F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2011
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Turcji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2011
Klasyfikacje generalne 2011
Statystyki z sezonu 2011

  Wszystkie sezony
2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Silverstone.
Santander British Grand Prix 201110 lipca
Silverstone Circuit
Długość toru: 5,891 km
Liczba okrążeń: 52
Pełny dystans: 306,227 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
-
Najszybsze okrążenie wyścigu:
-
Największa średnia prędkość wyścigu:
-
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.2Mark WebberRed Bull RB71:46,603--19
2.7Michael SchumacherMercedes GP W021:47,2630,6600,66020
3.11Rubens BarrichelloWilliams FW331:47,3470,7440,08423
4.17Sergio PerezSauber C301:47,4220,8190,07522
5.6Felipe MassaFerrari 150° Italia1:47,5620,9590,14013
6.8Nico RosbergMercedes GP W021:47,7581,1550,19623
7.5Fernando AlonsoFerrari 150° Italia1:48,1611,5580,40316
8.3Lewis HamiltonMcLaren MP4-261:48,5491,9460,38821
9.14Nico HulkenbergForce India VJM041:48,5981,9950,04919
10.19Jaime AlguersuariToro Rosso STR61:48,6782,0750,08022
11.15Paul di RestaForce India VJM041:48,7302,1270,05218
12.18Sebastien BuemiToro Rosso STR61:48,7782,1750,04818
13.1Sebastian VettelRed Bull RB71:48,7942,1910,01621
14.12Pastor MaldonadoWilliams FW331:48,8092,2060,01517
15.4Jenson ButtonMcLaren MP4-261:48,8412,2380,03223
16.9Nick HeidfeldRenault R311:48,9412,3380,10020
17.10Witalij PietrowRenault R311:49,6033,0000,66215
18.16Kamui KobayashiSauber C301:50,1333,5300,53017
19.21Jarno TrulliLotus T1281:50,2223,6190,08914
20.20Karun ChandhokLotus T1281:51,1194,5160,89717
21.24Timo GlockVirgin MVR-021:52,4705,8671,35117
22.23Vitantonio LiuzziHRT F1111:53,1436,5400,67320
23.25Jerome d'AmbrosioVirgin MVR-021:53,4696,8660,32626
24.22Daniel RicciardoHRT F1111:54,3347,7310,86524
107% najlepszego czasu: 1:54,065

Mark Webber uzyskał najlepszy czas okrążenia podczas pierwszej sesji treningowej przed Grand Prix Wielkiej Brytanii na torze Silverstone. Za Australijczykiem na kolejnych pozycjach uplasowali się Michael Schumacher oraz Rubens Barrichello.

Prognozy pogody zapowiadały opady deszczu i tak rzeczywiście się stało. Sesja rozpoczęła się na mokrym torze. Wśród kierowców nie panowała jednak jednomyślność w doborze ogumienia – w użyciu były zarówno opony przejściowe, jak i deszczowe. Po 17 minutach, jako pierwszy czas okrążenia ustanowił Jerome d'Ambrosio – 2:03,001.

Chwilę po nim na tor wyjechali także inni kierowcy, ale nie ukończyli oni swych okrążeń pomiarowych, zjeżdżając do garaży. Chwilę później Nico Rosberg osiągnął rezultat 1:51,590, korzystając z ogumienia przejściowego. Przez jakiś czas na torze powiewała żółta flaga po tym, jak Fernando Alonso stracił panowanie nad swoim Ferrari na wyjściu z zakrętu Stowe. Hiszpan mógł jednak kontynuować jazdę.

Po pół godziny trwania sesji wzmógł się ruch na torze, a w powszechnym użytku były już opony na przesychający tor. Mark Webber nie piastował zbyt długo liderowania w tabeli z czasami, gdyż jego rezultat szybko przebił Jenson Button, który jako pierwszy zszedł poniżej minuty i pięćdziesięciu sekund. Po 35 minutach nawiązała się wręcz korespondencyjna walka między dwoma kierowcami McLarena, którzy zmieniali się na dwóch pierwszych pozycjach. Zakończył ją jednak Sebastian Vettel. Kierowca Red Bulla już po swoim pierwszym pomiarowym kółku wskoczył na drugą pozycję. Czwarte miejsce zajmował Webber.

Po 40 minutach inżynier Jarno Trullego przekazał swojemu kierowcy prognozy pogody, które zakładały powrót opadów deszczu za około 10-15 minut. Kierowcy mieli jednak nawet teraz problemy z utrzymaniem się na torze. Częstymi obrazkami były wyjazdy na pobocza. Tymczasem najszybszy czas okrążenia ustanowił Sebastian Vettel, bijąc rezultat Buttona o blisko 0,4 sek. Jakiś czas później na pozycji lidera zastąpił go jego rodak – Michael Schumacher.

W połowie sesji czasów okrążeń nie miało jeszcze zaliczonych czterech kierowców: Buemi, Glock, Maldonado oraz Pietrow. Czołówka prezentowała się następująco: Schumacher z czasem 1:48,278, drugi Vettel ze stratą nieco ponad 0,5 sek, a trzeci Massa z okrążeniem wolniejszym od kierowcy Mercedesa o blisko sekundę. Lewis Hamilton zdecydował się na wyjazd na oponach przeznaczonych na suchą nawierzchnię, aby przeprowadzić testy aerodynamiczne – mimo wolnej prędkości z trudem utrzymywał się na torze. Tymczasem Mark Webber musiał radzić sobie z niedokładnie przymocowaną częścią kokpitu zabezpieczającą głowę kierowcy.

W dolnej części tabeli tradycyjnie trwała wyrównana walka między zespołami HRT oraz Virgin Racing. W jednym z bolidów T128 zasiadł na czas pierwszego treningu Karun Chandhok, zastępując Heikkiego Kovalainena – na pół godziny przed wywieszeniem flagi w biało-czarną szachownicę Hindus zajmował 20 miejsce. Drugi z kierowców Team Lotus – Jarno Trulli okupował 16 pozycję, wyprzedzając piątkowego testera Force India – Hulkenberga w oraz dwóch reprezentantów Lotus Renault GP – Heidfelda i Pietrowa.

Po chwili najlepszy czas okrążenia ustanowił Fernando Alonso i nie wydawało się, że ktoś zdoła poprawić ten rezultat, gdyż nad tor powróciły wówczas opady deszczu. Przewaga Hiszpana nad drugim Webberem wynosiła 0,24 sek. W miarę upływu czasu coraz mniej kierowców decydowało się na dalszą jazdę na torze, wybierając zjazd do zespołowych garaży. Warunki ulegały systematycznemu pogarszaniu i nie było mowy o poprawianiu czasów. Zespoły skupiły się więc na testowaniu opon przejściowych w optymalnych warunkach.

Mimo wszystko słabą formę zaprezentował zespół Lotus Renault GP. Prócz słabych czasów optymizmem nie napawała również liczba przejechanych okrążeń. Heidfeld miał na swoim koncie 12 okrążeń, a Pietrow zaledwie 9. Tymczasem na dobrym, dziewiątym miejscu znajdował się kierowca zespołu Force India – Paul di Resta.

Na 16 minut przed końcem sesji swój bolid rozbił Kamui Kobayashi. Japończyk stracił panowanie nad swoim Sauberem wyjeżdżając na pasmo sztucznej trawy po wjeździe na prostą startową i uderzył w barierę z opon, a w rezultacie prawa strona oraz tył bolidu uległy dużym zniszczeniom. Japończyk miał dużo szczęścia, że jego auto pozostało na kołach po podbiciu na dużej nierówności na trawie. Żółta flaga zniknęła po siedmiu minutach i kierowcy mogli ponowni wrócić do realizacji swoich programów, tym bardziej, że warunki pogodowe uległy poprawie i opady deszczu całkowicie zanikły. Dowodem tego był Mark Webber, który pobił rezultat Alonso o 0,6 sek.

W końcówce sesji na torze pojawili się niemal komplet kierowców – w garażach pozostawali tylko Alonso, Vettel oraz Trulli. Tymczasem Mark Webber ciągle podążał po torze w piorunującym tempie, pobijając po raz kolejny swój czas okrążenia. Nad tor zaczęło nawet nieśmiało wyglądać słońce. W międzyczasie Rosbergowi udało się przeskoczyć przed drugiego Alonso, jednakże strata do Webbera wynosiła w jego przypadku blisko sekundę.

Niedługo później Australijczyk po raz kolejny powiększył swoją przewagę, ustanawiając czas na poziomie 1:46,603. Niespodziewanie na trzecią pozycję wskoczył Barrichello, a na czwartą Perez. Pierwszą piątkę uzupełnił Felipe Massa. Australijczyk nie zdołał powrócić do garażu i zatrzymał swój bolid w okolicach dawnej alei serwisowej, ale wyglądało to na zamierzoną próbę jazdy do ostatniej kropli paliwa w baku, aby sprawdzić zużycie paliwa przy nowych zasadach dotyczących dyfuzorów.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 15°C
Temperatura powietrza: 15°C
Prędkość wiatru: 5,0 m/s
Wilgotność powietrza: 87%
Mokro

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
krzysiek_aleks, 08.07.2011 12:06[!]
Brawo Rubens. Riciardo poniżej 107%, Vettel jak słabo


Cytat :
Vigrgin Racing
rvs, 08.07.2011 12:06[!]
Nie wiadomo na ile to różnica programów testowych, a na ile wpływ off-throttle... Przyjdzie nam chyba poczekać do soboty do kwalifikacji...
leni93, 08.07.2011 12:16[!]
no żeby jakikolwiek obraz zmian w kwestii off-trottle zobaczyć to na pewno do qualu trzeba będzie poczekać, ale RBR myśle że i tak wyjdzie z tego zwycięsko, obstawiam dublet Web-Vet w qualu
Hellsbells, 08.07.2011 12:20[!]
Jeżeli zwykłe, suche treningi mówią bardzo mało, to takie deszczowe, o zmiennym natężeniu opadów, na torze raz przysychającym, raz jeszcze bardziej mokrym, mówią praktycznie nic. Dodajmy jeszcze do tego ewentualne testowanie nowych części, to nie wiemy praktycznie niczego. Vettel wg tej tabelki słabo, ale raz był na okrążeniu z rekordami na dwóch pierwszych sektorach, by potem zjechać do boksów.
IceMan11, 08.07.2011 12:29[!]
@Hellsbells - tak, miał po drugim sektorze -0.555, a po chwili Mark miał w tym samym miejscu -0.263 tak, więc różnica była spora. Zobaczymy po drugim treningu, ale wydaje mi się, że Seba jest faworytem (co mnie cieszy). Pozdro :)
Aeromis, 08.07.2011 12:46[!]
Wiemy, że jeżeli LRGP nie pokaże rogów w drugiej sesji to już pewnikiem nie pokaże. Wiemy że najlepszy nadal Lotus obrywa od każdego poza Virgin i HRT. Ów tabelka na pewno mocno się pozmienia, to oczywiste, ale w obrębie jednego zespołu wcale pozmieniać się wielce nie musi jeśli kwalifikacje będą mokre.
Bambek, 08.07.2011 12:50[!]
@krzysiek_aleks

A skąd to to wiesz że słabo? Wszystko wiedzący jesteś? Może mieli plan ? Może dlatego taki słaby wynik mieli ponieważ chcą żeby inne zespoły myśleli że RedBull stracił na tym ograniczeniu? A tym bardziej Vettel. Mi się wydaje ze jeszcze pokażą na co ich stać.

Sorki poprawiam się może takie wyniki były związane z pogoda:P
noofaq, 08.07.2011 12:52[!]
odnosnie zatrzymania Webbera to podejrzewałbym bardziej o sprawdzenie zużycia paliwa dla jakiegoś nowego mapowania silnika (raczej bez związku z dyfuzorem)..

zgodnie z tym co pisał ScarbsF1 na swoim blogu, obecnie nie będzie możliwości zmieniania mapowania silnika miedzy kwalifikacjami a to powoduje konieczność znalezienia kompromisu między oszczędnością a osiągami.. podejrzewam że to był test jakiegoś kompromisowego mapowania czy zużycie paliwa jest porównywalne z obliczeniami.
mlechowicz, 08.07.2011 13:00[!]
@noofaq tej mozliwosci nie bylo juz w zeszle GP chyba
SvedruS, 08.07.2011 13:16[!]
Vettel mogl jechac okolo 0.8 szybciej jak po 2s mial -0.555 ale zjechal do boksow wiec to nie jest jego przejazd na limicie
Kamikadze2000, 08.07.2011 13:45[!]
Dośc, że to pierwszy trening, to jeszcze w warunkach niesprzyjących. Osobiście nie wyciągam wniosków i polecam innym to samo. pzdr :))
paymey852, 08.07.2011 13:53 Komentarz poprawiony przez moderatora[!]
@noofaq - wygląda na to, że nie oszczędzą :)
Huckleberry, 08.07.2011 14:00[!]
Czyli potwierdza się, że Vettelowi wcześniej dmuchali dyfuzor a Webberowi nie. ;)
THC-303, 08.07.2011 14:12[!]
A po czym wnosisz? Po wyniku treningu?
Huckleberry, 08.07.2011 14:17[!]
THC - to do mnie? Wysnułem ten wniosek bo jest równie prawdopodobny jak inne wnioski przed moim ;)
THC-303, 08.07.2011 14:17[!]
Ach, no jak tak to rozumiem :)
adnowseb, 08.07.2011 14:32[!]
30 minut straconych. nie zanosi się na poprawę pogody więc jeszcze mniej czasu zostanie na przygotowanie bolidów do wyścigu.
1231, 08.07.2011 14:37[!]
hehe, na youtube widziałem co wyprawiał Buemi na Vale w FP1
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca