F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2015
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2015
Klasyfikacje generalne 2015
Statystyki z sezonu 2015

  Wszystkie sezony
2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Austin.
United States Grand Prix 201525 października
Circuit of the Americas
Długość toru: 5,513 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 308,728 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:35,657 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2012
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:39,347 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2012
Największa średnia prędkość wyścigu:
193,114 km/h - Lewis Hamilton (McLaren), 2012
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.6Nico RosbergMercedes F1 W06 Hybrid1:53,989--7
2.26Daniił KwiatRed Bull RB111:55,2241,2351,2356
3.3Daniel RicciardoRed Bull RB111:55,5921,6030,36810
4.55Carlos SainzToro Rosso STR101:55,6671,6780,0758
5.44Lewis HamiltonMercedes F1 W06 Hybrid1:55,6931,7040,0264
6.5Sebastian VettelFerrari SF15-T1:55,7101,7210,01710
7.33Max VerstappenToro Rosso STR101:55,9691,9800,2597
8.7Kimi RaikkonenFerrari SF15-T1:56,3262,3370,35710
9.14Fernando AlonsoMcLaren MP4-301:56,8392,8500,51318
10.77Valtteri BottasWilliams FW371:56,8662,8770,02715
11.19Felipe MassaWilliams FW371:57,0813,0920,21513
12.11Sergio PerezForce India VJM081:57,1393,1500,0584
13.22Jenson ButtonMcLaren MP4-301:57,4953,5060,35620
14.27Nico HulkenbergForce India VJM081:57,5183,5290,0234
15.8Romain GrosjeanLotus E23 Hybrid1:58,3194,3300,80110
16.36Raffaele MarcielloSauber C341:59,4315,4421,11219
17.9Marcus EricssonSauber C341:59,7435,7540,31218
18.53Alexander RossiMarussia MR03B2:01,1547,1651,41111
19.28Will StevensMarussia MR03B2:01,9077,9180,75313
20.13Pastor MaldonadoLotus E23 Hybrid---1
107% najlepszego czasu: 2:01,968

Formuła 1 w ten weekend zawitała w Teksasie. To drugi z trzech wyścigów rozgrywanych w tym roku w Ameryce Północnej. Jednak tym razem pogoda nie przywitała gorąco zawodników, którzy musieli przemierzyć ocean. Pierwszy trening rozpoczął się na bardzo mokrym torze, a prognozy na resztę weekendu nie przewiduję zbyt dużej poprawy.

Spowodowało to niezbyt wiele akcji na trasie. Wprawdzie na torze Ericsson pojawił się tuż po zapaleniu się zielonego światła, to jednak jego przejazd opierał się tylko na jednym okrążeniu, by poznać warunki. Do Saubera zamontowano deszczowe opony, co na początku było wyborem również innych ekip. Mimo wszystko szybko okazało się, że wody na torze nie ma tyle dużo, by nie zaryzykować przejściowych Pirelli.

Wspomniany wcześniej Ericsson również zgłosił zespołowi brak kałuż na trasie, co skłoniło jego ekipę do założenia zielonych gum, a w jego ślady poszedł Daniel Ricciardo. Szwed był też pierwszym zawodnikiem z czasem na koncie, jednak na tym etapie treningu przejazdy wyglądały jak spacery dookoła toru, a nie konkretne zbieranie danych. Potwierdził to Rosberg, który mimo błędów i uślizgów wykręcił 6 sekund lepszy czas.

Kolejne minuty treningu przyniosły kilku-okrążeniowe przejazdy całej stawki. Na czele pozostawał Rosberg, jednak tor robił się coraz mniej mokry i pojawiła się szansa na przejazdy na gładkich oponach w dalszej części sesji. W tabeli za Niemcem plasowali się kierowcy Red Bulla ze stratą niecałych 0,5 sekundy. Jednakże na kolejnym przejeździe zawodnik Mercedesa urwał ze swojego wyniku ponad sekundę i ponownie odskoczył od reszty stawki.

Tymczasem usterka zameldowana przez Pastora Maldonado na pierwszym okrążeniu okazała się poważniejsza. Wenezuelczyk informował zespół o nietypowo działającej skrzyni biegów. Lotus musiał zabrać się do szczegółowego sprawdzenia swojej jednostki. Na 10 minut przed końcem sesji jedynymi kierowcami na torze byli zawodnicy McLarena. Alonso testował nową jednostkę napędową, częściowo wykorzystywaną w Rosji kręcąc kolejne kółka.

Zgodnie z przewidywaniami czołówka już nie wyjechała na tor i postanowiła oszczędzać opony, gdyż jak wspominaliśmy na początku, prognozy nie są optymistyczne, a przesychający choć nie suchy tor bardzo szybko zużywa przejściowe gumy. Na czele pozostał Rosberg, jednak praktycznie nic nie dało się powiedzieć co do formy poszczególnych zespołów po pierwszej sesji. Być może druga odpowie na więcej pytań. Dowiecie się tego śledząc weekend z Wyprzedź Mnie!


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 27°C
Temperatura powietrza: 23°C
Prędkość wiatru: 4,8 m/s
Wilgotność powietrza: 88%
Mokro

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Maciek znafca, 23.10.2015 22:22[!]
Wow Nico! Jaka przewaga, nie oglądałem treningu, ale muszę przyznać różnica między nim a drugim Kwiaem robi wrażenie. Szkoda, że w wyścigach ma pecha - w przeciwieństwie do Hamiltona. Tak to powalczyłby jeszcze o majstra. ;)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca