F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2015
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2015
Klasyfikacje generalne 2015
Statystyki z sezonu 2015

  Wszystkie sezony
2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Soczi.
Russian Grand Prix 201511 października
Sochi Autodrom
Długość toru: 5,848 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 309,944 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:38,338 - Q2, Lewis Hamilton (Mercedes), 2014
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:40,896 - Valtteri Bottas (Williams), 2014
Największa średnia prędkość wyścigu:
202,477 km/h - Lewis Hamilton (Mercedes), 2014
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.19Felipe MassaWilliams FW372:00,458--6
2.5Sebastian VettelFerrari SF15-T2:00,6590,2010,2018
3.77Valtteri BottasWilliams FW372:00,6880,2300,0298
4.33Max VerstappenToro Rosso STR102:00,8060,3480,1187
5.14Fernando AlonsoMcLaren MP4-302:01,0770,6190,27112
6.26Daniił KwiatRed Bull RB112:01,4180,9600,3416
7.55Carlos SainzToro Rosso STR102:02,8052,3471,3877
8.22Jenson ButtonMcLaren MP4-302:02,8452,3870,0408
9.6Nico RosbergMercedes F1 W06 Hybrid---6
10.9Marcus EricssonSauber C34---3
11.44Lewis HamiltonMercedes F1 W06 Hybrid---3
12.11Sergio PerezForce India VJM08---3
13.27Nico HulkenbergForce India VJM08---3
14.3Daniel RicciardoRed Bull RB11---1
15.7Kimi RaikkonenFerrari SF15-T----
16.8Romain GrosjeanLotus E23 Hybrid----
17.12Felipe NasrSauber C34----
18.13Pastor MaldonadoLotus E23 Hybrid----
19.28Will StevensMarussia MR03B----
20.98Roberto MerhiMarussia MR03B----
107% najlepszego czasu: 2:08,890


Felipe Massa popisał się najlepszym czasem okrążenia podczas drugiej, deszczowej sesji treningowej przed niedzielnym wyścigiem Formuły 1 w Soczi.

Ze względu na niekorzystne warunki, w jakich rozpoczęły się popołudniowe zajęcia, żaden z kierowców nie spieszył się z wyjazdem na tor. Dopiero po dwudziestu minutach, które upłynęły na pracach nad samochodami lub – jak w przypadku Sergio Pereza – relaksie w pomieszczeniu gościnnym Force India, na torze pojawił się Sebastian Vettel, do którego niedługo później dołączył Fernando Alonso. Żaden z kierowców nie zdecydował się jednak na przejazd pomiarowego okrążenia.

Mniej więcej po siedmiu minutach, Hiszpan ponownie opuścił aleję serwisową korzystając z deszczowych opon, tym razem uzyskując rezultat 2:05,599s. Szansę na poprawę rezultatu dwukrotnego mistrza świata miał Valtteri Bottas – Fin nie ukończył jednak pomiarowego kółka, zjeżdżając do garażu Williamsa. Po pięćdziesięciu minutach dość niemrawej akcji, warunki na torze zaczęli oceniać kierowcy Mercedesa: lider mistrzostw świata Lewis Hamilton oraz Nico Rosberg, do których dołączył Marcus Ericsson.

Krótko po tym na torze zaczęły pojawiać się kolejne bolidy, których kierowcy byli ostrzegani o wymagających warunkach pogodowych i konieczności unikania przejazdów po krawężnikach. Krótko po tym na drugie miejsce awansował Carlos Sainz – Hiszpan tracił jednak do Alonso około 5 sekund.

Na około dwadzieścia minut przed końcem zajęć, na pozycję lidera wysunął się drugi z kierowców Toro Rosso – Max Verstappen, który ustanowił rezultat 2:00,806s. Sainz odpowiedział co prawda poprawą swego osiągnięcia, jednak w dalszym ciągu pozostał na trzeciej lokacie. Dziesięć minut później na czwarte miejsce wskoczył Jenson Button. Chwilę później Brytyjczyk został zepchnięty pozycję niżej przez Daniiła Kwiata. Rosjanin uzyskał czas 2:01,418s – gorszy tylko od Verstappena i Alonso.

Podczas gdy Nico Hulkenberg zgłaszał swemu inżynierowi problemy z działaniem ogranicznika prędkości, Valtteri Bottas i Felipe Massa przejeżdżali kolejne sektory toru, by w końcu osiągnąć piąty i szósty czas. Na kolejnym kółku Fin odnotował niewielką poprawę i awansował jedną pozycję wyżej. W ostatnich trzech minutach do grona kierowców legitymujących się czasem okrążenia dołączył Sebastian Vettel (szóste miejsce i półtorasekundowa strata do najszybszego Verstappena). Z kolei Alonso został poproszony o zjazd do boksów w wyniku wykrycia usterki technicznej w jego MP4-30.

Ostatnie okrążenia przełożyły się na zmiany w ścisłej czołówce. Ostatecznie pierwszą trójkę tabeli stworzyli Massa (2:00,458s), za którym uplasowali się Bottas oraz Vettel.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 17°C
Temperatura powietrza: 13°C
Prędkość wiatru: 1,7 m/s
Wilgotność powietrza: 85%
Mokro

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
kabans, 09.10.2015 19:13[!]
mclareny jakie szybkie
marios76, 10.10.2015 08:19[!]
@kabans A Hamilton gorzej niż w Singapurze, bo się w dziesiątce nie zmieścił ;)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca