F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2014
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2014
Klasyfikacje generalne 2014
Statystyki z sezonu 2014

  Wszystkie sezony
2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Austin.
United States Grand Prix 20142 listopada
Circuit of the Americas
Długość toru: 5,513 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 308,728 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:35,657 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2012
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:39,347 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2012
Największa średnia prędkość wyścigu:
193,114 km/h - Lewis Hamilton (McLaren), 2012
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.44Lewis HamiltonMercedes F1 W05 Hybrid1:39,941--28
2.6Nico RosbergMercedes F1 W05 Hybrid1:40,2330,2920,29232
3.22Jenson ButtonMcLaren MP4-29 1:40,3190,3780,08627
4.26Daniił KwiatToro Rosso STR91:40,8870,9460,56833
5.20Kevin MagnussenMcLaren MP4-29 1:40,9871,0460,10029
6.14Fernando AlonsoFerrari F14 T1:41,0651,1240,07827
7.1Sebastian VettelRed Bull RB101:41,4631,5220,39820
8.40Felipe NasrWilliams FW36 1:41,5451,6040,08219
9.27Nico HulkenbergForce India VJM07 1:41,7221,7810,17724
10.38Max VerstappenToro Rosso STR91:41,7851,8440,06332
11.19Felipe MassaWilliams FW36 1:41,9071,9660,12221
12.7Kimi RaikkonenFerrari F14 T1:41,9652,0240,05823
13.13Pastor MaldonadoLotus E221:42,3292,3880,36428
14.99Adrian SutilSauber C33 1:42,3332,3920,00423
15.11Sergio PerezForce India VJM07 1:42,3592,4180,02623
16.21Esteban GutierrezSauber C33 1:42,5162,5750,15724
17.3Daniel RicciardoRed Bull RB101:42,5982,6570,0825
18.8Romain GrosjeanLotus E221:43,2293,2880,63126
107% najlepszego czasu: 1:46,937

Po niezwykle długiej przerwie Formuła 1 powróciła do akcji na torze Circuit of the Americas w USA. Tor w teksasie jednak nie przywitał wszystkich ekip. Jak już wiadomo od pewnego czasu, zarówno Marussia jak i Caterham nie zdołali wysłać swoich bolidów za ocean. Mimo wszystko z drugiej strony tabeli wkraczamy w decydującą fazę wali o mistrzostwo świata pomiędzy Lewisem Hamiltonem, a Nico Rosbergiem.

Pogoda w Austin spłatała lekkiego figla. Tor na początku pierwszej sesji był wilgotny po wcześniejszych opadach deszczu, jednak temperatura była stosunkowo wysoka, co szybko suszyło asfalt. Mimo to kilku kierowców, by nie ryzykować rozbicia maszyny, zdecydowało się na wyjazd na oponach przejściowych. Tymczasem bardzo ciekawą aparaturę testową w swojej maszynie woził Kimi Raikkonen, który dokonywał przejazdów o równej prędkości na prostych, by jak najlepiej przetestować aerodynamikę.

Pierwsze czasy wykręcili kierowcy Mercedesa i oscylowały one w okolicach 1:50. Reszcie kierowców nie śpieszyło się pod tym względem i po 10 minutach jedynie Sutil miał na swoim koncie przejechane mierzone kółko. Uwaga skupiała się głównie na czujnikach, które w swoim Ferrari woził Kimi Raikkonen.

Akcja na torze rozkręciła się po kolejnych 10 minutach. Na czoło tabeli wskoczył Button z czasem 1:41,158, co było wynikiem lepszym o dwie sekundy od reszty stawki. Anglik najwyraźniej nieco mocniej nacisnął w początkowej fazie treningu, a dodatkowo przesychający tor jak zwykle był jego ulubioną nawierzchnią.

Jak co roku nawierzchnia w Austin poprawiała się z okrążenia na okrążenie, przez co czas Buttona pobił już po kilku okrążeniach Kevin Magnussen. Duńczyk przejechał kółko o 0,080 szybciej. Tak też zakończył się przejazd na pierwszym komplecie pośrednich opon. Na drugi przejazd jako pierwszy wyjechał nie kto inny, jak Button. Anglik wyprzedził Duńczyka o ponad 0,7 sekundy i meldował się z wynikiem 1:40,319. Za plecami McLarenów plasowały się Ferrari z Mercedesami.

Liderowanie ekipy z Woking przerwał Hamilton, który po czwartym mierzonym okrążeniu na drugim komplecie opon wykręcił czas 1:40,106. W ślady Hamiltona poszedł Rosberg, który również się poprawił, jednakże wskoczył na drugie miejsce. Tymczasem Buttona i Magnussen rozdzielił Danił Kwiat. Rosjanin kolejny weekend rozpoczął w bardzo mocnej formie.

Hamilton na kolejnych okrążeniach zszedł poniżej granicy 1:40 i mógł się pochwalić wynikiem 1:39,941. Końcówka sesji tradycyjnie upłynęła na testach zmian w ustawieniach, ale ze względu na zużyte opony, nie przyniosły one zbyt wielkich zmian w tabeli. Niestety dla fanów Kimiego Raikkonena, wygląda na to, że ponownie boryka się on z niesfornym Ferrari. Jazdę wcześniej zakończył Vettel, który najprawdopodobniej nie wystąpi w jutrzejszych kwalifikacjach.

Warto zaznaczyć, iż po zakończonej sesji odbył się test nowego rozwiązania podczas neutralizacji wyścigu, który FIA chce wprowadzić, by uniknąć wypadków podobnych do tego z Suzuki, gdy Jules Bianchi rozbił się o dźwig usuwający bolid Adriana Sutila.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 20°C
Temperatura powietrza: 29°C
Prędkość wiatru: 6,7 m/s
Wilgotność powietrza: 45%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Krauza, 31.10.2014 19:52[!]
Strasznie wygląda tak krótka lista wyników.
Siux, 31.10.2014 20:09[!]
Strasznie to wygląda słowo "Hybrid" przy nazwie bolidu.
Szkot, 31.10.2014 20:42[!]
Strasznie to wygląda czas Grosjeana.
exxxile, 31.10.2014 21:10[!]
@Szkot

Nie sprawdzałem, ale czy Grosjean nie testował nowego nosa? To by wyjaśniało słabszy czas.
Kamikadze2000, 31.10.2014 21:16[!]
Straszny to jest dźwięk tych kosiarek. ;)
botorf1, 31.10.2014 23:26[!]
Strasznie to wyglądało zachowanie się auta Grosjeana w eskach.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca