F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2011
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Turcji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2011
Klasyfikacje generalne 2011
Statystyki z sezonu 2011

  Wszystkie sezony
2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Suzuka.
Japanese Grand Prix 20119 października
Suzuka Circuit
Długość toru: 5,807 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 307,471 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:28,954 - Q2, Michael Schumacher (Ferrari), 2006
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:31,540 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2005
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,983 km/h - Fernando Alonso (Renault), 2006
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Łączny wynik kwalifikacji
P.NrKierowcaBolidCzęść 1 (Q1)Część 2 (Q2)Część 3 (Q3)Okr. 
 P. / Czas / Okr.P. / Czas / Okr.P. / Czas / Okr. 
1.1S. VettelRed Bull RB771:33,051521:31,424311:30,466614
2.4J. ButtonMcLaren MP4-2661:32,947531:31,434321:30,475614
3.3L. HamiltonMcLaren MP4-2641:32,843611:31,139331:30,617514
4.6F. MassaFerrari 150° Italia101:33,235661:31,909341:30,804615
5.5F. AlonsoFerrari 150° Italia31:32,817551:31,612351:30,886513
6.2M. WebberRed Bull RB791:33,135541:31,576361:31,156614
7.16K. KobayashiSauber C3011:32,6267101:32,38067-215
8.7M. SchumacherMercedes GP W02131:33,748571:32,11648-110
9.9B. SennaRenault R31111:33,359491:32,29769-212
10.10W. PietrowRenault R3151:32,877981:32,245610-217
11.14A. SutilForce India VJM0421:32,7618111:32,4636---14
12.15P. di RestaForce India VJM04121:33,4997121:32,7463---10
13.11R. BarrichelloWilliams FW33151:33,9217131:33,0796---13
14.12P. MaldonadoWilliams FW33141:33,7818141:33,2246---14
15.18S. BuemiToro Rosso STR681:33,0647151:33,2273---10
16.19J. AlguersuariToro Rosso STR6171:35,1117161:33,4273---10
17.17S. PerezSauber C30161:34,704617-----6
18.20H. KovalainenLotus T128181:35,4543------3
19.21J. TrulliLotus T128191:35,5146------6
20.25J. d'AmbrosioVirgin MVR-02201:36,4398------8
21.24T. GlockVirgin MVR-02211:36,5077------7
22.22D. RicciardoHRT F111221:37,8467------7
23.8N. RosbergMercedes GP W0223-1------1
24.23V. LiuzziHRT F11124-2------2
Najszybsze okrążenie: Sebastian Vettel (Red Bull RB7) - 1:30,466 w III bloku
107% najlepszego czasu w Q1: 1:39,110
  nie zmieścił się w 107%, ale sędziowie dopuścili go do wyścigu

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
al_bundy_tm, 08.10.2011 11:01[!]
Cytat konradosf1 :
jestem oburzony. I nie chodzi tu o kolejne PP Vettela, czy też o tak niewielką stratę Jensona, ale o to nieszczęsne porównanie, którym Borowczyk się popisał. Ręce opadają!

Nie mialem mozliwosci widziec Senny w akcji poza filmem, czy fragmentami wyscigow itp itd. - jedno jest pewne byl legenda jeszcze zza zycia, ale Vettela obserwuje od poczatku w F1, od Saubera - daj mu czas i szanse.
Moim zdaniem Borowczyk porownal Vettela do Senny bo nie mogl go porownac do Jima Clarka.
Vettel ma ponad 35% zdobytcy PP na start w karierze, Ayrton Senna ponad 40%, a Jim Clark ponad 45%. Statystyka owszem klamie, ale jakiejs wartosci mozna sie tam doszukac :)
IceMan11, 08.10.2011 11:28[!]
Jest mała nieścisłość jeżeli chodzi o najszybsze okrążenie na tym torze. Mianowicie po wejściu na zakładkę toru Suzuka najlepszy czas ma Felipe Massa z 2006: 1:29.599, a gdy wejdzie się w wyniki sesji kwalifikacyjnej w sezonie 2006 na torze Suzuka to najlepszym czasem legitymuje się Michael Schumacher. W takim razie rekord Felipe jest zły i chyba trzeba go poprawić.
Makintosz_HD, 08.10.2011 12:10[!]
Nie wiem jakie jest wasze zdanie ale moje jest takie że kwalifikacje powinny wrócić do systemu sprzed 2009r gdzie w ostatniej sesji trzeba było zabrać na pokład taką ilość paliwa z jaką wystartuje się w wyścigu. Od początku sesji emocje na torze, wypalanie paliwa, zmiana opon, to wszystko sprawiało że przez całe 10 min były emocje!!! A teraz co? Dwa szybkie kółka 6 bolidów a 4 są w boksach? WTF
maciejas512, 08.10.2011 12:17[!]
Cytat Endrju Szopen :
Ponieważ po każdej sesji zawodnicy dalej jeżdżący ustawiani są na LT według numerów na samochodach. Pietrow będzie startował przed Senną, bo miał lepszy czas w Q2. Takich sytuacji było tak dużo, a jeszcze nikt nie potraficie tego ogarnąć...?


I kto miał rację? Ja czy ty?
KryS, 08.10.2011 13:39[!]
Mam pytanie odnośnie ustawienia na starcie, a konkretnie co do ustawienia osób którzy nie wyjechali w q3 aby ustanowić jakiś czas. Wydaje się, że w takim razie powinny być brane pod uwagę czasy z q2 ale tabela tutaj przedstawiona nie potwierdza tego w przeciwieństwie do tabeli pokazanej po q3 w TV ;)

Swoja droga jak były 3 min do końca q3 i uświadomiłem sobie, że nikt więcej nie będzie chciał się pojawić na torze w celu oszczędzania mieszanek dostałem nagłego wybuchu śmiechu ;) Takie sytuacje na pewno nie poprawią widowiska jeżeli połowa z bolidów nie będzie wyjeżdżać na tor :P Myślę, że sprawa opon powinna być bardzo otwartą kwestią w najbliższym czasie/ sezonie.
modlicha, 08.10.2011 14:12[!]
Iceman11 to podrzuć nam te wydruki z telemetrii na podstawie których twierdzisz że RBR jest wolniejszy od Mclarena.
Oczywiście Mclaren jest bardzo blisko, ale musisz mieć jakiś dowód skoro z taką pewnością piszesz że sa szybsi od RBR. Chyba nie wnioskujesz tak po treningach.
marla, 08.10.2011 15:03[!]
@Simi
Na takiej, że Jenson był najlepszy we wszystkich treningach w ten weekend, ma gorszy bolid, a mimo to uplasował się na 0,009 sekundy za Vettelem. 0,009! Ja nawet nie potrafię sobie wyobrazić ile to jest. To po prostu jest fuks, nic więcej. Zatem, według mnie to Button zasłużył na PP.

@IceMan11
Ewidentnie sugerujesz coś na temat kierowców McL, ale zamiast napisać wprost, to piszesz: "Mając szybszy bolid nie mogą tego dokonać, więc jak?" albo "McLaren był ewidentnie szybszy i mógł ustrzelić cały 1-szy rząd, ale...". Napisz wprost :)
IceMan11, 08.10.2011 15:27[!]
@modlicha
Obserwując można do pewnych wniosków samemu dojść. Ty ponoć lubisz wszystko samemu analizować, więc nie będę odbierał Ci tej przyjemności.
@marla
Nic nie sugeruję, ale w kilku GP mieli bolid szybszy nawet w kwalifikacjach i tego nie wykorzystali. Teraz Japonia Hamilton nie zdążył wyjechać na czas, Węgry Hamilton popełnia błąd i nie jest w stanie walczyć o PP, Monza to kolejny błąd Hamiltona jadąc po swoje najlepsze okrążenie (choć wtedy nie walczył tak zacięcie o PP, ale czas mógłby mieć lepszy) oraz błąd Lewis'a w Malezji gdzie wydawało się, że zdobędzie PP, a tu jednak Vettel, a Lewis popełnia błąd w jednym z zakrętów i traci ponad 0.1s (dane podane przez Hamilton'a). Mieli szybszy bolid i tego nie wykorzystali koniec kropka.
marla, 08.10.2011 15:45[!]
@IceMan11
Tak, tylko chyba zapomniałeś, że McL to nie tylko Hamilton, któremu można rzeczywiście sporo zarzucić w tym sezonie. To także Jenson, który jeździ od dłuższego czasu fenomenalnie. Więc jeżeli już ktoś nie wykorzystuje potencjału to nie "oni", a "on" - Lewis.
IceMan11, 08.10.2011 16:24[!]
@marla
Podałem Hamilton'a bo tylko on z dwójki McLaren'a miał realne szanse zdobyć PP w tych przypadkach, które podałem wyżej. Jenson w wyżej wymienionych momentach nigdy nie liczył się w kwalifikacjach stąd przykłady z Lewis'em. Więcej takich szans nie mieli, aż do teraz.
modlicha, 08.10.2011 16:53[!]
@IceMan11

Bzdury piszesz. Nigdy nie mieli szybszego bolidu. Ewentualnie na niektórych torach zbliżali się osiągami do RBR. W takich wypadkach raczej RBR przegrywali z kierowcami McLarena w wyścigu....

To że Lewis popełnił błąd i przegrał np. PP w Malezji nie świadczy o tym że osiągi RBR były gorsze. Tutaj również błąd w obliczeniach pozostałego czasu możliwe, że kosztował Lewisa PP ale wcale nie znaczy że RBR ma gorszy od nich bolid na Suzuce.

Sugerujesz że rzeczywiste osiągi RBR to czas Webbera? A Vettel heroicznie sam udowodnił, że wyciska 150% z bolidu i pokonał kierowców Maca w Qualu? To chciałeś zasugerować? :-)
IceMan11, 08.10.2011 17:00[!]
@modlicha
Nie. Chciałem zasugerować, że nie wykorzystują nadażających się okazji w kwalifikacjach. Reszta to już twoje dopowiedzenia.
LUKE, 08.10.2011 18:32[!]
To jak jeździ Webber zaczyna mnie już denerwować, coraz bardziej uważam, że to mniej niż przeciętny kierowca.
Kamikadze2000, 08.10.2011 23:34[!]
@marla - hahaha, oczywiście że zasłużył... ;] Kto pierwszy, ten lepszy... Równie dobrze fuks mógł miec Button. Seba był szybszy i kropka.
@modlicha - a czemu od razu zakładasz, że to RBR jest szybszy. Z twojej wypowiedzi bardzo łatwo wywnioskowac, że po prostu nie możesz uwierzysz w to, że Seba nawet nienajszybszym wozem może byc najszybszy. ;)

@LUKE - Webber uzyskałby na pewno lepszy czas. On jest na prawdę dobry w qualu! Ale Seba jest po prostu znakomity! Na uznanie zasługuje i tak fakt, że Australijczyk trzykrotnie sięgnął po PP.
LH85, 09.10.2011 00:14[!]
@Kamikadze2000 oo tu sie mylisz. Gdyby Vettel miał gorszy wóz niż McLaren to nie był by nawet w pierwszej trójce ;) Jesli myślisz że przez 2 tygodnie McLaren przerósł RBR to masz bujną wyobraźnie, na prawde zazdroszcze Ci. Do Webbera się zgadzam aczkolwiek przez cały sezon myślę że albo dostaje gorszy samochód niż Sebastian, albo poprostu przed wyścigiem mała pogadanka z Hornerem ;))
Kamikadze2000, 09.10.2011 01:30[!]
@LH85 - Japonia i Singapur to zupełnie inne tory, więc to robi różnice. "Niebotyczna przewaga" RBR to bzdura. Mają najlepszy wóz, ale przewaga nie jest aż tak ogromna. Czasem nawet są słabsi i w tych kwalifikacjach osiągi mieli właściwie podobne. Zobaczymy, jak będzie w wyścigu. Byc może ustawienia Niemca są przede wszystkim pod wyścig. :) Co do Webbera, tak też można by było napisac z Kovalainenem i Hamiltonem w latach 2008-2009. Zespół nie strzelałby sobie w kolano, dając słabszy wóz Webberowi. Seba jest lepszy od Marka i za każdym razem to potwierdza! I nie potrzebne są tutaj żadne "interwencje zespołu", aby tak było. ;))

P.S. "Mają najlepszy wóz, ale przewaga nie jest aż tak ogromna" - ta przewaga jest mniejsza, aniżeli wcześniej. Nie jest wcale duża.
modlicha, 09.10.2011 08:16[!]
Po pierwszych okrążeniach wyścigu widać, że RBR jest w dalszym ciągu szybszy o 0,2-0,3. Więc nie mieliście racji. Kropka.
Aczkolwiek charakterystyka bolidów i obchodzenie się z oponami może zmieniać się wraz z uplywem paliwa na korzyść Maca. Na to liczę.
Kamikadze2000, 09.10.2011 15:20[!]
@modlicha - ja uważam podobnie jak @IceMan11 - McL kilka razy miał szansę na PP i mieli czym zdobyc, ale tego nie wykorzystali.
modlicha, 09.10.2011 15:59[!]
@Kamikadze2000

Mieć szanse, a mieć szybszy bolid to dwie różne sprawy. Też uważam, że byli kilka razy blisko ale Vettel wykorzystał 100% bolidu i szansa przepadła.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca