F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2011
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Turcji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2011
Klasyfikacje generalne 2011
Statystyki z sezonu 2011

  Wszystkie sezony
2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Shanghai.
UBS Chinese Grand Prix 201117 kwietnia
Shanghai International Circuit
Długość toru: 5,451 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 305,066 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:33,185 - Q1, Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:32,238 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
205,313 km/h - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Łączny wynik kwalifikacji
P.NrKierowcaBolidCzęść 1 (Q1)Część 2 (Q2)Część 3 (Q3)Okr. 
 P. / Czas / Okr.P. / Czas / Okr.P. / Czas / Okr. 
1.1S. VettelRed Bull RB761:35,674531:34,776411:33,706514
2.4J. ButtonMcLaren MP4-26101:35,924521:34,662321:34,421513
3.3L. HamiltonMcLaren MP4-26121:36,091511:34,486331:34,463311
4.8N. RosbergMercedes GP W0211:35,272891:35,850841:34,670319
5.5F. AlonsoFerrari 150° Italia31:35,389851:35,165751:35,119318
6.6F. MassaFerrari 150° Italia41:35,478861:35,437761:35,145318
7.19J. AlguersuariToro Rosso STR6161:36,133781:35,563671:36,158316
8.15P. di RestaForce India VJM0471:35,7028101:35,858681:36,190317
9.18S. BuemiToro Rosso STR6141:36,110771:35,500691:36,203316
10.10W. PietrowRenault R3121:35,370841:35,149310--11
11.14A. SutilForce India VJM04131:36,0928111:35,8746---14
12.17S. PerezSauber C30111:36,0469121:36,0537---16
13.16K. KobayashiSauber C30171:36,1474131:36,2367---11
14.7M. SchumacherMercedes GP W0251:35,5088141:36,4578---16
15.11R. BarrichelloWilliams FW3391:35,9118151:36,4657---15
16.9N. HeidfeldRenault R3181:35,9107161:36,6114---11
17.12P. MaldonadoWilliams FW33151:36,12110171:36,9567---17
18.2M. WebberRed Bull RB7181:36,4688------8
19.20H. KovalainenLotus T128191:37,8947------7
20.21J. TrulliLotus T128201:38,31810------10
21.25J. d'AmbrosioVirgin MVR-02211:39,1198------8
22.24T. GlockVirgin MVR-02221:39,7088------8
23.23V. LiuzziHRT F111231:40,2129------9
24.22N. KarthikeyanHRT F111241:40,4459------9
Najszybsze okrążenie: Sebastian Vettel (Red Bull RB7) - 1:33,706 w III bloku
107% najlepszego czasu w Q1: 1:41,941

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Dae, 16.04.2011 10:13[!]
@ THC-303
Oczywiście, nigdy nie był rewelacyjny. Wyniki zeszłego roku to tylko taki mały niewypał w wydaniu Marka

Kwalifikacje
5 razy PP
7 razy 2
1 raz 3
2010 na 19 wyścigów.
4 razy 1
4 razy 2
2 razy 3

@Jacobss
Oczywiście, decyzja decyzją, problemy z oponami itp. Jednak już 2 GP i nie mogą dogadać się z KERS'em w bolidzie Webbera.

"Mieliśmy problem z okablowaniem elektryki, który wywołał w nas pewne obawy odnośnie KERS. W kwalifikacjach Mark nie użyje systemu, ale na wyścig powinno nam się go udać naprawić-mówił przed pechową czasówką szef zespołu Red Bulla Christian Horner..."

Jak działa podczas treningów, nie działa podczas wyścigu. Jak nie działa podczas kwalifikacji, to na wyścig będzie.
THC-303, 16.04.2011 10:17[!]
Dae
W bolidzie lepszym od reszty średnio o pół sekundy to JEST niewypał. Zwłaszcza, że nie miał żadnej awarii w wyścigu. Powtarzam: Mark Webber nie miał jeszcze naprawdę dobrego seoznu i nie pokonał dobrego partnera (pokonał Yoonga, Pizzonię i podstarzałego DC, przegrał z szybkim Nickiem i Vettelem. Jeśli weźmiemy pod uwagę, ze w 2006 Rosberg był debiutantem, to też wypadał lepiej od Webbera.
jpslotus72, 16.04.2011 10:21[!]
A - jeszcze Heidfeld - z niemieckiego znam tylko podstawowe zawołania z Klossa czy "Czterech pancernych", ale Nick na RTL-u mówił coś o oponach - poczekam na przekład w rubryce "Wypowiedzi po kwalifikacjach"... Ale ogólnie - po świetnym początku, pierwszy zimny prysznic na głowy LRGP. Czasem to dobrze robi (choć nie jest to regułą). Jeśli Pietrow odpali jutro na starcie to swoje "nitro" (byle nie tak jak na Suzuce), to może jeszcze coś ugrać, ale Nickowi będzie ciężko.

@THC-303
Ale w zeszłym sezonie nie było z nim aż tak źle - do końca liczył się w walce o tytuł - jakoś jednak potrafił skorzystać z bolidu Newey'a. W poprzednim wyścigu ciągnął nieźle, ale ogólnie przegrywa w tym sezonie z sobą sprzed roku.
Jacobss, 16.04.2011 10:26[!]
rvs - Czy ja powiedzialem, ze sam je chcial? Problemy z dogrzaniem twardych opon przy tak niskach temperaturach to norma w F1. Zwlaszcza jezeli jedziesz na styk w ostatnim momencie. RBR zgubila pewnosc siebie. Dopiero w koncowce zobaczyli, ze Webbera moga wypchac z wejscia do Q2, wiec szybko go puscili na twardych, wierzac ze wejdzie. Nikt nie chcial przeciez marnowac miekkich na tak trywialna rzecz jak wejscie do Q2. Niestety taka jazda na twardych w ostatnim momencie moze skonczyc sie fiaskiem i tak tez bylo u Webbera. Blad teamu, blad ktorych juz byl u BMW, Ferrari, czy tez McLarena.

A poza tym, nie musisz byc taki ciety. Nic zlego na mysli nie mialem.

A jezeli chodzi o Bauera z FIA (to z nim gadal Webber) to chodzilo o cos innego - Webber nie byl pewny w sprawie jakiejs tam procedury, bo wczesniej go na wazenie brali. A ze byl zly, kto by nie byl zly jak razem z zespolem zawalisz wejscie do Q2 majac takie auto. Wina lezy po stronie zespolu, ale to nie byl zamiar RBR, a po prostu blad, ktory duzo kosztowal. Pamietacie z Kimi i Massa pare razy takie problemy? Wtedy nikt o konspiracji nie pisal.
THC-303, 16.04.2011 10:30[!]
jpslotus72
W zeszlym sezonie RBR miażdżył, zgadza się? Zgadza. Vettel popełniał błędy a jednak Alonso zagrażał mu w punktacji przez to, że Sebastian z 60-70 punktów stracił przez awarie. A Webber ile stracił? Okrągłe zero. Zgadzam się że jeździ słabiej niż przed rokiem, ale nie zgadzam się, że zapomniał jak się jeździ, bo nigdy nie był ani bardzo szybki (różnica w Q z Vettelem była już w tamtym sezonie) ani solidny.
modlicha, 16.04.2011 11:11[!]
@YAHoO,
Cytat :
Mam nadzieję, że ten rezultat powiedział wszystko tym, którzy uważali że "super szybko rozwijający się McLaren po Australii w Malezji już odrobił prawie całą stratę do Red Bulla".


I to piszesz ty który mnie tydzień temu wyśmiałeś gdy mówiłem o 0,5 sekundy przewagi RBR nad MacLarenem??? Tylko nie mów mi o krowach co nie zmieniają poglądów... Twoje komentarze są co najmniej niepoważne.

@up,up,up
W zeszłym sezonie żaden z kierowców nie wykorzystywał bolidu RBR nawet w 90%. Bo Webber nie potrafił i już nie mógł lepiej jezdzić, a Vettel bo jeszcze nie umiał/się nie nauczył.

Teraz nie mam wątpliwości Vettel robi z bolidem RBR to co powinien czyli 100% (oczywiście będąc na P1 = pusty tor przed sobą), a Webber...no właśnie Webber to już nie jest nawet jego poziom...sugeruje jakąś nie zawinioną przez nikogo wadę całego podwozia (pamietacie cos takiego miał Vettel rok temu-oczywiście team skupił się na znalezieniu przyczyny tego że Vettel był wtedy wolniejszy coś około 0,2 s) - coś nie działa w tym bolidzie tak jak działa u Seby. Myśle że nawet mechanicy RBR nie są w stanie stwierdzić narazie co mimo zrobionego przeglądu.

Pytanie do lepiej się orientujących - czy kierowcom są co jakiś czas zmienianie podwozia/ całe auta czy tylko w razie jakichś problemów?
jpslotus72, 16.04.2011 11:20[!]
@THC-303
Zgoda co do tego, ze Webber należy do tych kierowców, którzy potrzebują naprawdę świetnego bolidu, aby coś pokazać (prawdziwe talenty widać nawet w słabszych zespołach - kiedy wyciskają z bolidów 150%), ale RBR - jak widać po wynikach Vettela - nadal (mimo problemów z KERS) ma ponadprzeciętny wóz - a Webber spisuje się w nim poniżej swojej przeciętnej.
YAHoO, 16.04.2011 11:45[!]
@modlicha:
A już nie zauważyłeś, że mówiłem że kwestia toru sprawiła, że akurat w tamtym wyścigu McLaren był na poziomie Red Bulla? Czy po prostu niewygodnie Ci było o tym wspominać? :) Niektórzy głosili teorie, że po Australii McLaren odrobił całą stratę do Red Bulla (śmiać się czy płakać?), dlatego te kwalifikacje powinny ich przekonać, że są w błędzie. Po prostu w Malezji Red Bull był w słabszej dyspozycji i tyle, dzięki czemu TYLKO W TAMTYM WYŚCIGU ich osiągi były takie jak McLarena.
Nigdy nie mówiłem, że McLaren dogonił Red Bulla. Sytuacja odnosiła się tylko do sytuacji w Malezji, gdzie twierdziłeś, że Vettel marnotrawi potencjał samochodu szybszego Twoim zdaniem tam, na Sepang, o 0,5s od reszty. Myślałem że to było jasne. Bo jak niepoprawnym optymistą trzeba być aby twierdzić, że w przeciągu miesiąca zespół odrobił niespełna sekundę?

Żeby było jasne, nic do Ciebie nie mam. Po prostu drażniło mnie, że uważasz Seba za taką ciapę która mając Twoim zdaniem wóz szybszy o pół sekundy walczy w pocie czoła o zwycięstwo. To tyle ;-)
modlicha, 16.04.2011 12:00[!]
@YaHoO

Nie uważam Sebę za Ciapę. Ale w tamtym roku marnotrawił potencjał bolidu. A w tym to zobaczymy - moim zdaniem już widać jego progres. Ale mimo to Alonso, Hamilton, Kubica i nawet mój ulubieniec Button > Vettel - zwłaszcza że z nikim nie musi walczyc, a w poprzednim sezonie nie umial ani walczyc za dobrze ani wyprzedzac. Tyle w temacie. Nie sprawdzimy tego "organoleptycznie" bo nie wsadzimy dziś Buttona czy Kubicy (tym bardziej!) do RBR. Ale tak uważam.

Co do 0,5 sekundy to jest to mniej więcej średnia strata i narazie będzie się zmniejszać lub zwiększać - w zależności od toru, ustawień, samopoczucia i formy samych kierowców. W Sepang uważam że Hamilton w Qualu wspiął sie na wyżyny i to on bardziej zniwelował tą stratę niż lepsze podpasowanie toru. Niestety w wyścigu zarzynał opony i się tak skończyło.
jpslotus72, 16.04.2011 12:14[!]
Oglądam tę powtórkę na BBC - gościem Humphrey'a był Bruno Senna. Komentując awarię Pietrowa Bruno stwierdził, ze jego zdaniem Rosjanin miał problemy z hydrauliką i nie powinien był w tej sytuacji zmieniać biegów - awaria skrzyni była wtórna wobec hydrauliki. Pietrow w rozmowie z Lee McKenzie stwierdził krótko, że nie wie, co się stało i uciął rozmowę... Czyżby Bruno był lepszym "mechanikiem" niż Vitalij?

PS
Awarię hydrauliki sugerował też Coulthard w bezpośrednim komentarzu - zdziwił się, kiedy Pietrow powiedział przez radio, że to problem biegów.
Karol26, 16.04.2011 12:39[!]
Ładny wynik STR :)
Jacobss, 16.04.2011 12:43[!]
jpslotus72 - Tez to zauwazylem z Pietrowem. Moze po prostu nie chcialo mu sie prasie tego tlumaczyc. Widac w ogole bylo, ze jeszcze mu sie rece trzesly, wiec pewnie byl nadal w transie wyscigowym i nie wiedzial co mowi.
jednooki_cyklop, 16.04.2011 13:03[!]
Może nie umiał tego wytłumaczyć po angielsku ;)
robertunio, 16.04.2011 13:14[!]
Serdeczne gratulacje dla Sebastiana - Jego wynik mowi sam za siebie. Miejmy nadzieje ze jutro po raz trzeci z rzedu zamieni PP w zwyciestwo!!! Zyczylbym sobie aby Jego tegoroczna postawa wyscigowa zamknela geby i doprowadzila do opadniecia sczen u wszystkich malkontentow powatpiewajacych w prawdziwie mistrzowski talent tego jakze mlodego wirtuoza kierownicy!
modlicha, 16.04.2011 13:32[!]
@robertunio
Rozbawiłeś mnie do łez... dzięki :-)
Karas56, 16.04.2011 13:45[!]
i zgodze sie z przed,przedmowca...Jesli Vettel zamieni jutro PP na wygrana to nie idzcie juz wiecej stawiac u buckmacherow ze zdobedzie mistrza...po ustrzeleniu hat tricka jego akcje spadna bo to bedzie pewniak jakich malo..jezeli McLaren pokrzyzuje mu szyki (na co licze-choc oszustom Rona Denisa pokroju nie kibicuje) to bedzie ciekawy sezon. Kazdy kierowca w danym sezonie z klasycznym hattrickiem wygrywal w danym sezonie tytul...
rvs, 16.04.2011 14:01[!]
@Karas56 - już któryś raz piszesz o tym hat-tricku - wymyśliłeś to sam? Czy gdzieś przeczytałeś? Sport to szereg zmiennych losowych, żaden system Ci tu nie pomoże... Nawet jutro może zdarzyć się tak, że wygra np. Button? I co wtedy, wg Twojej ściągi?
jpslotus72, 16.04.2011 14:03[!]
@Jacobss
Ja bym na jego miejscu raczej przeciągał konwersację z Lee McKenzie - fajna "babka" i wie coś niecoś o F1... :)
A Pietrow prysnął, jakby przypomniał sobie, że nie wyłączył żelazka w hotelu.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca