F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2014
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2014
Klasyfikacje generalne 2014
Statystyki z sezonu 2014

  Wszystkie sezony
2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Shanghai.
UBS Chinese Grand Prix 201420 kwietnia
Shanghai International Circuit
Długość toru: 5,451 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 305,066 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:33,185 - Q1, Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:32,238 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
205,313 km/h - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Najszybsze okrążenia w wyścigu
P.NrKierowcaBolid Op. Czas okr.StrataOdstępKm/hOkr.
1.6Nico RosbergMercedes F1 W05 Hybrid1:40,402--195,45039
2.44Lewis HamiltonMercedes F1 W05 Hybrid1:41,1960,7940,794193,91742
3.3Daniel RicciardoRed Bull RB101:41,4731,0710,277193,38739
4.14Fernando AlonsoFerrari F14 T1:42,0811,6790,608192,23648
5.1Sebastian VettelRed Bull RB101:42,1691,7670,088192,07037
6.11Sergio PerezForce India VJM07 1:42,2281,8260,059191,95932
7.21Esteban GutierrezSauber C33 1:42,2571,8550,029191,90542
8.7Kimi RaikkonenFerrari F14 T1:42,3001,8980,043191,82434
9.19Felipe MassaWilliams FW36 1:42,3701,9680,070191,69334
10.27Nico HulkenbergForce India VJM07 1:42,6242,2220,254191,21833
11.77Valtteri BottasWilliams FW36 1:42,6602,2580,036191,15152
12.20Kevin MagnussenMcLaren MP4-29 1:42,7012,2990,041191,07533
13.4Max ChiltonMarussia MR03 1:42,8752,4730,174190,75250
14.25Jean-Eric VergneToro Rosso STR91:42,8962,4940,021190,71334
15.13Pastor MaldonadoLotus E221:43,0672,6650,171190,39734
16.10Kamui KobayashiCaterham CT051:43,3232,9210,256189,92548
17.26Daniił KwiatToro Rosso STR91:43,3372,9350,014189,89933
18.22Jenson ButtonMcLaren MP4-29 1:43,3752,9730,038189,82930
19.9Marcus EricssonCaterham CT051:43,6203,2180,245189,38030
20.8Romain GrosjeanLotus E221:44,3663,9640,746188,0274
21.17Jules BianchiMarussia MR03 1:44,8254,4230,459187,20336
22.99Adrian SutilSauber C33 1:58,37617,97413,551165,7732
107% najlepszego czasu: 1:47,430

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Kamikadze2000, 21.04.2014 14:17[!]
Nico musi popracować na startem - po raz kolejny spaprał ten element układanki, składającej się na sukces. Trzymam kciuki za powodzenie w Europie! :))
kabans, 21.04.2014 18:03[!]
Przecież nie mogli ustawić mu systemu kontroli startu bo nie było łączności, dlatego spaprał start
RY2N, 22.04.2014 06:19[!]
Znowu rzeczywista strata Ferrari do Merca jest wieksza niż to widać na suchych danych w tabelce powyżej (według moich szacunków wynosi ok 2 sekundy).
Rosberg ustanowił FL na 39 okrążeniu jeszcze jak gonił Alonso, a po wyprzedzeniu Hiszpana nieco odpuścił. A Alonso musiał gnać dalej bo uciekał przed Ricciardo, i dlatego jego FL jest jest na 48 okrążeniu (i to pomimo że jego opony były o 4 okrążenia starsze niż Rosberga). Dlatego wczesne FL Rosberga nie oddaje pełni możliwości Mercedesa - na późniejszych okrążeniach z mniejszą ilością paliwa mógłby być znacznie szybszy.
Tak czy inaczej Ferrari (i Redbull) zasypują powolutku olbrzymią przepaść do Mercedesa. W przypadku Ferrari różnica ta wynosiła w Australii 3 sek na okrążeniu, w Bahrajnie 2,4 sek. Teraz jest to ok. 2,0 sek.
Kamikadze2000, 22.04.2014 09:24[!]
@kabans - ale piszę także o Bahrajnie... ;)

Nawet w przypadku FL widać, jaką miażdżącą przewagę ma Merc. Wystarczy tylko dowieźć go do mety. Ciekawe, co na to hejterzy Vettela... ;]
RY2N, 22.04.2014 10:27[!]
jeszcze jedna uwaga - do tej pory w żadnym wyścigu Merce nie musiały używać w sposób ciągły swojej ogromnej przewagi - dlatego trudno powiedzieć czy ta różnica (początkowo 3 a teraz 2 sekund na okrążeniu) jest możliwa do utrzymania przez cały wyścig. Wszystko zalezy od czego pochodzi. Jeżeli np. odkryli patent na pracę silnika na składzie mieszanki odbiegającym od stechiometrycznego (dzięki temu z tego samego limitu chwilowego zużycia paliwa, osiągali by większą moc silnika spalinowego) to taki stan raczej nie może trwać długo bo silnik na zubożonej miszance zazwyczaj bardzo się grzeje. Jeżeli ich przewaga pochodzi z układu elektrycznego (alternatory-akumulator-generator) to wtedy jest większa szansa na trwalszy efekt i oznacza to że spokojnie mogą zdublować każdy bolid w stawce).
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca