 sierpnia
Circuit de Spa-Francorchamps
Długość toru: 7,004 km
Liczba okrążeń: 44
Pełny dystans: 308,052 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:44,503 - Q2, Jarno Trulli (Toyota), 2009
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:47,263 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009
Największa średnia prędkość wyścigu:
229,266 km/h - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Najszybszym kierowcą kwalifikacji do GP Belgii na torze Spa był Sebastian Vettel, który potrafił zachować zimną krew do samego końca kwalifikacji i w samej końcówce ustanowił czas 1:48,298 wyprzedzając Lewisa Hamiltona i Marka Webbera.

Po trzech sesjach treningowych przy mniej lub bardziej mokrej nawierzchni, przyszedł czas na kwalifikacje, które rozpoczęły się przy równie niepewnych warunkach, a nawierzchnia wciąż była mokra, a warunki zmieniały się wciąż podczas całej sesji.

Q1

Pomimo, iż radary meteorologiczne zapowiadały nadchodzące opady, nie wszystkie zespoły zdecydowały się atakować od początku i pozwoliły sobie nawet na opóźnienie nieco wyjazdu na tor. Jako pierwsi wyjechali kierowcy Virgin i HRT, jednak uwagę wszystkich przykuł niewiele później Michael Schumacher, który wypadł z toru w zakręcie Rivage, po tym, jak z jego bolidu odpadło prawe tylne koło i uderzył on w bandę.

Sesja nie została jednak wstrzymana, a porządkowi szybko uprzątnęli bolid Niemca. Wszyscy kierowcy wyjechali na tor ze sporą ilością paliwa, przygotowani na dłuższe przejazdy, ponieważ tor przesychał bardzo szybko, w czym pomagało też przebijające się momentami słońce. Wszyscy korzystali w tym czasie z opon przejściowych, a na półmetku pierwszego bloku był Mark Webber z czasem 2:06,875.

Wszyscy zastanawiali się jednak, co będzie z pogodą i nikt nie był w stanie udzielić jednoznacznej odpowiedzi. Jenson Button usłyszał od swojego inżyniera, że opady nie są spodziewane do końca Q1, gdy Felipe Massa został w tym samym czasie poinformowany przez inżyniera, że opady są spodziewane już niedługo.

Ostatecznie pierwsze krople deszczu pojawiły się na około dwie minuty przed końcem Q1, gdy czołówka już pomału kończyła swe przejazdy. Najszybszy w pierwszym bloku był Jenson Button z rezultatem 2:01,813.

Gdy wydawało się już, że pomimo problemów w końcówce sesji, Paul di Resta zdoła zakwalifikować się do drugiego bloku, w ostatnich sekundach wyprzedzony został przez Haikki Kovalainena i zepchnięty do strefy spadkowej. Szkot będzie musiał zadowolić się więc 18 pozycją startową. Do drugiego bloku nie zakwalifikowali się również Jarno Trulli i Timo Glock, natomiast minimum kwalifikacyjnego nie osiągnęli D'Ambrosio, Liuzzi, Ricciardo i Schumacher, który miał jednak wypadek.

Q2

Deszcz ponownie zaczął padać w przerwie między kolejnymi częściami kwalifikacji, a tuż po zapaleniu się zielonego światła na torze nie pojawił się jedynie Heikki Kovalainen. Warunki były jednak zauważalnie gorsze niż podczas Q1 i notowane czasy były o kilka sekund gorsze w porównaniu do pierwszej części.

Na półmetku drugiego bloku najszybszym kierowcą był Mark Webber, z czasem 2:06,644. Wkrótce sesja została jednak przerwana, ponieważ na wyjściu Eau Rouge Adrian Sutil stracił panowanie nad bolidem i uderzył w bandę po zewnętrznej stronie toru. Niemiec zatrzymał się w bezpiecznym miejscu, jednak na torze pozostało sporo szczątków. Kierowca wyszedł z kraksy bez szwanku, jednak nie będzie mógł wykorzystać kolejnej okazji do zakwalifikowania się do Q3.

Sesja wznowiona została po sześciu minutach, gdy po raz kolejny nad torem pojawiły się przelotne opady, które jednak szybko ustały, co sprawiło, że walka toczyła się do samego końca i w ostatnich sekundach sesji awans do Q3 zagwarantowali sobie między innymi Fernando Alonso, który ze strefy spadkowej awansował na pierwsze miejsce z czasem 2:02,768, wyprzedzając Webbera i Hamiltona, oraz Bruno Senna.

W końcówce sesji doszło też do kolizji między Maldonado a Hamiltonem, której z pewnością przyjrzą się sędziowie, gdyż cała sytuacja wyglądała bardzo podejrzanie. Do Q3 nie awansowali ostatecznie Buemi, Kobayashi, Button, co było dziś sporym zaskoczeniem, Barrichello, Sutil, Maldonano oraz Kovalainen.

Q3

Większość kierowców rozpoczęła trzeci blok kwalifikacyjny na miękkich oponach przeznaczonych na suchą nawierzchnię, mimo, iż niebo nad torem robiło się coraz ciemniejsze. Na torze, pomimo obaw o uszkodzenia w bolidzie, pojawił się także Lewis Hamilton.

Początek Q3 kierowcy przejechali jednak dość zachowawczo szukając optymalnego toru jazdy na wciąż mokrym miejscami torze, a dopiero na kilka minut przed końcem rozpoczęła się zacięta walka, gdy czas 1:49,376 wykręcił Mark Webber. O 0,1s wolniejszy był w tym czasie Lewis Hamilton, natomiast wkrótce na prowadzenie wysunął się Sebastian Vettel z czasem 1:49,180.

O ile pozostali kierowcy nie nie byli dziś w stanie zejść z czasami poniżej 1:50, wiadomo było, że nikt z czołowej trójki nie powiedział jeszcze ostatniego słowa. Jako pierwszy z nich linię mety przekroczył Mark Webber, nie poprawił jednak czasu lidera. Następny na mecie był Hamilton, który poprawił czas Vettela o prawie pół sekundy. Nie wystarczyło to jednak na Niemca, który dołożył kolejne pół sekundy i zagwarantował sobie Pierwsze pole startowe z komfortową przewagą.

Na czwartym miejscu uplasował się Felipe Massa, przed Rosbergiem, Alguersuari i Senną, którzy poprawili swe czasy w ostatniej chwili i wyprzedzili ósmego dziś Fernando Alonso. W Q3 wolniejsi od Hiszpana byli jedynie Perez i Pietrow.

Za nami więc kolejna interesująca sesja kwalifikacyjna, która pokazała, jak ważnym jest, by znaleźć się w odpowiednim miejscu, w odpowiednim czasie. Czeka nas więc kolejny ciekawy wyścig, w którym każdy będzie miał coś do udowodnienia i zobaczymy z pewnością sporo ciekawej walki. W jakich warunkach? Na to pytanie najprawdopodobniej jednoznacznie da się odpowiedzieć dopiero po wyścigu.

Wyniki kwalifikacji do wyścigu o Grand Prix Belgii

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 20°C
Temperatura powietrza: 16°C
Prędkość wiatru: 2,6m/s
Wilgotność powietrza: 71%
Mokro

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
IceMan11, 28.08.2011 12:18[!]
@christoff.w - o dziwo Vettel jechał tuż za Hamiltonem, więc mieli takie same warunki. Alonso po prostu słabo gdy zaczęło być coraz bardziej sucho. I z żadnym wyjazdem. Od początku jeździli na softach i na tych samych przez 10min kręcili czasy.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca