F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2011
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Turcji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2011
Klasyfikacje generalne 2011
Statystyki z sezonu 2011

  Wszystkie sezony
2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Marina Bay.
SingTel Singapore Grand Prix 201125 września
Marina Bay Street Circuit
Długość toru: 5,073 km
Liczba okrążeń: 61
Pełny dystans: 309,316 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:44,014 - Q2, Felipe Massa (Ferrari), 2008
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:45,599 - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2008
Największa średnia prędkość wyścigu:
159,656 km/h - Lewis Hamilton (McLaren), 2009
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.1Sebastian VettelRed Bull RB71:46,374--33
2.5Fernando AlonsoFerrari 150° Italia1:46,5750,2010,20128
3.3Lewis HamiltonMcLaren MP4-261:47,1150,7410,54022
4.6Felipe MassaFerrari 150° Italia1:47,1200,7460,00523
5.2Mark WebberRed Bull RB71:47,2650,8910,14528
6.7Michael SchumacherMercedes GP W021:48,4182,0441,15327
7.14Adrian SutilForce India VJM041:48,8662,4920,44832
8.17Sergio PerezSauber C301:49,5783,2040,71227
9.16Kamui KobayashiSauber C301:49,7303,3560,15229
10.4Jenson ButtonMcLaren MP4-261:49,7513,3770,02110
11.19Jaime AlguersuariToro Rosso STR61:49,7923,4180,04114
12.9Bruno SennaRenault R311:50,2413,8670,44931
13.15Paul di RestaForce India VJM041:50,3453,9710,1048
14.10Witalij PietrowRenault R311:50,3994,0250,05429
15.8Nico RosbergMercedes GP W021:50,7904,4160,39128
16.11Rubens BarrichelloWilliams FW331:50,8974,5230,10724
17.12Pastor MaldonadoWilliams FW331:50,9374,5630,04030
18.20Heikki KovalainenLotus T1281:51,9505,5761,01326
19.18Sebastien BuemiToro Rosso STR61:52,2575,8830,30715
20.21Jarno TrulliLotus T1281:52,4896,1150,23225
21.24Timo GlockVirgin MVR-021:53,5797,2051,09025
22.25Jerome d'AmbrosioVirgin MVR-021:54,6498,2751,07025
23.22Daniel RicciardoHRT F1111:54,7548,3800,10529
24.23Vitantonio LiuzziHRT F1111:55,1988,8240,44426
107% najlepszego czasu: 1:53,820

Sebastian Vettel powrócił na szczyt stawki ustanawiając najszybszy czas w drugiej sesji treningowej na torze Marina Bay w Singapurze. Tym razem czołową trójkę uzupełnili kierowcy dwóch innych konkurencyjnych zespołów – Fernando Alonso z Ferrari i Lewis Hamilton z McLarena.

Wbrew prognozom pogody, druga sesja treningowa rozpoczęła się w sprzyjających warunkach atmosferycznych. Problemów na starcie nie sprawiały także feralne krawężniki, które w pierwszym treningu napsuły krwi wielu kierowcom i zespołom.

Wszyscy bardzo ochoczo zabrali się do realizacji swych programów, których nie mogli ukończyć podczas poprzedniego treningu. Po ośmiu minutach aż dziewiętnastu kierowców zdążyło ustanowić czas pojedynczego okrążenia, a na czele znajdował się Fernando Alonso, choć chwilę później na pierwsze miejsce wskoczył Vettel z czasem 1:48,171, przebijając Hiszpana o blisko sekundę.

Prawdziwą symfonią regularności był Sebastian Vettel, którego rezultat na długi czas był wyznacznikiem ogólnego maksimum dla reszty stawki. Z każdym przejechanym okrążeniem Niemiec podnosił poprzeczkę, umacniając przewagę przed swym partnerem z Red Bulla – Markiem Webberem, który tracił do niego blisko 0,8 sek. Gdy na torze brylowały bolidy rodem z Milton Keynes, w garażu McLarena trwały prace przy samochodzie Lewisa Hamiltona. Po dwudziestu minutach Brytyjczyk zdołał przejechać tylko jedno okrążenie.

Dobre osiągi prezentował Kamui Kobayashi, który na pewnym etapie zajmował szóstą pozycję, wyprzedzając między innymi Rosberga, Sutila i Sennę. Częstymi obrazkami były popisy kierowców w zakręcie nr 10 oraz uślizgi przed wjazdem na Anderson Bridge. Patrząc na czasy okrążeń można było powiedzieć, że rozczarowujące tempo prezentował po raz kolejny Williams. Barrichello i Maldonado zajmowali odpowiednio 21 i 17 pozycję. Niewiele szybszy od Wenezuelczyka był Michael Schumacher (15 lokata).

Tymczasem problem spotkał Jensona Buttona, który przestrzelił zakręt 14. Niestety w bolidzie Brytyjczyka nie zadziałał bieg wsteczny, wskutek czego został zmuszony do pozostawienia swego MP4-26 służbom porządkowym i udania się do garażu. Na półmetku sesji na czele znajdował się niezmiennie Sebastian Vettel, a za nim Webber, Hamilton, Alonso i Massa, a na torze zaczynały pojawiać się bolidy wyposażone w supermiękką mieszankę ogumienia – na taki ruch zdecydowało się Ferrari, wskutek czego Brazylijczyk szybko wskoczył na pierwszą pozycję. Drobny uślizg i kontakt ze ścianą okalającą tor zaliczył parę minut później Michael Schumacher.

Mniej szczęścia miał Sebastien Buemi, który na wyjeździe z zakrętu 21 uderzył z dużą siłą w mur i uszkodził przednie zawieszenie. Na torze po raz kolejny wywieszono żółtą flagę, a do akcji wkroczyli porządkowi. Po uprzątnięciu skutków kraksy Szwajcara na czoło wskoczył Alonso, przebijając o dwie sekundy rezultat, który osiągnął Vettel na twardszej mieszance. Niedługo mieliśmy jednak czekać na powrót króla – Vettel bardzo szybko odpowiedział na rezultat Hiszpana.

Pomimo kilku prób czasom dwójki liderów nie był w stanie dorównać Lewis Hamilton, choć akurat jego usprawiedliwieniem mogły być trudności w znalezieniu odpowiednich ustawień na swej kierownicy. W końcówce sesji w garażu Force India trwały gorączkowe prace nad bolidem Paula di Resty, który przez godzinę i piętnaście minut przejechał zaledwie pięć okrążeń. W tabeli rezultatów nie brylowali także kierowcy Lotus Renault GP. Pietrow i Senna okupowali miejsca w środku stawki tracąc do Vettela około 4 sek. Na korzyść Brazylijczyka przemawiała liczba przejechanych okrążeń (22), która mogła ułatwić dopracowywanie nowych części, jakie zespół miał przywieźć na to wyjątkowe Grand Prix.

Im bliżej końca, tym więcej kierowców wyjeżdżało na tor bolidami z dużą ilością paliwa, a w bolidzie Pietrowa pojawiły się problemy z systemem KERS. W ostatnich minutach z toru wypadli również bezpiecznie Maldonado i Sutil, a di Resta przejechał jedno okrążenie z małą ilością paliwa, wskakując na trzynastą pozycję po drobnym błędzie w trzynastym zakręcie.

Podsumowując, możemy jutro oczekiwać zaciętej sesji kwalifikacyjnej, jeśli tylko Ferrari oraz McLaren zdołają utrzymać lub podkręcić swe tempo. Fascynując się walką w czołówce nie możemy zapominać o ogonie stawki, który będzie musiał brać pod uwagę regułę 107%. Patrząc na rezultaty pierwszego treningu, gdy wszyscy używali mieszanek typu prime, kierowcy Virgin i HRT mogą mieć wielkie trudności ze znalezieniem się w wyścigu, choć ostatnimi czasy FIA bardzo łaskawie używa wyraźnie nietrafionej reguły, dopuszczając wszystkie bolidy do niedzielnej rywalizacji.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 30°C
Temperatura powietrza: 31°C
Prędkość wiatru: 1, 9 m/s
Wilgotność powietrza: 66%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
marla, 23.09.2011 17:20[!]
Chyba zacznę pisać książkę "Pechowe przypadki Jensona Buttona 2011". Aj...
Dante, 23.09.2011 17:39[!]
@marla - Do spółki z Angulo który napisze rozdział pod tytułem "Pech ekipy McLarena na przestrzeni dziejów".
akkim, 23.09.2011 17:41[!]
Chyba nasze spekulacje, co by było gdyby,
można włożyć między bajki albo zakuć w dyby,
nic Vettela nie zatrzyma, krew poczuł i koniec,
skoro nie ma już Flaviusza, zasądzie na tronie.
Przemysław, 23.09.2011 17:49[!]
@akkim - nie sądzę, że Vettel w tym wyścigu zostanie mistrzem świata. Alonso ma bardzo dobre tempo w zatankowanym aucie, jak również nie ustępuje za bardzo Vettelowi na szybkim kółku. Ferrari ogólnie dobrze wygląda po tych dwóch sesjach treningowych. Lepiej niż McLaren, który jakoś chyba nie może znaleźć "tego czegoś" w bolidzie na tym torze.
Alonso wg. mnie będzie razem na podium z Sebastianem.
rentonB, 23.09.2011 18:05[!]
Czy to wazne kiedy Vettel zdobedzie tytul??
On juz go ma od SPA lub Monzy
marla, 23.09.2011 18:08[!]
@Przemysław
Też mi się wydaje, że w tym nie. Bo, jak wszyscy wiemy, na to się składa więcej składowych niż same jego zwycięstwo - tak jak piszesz - pozycje Alonso, Buttona (mam nadzieję, że limit pecha na ten weekend już wykorzystał).

@rentonB
W sumie mało ważne, tak sobie tylko paplamy :)
FelipeF1., 23.09.2011 18:14[!]
Jak Ferdek pojedzie bez żadnych problemow to Vettel w Singapurze nie zdobędzie tytułu
akkim, 23.09.2011 18:19[!]
Pewnie, nie przewidzi się wszystkiego w głowach,
do niedzieli pozostają tylko puste słowa,
i wszystko może runąć, co wynika z gadek,
nikt nie może tyle w świecie, co może przypadek.
IceMan11, 23.09.2011 18:35[!]
@Przemysław
Do GP Abu Dhabi F. Alonso startował z P3. Miał tempo na P4, a przyjechał na P7 ;)
lerloare, 23.09.2011 18:42[!]
A skąd możemy wiedzieć że Ferrari w końcówce nie miało "ciut" mniej paliwa niż RBR? Mówić po FP2 kto jest szybszy zatankowanym bolidem to szaleństwo.
IceMan11, 23.09.2011 18:46[!]
@lerloare
Patrząc na wcześniejsze FP2 w tym sezonie można stwierdzić, że RBR jechało na mniejszym limicie niż rywale. Zobaczymy jak będzie naprawdę :)
pawlos, 23.09.2011 18:54[!]
Pierwsza 5 jakby z innej ligi. Słabo LRGP.
Simi, 23.09.2011 19:12[!]
Podpiszę się pod wypowiedziami tych, którzy twierdzą, że Vettel nie zdobędzie tytułu w niedzielę. Alonso musiałby mieć pecha, albo popełnić błąd - jest zbyt szybki, by wypaść poza podium.
opooona ;S, 24.09.2011 08:50[!]
Znów Vettel wygra, Senna dobrze.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca