F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2015
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2015
Klasyfikacje generalne 2015
Statystyki z sezonu 2015

  Wszystkie sezony
2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Soczi.
Russian Grand Prix 201511 października
Sochi Autodrom
Długość toru: 5,848 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 309,944 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:38,338 - Q2, Lewis Hamilton (Mercedes), 2014
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:40,896 - Valtteri Bottas (Williams), 2014
Największa średnia prędkość wyścigu:
202,477 km/h - Lewis Hamilton (Mercedes), 2014
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.6Nico RosbergMercedes F1 W06 Hybrid1:38,561--15
2.77Valtteri BottasWilliams FW371:39,2870,7260,72617
3.44Lewis HamiltonMercedes F1 W06 Hybrid1:39,3630,8020,07613
4.11Sergio PerezForce India VJM081:39,6161,0550,25314
5.19Felipe MassaWilliams FW371:39,8751,3140,25914
6.27Nico HulkenbergForce India VJM081:39,9171,3560,04214
7.22Jenson ButtonMcLaren MP4-301:40,5812,0200,66412
8.13Pastor MaldonadoLotus E23 Hybrid1:40,7672,2060,18613
9.14Fernando AlonsoMcLaren MP4-301:41,2002,6390,43311
10.12Felipe NasrSauber C341:41,2292,6680,02914
11.26Daniił KwiatRed Bull RB111:41,3582,7970,12915
12.7Kimi RaikkonenFerrari SF15-T1:42,2973,7360,93911
13.8Romain GrosjeanLotus E23 Hybrid1:42,3713,8100,07414
14.9Marcus EricssonSauber C341:42,4503,8890,07914
15.55Carlos SainzToro Rosso STR101:42,6834,1220,23319
16.5Sebastian VettelFerrari SF15-T1:42,6864,1250,00311
17.33Max VerstappenToro Rosso STR101:43,0894,5280,40316
18.3Daniel RicciardoRed Bull RB111:43,3474,7860,25814
19.98Roberto MerhiMarussia MR03B1:46,7678,2063,42019
20.28Will StevensMarussia MR03B1:47,2498,6880,48218
107% najlepszego czasu: 1:45,460


Nico Rosberg okazał się najszybszy podczas skróconego trzeciego treningu przed Grand Prix Rosji na torze w Soczi. Powodem wywieszenia czerwonej flagi był wypadek Carlosa Sainza, po którym zdecydowano się nie wznawiać sesji. Czołową trójkę uzupełnili Bottas oraz Hamilton.

Zgodnie z przewidywaniami pogoda w Soczi okazała się łaskawsza w sobotę i ostatnia godzina przygotowań upływała na suchym torze. Jako pierwszy pit lane opuścił lokalny bohater, Daniił Kwiat, który był także pierwszym zawodnikiem pokonującym pierwsze okrążenie pomiarowe.

Rosjanin ustanowił czas na poziomie 1:46,856s, jednak bardzo szybko został on pobity, gdyż prawie wszyscy zawodnicy od razu pojawili się na torze i rzucili w wir pracy. Tylko Ferrari zdecydowało się odczekać chwilę przed swoim pierwszym wyjazdem na tor i Vettel oraz Raikkonen spędzili w garażu dodatkowych 15 minut. Po pierwszym kwadransie na czele znajdował się Bottas z czasem na poziomie 1:40,617, przed Hamiltonem oraz Grosjeanem, którzy do Fina tracili ponad dwie sekundy. Różnica wynikała jednak tylko z innych programów, gdyż cała trójka jechała na miękkiej mieszance.

Ferrari zaczęło bardzo spokojnie i po pomiarowych okrążeniach czerwone bolidy zajmowały miejsca pod koniec drugiej dziesiątki. Kimi zresztą przestrzelił jeden z zakrętów, a kilka chwil później pierwszy poważny błąd przytrafił się Maxowi Verstappenowi, który nie opanował bolidu na wyjściu z ostatniego zakrętu i wykonał piruet. Kierowca Toro Rosso był jednak daleko od barier, więc skończyło się tylko na strachu i przytartych oponach. Williamsy nada utrzymywały dobre tempo, gdyż Massa dołączył do Bottasa i wpisał swoje nazwisko na drugie miejsce.

Kolejne minuty sesji upływały na realizacji programów w każdej z ekipy. Ferrari wpisało się w trend większości ekip i choć Raikkonen i Vettel przeskoczyli na trzecie i czwarte miejsce, to jednak oni również byli dwie sekundy za Williamsem, który wyraźnie skupiał się na szybkich kółkach, gdyż Bottas ponownie podkręcił tempo. Dokładnie w połowie sesji na szybkie okrążenia zdecydował się Mercedes i Nico Rosberg na supermiękkiej mieszance przejął prowadzenie z wynikiem 1:38,941. Niedługo potem Williams też założył szybsze opony i fiński kierowca ekipy z Grove zbliżył się do Niemca na nieco ponad trzy dziesiąte sekundy.

Na 24 minuty przed końcem sesji nad torem zaczęła powiewać czerwona flaga, gdyż w 13. zakręcie Carlos Sainz stracił panowanie nad autem i po kilkukrotnym kontakcie z barierami na samym dohamowaniu wypadł na pobocze i wbił się w bariery. Na 15 minut przed upływem regulaminowego czasu sędziowie zdecydowali, że sesja nie zostanie już wznowiona.


  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Sasilton, 10.10.2015 11:59[!]
Dziwne że w tytule najważniejszy jest Rosberg.
TommyYse, 10.10.2015 12:25[!]
@Sasilton
Nie dziwne że się czepiasz.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca