F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2011
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Turcji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2011
Klasyfikacje generalne 2011
Statystyki z sezonu 2011

  Wszystkie sezony
2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Marina Bay.
SingTel Singapore Grand Prix 201125 września
Marina Bay Street Circuit
Długość toru: 5,073 km
Liczba okrążeń: 61
Pełny dystans: 309,316 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:44,014 - Q2, Felipe Massa (Ferrari), 2008
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:45,599 - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2008
Największa średnia prędkość wyścigu:
159,656 km/h - Lewis Hamilton (McLaren), 2009
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.3Lewis HamiltonMcLaren MP4-261:48,599--10
2.1Sebastian VettelRed Bull RB71:49,0050,4060,40615
3.2Mark WebberRed Bull RB71:50,0661,4671,06116
4.5Fernando AlonsoFerrari 150° Italia1:50,5961,9970,53011
5.4Jenson ButtonMcLaren MP4-261:50,9522,3530,35612
6.6Felipe MassaFerrari 150° Italia1:52,0433,4441,09114
7.14Adrian SutilForce India VJM041:52,2513,6520,20813
8.7Michael SchumacherMercedes GP W021:52,4163,8170,16512
9.15Paul di RestaForce India VJM041:52,4353,8360,01913
10.8Nico RosbergMercedes GP W021:52,8154,2160,38013
11.11Rubens BarrichelloWilliams FW331:52,9914,3920,17617
12.19Jaime AlguersuariToro Rosso STR61:53,0504,4510,05917
13.12Pastor MaldonadoWilliams FW331:53,3994,8000,34918
14.17Sergio PerezSauber C301:53,7035,1040,30419
15.16Kamui KobayashiSauber C301:53,7495,1500,04612
16.9Bruno SennaRenault R311:53,7655,1660,01617
17.18Sebastien BuemiToro Rosso STR61:53,7855,1860,02016
18.10Witalij PietrowRenault R311:54,7366,1370,9518
19.21Jarno TrulliLotus T1281:54,8216,2220,0859
20.20Heikki KovalainenLotus T1281:56,1987,5991,3778
21.25Jerome d'AmbrosioVirgin MVR-021:57,7989,1991,60013
22.24Timo GlockVirgin MVR-021:58,79210,1930,9946
23.22Daniel RicciardoHRT F1111:59,16910,5700,37717
24.23Narain KarthikeyanHRT F1111:59,21410,6150,04518
107% najlepszego czasu: 1:56,201

Lewis Hamilton odnotował najszybszy czas w pierwszej sesji treningowej przed Grand Prix Singapuru. Kolejne dwa miejsca zajął duet Red Bull Racing – Sebastian Vettel i Mark Webber. Niestety głównym bohaterem treningu okazali się nie kierowcy, a wadliwe krawężniki.

Inauguracja weekendu o Grand Prix Singapuru była tak niesamowita, jak cała idea nocnego wyścigu. Pierwsza sesja treningowa rozpoczęła się z półgodzinnym opóźnieniem związanym z naprawą krawężników na zakrętach numer 3 i 14. Sprawa nie była najłatwiejsza do opanowania, ponieważ w obu miejscach trwały gorączkowe prace nadzorowane przez delegatów technicznych FIA w osobach Herbiego Blasha i Charliego Whitinga.

W rezultacie napraw, pierwszy trening został skrócony do sześćdziesięciu minut. Tradycyjnie na tor wyjechali reprezentanci najsłabszych zespołów, choć już podczas okrążenia instalacyjnego Timo Glock wypadł poza tor przez drobne problemy z nowymi hamulcami. Po zjeździe do garażu Niemiec został poinformowany o konieczności wymienienia całego układu, przez co stracił trochę czasu na torze.

Jako pierwszy czas okrążenia ustanowił po piętnastu minutach Nico Rosberg, choć chwilę później rezultat przebił jego partner z Mercedesa – Michael Schumacher. Tak jak na wszystkich torach ulicznych, częstym widokiem były drobne wyjazdy poza nitkę toru, które spowodowane są głównie słabą przyczepnością i brakiem optymalnej linii jazdy. Newralgicznym miejscem była tradycyjnie potrójna szykana w zakręcie nr 10.

Do większego incydentu doszło w przedostatnim zakręcie toru, gdy Mark Webber próbował wyprzedzić znacznie wolniejszego Timo Glocka. Australijczyk uszkodził przedni spojler zahaczając o tylną oponę bolidu Virgin Racing. Wskutek jej przebicia Niemiec zakończył jazdę i nieusatysfakcjonowany obrotem wydarzeń udał się na zaplecze swego garażu. Chwilę później na torze wywieszono czerwoną flagę po tym, jak Heikki Kovalainen zatrzymał swój bolid w zakręcie nr 18 z awarią i pożarem układu hamulcowego.

Na półmetku, czasu jednego okrążenia nie ustanowiła piątka kierowców – Kobayashi, Trulli, Alonso, Hamilton oraz Button. Wraz ze wznowieniem jazd, włoski kierowca szybko pojawił się na torze, przejmując od Kovalainena rolę zbierania informacji przed dalszą częścią weekendu. Na kwadrans przed wywieszeniem flagi w biało-czarną szachownicę, stawce przewodził Sebastian Vettel, a czołową trójkę uzupełniali Jenson Button i Mark Webber.

Niespodziewanie najszybszym bolidem okazywało się Ferrari Felipe Massy, które w punkcie pomiaru prędkości osiągnęło 290 km/h. Bardzo zbliżony rezultat osiągnął również Adrian Sutil. Tymczasem na torze trwała korespondencyjna walka między Hamiltonem a Vettelem. Z każdym okrążeniem obaj kierowcy poprawiali czas najlepszego okrążenia, aż do czasu ponownego wywieszenia czerwonej flagi z powodu uszkodzenia krawężnika na wyjeździe z zakrętu nr 7.

Po usunięciu nachalnego i często powtarzającego się problemu, kierowcom pozostały do dyspozycji trzy minuty. Dokładnym podsumowaniem sesji był widok ogromnego korku, jaki pojawił się na wyjeździe z alei serwisowej, gdy każdy z kierowców chciał wykorzystać do maksimum oddany im do dyspozycji czas.

Należy mieć tylko nadzieję, że w drugim treningu kierowcy nie będą musieli desperacko walczyć z czasem, a spokojnie oddadzą się przygotowaniom do kluczowych rozdziałów weekendu – jutrzejszych kwalifikacji i niedzielnego wyścigu.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 33°C
Temperatura powietrza: 31°C
Prędkość wiatru: 1, 6 m/s
Wilgotność powietrza: 65%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Adakar, 23.09.2011 14:00[!]
Force Indię wyglądają ... całkiem całkiem
Yurek, 23.09.2011 14:02[!]
Renault też
jpslotus72, 23.09.2011 14:13[!]
Co ten Heikki taki "napalony" na ten Singapur?... :)

Jeszcze nie wiadomo jak to będzie w Indiach, ale jak na razie organizatorzy z Singapuru zgłaszają się jako kandydaci do nagrody przechodniej za Organizacyjną Kompromitację Roku (Bahrajn to inna historia) - którą mogą przejąć od zeszłorocznych laureatów, Koreańczyków...
Neron, 23.09.2011 14:25[!]
Zły czas w Tabeli Hamilton miał końcówke 599 nie 899 ;)
katinka, 23.09.2011 15:37[!]
No nie pogniewalabym sie wcale, aby w niedziele chlopaki w takiej kolejnosci dojechali do mety. A swoja droga w F1 taka kosmiczna technologia, a krawezniki na srubki czy gwozdzie.
akkim, 23.09.2011 15:58[!]
@jpslotus72
Powaliłeś mnie komentem aż mi zrzedła mina,
Ty na prawdę znasz jakiegoś "napalonego" Fina ? ;)
Makintosz_HD, 23.09.2011 16:48[!]
SEN przed PET daje kolejny raz do myślenia, ale tak słaba forma LRGP to już kicha totalna. Mając w zeszłym roku takie auto które na wolnych ulicznych torach radziło sobie całkiem nieźle zbudowali bubel który nie pasuje do żadnego obiektu!!! Może i dobrze że Robert nie siedzi w tym aucie bo frustracja pewnie byłaby podobna do tej z 2009r i drewnianego BMW.
Masio, 23.09.2011 20:12[!]
Renault, katastrofa. A tak po za tym, to Romek miał poprowadzić bolid Senny.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca