F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2014
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2014
Klasyfikacje generalne 2014
Statystyki z sezonu 2014

  Wszystkie sezony
2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Red Bull Ring .
Grosser Preis von Österreich 201422 czerwca
Red Bull Ring
Długość toru: 4,326 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 307,146 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:07,908 - Q1, Michael Schumacher (Ferrari), 2003
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:08,337 - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
Największa średnia prędkość wyścigu:
213,003 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis wyścigu  [  T-  |  T+  ]
Nico Rosberg wygrał emocjonujące GP Austrii. Niemiec po ciekawej walce z Williamsami powstrzymał swojego zespołowego partnera i powiększył przewagę w klasyfikacji generalnej mistrzostw świata. Trzeci stopień podium zajął Veltteri Bottas, któremu udało pokonać się Felipe Massę. Dla Fina jest to pierwsze podium w Formule 1 w karierze, z czego nie ukrywał radości tuż po wręczeniu trofeów.

Zwycięstwo Mercedesów nie było jednak tak oczywiste jak w niektórych wcześniejszych zawodach,. Tor w Austrii okazał się wymagający zarówno dla opon, jak również hamulców. Konieczność dbania o nie zapewniła emocje do samej mety.

Hamilton szarżuje na starcie

Fin zasiadający w Williamsie zaliczył dość słaby start, dzięki czemu Rosberg był w stanie go wyprzedzić przed pierwszym zakrętem, jednak przed drugim wirażem Bottas przypuścił skuteczny kontratak. Atomowy start zaprezentował jednak Hamilton, który po pierwszym okrążeniu był już na czwartej pozycji. Słabsze starty zanotowali Ricciardo i Magnussen, którzy stracili swoje pozycje wywalczone w kwalifikacjach.

Tymczasem ogromne problemy z jednostką napędową napotkał Sebastian Vettel już na drugim okrążeniu. Niemiec zatrzymał swój bolid, jednak po chwili był w stanie kontynuować jazdę, jednak ze stratą jednego okrążenia. Problemy nie opuszczały mistrza świata, gdyż na dalszych okrążeniach wjechał w tylne lewe koło Sutila, uszkadzając tym samym skrzydło, a przy okazji sędziowie zastanawiali się, czy nałożyć na niego karę za spowodowanie kolizji. Ostatecznie do tego nie doszło, gdyż Red Bull postanowił wycofać się z zawodów.

Pit stopy rozpoczynają walkę

Spora akcja rozpoczęła się podczas postojów. Okres zjazdów rozpoczął Vergne na ósmym okrążeniu, a czołówka zaczęła zjeżdżać na 11 kółku, gdy Rosberg postanowił "podciąć" Williamsy. Plan Niemca się powiódł, gdyż Williamsy postanowiły zjechać dopiero na 14 i 15 okrążeniu, co spowodowało wyjazd Massy pomiędzy Mercedesami. Poza tym Hamilton szybko uporał się z Brazylijczykiem i od tego momentu dwójka kierowców spod srebrnej gwiazdy rozpoczęła podróż po zwycięstwo. Przez pewien czas czołówkę hamował Perez, który zdecydował się na nieco inną strategię, ale po pit stopie nie stanowił już zagrożenia. Wprawdzie Bottas wyjechał przed Hamiltonem (oraz tym samym przed Massą) i opierał się stosunkowo długo ale po drugiej fazie postojów wyjechał za Anglikiem.

Za Williamsami na mecie zameldował się Alonso, który toczył praktycznie samotny wyścig i unikając błędów ukończył wyścig na piątej pozycji, choć w końcówce zbliżał się do niego Perez. Meksykanin popisał się ładnym manewrem wyprzedzania na Magnussenie, który zmagał się ze zużyciem opon ale jak się okazało tylko jemu udało się dzisiaj zdobyć punkty dla McLarena dojeżdżając na siódmej lokacie.

Koszmar Red Bulla w domowym wyścigu

Daniel Ricciardo uratował dzisiaj honor Red Bulla (z 4 bolidów wspieranych przez producenta napojów energetycznych na mecie zjawił się 1) i zdobył cztery punkty za ósme miejsce, które wywalczył na ostatnim okrążeniu, wyprzedzając Nico Hulkenberga. Dziesiąta pozycja przypadła Raikkonenowi, który zaliczył kolejny trudny weekend, podczas którego zmagał się z bolidem Ferrari.

•  Rezultat końcowy wyścigu o Grand Prix Austrii

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
bbrbutch, 22.06.2014 16:13[!]
Wszyscy się gonią,wygrywa niemiec-norma jak zwykle.Ogólnie wyścig git,,szkoda Massy no ale jest Valteri,więc nagroda pocieszenia dla Franka za Q.
matinson, 22.06.2014 19:49[!]
Jak to był emocjonujący wyścig to ja jestem piłkarzem polskiej reprezentacji w piłkę nożną i właśnie gram na Mundialu...
Maly-boy, 22.06.2014 20:14[!]
Był emocjonujący niczym mecz Argentyna - Iran.
Duzy Pies, 23.06.2014 13:21[!]
@matinson hahahahahah dobre, dobre....
Michal2_F1, 25.06.2014 22:01[!]
Jak to był emocjonujący wyścig to ja jestem biskup.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca