F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2011
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Turcji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2011
Klasyfikacje generalne 2011
Statystyki z sezonu 2011

  Wszystkie sezony
2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Valencia.
Grand Prix of Europe 201126 czerwca
Valencia Street Circuit
Długość toru: 5,419 km
Liczba okrążeń: 57
Pełny dystans: 308,883 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:37,587 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2010
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:38,683 - Timo Glock (Toyota), 2009
Największa średnia prędkość wyścigu:
193,983 km/h - Felipe Massa (Ferrari), 2008
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.2Mark WebberRed Bull RB71:40,403--22
2.10Witalij PietrowRenault R311:41,2270,8240,82420
3.5Fernando AlonsoFerrari 150° Italia1:41,2390,8360,01222
4.3Lewis HamiltonMcLaren MP4-261:41,5101,1070,27123
5.9Nick HeidfeldRenault R311:41,5801,1770,07024
6.6Felipe MassaFerrari 150° Italia1:41,7581,3550,17823
7.4Jenson ButtonMcLaren MP4-261:41,9261,5230,16814
8.14Adrian SutilForce India VJM041:41,9551,5520,02920
9.8Nico RosbergMercedes GP W021:42,0431,6400,08822
10.19Jaime AlguersuariToro Rosso STR61:42,2161,8130,17329
11.7Michael SchumacherMercedes GP W021:42,2701,8670,05426
12.18Daniel RicciardoToro Rosso STR61:42,4122,0090,14227
13.11Rubens BarrichelloWilliams FW331:42,7042,3010,29223
14.17Sergio PerezSauber C301:42,7382,3350,03420
15.12Pastor MaldonadoWilliams FW331:42,8412,4380,10328
16.1Sebastian VettelRed Bull RB71:42,9412,5380,10021
17.16Kamui KobayashiSauber C301:43,2012,7980,26018
18.15Nico HulkenbergForce India VJM041:43,7693,3660,5687
19.20Heikki KovalainenLotus T1281:44,1363,7330,36717
20.25Jerome d'AmbrosioVirgin MVR-021:45,0264,6230,89017
21.24Timo GlockVirgin MVR-021:45,2214,8180,19519
22.23Vitantonio LiuzziHRT F1111:45,4945,0910,27324
23.22Narain KarthikeyanHRT F1111:46,9266,5231,43227
24.21Karun ChandhokLotus T128---2
107% najlepszego czasu: 1:47,431

Mark Webber z zespołu Red Bull Racing uzyskał najlepszy czas okrążenia w pierwszej sesji treningowej przed wyścigiem o Grand Prix Europy na torze w Walencji. Drugie miejsce w tabeli zajął Witalij Pietrow, a trzecie – Fernando Alonso.

Walencja przywitała dziś kierowców dobrą pogodą, choć na niebie nie brakowało także ciemniejszych obłoków. Na torze jako pierwszy pojawił się ubiegłoroczny zwycięzca Grand Prix Europy – Sebastian Vettel. Niespełna trzy minuty później hiszpańskich kibiców rozgrzał miejscowy ulubieniec – Fernando Alonso. Jako pierwszy czas okrążenia ustanowił Nico Rosberg, ale odbiegał on bardzo od tych osiąganych w ostatnich sezonach.

Po 15 minutach serię okrążeń rozpoczął Nico Hulkenberg, który podczas tej sesji zastępował Paula di Restę. Już na okrążeniu wyjazdowym Niemiec zblokował prawe przednie koło, ale pozostał na torze, uzyskując z okrążenia na okrążenie lepsze rezultaty. Na siódmym kółku rozbił jednak swój bolid, uderzając jego lewą stroną w bandę na dohamowaniu do zakrętu nr 12. Uszkodzeniu uległo głównie tylne zawieszenie i był to koniec jazdy dla Nico dzisiaj. Żółte flagi w miejscu wypadku zniknęły po niecałych trzech minutach.

Obiekt w Walencji nie mógł poszczycić się na starcie weekendu najlepszą przyczepnością i tradycyjnie przy przejeździe przez niektóre partie toru za kierowcami unosiły się pióropusze kurzu. Być może dlatego kierowcy nie spieszyli się z wyjazdem na tor – po 30 minutach zaledwie sześciu zawodników ustanowiło czas okrążenia. Niedługo później czas Hulkenberga zdołali poprawić Maldonado i Alguersuari.

Podczas pierwszego treningu – prócz Hulkenberga – mogliśmy również zobaczyć innych piątkowych testerów: Karuna Chandhoka w Lotusie zamiast Jarno Trullego oraz tradycyjnie Daniela Ricciardo, który na czas trwania sesji przejął stery STR06 od Sebastiena Buemiego. Z biegiem sesji zwiększała się liczba kierowców na torze, a na szczycie tabeli z czasami pojawiały się bardziej znane nazwiska: Massa, Schumacher i Heidfeld i Alonso. Podczas porannego treningu w samochodzie Lewisa Hamiltona zespół McLaren sprawdzał nowe tylne skrzydło, przez co Brytyjczyk nie mógł używać systemu DRS.

Chandhok nie mógł po raz kolejny zaliczyć okazji pojeżdżenia bolidem Lotusa do udanych. Po rozbiciu T128 w Australii na okrążeniu wyjazdowym, teraz Hindus musiał zmagać się z problemami ze skrzynią biegów. Przez długi czas w garażach pozostawali kierowcy Red Bulla, jednak w połowie sesji zarówno Vettel, jak i Webber realizowali już swoje programy. Australijczyk wskoczył chwilę później na pierwszą lokatę, wyprzedzając Alonso, a Niemiec do samego końca treningu okupował miejsca w drugiej dziesiątce.

Coraz szybciej po torze podróżował Mark Webber – na pół godziny przed końcem sesji przewaga Australijczyka nad Alonso wynosiła już ponad 0,8 sek. Na trzecim miejscu znajdował się Massa tuż przed Buttonem, a pierwszą piątkę uzupełniał Sutil. Dobrą formę prezentował zespół Lotus Renault GP. Heidfeld i Pietrow zajmowali już kilka minut później odpowiednio 3 i 4 miejsce. Strata do Webbera wynosiła w ich przypadku ponad sekundę. Podczas kolejnych okrążeń Rosjanin zdołał jeszcze bardziej zniwelować stratę i przeskoczył przed Alonso, który pomimo licznych prób nie był w stanie poprawić swojego rezultatu.

Pod koniec sesji na torze znajdowało się aż 20 kierowców, ale w czołówce nie doszło już do większych zmian. W końcówce sesji Glock zatrzymał swój bolid w poprzek toru na zakręcie nr 5. MVR-02 nie został uszkodzony, jednak wywieszenie żółtych flag powstrzymało kierowców przed poprawą czasów.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 34°C
Temperatura powietrza: 26°C
Prędkość wiatru: 3,8 m/s
Wilgotność powietrza: 63%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Jacobss, 24.06.2011 13:43[!]
Na BBC dokladnie mowili co sprawdzal Seb. Testowal pakiet na Silverstone, podczas gdy Webber jezdzil pakietem przygotowanym na Walencje. Z mapowaniem silnika nie ma to nic wspolnego.
akkim, 24.06.2011 13:45[!]
Mój żal tylko wielki, że nie ma tam Roba,
pouczyłby paru, co track, co przeszkoda.
monako, 24.06.2011 13:47[!]
@Jacobss dzięki za to info
adnowseb, 24.06.2011 14:29[!]
Po trzydziestu minutach drugiego treningu najlepszy czas posiada Vet 1:39:790
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca