F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2014
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2014
Klasyfikacje generalne 2014
Statystyki z sezonu 2014

  Wszystkie sezony
2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Hockenheim.
Grosser Preis Santander von Deutschland 201420 lipca
Hockenheimring
Długość toru: 4,574 km
Liczba okrążeń: 67
Pełny dystans: 306,458 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:13,306 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:13,780 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
215,852 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Łączny wynik kwalifikacji
P.NrKierowcaBolidCzęść 1 (Q1)Część 2 (Q2)Część 3 (Q3)Okr. 
 P. / Czas / Okr.P. / Czas / Okr.P. / Czas / Okr. 
1.6N. RosbergMercedes F1 W05 Hybrid11:17,631811:17,109311:16,540617
2.77V. BottasWilliams FW36 41:18,215321:17,353621:16,759615
3.19F. MassaWilliams FW36 61:18,381931:17,370631:17,078621
4.20K. MagnussenMcLaren MP4-29 51:18,260851:17,788341:17,214617
5.3D. RicciardoRed Bull RB1021:18,117761:17,855651:17,273619
6.1S. VettelRed Bull RB1031:18,194741:17,646361:17,577616
7.14F. AlonsoFerrari F14 T71:18,389871:17,866571:17,649619
8.26D. KwiatToro Rosso STR9101:18,530991:18,103781:17,965622
9.27N. HulkenbergForce India VJM07 161:18,927981:18,017691:18,014621
10.11S. PerezForce India VJM07 151:18,91610101:18,1615101:18,035621
11.22J. ButtonMcLaren MP4-29 81:18,4259111:18,1936---15
12.7K. RaikkonenFerrari F14 T111:18,5347121:18,2736---13
13.25J-E. VergneToro Rosso STR991:18,4968131:18,2856---14
14.21E. GutierrezSauber C33 131:18,7398141:18,7876---14
15.8R. GrosjeanLotus E22141:18,8948151:18,9836---14
16.44L. HamiltonMercedes F1 W05 Hybrid121:18,683516-----5
17.99A. SutilSauber C33 171:19,1428------8
18.17J. BianchiMarussia MR03 181:19,6768------8
19.13P. MaldonadoLotus E22191:20,1957------7
20.10K. KobayashiCaterham CT05201:20,4087------7
21.4M. ChiltonMarussia MR03 211:20,4899------9
22.9M. EricssonCaterham CT0522--------0
Najszybsze okrążenie: Nico Rosberg (Mercedes F1 W05 Hybrid) - 1:16,540 w III bloku
107% najlepszego czasu w Q1: 1:23,065
 kara obniżenia pozycji startowej o 3 miejsca z kolizję z Maldonado w GP Wielkiej Brytanii
 kara obniżenia pozycji startowej o 5 miejsc za wymianę skrzyni biegów
 nie ustanowił czasu w kwalifikacjach, ale został dopuszczony do wyścigu

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
KORraN, 19.07.2014 17:18[!]
No już prawie :P Najpierw Bottas miał czas Rosberga, a Massa Bottasa. Tego pierwszego poprawiliście, został jeszcze Felipe.
derwisz, 19.07.2014 18:06[!]
Bottas znowu szybszy od Massy, Kimi jak zwykle daleko za Fernando, a Ricciardo rutynowo gromi Vettela.

Pech Lewisa? Prawdopodobnie kierowca nie miał żadnego wpływu na awarie układu hamulcowego więc byc może tak. W tym przypadku start z 16 pola startowego nie jest tragedią, drugie miejsce na mecie jest jak najbardziej w zasięgu, zdziwię się jeżeli Lewis nie skończy na podium.
MairJ23, 19.07.2014 18:15[!]
@derwisz Spodziewam sie juz nie tak pechowego wyscigu dla Williamsow. Moze tym razem im sie udai wtedy Lewis - bez zadnych SC moze miec problemy z dostaniem sie na podium. Zauwazmy ze ich samochod naprawde tutaj nie jest jakas rakieta w porownaniu z innymi. Juz nawet McLareny zaczynaja dobrze wygladac.
Aeromis, 19.07.2014 18:55[!]
@derwisz
Idąc Twoim tokiem rozumowania to jeśli RIC rozgromił VET (0,302 sek za) to i BOT rozgromił MAS (0,319 za). Rozgromieni zostali także: HAM, RAI, BUT, SUT, MAL oraz CHI. ERI nie wystąpił, więc nie mógł zostać rozgromiony. Derwiszu "rozgromiłeś" 8 na 10 zespołów. Rozgramiająca logika, a słonie latają.

Tu nie chodzi o bronienie Seby, ale o pokazanie braku umiejętności wzniesienia się ponad własne słabości - nie umiesz, bycie obiektywnym to Twoja pięta Achillesa.
MairJ23, 19.07.2014 20:15[!]
@Aeromis mysle ze Derwisz uzyl slowa gromi bo Daniel robi to regularnie niemalze. Jezeli chodzi o gromienie to sie zgadzam bo tak niestety wyglada ta tendencja ze strony Ricciardo. Nie chodzilo chyba o dzisiejszy wystep ale o ciaglaosc - sezon do tej pory).
Musisz przyznac ze pozostawia to niezla ryse na doskonalym do tej pory zyciorysie i CV Vettela. Przegrywac Qual z gosciem ktory dopiero wszedl do RBR. Rozumiem ze okolicznoscia lagodzaca i to w sumie bardzo jest zupelnie nowa specyfikacja tegorocznych samochodow. Ale im dluzej ta seria w wykonaniu Daniela trwa tym bardziej mozemy mowic o gromieniu. Do tej pory z takim wsparciem ze strony RBR i Renault, Sebastian powinien odzyskac "prowadzenie" w tej czesci weekendu wyscigowego, a jednak to sie nie dezieje.
Aeromis, 19.07.2014 20:26[!]
@MairJ23
Cytat :
Ricciardo rutynowo gromi Vettela
W takim razie wywiedź była niezrozumiała.

Ja Seby za doskonałego to tam nie mam ;) Niejednokrotnie widac było dość żenujące braki ;)
Kamikadze2000, 19.07.2014 21:20[!]
@MairJ23 - nie, @derwisz użył tego słowa, bo nie trawi Vettela i ma satysfakcje z jego porażek... ;)
MairJ23, 19.07.2014 21:47[!]
@Kamikadze2000 no widzisz ja tak daleko nie analizowalem jego wypowiedzi tylko napisalem jak ja to zrozumialem i sie z nim zgadzam poniekad bo przeciez nie tak powinna wygladac postawa Niemca w RBR w tym sezonie w kwalifikacjach.
Sam bylem juz zmeczony tym ciaglym palcem w gorze Sebastiana i teraz mamy lekka zmiane ale tego zeby Sebastian przegywal boje z Danielem w kwalifikacjach to nie przewidzialem. Tlumacze sobie to tym ze musza miec zupelnie inne style jazdy... ale juz za duzo czasu cos minelo zeby Vettel tak "odstawal" - powinnismy widziec juz poprawe. W zmiennych warunkach to nie jest zaden obraz ale na suchym torze gdy nic nie przeszkadza powinno wygladac to inaczej niz wyglada to teraz.
derwisz, 19.07.2014 22:13[!]
@Aeromis
Jestem jak najbardziej obiektywny. Jeżeli komuś zarzucasz tę słabośc to najpierw sprawdź czy sam jej nie ulegasz :P

Cytat MairJ23 :
@Aeromis mysle ze Derwisz uzyl slowa gromi bo Daniel robi to regularnie niemalze.


Dokładnie tak było.
Przecież nie użyłem słowa "rozgromił" tylko "gromi" aby zaznaczyć regułę i łączny wynik pojedynków po podliczeniu całego dotychczasowego sezonu stąd okreslenie "rutynowo". :)

P.S.
Może za dożo naoglądałem sie niemieckiej RTL stąd takie ostre sformułowania na opisanie faktów. W niemieckiej TV nikt nie oszczędza mistrza świata i nikt nie tłumaczy jego kompromitujacej (jak na 4 krotnego mistrza) postawy trudnosciami z "dogadaniem sie z bolidem". Być moze zamiast okreslenia "gromi" powinienem uzyc sformułowania " kolejny raz dostał lanie". Byłoby czytelniej? :)
Kamikadze2000, 19.07.2014 22:13[!]
@MariJ23 - póki co Vettel nie jeździ, a walczy z bolidem... ;)
derwisz, 19.07.2014 22:16[!]
@Kamikadze2000 cóż za heroiczna walka, skończy przed końcem sezonu???
MairJ23, 19.07.2014 23:02[!]
@Kamikadze2000 dokladnei to co pisze Derwisz... ile czasu 4krotnemu mistrzowi potrzaba aby okielznac ta straszna bestie ?
Wydaje mi sie ze juz wystarczajaco testow i innych momentow minelo dzieki ktorym Sebastian powinien lepiej zrozumiec swoj bolid i zblizyc sie do RBR "Rookie" lub nawet zaczac go pokonywac na etapie kwalifikacyjnym jak na mistrza z takim samym sprzetem przystalo. :)

@derwisz spoko luz. jakbysmy mowili o jakims Kovalainenie to nie wiem czy mozna by bylo uzyc tego okreslenia ale mowimy o 4ro krotnym - Broniacym tytulu - kierowcy ktory juz 10 GP ma za soba i nadal odstaje tak od Daniela (zaznaczam ze nie powinien - i o to tu chodzi).
Czy RBR nie stac kadrowo czy finansowo na poprawe osiagow jego (Vettela) bolidu ? Nie sadze.

@Kamikadze2000 a co do jezdzenia Vettela to chyba w wyscigach az tak zle to juz nie wyglada. Calkiem dobrze to wyglada - i chyba dobrze sie czuje Sebastian za sterami tegorocznej maszyny. Ale Ricciardo robi to lepiej :)
Aeromis, 19.07.2014 23:58[!]
@derwisz
"Gromi" może odnosić się zarówno do ogółu jak i pojedynczego występu i tak też
Cytat :
rutynowo gromi Vettela
odczytałem, zwłaszcza że pogromu nie było. Przywykłem do nazbyt subiektywnych ocen Vettela w Twoich komentarzach (bo obiektywnych brak), sorki jeśli poczułeś się urażony.
macieiii, 20.07.2014 00:23[!]
No dobra jak już czepiliście się tego Vettela, to powiem Wam, że ten sam "przegrywający" gdyby nazywał się np. gorącokrwisty wymiatacz Massa - skończyłby GP Kanady na ostatnim okrążeniu. Niemcy są bardzo wytrwałymi graczami. Vettel nie pierwszy sezon miewa problemy. W tym te są dużo większe bo nie wiedzieć czemu zabronili im ścigania (sarkazm skierowany w nową specyfikację bolidu). Vettel nawet w poprzednim sezonie początkowo nie był tak znaczącą postacią sezonu by później pobić rekord wygranych wyścigów z rzędu. Przykładowo Szumachera zawsze ceniłem, ale jego siłę wielokrotnie podważałem. Potrafił wykorzystywać bezlitośnie ogromną moc Ferrari. Vettel to ta sama krew. Nie jestem specjalnie wielkim fanem Vettela. Niestety w tym sezonie choruje na tę samą chorobę co Raikkonen.
derwisz, 20.07.2014 02:47[!]
@Aeromis Gdybym napisał "miażdży" to mógłbym zrozumieć twoje obiekcje. W okresleniu "gromi" nie ma nic takiego o czym piszesz tak jak nie ma nic niestosownego w określeniu "pogromca mistrza" w stosunku do Daniela.
Daniel jest pogromcą 4-krotnego mistrza świata. Czyni to regularnie od początku sezonu. Oczywiście incydentalnie zdarzają mu się nieoczekiwane porażki, ale to nie zmienia faktu, ze jest wielokrotnym pogromcą aktualnego mistrza i że jego dominacja nad partnerem jest jedną z najwyraźniejszych spośród wszystkich par w tym sezonie.

Ostatnie 7 startów : Q RIC-VET 5:2 i na mecie RIC-VET 7:0 czy trzeba więcej uzasadniać? W pierwszych dwóch trzech GP można było dla VET od biedy szukać usprawiedliwień związanych z niedogadywaniem się z maszyna ale teraz?

A wracając do określenia "miażdży" to jest ono również jak najbardziej stosowne dla opisania stanu dotychczasowej rywalizacji w tej parze. Tu nie chodzi o róznice czasowe tylko o stosunek ilości zwycięstw do porażek. Statystyki są miażdżące na niekorzyść Vettela, a jeżeli patrzeć na nie poprzez pryzmat dotychczasowych karier obydwóch sportowców i oczekiwań kibiców i pracodawców to są wręcz druzgocące. Niemieccy komentatorzy w każdej transmisji podkreślają ten fakt, komentują każdą przegraną VET z RIC, nawet Q1 czy Q2, podliczają wszystko i głośno o tym mówią przytaczając szczegółowo wszystkie jakże niekorzystne statystyki. Zauważają, że dominacja RIC nie podlega żadnej dyskusji i że chyba nie zdarzyło się, żeby nominalny nr 1 w zespole miał, aż tak druzgocące statystyki. Gdyby te wyniki pokazać komuś kto nie zna biografii obydwóch kierowców to ten ktoś nie miałby najmniejszych trudności we wskazaniu kto w tej parze jest mistrzem i numerem jeden.
Zauważ, ze na początku sezonu mówiło się, ze Lewis miażdzy Nico. Nie chodziło tu o różnice czasowe na mecie bo te były minimalne, tylko o skuteczność i stosunek zwycięstw do porażek.

Pzdr i trzeźwych osądów zyczę :)
Aeromis, 20.07.2014 11:36[!]
Mowa była o kwalifikacjach a tam jest 6:4 dla RIC, gromi czy miażdży to moim zdaniem jednak nadużycie. W wyścigu i owszem pasuje "rutynowo gromi", ale nie w qualu. To według mnie jest trzeźwy osąd.
derwisz, 20.07.2014 13:19[!]
Upór godny lepszej sprawy :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca