F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2012
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2012
Klasyfikacje generalne 2012
Statystyki z sezonu 2012

  Wszystkie sezony
2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Valencia.
Grand Prix of Europe 201224 czerwca
Valencia Street Circuit
Długość toru: 5,419 km
Liczba okrążeń: 57
Pełny dystans: 308,883 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:36,975 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2011
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:38,683 - Timo Glock (Toyota), 2009
Największa średnia prędkość wyścigu:
193,983 km/h - Felipe Massa (Ferrari), 2008
<< pop. GP na tym torze<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Sebastian Vettel okazał się najszybszym kierowcą w ostatniej części czasówki i z przewaga 0,3s sięgnął po pole position na torze ulicznym w Walencji. Drugi był Lewis Hamilton, a czołowa trójkę uzupełnił Pastor Maldonado.

Najlepszy czas kierowcy Red Bulla nie był oczywisty, szczególni gdy kłopoty z bolidem wyeliminowały Marka Webbera już w pierwszej części kwalifikacji. To sprawiło, że Kovalainen przeszedł do Q2, w którym to z kwalifikacjami pożegnali się Alonso, Schumacher i Perez.

Stawka znów jest bardzo ciasna i kwestia walki o zwycięstwo w jutrzejszym wyścigu wydaje się otwarta.

Q1
Kierowcy nie czekali zbyt długo z wyjazdem i już po trzech minutach mieliśmy na torze 16 zawodników. Jako pierwszy mierzone okrążenie przejechał Daniel Ricciardo, który wykręcił 1:40,707s. Australijczyk nie długo cieszył się z pierwszego miejsca w tabeli, gdyż niedługo później Massa, Raikkonen, di Resta, Grosjean i Senna ustanowili lepsze czasy. Na 13 minut do końca sesji na torze mieliśmy wszystkich kierowców, poza zawodnikami Red Bulla i Timo Glockiem, który przez problemy zdrowotne musi odpuścić kwalifikacje.

Na półmetku pierwsze miejsce w tabeli zajmował Michael Schumacher, jednak również Button i Kobayashi pojechali bardzo szybki okrążenia. Kilka sekund później Lewis Hamilton wskoczył na pierwsze miejsce, także Massa i Alonso poprawili swoje czasy i również znaleźli się przed kierowcą Mercedesa. Kierowcą Force India udało się wskoczyć do pierwszej dziesiątki, jednak kierowcy Red Bulla cały czas nie mieli czasu okrążenia.

Urzędujący Mistrz Świata przejechał pierwsze mierzone okrążenie na 6 minut przed końcem sesji i wskoczył na szóste miejsce. Mark Webber swoje pierwsze pomiarowe okrążenie zdecydował się przejechać na miękkiej mieszance i udało mu się ustanowić dopiero 16 czas. Na 3 minuty przed końcem rozpoczęła się druga runda przejazdów. Na 5 i 6 miejsce wskoczyli kierowcy Lotusa, jednak zaraz potem wyprzedził ich Bruno Senna. Na pierwsze miejsce awansował Paul di Resta, który wyprzedził Hamiltona o ponad 3 dziesiąte sekundy. Nico Hulkenberg wykręcił drugi czas, a Rosberg był trzeci. Wszystkich pogodził jednak Pastor Maldonado, który wykręcił rekordy w pierwszym i trzecim sektorze. Ci kierowcy korzystali jednak z miękkich opon.

Mark Webber ostro walczył o ucieczkę ze strefy spadkowej, jednak mimo kilku prób kierowcy Red Bulla nie udało się awansować wyżej i zajął 18 miejsce. W samej końcówce niespodziankę sprawił Kovalainen, który pokonał nie tylko Webbera, ale także Vergne i tym samym przeszedł do Q2. Po pierwszej części czasówki odpadli: Timo Glock (który nie wyjechał na tor), Pic, Karthikeyan, de la Rosa, Pietrow, Webber, Vergne.

Q2
Zawodnicy ponownie nie zwlekali z opóźnieniem garażu i po dwóch minutach u swoich mechaników pozostawali tylko kierowcy McLarena, Grosjean i Kovalainen. Jako pierwszy pomiarowe okrążenie przejechał Pastor Maldonado, jednak 1:19,924 było wynikiem o ponad sekundę gorszym niż w Q1. Wenezuelczyk szybko został wyprzedzony przed przez kilku kierowców z czego Alonso i Senna pojechali szybciej niż przed kilkoma minutami. Na 10 minut przed końcem pierwsze miejsce zajmował Rosberg przed Raikkonenem i Kobayashim. Sebastian Vettel po swoim przejeździe wskoczył na czwarte miejsce, piąty był Grosjean.

Na blisko 8 minut przed końcem Hamilton wskoczył na trzecie miejsce ze stratą ponad 0,1s do Rosberga. Kilku sekund później został jednak zepchnięty z tego miejsca przed Jensona Buttona. Sześć minut przed końcem zaczęła się druga seria przejazdów. Jako pierwszy z garażu wyjechał Fernando Alonso na miękkich oponach, który awansował na szóste miejsce. Na poprawę czasu nie zdecydowali się tylko Rosberg, Raikkonen i Ricciardo.

Paul di Resta wskoczył na drugie miejsce, Pastor Maldonado na piąte. Felipe Massa mimo rekordu w drugim sektorze nie wszedł do czołowej dziesiątki. Vettel uciekł z dziesiątego miejsca i awansował na trzecie, jednak Romain Grosjean po rekordzie w pierwszym sektorze wskoczył na pierwsze miejsce. Dobry czas Francuza sprawił, że Fernando Alonso spadł na jedenaste miejsce i wraz z Schumacherem, Massą, Senną, Perezem, Kovalainenem i Ricciardo zakończył kwalifikacje.

Q3
Kierowcy od razu ruszyli do walki i na tor wyjechało siedmiu kierowców – w garażach pozostawali Vettel, Grosjean i Kobayashi. Kierowcy Force India jednak po przejechaniu okrążenia wyjazdowego zniknęli w swoich garażach. Po pierwszej rundzie przejazdów na czele znajdował się Nico Rosberg, który wykręcił rekord pierwszego i drugiego sektora. Drugi Button najszybciej przejechał trzeci sektor. Trzeci był Hamilton, czwarty Raikkonen, jednak warto zaznaczyć, że wszyscy czterej pojechali wolniej niż w Q2. Pastor Maldonado równiez nie przejechał pomiarowego okrążenia, jednak Wenezuelczyk popełnił błąd w ostatnim zakręcie.

Kiedy czołowa czwórka zjechała po nowe opony na torze pojawił się Romain Grosjean, Zaraz po zmianie opon z garażu wyjechał Maldonado oraz kierowcy Force India. Na dwie minuty przed końcem na torze mieliśmy wszystkich kierowców. Kierowca Lotusa po swoim przejeździe wskoczył na pierwsze miejsce z wynikiem 1:38,505s – gorszym niż w Q2. Francuza niedługo potem pobił Pastor Maldonado, jednak to Sebastian Vettel okazał się najszybszy i z czasem o prawie 4 dziesiąte lepszym, niż kierowca Williamsa, zdobył pole position.

W między czasie Lewis Hamilton awansował na drugie miejsce, a Kimi Raikkonen znalazł się zaraz za Grosjeanem – na piątej pozycji. Nico Rosberg był szósty, przed Kamuim Kobayashim. Jedną setną za Japończykiem znalazł się Nico Hulkenberg. Czołową dziesiątkę zamknęli Jenson Button i Paul di Resta.

•  Wyniki kwalifikacji do wyścigu o Grand Prix Europy

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 46°C
Temperatura powietrza: 26°C
Prędkość wiatru: 2,7m/s
Wilgotność powietrza: 59%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Bart125, 23.06.2012 15:14[!]
Grosjean byłby wyżej gdyby nie mały błąd,ale i tak jest super ;)
Gie, 23.06.2012 15:15[!]
E20 się marnuje przy obecnym składzie kierowców.
damian1987, 23.06.2012 15:18[!]
@Gie Masz na chwilę obecną lepszych kierowców do Lotusa?
jpslotus72, 23.06.2012 15:18[!]
Jeśli chodzi o Webbera, to w przerwie pomiędzy Q2 a Q3 wyjaśnił w rozmowie z Lee McKenzie że nie działał mu w ogóle DRS (awaria hydrauliki systemu), a w kwalifikacjach - gdzie DRS daje "dopalanie" na każdej prostej - to spora strata... (I to jest przewaga informacyjna BBC nad Polsatem - gdyby nasi komentatorzy w przerwach reklamowych włączali sobie podgląd BBC, byliby bardziej na bieżąco - a tak pozostają im tylko "niezidentyfikowane problemy z bolidem".)
Vinc, 23.06.2012 15:25[!]
@damian1987 Gie miał na myśli pewnie Kubicę HAHA ;D
Loxley, 23.06.2012 15:27[!]
No tak, przecież Kubica wygrałby już z 5 wyścigów w tym bolidzie.
Vinc, 23.06.2012 15:28[!]
@Loxley co najmniej 5 XD
damian1987, 23.06.2012 15:30[!]
@Loxley @Vinc Panowie dajmy już spokój Kubicy niech się chłopak rehabilituje.A mam pytanie skoro Glock nie brał udziału w kwalifikacjach, to może wystąpić w wyścigu?
Vinc, 23.06.2012 15:32[!]
Z alei serwisowej chyba może wystartować, zresztą w tym super bolidzie to mógłby nawet z 24, bez różnicy.
gnodeb, 23.06.2012 15:54[!]
ehh chłopaki sobie 'skaczą do gardeł' po tabeli z czasami a tu Vettel z przewagą blisko 0,4s... Oby nie powtórka z rozrywki, tylko nie to ;)

edit:
nawiasem mówiąc to wykrakałem. kiedy była mowa o różnicy 0,2s w pierwszej 10-ce pomyślałem że każdy team powinien stawać na głowie aby usprawnieniami urwać te 0,3-0,4 sekundy bo to wystarczy aby teoretycznie zdeklasować resztę, noi klops.
marrcus, 23.06.2012 17:32[!]
Kubica to jak Duke wszyscy wyczekiwali a jak wrócił to wszyscy wiedza
ziom100, 23.06.2012 17:38[!]
Przypatrzcie się na zdjęcie. Dwa paluszki zwycięstwa.
TommyYse, 23.06.2012 18:01[!]
@damian1987 @Vinc
Wystartuje z alei serwisowej, chyba że sam zrezygnuje.
damian1987, 23.06.2012 18:14[!]
@Vinc @TommyYse dzięki za info
mrxns, 23.06.2012 21:56[!]
Jutro wygra ten kto pojedzie na jeden pitstop. Moim zdaniem faworytem jest Hamilton lub Grojean
MairJ23, 23.06.2012 22:19[!]
@mrxns Hamilton na 1 stop ? jak to niby mialo by byc wogole mozliwe ? Fernando nie dal rady na jeden pit a Grosjean o dziwo tak... wiec bardziej bym stawial na powtorke Gro jazdy na jeden stop niz Hamiltona na tej samej strategii... 2 stopy HAM jak nic.
christoff.w, 24.06.2012 09:51[!]
Kurcze dlaczego polsat sport i inne kanaly nie daja dzis powtorki kwalifikacji? Wczoraj tez nie bylo? hmm...?
TommyYse, 24.06.2012 12:32[!]
@christoff.w
nigdy nie dają
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca